I am an English rider based in Oslo I have been following this thread for a while know. I would really like to join the camp if I may? My big question is could a hardtail hack it? or this is a full suss only party?
I have hesistated posting till now as until very recently didn't even have front suspension going, but that and some disc brakes rolling now, so am up for some serious scenery!
Will be interested to hear you guys reckon?
Cheers,
John
C
Re: Fjørå Singletrack Camp 4-6 september
[Re: simeno]
#78810812/08/200921:39
Hei Håvard og Veronica, Har dere lagt opp en turplan? Vi fra Ville de pluie drar snart hvert til vårt og må legge en slagplan først, tenkte å fylle kjerra med glade syklister og kjøre til Stryn på Torsdag, overnatte på et ikke-ukjent krægg, og så ta Postvegen på Ljøbrekka før vi tar ferga over til Hellesylt på Fredag morgen. Snax, Tony
I am an English rider based in Oslo I have been following this thread for a while know. I would really like to join the camp if I may? My big question is could a hardtail hack it? or this is a full suss only party?
I have hesistated posting till now as until very recently didn't even have front suspension going, but that and some disc brakes rolling now, so am up for some serious scenery!
Will be interested to hear you guys reckon?
Cheers,
John
C
From the webpage they say that a full-sus-bike is the way to go 6 inches seems to be the optimal travel.
Da drar jeg og en kompis oppover også.. sweet! Er det 6tommer som gjelder, eller er DH-rigg morro også?
Yo Mr Stasj! Tror du det finns plats i Stasjmobilen till en skallig men glad svensk med nyrustad Polishäst? Och har ni hytta? Är väl lite för bekväm för att orka bo som en cowboy numera.
Du kan ju SMSa detaljerna.
Eftersom det är helgen efter svettorittpågrusmedtusenandramänniskor så kommer jag nog att sätta pris på lite rejäl stigcykling.
No problemo, da er vi 3 i bilen. skal sjekke med hytte.
My big question is could a hardtail hack it? or this is a full suss only party?
Hey John! There's nothing done on a FS that can't be done on a hardtail, I think, except maybe for speed? The trails here are mostly on the challenging side of trailriding, technical steep steps'n rocks. Even the smoothest trails we've got has its share of rocks, steps and hanging in your brakes. If you like this kind of shit on your hardtail, you're most welcome!
There's nothing done on a FS that can't be done on a hardtail, I think, except maybe for speed?... If you like this kind of shit on your hardtail, you're most welcome!
[/quote]
Oh yes...bring it on!
Lyn Peder, thank you for the encouragement: I will register formally once I've sussed out travel arrangements from Oslo!... If anybody reads this in Oslo, and has a space in a vehicle that would be smart (otherwise it's plan 'b' for me).
Kanondag i Valldalen i går! Skidebut (siden snøen var fersk ble det ikke avslutning av forrige sesong..) på Alnestind før lunch, og testing av utbedringene nedenfor Liasætra etter lunch. Alt funka som forventet!! Gled deg du djerve stirytter
Aaaah, fantastisk film! Slik skal stisykling være! Veldig bra effekt når Bjørnar (?) sykler foran og har sola i ryggen, alle helmetcam-sekvenser uten hare bør filmes slik!
Og nå har tråden endelig havnet der den hører hjemme, sticky på toppen!
18 dager igjen til fjellsyklingsnirvana. arne_and gleder seg som et lite barn.
[Re: Arne_And]
#79114617/08/200908:09
Dette begynner å bli veldig fristende, og jeg lurer sterkt på å slenge meg med.
Å kjøre opp fra Oslo aleine blir i lengste laget, så jeg lurer på om det er noen som reiser fra Oslo som har plass til en syklist, en sykkel (har sykkelstativ (tak) selv) og litt bagasje, og evt. om noen har ledig plass i hytte (ellers blir det nok telt)?
btm
[Re: btm]
#79116917/08/200908:30
Det ser ut som det er ganske mange fra Oslo allerede:
Jeg vil også telles!
Jeg kjører oppover fra Oslo torsdag kveld. Har med meg minst en til, men akkurat hvor mange ledige plasser vi eventuelt har vet jeg neppe sikkert før om to uker.
(Imponert over langtidsplanleggingen her, altså!)
Kristoffer
[Re: Arne_And]
#79154017/08/200916:13
skal bli gøy dette her ass. Har egentlig veldig lyst å ta med meg både dh og stisykkelen (etter en liten datobommert ble plutselig denne ukes anleggssyklingbonanza avlyst så har lyst på litt mer kvalitetstid på dh riggen gitt).
og jes, turen burde nesten vært obligatorisk for de fleste her inne - slik at de kan se hva skikkelig terrengsykling går ut på. Grusmarathon? NEVER! 1400høydemeter? Jes please
[Re: heinrich]
#79187217/08/200923:07
Eg tar med meg DH-rigg only. Testa den ned frå Nipa, og det gjekk ganske greit.
Både Henrik og Tony har spurt meg om å være med på denne hendinga, og etter å ha lese denne tråden er det ikkje tvil: Eg stiller. Tungt væpna. (Det eg manglar i teknikk tar eg igjen i antal tommar.. )
Må få i orden bremsar og bakfelg, samt litt meir skydd enn berre hjelm, så er eg klar..
(Tony: Skyss og camping hjå deg?)
Vaskar kleda mine sjølv...
[Re: Veronica]
#79190718/08/200906:24
Hei, Kan en av de som skal være med å kjøre fra Bergen (Oeyvind, Ynot, heinrich, Østlendingen, 0x002b, Fenris?) opprette en pm med flere mottakere så vi kan organisere kjøring? (Får det ikke til på ffx, UBB error). Andre som skal reise fra Bergen kan bare melde sin interesse ved å sende en av oss pm, regner med vi får 3 pers og 3 sykler i hver bil. Jeg er mest interessert i å kjøre Tors e.middag, overnatte i Loen, sykle Ljønibba fre morgen, og kjøre videre te Stranda og ta ferga over til Valldal. Har booket teltplass til lavvoen, her er det plass til fler.
Tony det er flere turer på Stranda, Ljøbrekka er alltid en fin klassikker. Vi har den med i turplanen kombinert med en av de andre turene på Stranda. Vi kan fint ta turen sammen med dere, kansje vi kan få de lokale på ljøen til å bruke løpestrengen slik at den ikke henger i "hode kappe høyde" Vi er ca 8 guider i år, vi deler opp i passe store grupper å satser på 2 go turer pr dag pr grupp. Liavarden er en vanlig tur sammen med den Trondhjemske postvei.
HELGE
[Re: HHfree]
#79240918/08/200918:13
Som nevnt til 0x002b på PM så har jeg bare plass til 1 person, men masse stæsj. Kjører Berlingo.. Kan sikkert klemme inn 1 sykkel til på taket, hvis noen har et ekstra takstativ som vi kan sette over til mitt. Tenkte å bli med oppover på torsdagen, men Njål kunne ikke før fredag. Så vi ser det litt an der. Evt hvis han får haik med noen andre.
Anders .. det er litt bratt på Vestlandet.. www.nots.no +47476 87 695
(Forslag til) bilfordeling frå Bergen: Tony (bil) + Øyvind (+ Henrik/Fenris): Avreise torsdag ettermiddag. To (tre) mann, to (tre) syklar. Anders (bil) + Njål: Avreise torsdag ettermiddag eller fredag. To mann, to syklar (eller fleire*), eventuell ekstra bagasje.
*Anders: Du har PM.
Vaskar kleda mine sjølv...
[Re: NjalVM]
#79308819/08/200915:21
Er det mulig å få ordna så vi får sett WC DH over et par pils på freecaster.tv på Fredag kveld? snax, Tony
Iiiik! F... det gikk meg hus forbi... Er litt i tvil om Ice nett dingsen min tar inn noe signal der inne, jeg skal teste før campen. Snike seg bort på Kulå er et alternativ hvertfall...