Trenger litt veiledning bokstavelig talt. Hvor skal jeg ta inn for å nå en god sti ved kobberdammen ned mot demningen? Jeg sliter litt der.
Demningen=Baklidammen? Ta kulturstien (fra Kobbardammen) ned mot Lavollen, kutt første inn til venstre (Nøtteknekker'n). Stien deler seg litt underveis, men uansett møter du enten på Gamle Bynesvei eller kulturstien igjen videre ned til Lavollen. Går ikke ann å ta feil. Fra Lavollen tar du kulturstien bortover (starter ved parkeringa ved Lavollen) helt til den bekker nedover mot Gamle Bynesvei igjen. Ta til venstre 50 m før du ender på veien, du ender da på en parkeringsplass med noen rare figurer plassert på toppen av oppreiste trestammer. Fortsett strakt over veien og du ender ved driving range'n ved Sommersetra. Følg kulturstien opp til høyre for å komme til Baklidammen.
Dette ble litt i samme dur som du skriver, men håper du forstår noe av det. Lettere å skjønne om du har noen navn å knytte ting til.
Finner flott sti til venstre (når man kommer nedenfra) ved roten av Gråkallen nedover og litt oppover og bortover så nedover til der de selger vafler.
Vafler->Grønlihytta? Jeg tror Henriksåsen er stien du henviser til her.
Jeg krysser til slutt bilveien (tror) ca ved kobberdammen ved den siste parkeringsplassen (dette vet jeg) før du kommer opp til parkeringsplassen ved roten av Gråkallen. Noen tips?
(kronglete skrevet eller hva?)
Gjetter på at det er parkeringa ved fjellkapellet (Kampervollen)? Sykle inn mot Freidig-hytta og ta stien opp der, da kommer du ut like nedenfor parkeringa nedenfor Skistua (Vintervassmyra). Om det var opp du skulle?
Ikke enkelt å skjønne hvor du mener. Kom med noen stedsnavn så får du bedre hjelp. Gule Sider sitt kart er helt greit å bruke.
Tipset mitt er å kjøpe turistforeninga sitt kart og ta med på tur. Møte opp på fellesturer er heller ikke dumt for å lære flere stier.