Meldte meg på nå. Fine forhold ser det ut som. Skyfri himmel i nesten 2 uker nå. 10 mm nedbør onsdag i følge værmeldingen, men det tørker opp før søndag. Litt vind blir det, men det er bare gøy.
Oooops punga to ganger på runden i går. Dette bekrefter at her går det ikke med tynne maxxis-slanger og Schwalbe Fourious Fred-dekk. Stiller nok med grovere skytts på søndagen:-) Vi konkluderte også at det nye skummet som man får kjøpt for "lynrask" tetting av pungterte dekk IKKE fungerer. Skummet bare tøyt ut gjennom slange og dekk,...dette til tross for at hullet ikke var større enn ca 2mm.
He he , ja greit å teste utstyret før rittet da... både "tetningsguffe" og dekk Blir bra med start og mål på ungdomsskulem med dusj , kantine osv i forhold til i fjor. Ellers er det meldt bra vær til søndagen og antall forhåndspåmeldte er nesten doblet fra i fjor! Artig å se at begge vinnerne fra 2007 og 2008 er påmeldt , disse er Jan Sæter og Lars Ragnar Manengen. Hvem kasserer inn 1. premien i år????
Det er bare å kjøre til Elnesvågen sentrum så står det skilting om parkering osv. Starten og påmeldinga er rett oppafor parkeringsplassen.ingen problem å finne frem til noe av delene. Det blir folk oppe der fra 11:00 hvertfall!
Morsomt ritt, svært slitsomt. Sitter nå og innbiller meg at krampene i beina kan kureres med iskald pilsner - bakken opp til Herskarvatnet kom på et tidspunkt da rittet burde vært slutt for min del....
Bra gjennomført arrangement, vi var også heldige med været. Kommer tilbake neste år (og skal da prøve å få noen bak meg på resultatlista).
Etter å ha gått en kort strekning etter Frænarittet i går, fant jeg dessverre søppel etter oss syklister. Hvorfor greier vi ikke å plukke med oss embalasjen?
Dette ødelegger for oss terrengsyklister. Hvis vi fortsetter med dette risikerer vi at grunneierne nekter oss å sykle over deres grunn.
Det burde vært diskningsgrunn å kaste søppel i løypa.
Tror jeg var den eneste som syklet rittet med sekk, har i dag kastet 4 geltuber fra sidelommene og føler meg derfor ikke truffet. Hadde jo god tid da...
Jupp, artig sak å sykle ritt med! Jzbig her på forumet lånte velvillig bort Sparken sin siden han selv skulle bruke RC'n sin. Får ikke mindre dilla på å skaffe meg FS selv, feil størrelse på sykkelen og trøbbel med giret til tross. Min egen feil at jeg i tåka ikke tenkte på å justere underveis. Noen som har en Epic FSR ramme til overs??
Bra ritt, selv om det ikke var veldig mye terreng. Morsomt å være med på "hjemmebane". Men hadde det vært mulig å lage en trase hvor kyststien på Farstad inngikk hadde den delen fått de fleste deltagerene til å hyle av glede (og noen av smerte etter å hatt for stor fart inni noen av svingene tryna i svaberga). Syklet den noen ganger denne uken, og har nærmest ledd meg i hjel. Rene motocrossløypa. Men blir vel mye asfalt og flatt (evt omvei Bollia, og finne en link Lyngstad- Skotten på grus og sti ? Bare noen betrakninger, fin den løype som er også.