Trist å se så mye gromutstyr resultere i en så ubrukelig sak. Med vannrett sete, saklig vinkel på styret (eller nytt styre, den varianten er ikke min smak) og ordentlige pedaler ser jo dette ut som en riktig så snasen sykkel. Er dette et utslag av "Jeg kjøper en dritdyr sykkel, så blir jeg flink til å sykle... Oi, det var jo slitsomt likevel!"-syndromet?
Jeg tro han er ganske uskyldig i vekt opplysningene.
Det er egentlig ikke så rart at han synest sikkert at det var noe skummelt å holder i "hoodsene" , bremser man hardt her, så havne man ganske så kjapt i asfalten, ville jeg tippe.
Hva er sjansen for at den ble kjøpt med styret i denne vinkelen?
#Pedalenkrs
Re: Festlige annonser fra Finn
[Re: gare]
#75696119/06/200918:20
Vareprøven på den veide rett under 6, og det er den teksten er basert på. I produksjon økte vekten på Easton hjulene slik at den såvidt bikket 6kg. Med hjulene fra 06 modellen (Crostini/Revo/AC på ca 1220g) istedenfor Easton drivankerne ville 07 modellen veid godt under 6. Vekt uten pedaler selvsagt.
Sjangsen for at den ble kjøpt i denne vinkele er nok til stedet. Jeg var på sykkeltur/ferie en uke for 2 år siden, og da var den en som kom med styret i en tilsvarende stilling.
Etter en dag så spurte vi hvorfor han hadde det slik... det så jo ikke særlig smart ut. Svaret var at det hadde vært slik siden han kjøpte den - så med litt hjelp var styret "korrekt" posisjon - til glede for alle
Og siden Nakamura selges kun på Intersport - hvor kanskje ikke alle er like sykkelkyndige? så kan nok denne også ha vært slik siden den dagen den ble kjøpt...
"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Vareprøven på den veide rett under 6, og det er den teksten er basert på. I produksjon økte vekten på Easton hjulene slik at den såvidt bikket 6kg. Med hjulene fra 06 modellen (Crostini/Revo/AC på ca 1220g) istedenfor Easton drivankerne ville 07 modellen veid godt under 6. Vekt uten pedaler selvsagt.
Den vekta skulle jeg likt å sett.
Hvorfor selge en sykkel man ikke har lov å bruke i aktive konkurranser?
Nå dro jeg litt offtopic men..
Det er jo ikke noe nytt med sykler som veier under maxgrensen. Det er jo bare å plassere vekter på sykkelen for å komme inn på lovlig vekt, det har vært gjort til stadighet på UCI-ritt, og kommer sikkert til å bli gjort igjen.
Plenty med sykler på markedet som veier godt under det utdaterte UCI kravet, og en landeveissykkel på 6kg uten pedaler er vel ingen sensasjon lenger, spesielt når den har sub 900g ramme, 95g sete, 140g setepinne, 140g ISIS lager, 275g gaffel, 155g dekk etc. Vi solgte en MTB på 6.6kg i fjor, og har landeveissykkel på mindre enn 6.8kg til under 20K i år (testet i siste Sykkelmagasinet)
I følge selger skal styret være slik hvis man vil ha en aggressiv kjørestilling!
Sendte en høflig mail og spurte om hvorfor sykkelen var til salgs. Om det blant annet kunne være på grunn av at den kanskje var ubehagelig å sykle på. Ymtet noe om at den kanskje ville bli bedre hvis den ble annerledes innstilt.
Jeg har sykkelen selv. Så, du skal ikke skimse av vekten. Super sykkel foressten. (Sånn sett bort fra at jeg trives bedre med Shimano enn SRAM. Men det kan ikke sykkelen ta skylden for)
Det triste her er jo at en potensiell syklist har fått veldig dårlige råd (eller er ekstrem sta, men heller mer til første mulighet) og kanskje har droppet sykkelsporten på grunn av dette. Vedkommende kunne brukt under halvparten på utstyr, fått noe som passer og veiledning som gjorde at han fortsatte å sykle.
Innstillingen på styret og høyden på setet tilsier en sittestilling som virker ekstrem. At vedkommende skulle få noe utbytte av sittestillingen med de pedalene er vel også utelukket.
Har forøvrig sett at netthandelen selger sykler hvor bukken står i samme merkelige stilling på illustrasjonsfotoene...
Re: Festlige annonser fra Finn
[Re: pet1]
#76098227/06/200912:43
Usj. Hvorfor er det ikke mulig å raportere annonsen til Finn? Stygge Vegard Karlsen bør skamme seg. Hvordan tørr noen å legge ut telefonnr og adresse slik?
Usj. Hvorfor er det ikke mulig å raportere annonsen til Finn? Stygge Vegard Karlsen bør skamme seg. Hvordan tørr noen å legge ut telefonnr og adresse slik?
Kanskje Vegard har kjøpt den av en enda sleipere selger("ja, dette er nesten samme som thor og gutta sykler på,15000 er under halv pris!")
Yeeahhh right!
Ser ikke bort ifra muligheten for at han tenkte å skrive 900 kr heller(hvem vet)..