Vi kjørte ned Bergskaret i går, og grinda var lukket. Det ble fantasert om å sette opp en 2X4 for å få et Pacific Blue hopp over, men ulempene med å lande midt i et felt syklister veier vel opp for hoppgleden :-p
Det er også forsøkt "utbedringer" på stien opp til Berg Stasjon. Stien er litt utvidet (med gravemaskin) enkelte steder, og noen myrhull er forsøkt tettet. Ellers var det ikke helt uventet noe vått og skittent der.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Det er også forsøkt "utbedringer" på stien opp til Berg Stasjon. Stien er litt utvidet (med gravemaskin) enkelte steder, og noen myrhull er forsøkt tettet. Ellers var det ikke helt uventet noe vått og skittent der.
Stien fra Kyvannet mot Lian er også utbedret, dvs der det tidligere var litt røtter, kvist og stein, er det nå lagt et pent dekke med fin grus. Skal bort dit neste fredag med sopelimen og sørge for at det ikke ligger løs stein i sporet...
Nei, vi feiga ut litt. Droppa Hangeråsen/ytre Byneset og stoppa i Fjellseterveien. Bortsett fra vellevoll som dro på videre til Granåsen for å bytte ut to hjul med fire hjul ...
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Var nettopp ute og syklet gjennom mesteparten av løypa. En del partier er ganske gjørmete allerede, kommer til å bli en del skikkelige gjørmehull hvis været blir slik det er spådd.
Og hur ofte er værmeldinga fra yr korrekt 3 dagar i førveien
edit: ok, såg på en annen værmelding som jeg tror mer på. Det ser ikke så veldig tørt ut på den heller. Meste regnet virker vare innen kl 14 på den meldinga.
Akkurat nå ser det ut til at man slipper regn så lenge man sykler på under 2 timer (og da bør man jo prøve å få til det). Men med plaskregn hele fredagen blir det vel mer enn vått nok på stien mot Bergskaret. Ser for meg at det blir blytungt i stigningene der de har kjørt bulldozer for å lage breiere vei... (nyfræsa jord og leire blandet med store mengde vann... hæli!)
Hvordan bør man sko seg til denne festen da? Jeg har Kenda Karma på sykkelen idag, og et sett nye Racing Ralph 2.1 liggende. Kanskje jeg bør vente med å legge om til neste helg hvis det skulle bli mye gjørme i Bymarka? Usikker på hvordan RR er da. Kjørte mesteparten av løypa i går, og det var da stort sett veldig greie forhold.
Ser for meg at det blir blytungt i stigningene der de har kjørt bulldozer for å lage breiere vei... (nyfræsa jord og leire blandet med store mengde vann... hæli!)
Testet løypa i kveld og løpa hadde satt seg godt der hvor den ble frest opp tidligere i sommer selv om det har regnet mye i det siste, løypa opp til Bergskaret var faktisk blit kjedeligere. Det var ikke særlig bløtt i noen del av løypa unntatt stipartiet ved Hangeråsen og myra like før innkomsten. Jeg kjører nok på de samme dakka jeg hadde i kveld: Racing Ralph 2.25 UST.
Det var forøvrig ganske artig med den medvinden vi hadde ute på Bynestet i kveld. Med neste kuling i ryggen i den varme vinden fikk vi nesten følelsen av å kite bortover mot Rye (der fikk vi imidlertid vinden i trynet).
Start kl 10.00, i mål seinest kl 12.00, skifte klær, spyle sykkel og mingle til kl 13.00, trille hjemover og sitte under markisen på verandaen og høre på regnet som kommer kl 14.00. Blir en fin dag!
0,6 mm nedbør hører du jo knapt.. Men hvis yr holder det de lover skal det komme 14mm nedbør på byneset i kveld/natt og da kan terrengpartiet der bli interessant!
Kan forresten noen estimere mellomtider på for eksempel Berg og ved matstasjonen? Om mulig for sluttider på 2-2,5 og 3 timer. Kvalifisert tipping er naturligvis lov :-)
gleder meg mest til skrårøttene ved Hangeråsen, de er særlig fine om det er veldig vått. Håper jeg ligger rett foran en som er skikkelig god på terreng, da blir det nok endel gloser... :-)
Hahaha. Tenkte på det samme sjæl da jeg syklet gjennom løypa på onsdag. Var skikkelig vått og gjørmete noen steder, måtte nedi med føttene en del ganger. Kan bli livlig med en superteknisk rytter bak meg der....
mistet en specialized bg gel hanske i granåsen i dag, tror den ble borte før start på markathrillern, altså mellom kl 9 og 10 eller noe sånn. hansken er rød og svart på oversiden, grå inni hånden med store "puter" (demping) inni hånden, korte fingre. mener å huske at det står en liten svart lapp med en gul "L" inni hansken. hvis noen har funnet den, setter jeg stor pris på om de tar kontakt enten i denne tråden, sende en PM, mail til hakonfl@gmail.com eller tlf. 93 88 96 18.