Løypa på Gullhaug har jeg aldri sykla før. Fikk ikke sykla gjennom før start, men skjønner hvorfor det prates om den lange grusbakken rett etter start. Den var lang, og blei bare brattere og brattere...
Ellers positivt overraska. Litt sleipt og glatt på stiene, men ikke verre enn man kunne forvente etter det voldsomme regnværet på tirsdag.
Fra hine hårde dager husker jeg grusbakken mot slutten av runden som tung og fæl, men i går var jo den bare som en parentes å regne i forhold til klatringen i starten.
Henger meg på skryten av Gullhaugløypa. Den var NYDELIG og rask! Jeg synes starten var finfiiin! Gullhaug er min favoritt så langt, blir spennende å se den nye Langsetløypa i neste uke!
Sendte mail dit for noen dager siden. Den fungerer, altså, jeg får den ikke i retur i det minste. Men jeg får ikke noe svar heller så da hjelper det ikke så mye.
Jeg får vel grave frem et telefon-nummer et sted tenker jeg, kanskje de bruker slike tekniske dippedutter der borte. Mail har de ihvertfall ikke kontroll på...
[quote=Beles Jeg får vel grave frem et telefon-nummer et sted tenker jeg, kanskje de bruker slike tekniske dippedutter der borte. Mail har de ihvertfall ikke kontroll på... [/quote]
Du kan også se det slik; Kundeservice aner de ikke hva er....
På sikt vil jo (heldigvis) disse folka få mindre å gjøre(?)
Jeg vil gjerne ha litt guiding på Langseth løkka! Er litt fleksi, men greit å ta det på formiddagen er det ikke? kl 10-11 enten på lørdag eller søndag?
Kan ikke en som er trygg på traseen annonsere en utflukt?
tidene på gullhaug er litt rare ja.... sikker på at de ikke er 20min feil...? :-) hihi.
Anonyme kilder har lekket følgende: Lengden er 2,6 km for kort og 6,5 km for lang. Det er 100 høydemeter i lang løype og 37 i den korte, det er ikke vits i å lage profiler på dette.
Nedenfor er kort løype, lang løype og start og målområdet. Øvrig rittplan ligger på www.follosk.no Velg Nissancup Follo SK i venstremenyen.
Legg merke til at tidene i Drøbak er annerledes enn i resten av Nissancup.!
Sporlogger ligger vedlagt, fjern .txt når de er lastet ned.
LarsB
Redigert av larsb; 30/05/200920:06. Rediger grunn: logger
Re: Nissan Cup 2009 - Lekkasje fra Drøbak
[Re: larsb]
#74165630/05/200920:20
Ta med kartet så går det bra. Har du gps legger du inn sporet.
Løpa er forholdsvis flat. Den er uten crux, alle her klarer hele uten fotisett. Med unntak av et par korte strekk på lysløype/grusunderlag er det meste av løypa på (forholdsvis bred) sti. Underlaget er fast (om det ikke regner for mye) med røtter og stein. Likevel er det ikke noen Bjerkebane. man vinner masse på god tekninkk.
Utfordringene går på å holde farta oppe siden det ikke er noen steder å hvile, og å finne det ideelle sporet som tar deg raskeste vei gjennom svinger og problemer. Den som tabber seg minst ut og har mest trøkk kommer langt
Dekkvalg går klart i favør av feite dekk med mange middels/små knaster. Raven 2.2 Crossmark, [insert your favorite]-Schwalbe 2,25. Kjører man hardt er det ingen ulempe å bruke USTdekk for litt ekstra sikkerhet. Det er urolig underlag og en lett fulldemper er ikke dumt. Det har jeg ikke og anser en 29" med slangeløst som ideelt som føret er nå.
Kanskje den meste "flytete" Nissancupløypa om man har beina og hodet med seg.
LarsB
Re: Nissan Cup 2009 - Lekkasje fra Drøbak
[Re: larsb]
#74180931/05/200905:58
Jeg sykla gjennom løypa på Langsetløkka for gøy i kveld. Det er virkelig en fin runde hvor teknikerne tilbys flere muligheter til å hente inn noen sekunder. I den første bratte nedkjøringen i terrenget skulle det være mye å tjene for de som tør å bremse seint før det braser inn på smal sti. Det samme gjelder i det andre terrengpartiet ned mot bekken og her er det litt kinkig oppover også. Går traseen rett gjennom det spesielle skogpartiet hvor alle trærne er plantet på linje eller svinger den inn på grusveien? Utrolig moro å sykle gjennom skogpartiet hvis du finner rytmen og pumper gjennom alle de små dumpene, svært irriterende hvis man ikke har rytmen. Partiet opp fra grusveien tilbake til løkka og videre inn på sti er det klart tyngste synes jeg. Her er det bratt og langt. Jeg vil tro at de sterkeste setter inn støtet her. Etterpå er det herlig berg-og-dalbane-sti nordover og lett sti sørover før runden er over. Jeg brukte 21 minutter på runden og da jeg var helt kaputt. Skal bli interessant å se hva raskeste klarer på onsdag.
Går traseen rett gjennom det spesielle skogpartiet hvor alle trærne er plantet på linje eller svinger den inn på grusveien? Utrolig moro å sykle gjennom skogpartiet hvis du finner rytmen og pumper gjennom alle de små dumpene, svært irriterende hvis man ikke har rytmen.
Hyggelig at du likte løypa.
Stien går gjennom partiet med åpen granskog. Det er noen oransje piler på enkelte trær som markerer stien.
Tjaa, tror jeg står over. Jeg kommer til å bli baksubb, men det hadde vært moro å se på. Jeg kan se for meg noen fine dueller ved gapahuken like før mål.
Jeg kommer med ferske skrubbsår fra et ublidt møte med en italiensk steinmur. Det var enten å treffe muren eller å treffe den forbikjørende M3-en som kom i mot. Hjelmen tok heldigvis av for det verste. De som sykler racer uten hjelm klarer jeg bare ikke å forstå.
Er det noen steder i denne traseen det er lett å kjøre feil?? Jeg skal sykle igjennom i morra (reiser fra Skøyen kl 16 med bil...) og har da kun løypekart med beskrivelse tilgjengelig.
men ofte går ikke dette så bra...
så hvis noen allerede har "brent seg" setter jeg pris på tips:-)
Jeg tror du skal slite med å kjøre deg vill. Ruta har ikke mange forvirrende kryss og det er mange sykkelspor i løypa du kan følge. Det nestsiste stiparti som går nordover parallelt med lysløypa har flere avstikkere på høyre side til lysløypa, men du skjønner raskt at du er på feil vei hvis du skulle ta inn der. Helt mot slutten er det litt knot, men her kan du følge merkingen samt huske på at du nesten skal sneie gapahuken.
Selv mener jeg løypebeskrivelsen er ganske bra :-)
Mange tar feil når man kommer tilbake til løkka opp fra den bratte stien og skal inn på del to av løypa. Her tar du skiløypa til venstre (nordover), og følger den opp to kneiker til det går en sti (10 meter) til høyre mellom to koller. Her kommer du inn omtrent midt i skileiken. Du følger denne oppover og inn på bred sti. På det høyeste punktet på stien tar du 90 grader til venstre i 10 meter, så brått til høyre ned en kort kneik, og så brått til venstre. Her krysser du lysløypa inn på en sti du følger sørover. Du ser noen få rød/gule merkebånd på dette strekket.
På stien skal du ikke ta noen av avstikkerne til høyre, men følge rett på til du kommer til grusveien og tar 180 grader til høyre og inn på skiløypa.
På returen etter å ha syklet stien parallelt med tømmerstokkene, tar du ikke myrdraget rett fram, men inn på den store stien du tidligere fulgte oppover, opp en kort kneik og brått ned til venstre rett før der du tok av på vei innover i løypa.
Re: Nissan Cup 2009 - Langsetløkka
[Re: RunarM]
#74330702/06/200914:01
tilbake igjen! møtte to karer som guidet meg, og hadde ikke gått så bra uten er jeg redd... skiløype traseen: da tenkte jeg at den er vel rødmerket den. men det var den ikke, den var blå. så jeg syklet opp der man skulle komme ned. ble en lang sløyfe gitt. mye surr.
Bare hyggelig! Det var Josse og meg du møtte på på hhv. Canyon og Intense.
Løypa er glimrende og har aldri vært raskere tror jeg. Den utvidede sløyfa er et stykke kjempeflott sti hvor det både er mulig å vinne og tape mye... Tipper en rundetid rundt 20 minutter, kanskje litt mindre. Vi får se i morgen...