Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 12 av 14 1 2 10 11 12 13 14

Grenserittet 2009

Re: Grenserittet 2009 [Re: Lurifax] #780606 03/08/2009 10:26
krok Offline
Avhengig
Avhengig
Det eneste som irriterer meg med dette rittet er at jeg betalte for administrativ seeding og endte opp i pulje 2. De sa på mail at "det ikke holdt". Jeg lå i front og dro og dro og tok igjen mange fra pulje 1. frown

Farrisrunden: 02:34
Raumerrittet: 02:58
Grenserittet: 02:42

Redigert av krok; 03/08/2009 10:29.
Re: Grenserittet 2009 [Re: krok] #780646 03/08/2009 11:14
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
krok: imponerende tider... rett og slett.

mvh
SB

Re: Grenserittet 2009 [Re: Høggern] #780680 03/08/2009 11:55
janek Offline
Avhengig
Avhengig
Supert med folk som legger ut bilder! Jeg har aldri noen ute i løypa som langer eller tar bilder av meg, og det er jo litt gøy med bilder da!

Denne gangen var jeg nok nederst i bakken på bilde 41, men det gikk jo så sinnsykt fort opp at jeg nok var forbi før fotografen fikk summet seg!

Re: Grenserittet 2009 [Re: krok] #780693 03/08/2009 12:07
janek Offline
Avhengig
Avhengig
Merkelig at 2:58 på Raumern ikke holdt til pulje 1.

Jeg hadde 3.16 på Birken08 og det holdt til pulje 1 helt til tirsdag 14/7. Torsdag 16/7 fikk jeg administrativ seeding til pulje 1 basert på 2:55 på Raumern08.

Det er en kar til fra pulje2 som kom inn på 2:42. Han har 2 sekunder bedre nettotid enn deg, men startet 3 sekunder bak. Du må ha tauet han hele veien!!

Re: Grenserittet 2009 [Re: SkogensKongle] #780700 03/08/2009 12:13
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: SkogensKongle
Sitat: Otoen

Har tidligere slitt veldig med kramper underveis, og dermed gjort endel endringer de to siste ukene i forkant av dette rittet. Og endelig slapp jeg unna med litt smålugging og en skikkelig krampe som kom i spurtduell mot to stk i mål. TJOHO!

Har du noen tips du vil dele? ICON_LAUGH

Er nok redd det er noe svart magik inni bildet, evt voodo. Utenom Terrengsykkelrittet har jeg ikke hatt krampe i noen ritt, fikk det så det holdt tidlig i rittet. Så den godeste Otoen har gjennom sine svartekunster overført sine laktatopphopninger over på meg. Kanskje vi lå for nært i teltet. Kan også være at jeg drakk for lite underveis (ble overrasket over hvor mye drikke det var igjen i CB, syntes jeg drakk bra når jeg sykla), at jeg ikke er i toppform (tunge bein de 2 siste ukene, blitt litt for mye mengde-for gøy å sykle hehe), at jeg prøvde å henge med grupper som var for sterke, at jeg dro litt lange føringer, at jeg sykler for tungt på flater.

Anyway sykla jeg inn på 2.59, 3 min saktere enn fjor, men med relativt bedre plassering i klassen. Så antar jeg sånn sett sykla bedre en i fjor. Var faktisk så og si 3 min bak på hver plasseringstid i forhold til fjor. Rart, da jeg syntes det gikk sykt fort i starten og ditto sakte på slutten (i fjor følte jeg at jeg avslutta bra). Startet i pulje 2, måtte ha beinet nedi en gang da det var full sperre foran meg ved en anledning. Ellers gikk svabergpartiet lett, var den eneste i mitt synsfelt som sykla alt, var et delmål det egentlig. Hvorfor så mange går dette partiet (og f.eks den bratte bakken etter Berby), tror at det handler om at folk sykler inn i bakken med for tunge gir og høy puls. Selv konser jeg på å gå inn i bakken/terrenget med lette gir og så lav puls som mulig. Faktisk synes jeg at disse partiene blir hvileputer, da jeg til tider slett med å holde tempo på grusen, fikk igjen pust og kontakt i de bratte bakkene og terrenget. Og Racing Ralph funka som gull gjørma.

Liker Grenserittet, selv om det er mitt dårligste ritt i år mht prestering og fysisk yteform. Men morsom og rask trase, med liten eller ingen hvile. Starten er helsefarlig, mest pga dere/vi/jeg tar alt for store sjanser i masterkjøringen.

Re: Grenserittet 2009 [Re: panorama] #780712 03/08/2009 12:28
S
Saver Offline
Fersking
Fersking
S
Helt enig. Pulje 1 er alt for stor, og inneholder for mange som ikke hører hjemme der. Amatører kjører som tullinger allerede bak masterbilen, og hindrer gode ryttere en bra startposisjon. Anbefaler egen eliteklasse med de 200 antatt beste. Da kan wannabees krangle og lage ball i feltene bak. Helt tullete å kalle pulje 1 for elite slik den fremstod i år.

Re: Grenserittet 2009 [Re: Oddefa] #780736 03/08/2009 12:58
H
hach Offline
Fersking
Fersking
H
Da er enda et ritt forestått og jeg sitter med ømme leggmuskler og saumfarer diverse forum og resultatlister.

Grenserittet var en meget positiv opplevelse, bortsett fra at det ble mye gåing i terrengpartiene med start i pulje 5, var det meste perfekt!

ble kjørt forbi en fra gruppe 12=råskinn!!

tiden 3.20.00, men skal jeg virkelig plusse på 30 minutter til en reell birkentid??

I så fall har jeg ikke forbedret meg noe i fht i fjor:(

Re: Grenserittet 2009 [Re: hach] #780743 03/08/2009 13:07
pinsky Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: hach
ble kjørt forbi en fra gruppe 12=råskinn!!
tiden 3.20.00, men skal jeg virkelig plusse på 30 minutter til en reell birkentid??

Mest sannsynligvis, har denne personen tatt "speed seeding" og stilte i en lavere pulje. Det skal litt til at en fra pulje 12 har hentet inn 70 minutter på deg, når du syklet på 3.20 ICON_SMILE

Having no destination, I am never lost!
Re: Grenserittet 2009 [Re: hach] #780748 03/08/2009 13:12
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: hach

I så fall har jeg ikke forbedret meg noe i fht i fjor:(

Ikke glem at birken i fjor hadde perfekte forhold og Grenserittet i fjor gikk raskere en i år. Selv om jeg hadde en bedre dag på Grenserittet i fjor en på birken i fjor var difen ca 25 min. Min anbefalling: ikke bruk for mye energi på å tenke tider rittene oppimot hverandre. For mange faktorer som spiller inn. Ut å sykle, bort fra forum og tankespinn hehe. Det skal jeg nå (bare det slutter å regne, hater å sykle i regn hehe).

Re: Grenserittet 2009 [Re: janek] #780754 03/08/2009 13:17
H
Høggern Offline
Entusiast
Entusiast
H
bilder er alltid bra:) Kommer ut ca 100 senere i kveld regner jeg med. har 2 kameraer til med en del bilder på. sier ifra når bildene er uploadet på siden.

Re: Grenserittet 2009 [Re: Høggern] #780771 03/08/2009 13:37
mariusin79 Offline
Entusiast
Entusiast
Grenserittet i fjor 3:10 i år 2:57. Ble så glad at jeg glemte å ta av sykkelen på taket før jeg kjørte inn i garasjen, ble dyrt det der gitt :-)

Hadde en herlig dag i løypa.

Re: Grenserittet 2009 [Re: olechr] #780786 03/08/2009 13:59
krok Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: olechr

Ja jeg sto på ca 40 km. Var en som ropte navnet mitt men da var du nesten forbi. Tipper det var deg. Ropt litt før så hadde jeg rukket og reagare.

Jeg ropte også akkurat i det jeg passert deg "Hei Ole Christian" (så du stod der med favnen full av PF flasker litt for sent). Du skvatt litt til og nølte litt med flaskene, men du sa i de minste "...hei" tilbake. Hahaha... ICON_LAUGH (jeg hadde grønnhvitrød hortensdrakt)

Re: Grenserittet 2009 [Re: krok] #780840 03/08/2009 14:53
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hva slags kjedeolje brukte folket? Jeg valgte "dry" og det funket ganske bra, men det knaste litt i drivverket på slutten. Noen som kjørte "wet" kjedeolje og vil bidra med erfaringer?

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Grenserittet 2009 [Re: oivindg] #780894 03/08/2009 16:00
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Enig i at å kalle folk "idioter" var litt heftig, men når man starter i pulje to og henger bra med i teten, og da i siste terrengparti kjører middels, så syns jeg faktisk at man bør kunne holde høyre når noen bak roper gjenntatte ganger til dem. Og de første ropene var med hyggelig tonefall. Det er relativt frustrerende for noen som jager en god tid når slikt skjer, JA det er ett "folkeritt", men man har jo puljer som skal skille de aller ivrigste fra de som bare vil tråkke igjennom... Men men, slik er det alltid i så store ritt, noen ganger går alt fint, noen ganger blir man litt oppgitt i kampens hete... Håper alle hadde en flott tur uansett:)

CK ELVERUM

Re: Grenserittet 2009 [Re: oivindg] #780911 03/08/2009 16:14
E
Emmot Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Sitat: oivindg
Hva slags kjedeolje brukte folket? Jeg valgte "dry" og det funket ganske bra, men det knaste litt i drivverket på slutten. Noen som kjørte "wet" kjedeolje og vil bidra med erfaringer?

Øivind

For min del kjørte jeg med Rock n`Roll Extreme, og hadde ingen "kjedeheng" på turen.

Tadaaaaa......
Re: Grenserittet 2009 [Re: SkogensKongle] #780923 03/08/2009 16:30
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Har tidligere slitt veldig med kramper underveis, og dermed gjort endel endringer de to siste ukene i forkant av dette rittet. Og endelig slapp jeg unna med litt smålugging og en skikkelig krampe som kom i spurtduell mot to stk i mål. TJOHO!

Joda, men om det fungerer hver gang fremmover veit jeg jo ikke, og om du vil ha nytte av det kan jeg heller ikke svare på:) Men to uker før Grenserittet tråkket jeg Moratråkket. Da fikk jeg skikkelige kramper etter 2 mil, og dette ødela en god del. Bestemte meg derfor for å gjøre om diverse rutiner, samt teste ut noen produkter. det første jeg begynte med var å tøye etter hver sykkeløkt. Magnesiumtillskudd har jeg tatt i hele sesongen, så dette skulle jeg fortsette med. Men jeg valgte io samme slengen å teste ut to nye produkter for mitt vedkommende. ZMA og Ringer + drikk. ZMA har jeg da tatt hver dag etter Moratråkket, mens Ringer drakk jeg ca 1 liter ferdigblandet dagen før Grenserittet, samt at jeg hadde blandet litt sammen med sportsdrikk i camelbacken.
Drakk ca 2 liter underveis med dette, samt 1.5 bar med bar og 4 minigel av maxim.

Hva det var som utgjorde den store forskjellen her aner jeg ikke, men skal sykle ett ritt førstkommende søndag. da er planen å ikke ta magnesim og ZMA, men kun litt ringer + underveis. Dette er ett ritt som er endel kortere, men tempoet er knallhardt. Håper litt å kunne luke ut eventuelle ting som jeg ikke trenger å ta, men veit at det hele er rein bingo. Kan like så gjerne være dagsformen som avgjorde det hele under Grenserittet, men spennende å finne ut:)

CK ELVERUM

Re: Grenserittet 2009 [Re: Emmot] #780927 03/08/2009 16:36
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Emmot
For min del kjørte jeg med Rock n`Roll Extreme, og hadde ingen "kjedeheng" på turen.

Merket du noe knasing av sand o.l. på slutten, eller var det smuud hele veien?

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Grenserittet 2009 [Re: Emmot] #780928 03/08/2009 16:37
DagK Offline
Medlem
Medlem
Kaster meg på bølgen av mennesker som skryter av arrangementet - Grenserittet fremsto veldig bra med blide og godt informerte funksjonærer. Morro med mange blide mennesker også langs løypa, og ikke minst i løypa. Mitt første Grenseritt men helt klart ikke siste.

Overrasket meg selv med 3:32 som tid fra pulje 10 og krefter igjen - trodde det var mer oppover mot slutten enn det faktisk var så jeg sparte på noe jeg ikke fikk bruk for.

Nå jobbes det med bestikkelse av kona og endring av andre planer den helgen Drammensrittet går.......

Race King 2.2 fungerte veldig bra til denne løypa - blir nok min venn på reisen også neste år (bra tips fra gutta på Milslukern). Ikke optimalt i terrenget men der var det så mye kø at andre dekk hadde vært bortkastet uansett for min del.

Re: Grenserittet 2009 [Re: Otoen] #780931 03/08/2009 16:38
gunner_one Offline
Ringrev
Ringrev
Ser mange klager over de som ikke greide å holde til høyre når noen tok dem igjen. Kan ikke annet enn å hive meg på med følgende selvopplevde opplevelse.

Som debutant i maratonritt hadde jeg selv den sykt deilige følelsen å kunne ligge i venstrefila å kose meg i terrengpartiene med visshet at all stisyklinga kom til sin rett her. Prøvde hele tiden å rope vennlig hold høyre og takk etterpå. Mange fulgte oppfordringene med svært godt mot.
Da jeg i andre gjørmeparti tok igjen P5 ryttere var det en redneck (veldig rød nakke!) som nektet å flytte seg (les: aktivt prøvde å hindre) med følgende stjernekommentar:

"Gi no f..n å sykle forbi her det kan du gjøre på veien!".

Kunne ikke dy meg og svarte: Du er kanskje god på asfalt men jeg er god her, sees i mål....

Soon Bikes 650B Paragraph 2a ICON_SMILE
Merida Scultura SL Team
Ghost RT Lector WC
Re: Grenserittet 2009 [Re: gunner_one] #780936 03/08/2009 16:41
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: gunner_one
Ser mange klager over de som ikke greide å holde til høyre når noen tok dem igjen. Kan ikke annet enn å hive meg på med følgende selvopplevde opplevelse.

Som debutant i maratonritt hadde jeg selv den sykt deilige følelsen å kunne ligge i venstrefila å kose meg i terrengpartiene med visshet at all stisyklinga kom til sin rett her. Prøvde hele tiden å rope vennlig hold høyre og takk etterpå. Mange fulgte oppfordringene med svært godt mot.
Da jeg i andre gjørmeparti tok igjen P5 ryttere var det en redneck (veldig rød nakke!) som nektet å flytte seg (les: aktivt prøvde å hindre) med følgende stjernekommentar:

"Gi no f..n å sykle forbi her det kan du gjøre på veien!".

Kunne ikke dy meg og svarte: Du er kanskje god på asfalt men jeg er god her, sees i mål....

Hehehehe. så bra!!! Hvis folk syns det er irriterende åat noen bak roper hold høyre, så syns jeg virkelig de skal tenke litt på hvordan det er motsatt oxo:)

CK ELVERUM

Re: Grenserittet 2009 [Re: Otoen] #780977 03/08/2009 17:19
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
For all del folkens, gir dere advarsel, og som ovenfor gjentatte advarlser så forstår jeg godt at man kan bli frustrert...
Litt overraskende er det dog at det er slik også i de første puljene. For om man ser på tiden som brukes så sykler jammen de fleste ganske så fort i disse puljene, og enkelte må da være rimelig rå på grus / pukk partier.

Uansett, rittet var veldig artig, og skal gjenntas neste år for vår del :-)

Re: Grenserittet 2009 [Re: Emmot] #780991 03/08/2009 17:41
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Emmot
Sitat: oivindg

Øivind

Joe's Wet lube her. På nytt kjede. Helt topp!

'...once more, and more intensity!'
Re: Grenserittet 2009 [Re: Juffe] #780995 03/08/2009 17:47
H
Høggern Offline
Entusiast
Entusiast
H
Da har det kommet ut 101 nye bilder fra Grenserittet på www.teamkjekkas.com under DEL 2

Har forsatt mange flere bilder som kommer fortløpende!

Re: Grenserittet 2009 [Re: Otoen] #780997 03/08/2009 17:53
SkogensKongle Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Magnesiumtillskudd har jeg tatt i hele sesongen, så dette skulle jeg fortsette med. Men jeg valgte io samme slengen å teste ut to nye produkter for mitt vedkommende. ZMA og Ringer + drikk.

Thanks. Har alt gått til innkjøp av Magnesium. ZMA on the way. Har faktisk lest om dette tidligere, men krampe stod bare ikke øverst på forberedelseslisten før Grenserittet da forrige ritt gikk knirkefritt. God påminnelse med mye lærdom dette.

Re: Grenserittet 2009 [Re: Høggern] #781009 03/08/2009 18:08
Van Offline
Fersking
Fersking
Sitat: Høggern
Da har det kommet ut 101 nye bilder fra Grenserittet på www.teamkjekkas.com under DEL 2

Har forsatt mange flere bilder som kommer fortløpende!

Utrolig bra at noen tar så mange bilder... Har ikke funnet noe særlig med bilder noen andre steder... Så krysser jeg bare fingrene, og håper dere stod der lenge nok til at jeg får se bildet av meg selv med tunga ut og en struttende ølvomm (for i den siste bakken klarte jeg ikke å holde magen inne lenger) :o)

Re: Grenserittet 2009 [Re: simson] #781018 03/08/2009 18:24
gunner_one Offline
Ringrev
Ringrev

Fra Rittinfoen:
Ingen tillatelse til å kjøre forbi lederbil eller drive forbikjøringer i feltet før lederbilen passerer tidsstartlinjen ca. 2 km etter start. Vennligst respekter dette.

Det var svært mange som ikke overholdt dette på tross av gjentatte anmodninger fra speaker.

Sitat: simson

Er det forresten noen som vet hvordan det gikk med stakkaren i pulje 6 som tryna i grøfta etter bare 1 kilometer?

Med ALLE FORBEHOLD om at jeg misstolket situasjonen i det lille sekundet det skjedde på min venstre side: Dette var kun hans egen megatabbe!

Jeg lå nemmelig ytterst på venstre side med mitt forhjul innenfor rytteren forran meg da det svært raskt kom en annen opp og ville tvinge seg inn mellom oss. Det måtte gå som det gikk, en ørliten oppbremsing (mye av det langt framme) og framdekket hans kysset bakdekket forran med påfølgende tverring og i asfalten det bar.

Nå håper jeg to ting: Jeg håper inderlig at alt gikk vel med han og sykkelen, men jeg håper også at han lærte leksa si!

Nå er det ikke for å henge han ut at jeg skriver dette, men mere for å oppfordre alle om å følge reglene og tilpasse seg kulturen. Jeg var selv 1.gangsstartende i et slik ritt men var langt framme ved start fordi jeg møtte tidlig opp! Det er ikke fritt for at en mister litt av det gode humøret når alle andre sniker.
Ekstra sur blir jeg når andre utsetter meg (og sykkelen min) for slike farer.

Men men: God bedring i eventuelle skader og håper vi ser deg igjen til neste år, om enn litt mere ydmyk.

Merida Scultura SL Team
Ghost RT Lector WC
Re: Grenserittet 2009 [Re: ] #781036 03/08/2009 18:51
gunner_one Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: anonymous13[/quote

Men beina var helt flotte, ikke antydning til kramper og aldri sliten i korsryggen. Go q-rings!!

Please enlighten me, PLEASE..PLEASE...PLEASE!!!

Merida Scultura SL Team
Ghost RT Lector WC
Re: Grenserittet 2009 [Re: ] #781050 03/08/2009 19:01
trippeh Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: anonymous13
.. Men beina var helt flotte, ikke antydning til kramper og aldri sliten i korsryggen. Go q-rings!!

Ha, eneste rittet jeg kjørte med q-rings, Birken i fjor, var det eneste rittet jeg sleit med kramper. Men det året dreit jeg i ting som å drikke og spise, så det er kanskje ikke så rart...

Re: Grenserittet 2009 [Re: trippeh] #781055 03/08/2009 19:05
gunner_one Offline
Ringrev
Ringrev
men HVA ER Q rings for noe da????

Hilsen uinnvidd fersking

Merida Scultura SL Team
Ghost RT Lector WC
Re: Grenserittet 2009 [Re: gunner_one] #781061 03/08/2009 19:11
Bearman Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Flott arrangement, og masse blide funksjonærer og medsyklister, med noen unntak...men sånn er det jo alltid. Opplevde noe etter ca 55 km (tror jeg) som har satt en støkk i meg: Lå i ei rekke på ca 10-12 pers, på grusvei slakt nedover. Farten var vel 40+. En eller annen 3-4 plasser foran bråbremser og VIPS så ligger vi 3-4 stykker horisontalt seilende på grusen. Selv hadde jeg flaks, kunne sykle videre, og slapp unna med en forstuet tommel og 9 skrubbsår (jeg har telt). En ble liggende (fikk hjelp), som skreik gjentatte ganger "Dere må for f"#¤ ikke bråbremse her!!!". Veldig enig i det... Blir skremt av denne ulykken...og vurderer full padding og heldekkende hjelm under Birken! Fullførte på 3.08 fra pulje 6 og satser på bedre pulje og under 3 timer neste år!!! Racing Ralph 2.25 var forøvrig helt konge i gjørma!

Side 12 av 14 1 2 10 11 12 13 14

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå