Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Brunkollen.. sykkelsti?!!!

Brunkollen.. sykkelsti?!!! #796266 24/08/2009 13:37
sigten Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
jeg tok meg en liten tur igår for å finjustere nye deler. iogmed at det ikke skulle være en lang hardbarka tur så syklet jeg litt på måfå. jeg endte opp på noe som skulle være en sykkelsti mellom muren og brunkollen-turisthytte , men det lignet mer på en steinrøys enn noe annet.. jeg kom nedenfra og på toppen av bakken møtte jeg et par som skulle ned denne stien med sykkeltralle ( med et barn i ), disse så jo på skiltet at det var en sykkelsti og så bort ifra min anbefaling å revurdere løypevalg..

er det jeg som undervurderer "vanlige syklister" eller er de ansvarlige for skiltingen litt skadefro ?

det aktuelle partiet er rammet rundt med grønnfarge

Re: Brunkollen.. sykkelsti?!!! [Re: sigten] #796275 24/08/2009 13:52
M
mira Offline
Fersking
Fersking
M
Skiforeningen omtaler den delen som trillesti i sitt turforslag:

Sitat: markadatabasen
Etter Brunkollen går det utfor! Her venter trillesti - til dels ganske steinete - ned til Muren og Nygård. Du beveger deg ca 170 høydemeter nedover på 2,3 kilometer.

Fra 'Rundtur fra Fossum'

Re: Brunkollen.. sykkelsti?!!! [Re: mira] #796557 24/08/2009 20:02
sigten Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
takk for oppklaring :-) får sjekke med "dem" neste gang :-P

Re: Brunkollen.. sykkelsti?!!! [Re: sigten] #796565 24/08/2009 20:06
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Denne veien brukes som klatring for min del, ei knallhard ei. 98% kan sykles, om ikke i et strekk(grunnet form og teknikk)...n sykler opp der når jeg kommer fra Gjettum eller Burudvann, opp der og videre på runde mot Burudvann, eller helst ned steinrøysa mot Skytterkollen(går inn "bak" Brunkollen...). Kan også sykle mot Tjæregrashøgda.

Ned går den liksom ingenplass og er ikke en sti...den er lett å sykle ned, dog, når man er vant til litt terreng, og kan sykles uforsvarlig fort. Finnes dog råere stier ned fra Brunkollen, så denne blir bare brukt oppover.

Heftig område deler av området rundt der...

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Brunkollen.. sykkelsti?!!! [Re: RazeFaze] #796676 24/08/2009 21:24
sigten Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
jeg var til dels på utkikk etter nye løyper, så hvis du har noen ideer med Muren som utgangspunkt så blir jeg svært takknemlig ICON_SMILE

nedkjøringen fra brunkollen til skytterkollen ( se kartet ovenfor så skjønner du hvor jeg mener) : det var hiiinsides fett !!!!

Re: Brunkollen.. sykkelsti?!!! [Re: sigten] #799175 27/08/2009 18:26
Lasse65 Offline
Entusiast
Entusiast
Rundt Muren er det mye fint, og ikke bare teknsik og steinete som de stiene du beskriver..

Jeg har laget 3 stiguider for rundløyper som beveger seg i området sør og vest for Muren, med utgangspunkt fra parkeringen ved kirkegården ovenfor Godthaab rehabiliteringshjem langs veien mellom Haslum og Bærums verk.

Gardlaushøgda opp er en kort men veldig opp og ned runde - helt til høyeste prunkt på Gardlaushøgda, ca 30 min;

http://terrengsykkel.no/index.php?stid=349

Gardlaushøgda rundt fremgår av navnet, og passerer Fiskelaustjern og så gården med navnet Mellom på grusveien opp til Muren, ca 40 min;

http://terrengsykkel.no/index.php?stid=350

Dælivannsåsen de luxe er en rask stirunde på lettsyklede stier med god flyt og 3-4 korte cruxpassasjer. Denne går på åsen sørøst om Dælivann, dvs sør for veien mellom Haslum og Bærums verk, ca 25 min;

http://terrengsykkel.no/index.php?stid=346

Lykke til!

"Det er alltid en skam å snu, men av og til ganske lurt"

Gary Fisher Tassajara -2001, Gary Fisher Roscoe 3 -2010
Diamant Pinnacle R1 -2014, Cannondale F29 Carbon Team -2014

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå