17 jenter på fnisestien.
|
Re: 17 jenter på fnisestien.
[Re: ihokstad]
05/06/2009 21:17
|
Lilletroll
Entusiast
|
Entusiast
Jeg deler synet til ihokstad.
Gutta ønsker flere jenter i miljøet, og dette er et tiltak som nettopp sørger for det. Vær glade for at vi tar initativet til å dra ut og prøv og forstå hvorfor debutanter blant jentene vegrer seg for å kaste seg ut på fellestur.
Gi oss heller tommelen opp og gled dere til jentene føler seg komfortable og har mestringsfølelse nok til å dukke opp på andre turer?
___________________________________ "A friend of mine had a goat!"
|
|
|
[Re: Lilletroll]
05/06/2009 21:40
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
05/06/2009 21:44
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
[Re: tmork]
05/06/2009 21:45
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er bare det at vi gutta er så glad i dere vettu, og vi vil helst være sammen med dere på tur. Skjønner? :-)
Rene gutteturer? Nei, det blir litt vel homo for meg.
|
|
|
[Re: tmork]
05/06/2009 21:48
|
Graso
Entusiast
|
Entusiast
Må si at detta er et veldig bra tiltak. -Og så virker det som om det er like trivelig for nye og ukjente fjes å være med, som jeg har opplevd de (få) gangene jeg har vært med på fellesturer.
Har begynt å bearbeide fruen, men er redd førstkommende torsdag blir litt i tidligste laget. Med dissa turene deres blir det i allefall enklere å overbevise om at det helt sikkert også funker for en sti-fersking med HT.
God tur!
|
[Re: erling]
05/06/2009 21:54
|
Kajen
Avhengig
|
Avhengig
Det er bare det at vi gutta er så glad i dere vettu, og vi vil helst være sammen med dere på tur. Skjønner? :-)
Rene gutteturer? Nei, det blir litt vel homo for meg. Herlig  Men som iHokstad sier, terskelen blir veldig mye lavere. Det kan vel tmork og polkaDOT bekrefte siden i fjor. Da hadde vi en jentetur tidlig i sesongen og vips var vi stadig å finne på lilloturer og Tirsdagsklubben. Vi er veldig glad i dere gutta også erling 
Ny sesong nye muligheter!
|
|
|
[Re: ihokstad]
06/06/2009 05:59
|
StigB
Señor
|
Señor
Det er kanskje ikke helt tilfeldig at forrige jentetur ble arrangert "i hemmelighet" pr mail, nettopp for å unngå denne diskusjonen (tror det var derfor det ble slik iallefall...).
På den måten er det jo, som man ser av denne tråden, mange jenter som IKKE har fått info om turen, og som ikke har fått blitt med. Det er jo dumt, for jeg er overbevist om at disse turene senker terskelen for endel jenter når det gjelder å bli med på fellestur.
Nå har jeg ikke sett at noen har annonsert "gutteturer" her på forumet, men en del av turene som arrangeres utelukker i realiteten de fleste jenter (kanskje med unntak av Eli-Anita,hehe), når det skrives at "tempo blir rimelig høyt", etc...
Uansett; jeg er enig i at rene "jenteturer" ikke bør forekomme for ofte, selv synes jeg det er veldig hyggelig å dra på tur med både gutter og jenter, damer og menn, men bli nå ikke så hissige fordi vi en gang i blant ønsker å kløne på alene...
Ikke uenig og sitter heller ikke med dårlig samvittighet etter å ha arrangert en drøss med nybegynner jenteturer nettop med tanke på tempo og enkelhet, og med tanke på å få med flere jenter på stisykling. Det sitter en del jenter rundt om kring som har fått mersmak etter å ha vært med på snille stier i rolig tempo. Jeg synes bare det blir så merkelig at man i hemmelighet skal kjøre turer for så å legge det ut i etterkant. Kan dere ikke heller kjøre dette åpent med klar beskjed om at dere ikke ønsker å ha med oss gutta, det blir jo mye mer realt sånn, gjør det ikke. Jeg er ganske sikker på at alle gutta her vil respektere dette og se det som et positivt tiltak, vi gutta ønsker jo å ha med flere jenter. Så får jo ALLE jentene anledning til å henge seg på ikke noen utvalgte som man husker i farten. Jeg er også enig at det kan være vanskelig å være jente når en har noen guttunger som skal breske seg å frese opp tempo og vanskelighetsgrad. At det ikke har vært annonsert gutteturer er fordi vi gjerne vil ha med dere jentene. Jeg nevnte det men håper jeg skal slippe å sette folk i bås for å få de med ut på tur. Kos dere å ha det gøy, men slutt med det tøysete hemmelighetskremmeriet.
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
[Re: StigB]
06/06/2009 14:04
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg er også enig at det kan være vanskelig å være jente når en har noen guttunger som skal breske seg å frese opp tempo og vanskelighetsgrad.
....og da skal alle hankjønn settes i bås og behandles som disse? Er det da en gyldig grunn å nekte alle jenter å delta på arrangementer fordi enklte jenter har PMS? Hva med å bruke en slik begunnelse i Birken? Bare for å si hva jeg egentlig mener her, så mener jeg at det skulle vært helt fritt. Man skulle kunne danne egne mannsløp, ha rene mannsstyrer i firmaer, osv, osv. Man har jo hatt både saklige og fordomsfulle grunner til å ha det slik. Kvinner har jo hatt et enormt hylekor for å forandre dette og vi har fått lover som hindrer dette. Men når de nå behandler menn på samme måte med syltynne grunner så fremstår kvinner som patetiske. Det er mitt poeng her. Det er ingen sjanse overhode for at jeg faktisk ville vært med på en slik tur, men jeg demonstrerte likevel et poeng. Men jeg har jo alikevel gitt mitt bidrag til turen slik at dere har noe å bitche om på turen. Forøvrig, hvem er hissig? Jeg er ihvertfall ikke det. Jeg diskuterer sak og lar sjelden følesene mine involveres. Forøvrig en sterk mannlig kvalitet...... God tur.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
06/06/2009 14:36
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Kan dere ikke heller kjøre dette åpent med klar beskjed om at dere ikke ønsker å ha med oss gutta, det blir jo mye mer realt sånn, gjør det ikke. Er det ikke nettopp det de prøver på? At vi i det hele tatt blander oss synes jeg er ganske utrolig.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
06/06/2009 15:13
|
StigB
Señor
|
Señor
Kan dere ikke heller kjøre dette åpent med klar beskjed om at dere ikke ønsker å ha med oss gutta, det blir jo mye mer realt sånn, gjør det ikke. Er det ikke nettopp det de prøver på? At vi i det hele tatt blander oss synes jeg er ganske utrolig. Javel, med å kjøre invit. på mail å så legge ut at nå har vi vært på tur, om du kaller det åpent har du vel missa litt. Du henger deg på å blander deg inn så godt du kan du også det er jo litt artig, men det gjelder kanskje ikke deg.
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
06/06/2009 15:30
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Det kan jo tenkes at de rett og slett fikk lyst til å ta en tur sammen og sendte noen mailer eller tok noen telefoner. Hvorfor mistenke at det var for å holde det hemmelig? Turbilder på forumet etterpå er da bare gøy.
kanskje de inviterer til jentetur på forumet neste gang? Hvis jentene har lyst til å sykle alene på tur en gang i mellom, synes jeg det er helt uproblematisk.
|
|
|
[Re: Stein]
06/06/2009 15:53
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Utrolig at det i det hele tatt klarer å bli en diskusjon ut av dette synes jeg...
God tur - inviter med de dere har lyst til å ha med på tur!
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
[Re: hbakken]
06/06/2009 15:57
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Øyh, Håkon! Slutt å ødelegge en god konspirasjonsteori med rasjonalitet 
|
|
|
[Re: JonahHex]
06/06/2009 15:59
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Ok. Jeg kommer til å invitere til rein mannetur så fort det lar seg gjøre. (Beklager Stig, men da får ikke du være med, bare så jeg har sagt det rett ut.)
disclamer; Stig i dette tilfellet = JonahHex
Redigert av hbakken; 06/06/2009 17:45. Rediger grunn: presisering
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
06/06/2009 16:00
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Ånei??? Da skal jeg ha en hemmelig tur helt for meg selv! Kommer ikke til å fortelle deg at jeg har vært på tur engang!
|
|
|
[Re: JonahHex]
06/06/2009 16:01
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
|
|
|
06/06/2009 16:04
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Du kommer til å være sur uten å vite det!
|
|
|
06/06/2009 16:57
|
slasher
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
kanskje de inviterer til jentetur på forumet neste gang? Hvis jentene har lyst til å sykle alene på tur en gang i mellom, synes jeg det er helt uproblematisk.
Tommel opp! Og tidligere i denne tråden har jeg lagt ut invitt..og du ser jo hvordan det gikk...ramaskrik. -sykler i Hafjell og koser seg glugg i hjel- (skrev Rikke logget inn som Øystein tydeligvis. Det var jo ikke helt heldig da...beklager kjære Øystein!)
Redigert av slasher; 06/06/2009 16:59.
|
|
|
06/06/2009 17:02
|
StigB
Señor
|
Señor
Synes du jeg har hevdet noe annet, om du ser tilbake i tid hvor mange ganger har jeg gått i bresjen for å få jenten ut på sti. Selvfølgelig skal de kjøre sine egne turer, men hvorfor hemmelighetskremmeriet.
|
|
|
06/06/2009 17:07
|
StigB
Señor
|
Señor
Ok. Jeg kommer til å invitere til rein mannetur så fort det lar seg gjøre. (Beklager Stig, men da får ikke du være med, bare så jeg har sagt det rett ut.) Takk hbakken, det var hyggelig så lenge det varte.
|
|
|
06/06/2009 17:08
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Ingen grunn til å føle seg uønsket Stig, det er en for ham litt mer lokal Stig som ikke får være med 
|
|
|
06/06/2009 17:24
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Ok. Jeg kommer til å invitere til rein mannetur så fort det lar seg gjøre. (Beklager Stig, men da får ikke du være med, bare så jeg har sagt det rett ut.) Takk hbakken, det var hyggelig så lenge det varte. Jonahhex heter i virkeligheten Stig og det var hans post jeg svarte på her Stig.....
|
|
|
06/06/2009 17:41
|
atlekristensen
Ivrig
|
Ivrig
Gi oss heller tommelen opp og gled dere til jentene føler seg komfortable og har mestringsfølelse nok til å dukke opp på andre turer?
Jepp. Dere har min uforpliktende støtte/sympati.  Jenter trenger tid til å skravle sammen for å finne ut hvilken vei pedalene skal gå. Mitt forslag for å gjøre det lettere for kvinnelige nykomlinger:Rene jentetur på faste dager i uka/måneder, mens andre turer kan være åpne for alle kjønn. (som Tirsdagsklubben) Navn får dere finne på selv!  Jeg syntes at det er rart å se at mange menn er så mistenksomme mot jenteturer, men finnes det bevis på at jentene dropper fellesturene? Jeg diskuterer sak og lar sjelden følesene mine involveres. Forøvrig en sterk mannlig kvalitet......
Your greatest strength could be your greatest weakness. -- Buddha
|
|
|
06/06/2009 18:36
|
StigB
Señor
|
Señor
Ok. Jeg kommer til å invitere til rein mannetur så fort det lar seg gjøre. (Beklager Stig, men da får ikke du være med, bare så jeg har sagt det rett ut.) Takk hbakken, det var hyggelig så lenge det varte. Jonahhex heter i virkeligheten Stig og det var hans post jeg svarte på her Stig..... Noen ganger er det svært hyggelig å kunne si at "helvete så deilig det var å ta feil". 
|
|
|
[Re: atlekristensen]
06/06/2009 22:51
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg syntes at det er rart å se at mange menn er så mistenksomme mot jenteturer,
Jeg stiller meg litt undrende til at dette kommer fra deg. Er det noen som er mistenksomme her? Spørsmålet er vel hvorfor kvinner ikke aksepterer at de ikke får være med på andre ting i samfunnet (eksempler er gitt før), når de samtidig utelukker menn fra deres sirkler. Ser du ikke dobbelmoralen her? En annen ting er hva disse jentene har felles som relaterer til innholdet i en slik sykkeltur. Hva med en homofil mannlig nybegynnerpusling? Holdningen deres fremstår som ganske usaklig spør du meg, eller vil du bare ikke forstå? Min mening er at jenter ikke henger med i likestillingssvingene som deres medsøstre har satt i gang. For min del er ikke dette noe annet en fordomsfullhet og kunnskapsløshet.
- Voltaire
|
|
|
[Re: supernalle]
06/06/2009 23:13
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg syns vi skal alle la jentene være i fred, i tråden dems, på dems turer....
Slutt å kuppe denne tråden, og flere av dere menn har skrevet ganske så usakelige poster her!!!
|
|
|
07/06/2009 06:48
|
fujifan
Ivrig
|
Ivrig
Det kan jo tenkes at de rett og slett fikk lyst til å ta en tur sammen og sendte noen mailer eller tok noen telefoner. Hvorfor mistenke at det var for å holde det hemmelig? Turbilder på forumet etterpå er da bare gøy.
kanskje de inviterer til jentetur på forumet neste gang? Hvis jentene har lyst til å sykle alene på tur en gang i mellom, synes jeg det er helt uproblematisk. Hahah. Så morro at dere spekulerer i dette! Jeg føler behovet for å avklare hele greia  Stein har selvfølgelig rett. Jeg har vært relativt lite på forumet de siste månedene, så jeg har mista oversikten over det stadig voksende jentemiljøet, og skriver ditto lite innlegg. I den forbindelse sendte jeg pm til noen av jentene med invitasjon til å innvie den nye kåken min med en jentetur, med påfølgende vafler og kaffe. Jeg ba de som fikk melding (som etterhvert ble en mailgruppe) om å inkludere alle de som jeg hadde glemt, og jeg fikk mange tilbakemeldinger . Dessverre så var det ikke lett for noen av oss å holde oversikt, og da vi i ettertid oppdaget at det var mange som ikke visste om turen ble vi veldig lei oss. Jeg angrer på at jeg ikke la ut turen på forumet. Det var ikke meningen å eksludere noen - og det var virkelig ikke meningen at dette skulle være hemmelig. Neste gang loooover jeg å legge det ut på forumet  . Lilletroll, stå på med å arrangere en ren jentetur, du har 100 % støtte fra meg her 
Eli-A.
|
|
|
[Re: supernalle]
07/06/2009 07:33
|
atlekristensen
Ivrig
|
Ivrig
Jeg stiller meg litt undrende til at dette kommer fra deg. Er det noen som er mistenksomme her?
Det var kanskje litt på kanten, ja... fujifan sa at det var bare en misforståelse. Sånt skjer. Beklager hvis jeg har gjort det kvinnelige delen noe ukomfortabel med å annonsere fremtidige fniseturer her. Spørsmålet er vel hvorfor kvinner ikke aksepterer at de ikke får være med på andre ting i samfunnet (eksempler er gitt før), når de samtidig utelukker menn fra deres sirkler. Ser du ikke dobbelmoralen her?
Sant. Dem om det. Jeg gir faen.  Hva med en homofil mannlig nybegynnerpusling?
Godt poeng. Jeg arrangerer gjerne stiturer KUN for homofile mannlige nybegynnerpuslinger, men jeg tipper med at de er i mindretallet iforhold til andre. /det hadde vært koselig å ha en flokk med tilbedere... 
|
|
|
[Re: atlekristensen]
07/06/2009 07:44
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Forsåvidt enig med deg. Kvinner og logikk hører ikke akkurat sammen, det hele går ut på deres (egosentriske) følelser. Men (som sagt), dem om det.
Forøvrig er jo turene for menn av ren arisk rase de beste.
(Bare for å poengtere, så mener jeg ikke homofile generelt er puslinger. Jeg ser på dem som andre menn, men med en annen legning)
- Voltaire
|
|
|
07/06/2009 16:35
|
Dan
More than words
|
More than words
Min mening er at jenter ikke henger med i likestillingssvingene som deres medsøstre har satt i gang. At jenter trenger egne arrangementer er vel heller et tegn på at samfunnet ikke er så likestilt som vi liker å tro. Jeg har full forståelse for at jenter har lyst å være for seg selv innimellom og slippe oss gutter som tror vi er så feministiske og likestilte, når vi egentlig fortsatt bare koser oss med de fordelene vi har arvet av mannssamfunnet opp gjennom historien. Kvinner og logikk hører ikke akkurat sammen, det hele går ut på deres (egosentriske) følelser. Men (som sagt), dem om det. Dette er ikke første gangen man leser noe slikt fra deg, men jeg tror ikke at noen annen her klarer å trigge slik hver eneste gang noe dreier seg om mann/kvinne. Jeg blir jo litt nysgjerrig på grunnen til denne forumsunike misogynien. Jeg synes bare det blir så merkelig at man i hemmelighet skal kjøre turer for så å legge det ut i etterkant. Dette er jo bare tull Stig, med all respekt. En hver har da rett til å arrangere turer utenfor forumet og så komme med skrytebilder etterpå. Jeg har selv vært med på turer som bare er blitt arrangert over pm eller sms og så skrevet om det etterpå, enten det har vært stiturer eller landevei. Det har jo ingenting med hemmelighetsmakeri å gjøre, men om at man enten ikke har tid til en åpen invitasjon eller faktisk bare har lyst å ha med noen utvalgte venner som man føler passer for den aktuelle turen. Jenter, stå på! Arranger turer for dere selv og kos dere. Vis oss bildene etterpå, eller vis bildene på en eksklusiv jentekveld for dere selv. Det har vi gutter faktisk ikke noe med.
|
|
|
|
|