Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 6 1 2 3 4 5 6

NC DH Drammen: råd for et bra arrangement ønskes!

Re: NC DH Drammen! 95 påmeldte...... [Re: JonAre] #741973 31/05/2009 14:44
Tallak Offline
Ivrig
Ivrig
GOD BEDRING BJØRN, kjedelig å høre at du har smelt (igjen).

Trøste deg litt med et par sneakpeakbilder fra idag, akkurat hjemme etter å ha gått ned løypa med kamera og to småttiser i lyngen. Varmt og GOD stemning selvom ting tok litt tid. Med 122 (ish) deltagere tar ting litt tid!

Masse folk med linser i løypene, så tipper det kommer loads av bilder på nett etterhvert.

Insta
VIMEO
2023 Forestal Siryon lett eMTB
Ibis Ripley AF
Ibis Ripmo
Ibis Oso

Re: NC DH Drammen! 95 påmeldte...... [Re: Tallak] #742035 31/05/2009 16:28
Bjørn B Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Tallak
GOD BEDRING BJØRN, kjedelig å høre at du har smelt (igjen).

Trøste deg litt med et par sneakpeakbilder fra idag

Takk for det!

Gi meg mer bilder!!!! ICON_SMILE

Bjørn

Insta: @bjornballangrud

Sportssjef NTG Lillehammer terrengsykkel
Løypelegger Ultrabirken
Re: NC DH Drammen! 95 påmeldte...... [Re: Bjørn B] #742051 31/05/2009 16:47
L
Lilletroll Offline
Entusiast
Entusiast
L
God bedring fra Øystein og meg! Makan til uflaks i det siste. Vi krysser fingrene for at du er raskt på pletten igjen.

Re: NC DH Drammen! 95 påmeldte...... [Re: Lilletroll] #742110 31/05/2009 18:01
Tallak Offline
Ivrig
Ivrig
Har laget en egen bildetråd hvor man kan poster bilder fra en FLOTT dag i Drammen!

Bildetråd fra NC DH i Aron 30. mai

Insta
VIMEO
2023 Forestal Siryon lett eMTB
Ibis Ripley AF
Ibis Ripmo
Ibis Oso

Re: NC DH Drammen! 95 påmeldte...... [Re: Tallak] #742187 31/05/2009 19:25
K
Kenneth R Offline
Kjedelig å være avhengig, ass
Kjedelig å være avhengig, ass
K
Må hvertfall gi masse skryt til speaker Stig! Hørte flere som sa han var underholdende, informativ og ikke for masete. Kjempe bra!

Når det gjelder rittet så var det veldig bra med ordentlig tidtakning, men litt dritt med den ventiga. Mange som ble ekstremt utmattet og hadde masse kræsjer osv. Håper på ritt neste år. Da er dere nok bedre forberedt. Slettes ikke dårlig til å være første gang på maaaange år.

Noen som veit hvordan det gikk med han som fikk hjertestans? Eller var det bare rykter?

Re: NC DH Drammen! 95 påmeldte...... [Re: Kenneth R] #742203 31/05/2009 19:45
PerEivind Offline
Avhengig
Avhengig
Alt i alt, BRA arrangement og BRA løype, til tross for at det blei en noe lenger dag enn planagt... Hadde det regna så hadde det sikkert ikke vært like gøy ;-)

Fikk hørt litt av speakeren jeg og, og det var veldig bra! Godt jobba!

Takk for en strålende helg i Aron! Gleder meg til neste år allerede.

-Per-Eivind.

Husk å abonere på TERRENGSYKKEL. ffshop.no.
Og meld deg inn i NOTS. nots.no
Re: NC DH Drammen! 95 påmeldte...... [Re: PerEivind] #742209 31/05/2009 19:53
ToHee Offline
- så humla suser
- så humla suser
Takk for et strålende arrangement med mye hyggelige folk, både deltakere, tilskuere og frivillige. Synes det var trivelig å ligge i lyngen og småsove mellom slagene jeg.
Og Stig var en framifrå speaker!

Aron SK, NBNL
Re: NC DH Drammen! 95 påmeldte...... [Re: ToHee] #742285 31/05/2009 21:30
Sverre Offline
Møre trafo
Møre trafo
TOPP arrangement!! Strålende utført fra ende til annen!
Bøyer meg i støvet ICON_SMILE

Re: NC DH Drammen! 95 påmeldte...... [Re: Kenneth R] #742296 31/05/2009 21:43
Dr.E Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Kenneth R

Noen som veit hvordan det gikk med han som fikk hjertestans? Eller var det bare rykter?

Det er vel Johannes du sikter til. Han hadde nok neppe hjertestans på noe tidspunkt. Jeg har snakket med han på telefon etter han kom på sykehus. Går i følge han selv rimelig greit. Da jeg snakket med han spurte han etter hvordan det gikk med sykkelen. Noe jeg ser på som et sunnhetstegn. Ramma var for øvrig bøyd/knekt....

Re: NC DH Drammen! 95 påmeldte...... [Re: Dr.E] #742314 31/05/2009 22:02
slasher Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Men, resultater? Finner ikke resultater noen steder. Var det ingen som kjørte? ICON_SMILE

Re: NC DH Drammen! 95 påmeldte...... [Re: slasher] #742324 31/05/2009 22:11
H
holejos Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
H

Redigert av holejos; 31/05/2009 22:14.

Jostein

Specialized Levo / Diverge

Re: NC DH Drammen! 95 påmeldte...... [Re: holejos] #742327 31/05/2009 22:14
slasher Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ser enda ikke noen resulater...

Re: NC DH Drammen! 95 påmeldte...... [Re: holejos] #742328 31/05/2009 22:15
slasher Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Der ja!

Med ett begynte jeg å lure på om dere alle stakk til Landfaldtjern og badet.

Re: NC DH Drammen! 95 påmeldte...... [Re: slasher] #742331 31/05/2009 22:16
H
holejos Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
H
...din kranglefant...se link over....

Jostein

Re: NC DH Drammen! 95 påmeldte...... [Re: slasher] #742332 31/05/2009 22:19
H
holejos Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
H
Sitat: slasher
Der ja!

Med ett begynte jeg å lure på om dere alle stakk til Landfaldtjern og badet.

...hehe...det ble koselig grillings med en liten kjerne.... men ja, det hadde vørt digg med et bad og ja. vi er en stovete gjeng som sittter her og nyter noen fortjente brune...deilig.

Redigert av holejos; 31/05/2009 22:20.

Jostein

Re: NC DH Drammen! 95 påmeldte...... [Re: holejos] #742389 01/06/2009 07:14
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
Phew, har ikke orket å skrive noe her før etter en 12-timers søvn. For min egen del er jeg kjempefornøyd med 6.plass i K Senior (eller nest siste er også en måte å si det på ICON_SMILE )Fornøyd med NC debuten min og jeg er definitivt bitt av basillen. Skal være med på flere cuper.

Arrangementet var supert, synd med halvsmeltede tidtakerdignser og sånn men det er sånn som skjer. Alt i alt bra gjennomført og god stemning. Gratulerer Jostein m/crew. All grunn til å være stolte og nyte en deilig varm andre pinsedag i dag.

Re: NC DH Drammen er over! [Re: SiljeKH] #742805 01/06/2009 20:16
H
holejos Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
H
Takk Silje og gratulerer til deg også med super innsats og debut! Vi er glade for at du og Torstein stilte til start for Drammen CK. Drammen CK bør få igang et eget utformiljø, og vi bør vel starte med å få over Kenneth Røgeberg som kjørte knallbra i helgen! Hørte du Kenneth??

Personlig synes jeg vi fikk til mye bra i dette arrangementet, og det skal vi ta med oss til neste år. De tingene som ikke gikk fullt så bra, særlig de planleggings-relaterte utfordringene kan vi enkelt få gjort bedre! DH-arrangement har vært nytt for meg og de andre involverte, så lærekurven ble eksponentiell på rittdagen. Planleggingen er i gang for neste år, og notatene fra i år skal benyttes flittig....:-).

Norge er ifølge NCF det eneste landet som kjører prøveomgang og 2 finaler. Med deltagerantall som det vi hadde tar arrangementet for lang tid, selv uten problemer.... 105 stykker som skal starte 3 ganger vil nødvendigvis ta 5 timer og 15 minutter hvis alt går på skinner! Selv det er lang tid. Fra prøveomgangen startet til vi var ferdig tok det 7t 40min.

Uansett; takk for en fortreffelig dag sett under ett, og jeg håper folket nøyt løyper, stemning og vær!

Redigert av holejos; 01/06/2009 20:18.

Jostein

Re: NC DH Drammen er over! [Re: holejos] #743061 02/06/2009 08:39
B
bjarne Offline
Veteran
Veteran
B
Dette var jammen en herlig helg! Takk for en kjempemorsom løype. Takk til Jostein, Erik og hele staben som hjalp til (til tross for masse mas, var det alltid smil og masse hjelpsomhet til stede). Det ble en lærerik og artig debut. Og jeg skal absolutt stille på neste ritt, for det var virkelig et åpent og inkluderende miljø vi ble møtt av!

Re: NC DH Drammen er over! [Re: holejos] #743136 02/06/2009 10:42
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: holejos

Norge er ifølge NCF det eneste landet som kjører prøveomgang og 2 finaler. Med deltagerantall som det vi hadde tar arrangementet for lang tid, selv uten problemer.... 105 stykker som skal starte 3 ganger vil nødvendigvis ta 5 timer og 15 minutter hvis alt går på skinner! Selv det er lang tid. Fra prøveomgangen startet til vi var ferdig tok det 7t 40min.

Betyr det at de skal over til kvalifiseringsomgang og EN finaleomgang som resten av verden, eller?

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: NC DH Drammen er over! [Re: RazeFaze] #743141 02/06/2009 10:49
H
holejos Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
H
RazeFaze; det er nok en tanke mange rytterne har hvertfall. Det var Tommy F og Heiki jeg pratet med om dette. Hvis deltakerantallet begynner å dra seg nærmere 130-150, så vil det vel måtte gjøres tiltak for å få ned tiden på et slikt arrangement. Det er jo egentlig bare å kopiere modellen fra WC bortsett fra at alle får kjøre finalen...

Jostein

Re: NC DH Drammen er over! [Re: holejos] #743145 02/06/2009 10:55
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
Sitat: holejos
Takk Silje og gratulerer til deg også med super innsats og debut! Vi er glade for at du og Torstein stilte til start for Drammen CK. Drammen CK bør få igang et eget utformiljø, og vi bør vel starte med å få over Kenneth Røgeberg som kjørte knallbra i helgen! Hørte du Kenneth??

Ja Drammen CK må jo ha egen utforgruppe nå som Aron er åpnet igjen og skal bli (er?) Norges beste lavlands- sykkelanlegg yes Jeg er ihvertfall med i den gruppen selv om den teknisk sett ikke eksisterer enda. Får håpe at pressedekningen gjør at flere blir interessert og spesielt jenter. Vi trenger flere jenter!

Re: NC DH Drammen er over! [Re: SiljeKH] #743863 03/06/2009 07:48
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Etter hvert som ting synker inn og detaljer kommer til syne lar jeg meg imponere enormt over Niclas Stensrud Andersen, som i sitt debutritt dundrer inn til en fjerdeplass, et par sekunder etter teten. Første sesong som utforsyklist? 19 år gammel? Hvor langt kan han komme da?

Re: NC DH Drammen er over! [Re: JonahHex] #743885 03/06/2009 07:59
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Imponerende!

Må fortelle om et Kodak-moment ved start-rampa. Landest beste juniorer står linet opp på rekke og rad og opp fra løypa kommer 4 gutter i 12-års alderen løpende, stiller seg ved siden av start-rampa med måpende, halvåpen munn og stjerner i blikket, mens de ser på de usannsynlig kule gutta med de usannsynlig kule syklene og de tøffe hjelmene. Måpe-gutta står målløse i flere minutter, måler deltakerne opp og ned med blikket, mens den ene junioren etter den andre raser nedover løypa. Etterhvert ser de på hverandre, fortsatt i sjokk, men nå med et smil om munnen før det smeller fra han ene: "Vi må ha en sånn Downhill-sykkel". De andre gutta sier ingen ting, de bare nikker, ser på hverandre og er så sinnsykt enige ICON_SMILE

4 DH-spirer er et faktum ICON_SMILE

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: NC DH Drammen er over! [Re: tommygutt] #743909 03/06/2009 08:20
H
holejos Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
H
Hehe, kjempebra story Tommy. Den likte jeg! Da får plutselig arrangementet er ny mening:-) Moro

Jostein

Re: NC DH Drammen er over! [Re: holejos] #744166 03/06/2009 13:37
E
EmilC Offline
Ringrev
Ringrev
E

Folkens,

Nå fikk jeg jo hengt ut litt med "arrangementskomiteen" etter rittet (takk for pølser og øl!), og har vel fått sagt det meste som skal sies i forhold til helga, men bare sånn for å få det offisielt og ut på den store vide verdsveven, vil jeg bare rette en stor TAKK til alle involverte, som med entusiasme, innsatsvilje og arbeidsmoral til tusen ga oss et veldig bra arrangement.

I ekte norsk ånd er jeg selvfølgelig redd for å fremheve noen fremfor andre, men jeg føler likevel at jeg må nevne de som jeg særlig har hatt et samarbeid med (jeg var med på litt befaringer og planlegging i forkant):

- Jostein: Tusen takk for at du ofrer ikke bare en ritthelg der du selv kunne ha konkurrert, men også et slemt antall timer i forkant for at dette skulle bli så bra som mulig. Det kan jeg med hånda på hjerte si at jeg ikke ville ha gjort! Utforsporten trenger deg!

- Stig: Du har allerede fått mye skryt for speakerjobbinga, så den er det bare for meg å slutte meg til. To tomler opp også for musikken. Sist men ikke minst vet jeg at du har vært involvert i organisering og promotering av rittet, blant annet ved å få inn NRK. Bra jobba!

- Svenn: Midlertidig adresse - Oransjeløypa, Drammen Skisenter. Skisenteret er heldige som har deg til å styre dugnadstroppene: Det er gull verdt med en erfaren og dyktig syklist i den posisjonen. Hadde det ikke vært for deg, hadde ikke vi syklister hatt den fantastiske kjøreopplevelsen som vi fikk.

Igjen: Tusen tusen takk til alle involverte!

Emil

Jeg er på rømmen
Er du på rømmen du og?
Alt står stille her
Jeg vil kjenne trærne suse fort forbi
Re: NC DH Drammen! 95 påmeldte...... [Re: Dr.E] #744354 03/06/2009 18:26
yoo Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Dr.E
Sitat: Kenneth R

Det er vel Johannes du sikter til. Han hadde nok neppe hjertestans på noe tidspunkt. Jeg har snakket med han på telefon etter han kom på sykehus. Går i følge han selv rimelig greit. Da jeg snakket med han spurte han etter hvordan det gikk med sykkelen. Noe jeg ser på som et sunnhetstegn. Ramma var for øvrig bøyd/knekt....

Haha hjertestans!? Rykter er noen merkelige greier:P Krasja med et tre som stod til venstre rett etter den dølpa der du blir skikkelig komprimert og spretter over en kul rett før det siste slake partiet før mål. Har røket noen bånd i nakken ellers er alt bra:) Blir gående med nakkekrage noen uker. Skulle bare ønske jeg viste hvilken tid jeg hadde fått, var jo nesten i mål:/ Husker jeg var ganske fornøyd rett før jeg traff det jævla tree:P ellers var det et skikkelig bra arangement med godt polstra trær, bra musikk, stemning og supre rødekors folk, stor takk til røde kors forresten!! Satser på at det blir nc i aron til neste år også!!:D

Var det bare ramma mi som var ødelakt Erik?

Re: NC DH Drammen! 95 påmeldte...... [Re: yoo] #744359 03/06/2009 18:31
bik3man Offline
More than words
More than words
Hei, godt det går bra med deg. Det hørtes dramatisk ut en stund.

Er det du som er foreviget på dette fantastiske bildet?

http://dt.no/apps/pbcs.dll/gallery?Avis=...arams=Itemnr=12

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: NC DH Drammen! 95 påmeldte...... [Re: yoo] #744363 03/06/2009 18:37
H
holejos Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
H
Sitat: yoo
[Har røket noen bånd i nakken ellers er alt bra:) Blir gående med nakkekrage noen uker. Skulle bare ønske jeg viste hvilken tid jeg hadde fått, var jo nesten i mål:/ Husker jeg var ganske fornøyd rett før jeg traff det jævla tree:P ellers var det et skikkelig bra arangement med godt polstra trær, bra musikk, stemning og supre rødekors folk, stor takk til røde kors forresten!! Satser på at det blir nc i aron til neste år også!!:D

Dette var oppløftende news Johannes. Da jeg snakket med deg i går på telefonen var du på vei inn til CT, og jeg var spent på resultatet. Noen røkne bånd høres bedre ut enn en knekt nakkevirvel for å si det sånn. Utrolig moro at du var mest interessert i å vite hvilken tid du kunne fått i omgangen med tanke på at du hadde truffet linjene så bra hele løpet. Du er rå. Håper å se deg fort på sykkelen igjen, riktignok med ny ramme:-) Lisensen skal vel dekke sykkelen skulle jeg tro?

Jeg skal bringe videre din takknemmelighet til Røde Kors. Jeg fikk også et godt inntrykk av de.

Redigert av holejos; 03/06/2009 19:00.

Jostein

Re: NC DH Drammen er over.... [Re: bik3man] #744366 03/06/2009 18:40
H
holejos Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
H
Sitat: bik3man
Hei, godt det går bra med deg. Det hørtes dramatisk ut en stund.

Er det du som er foreviget på dette fantastiske bildet?

http://dt.no/apps/pbcs.dll/gallery?Avis=...arams=Itemnr=12

Nope, det der er startnummer 314 Håkon Gløtta ifølge mine lister. Fantastisk bilde!. Håper det gikk bra med han... Har ihvertfall ikke noe Røde Kors rapport på han....

Redigert av holejos; 03/06/2009 18:41.

Jostein

Re: NC DH Drammen er over! [Re: EmilC] #744372 03/06/2009 18:56
H
holejos Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
H
Dette var varmende ord Emil. Tusen takk. Jeg må innrømme at det rykket fælt i sykkelfoten under rittet. Sett i etterkant ville det vært galskap å sykle den dagen basert på alt som måtte gjøres på rittdagen. Har jo hatt en liten "strid" med Raymond som jeg hadde likt å vedlikeholdt tradisjonen med..... NOk om det, ofringen har resultert i et ritt vi kan stå inne for og være stolt av!

Det har gått med mye tid til dette arrangementet både før og under. Det har vært altfor få, men veldig flinke folk involvert. Erik Graaberg fra Skisenteret har lagt ned en formidabel jobb. At Stig og Stine (ikke minst) kom inn som hjelpere på slutten var ubetalelig. Svenns innsats på løypene er behørig applaudert fra mange hold, og jeg støtter applausen fullt ut. Ta hånd om kona noen måneder nå Svenn...hehe

For å fortsette den gode trenden er vi allerede i gang med planlegging for neste års arrangement..... Flere flinke folk er med, og entusiasmen er tatt til et enda høyere nivå, så dette kan bli helfett. Men DA skal jeg kjøre sjøl... Watch out...:-)

Jostein

Side 5 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support