Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Årets tredje! Vallnord

Årets tredje! Vallnord #731208 16/05/2009 11:57
heinrich Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
4x i dag, dh i morgen. Teknisk og spektakulær løype, så det blir nok riktig artig å se på. Er det noen bedre måte, foruten å sykle, å bruke nasjonaldagen? Eventuelt som pause mellom slagene?

4x: fra 1745 i dag
dh: fra 1215 damer -1400 herrer (litt usikker på tidene, men ta det som et utgangspunkt ihvertfall, mulig det var 1315 damer og 1400 herrer - er jo ikke så mange damer som er med)

se det her:

www.freecaster.tv

fox course walk med den alltid underholdene rob warner:
http://freecaster.tv/live/mtb/1007124/nissan-uci-mountain-bike-world-cup-vallnord-dh-4x

blir artig dette her tipper jeg.

Re: Årets tredje! Vallnord [Re: heinrich] #731442 16/05/2009 18:18
F
Fenris Offline
Ringrev
Ringrev
F
aiai..
bra du sa..:)
Fin kur dagen derpå for å komme seg på beina igjen til ein sein ettermiddagstur..

Nordfjord Grovsyklarlaug
Re: Årets tredje! Vallnord [Re: Fenris] #731790 17/05/2009 15:31
heinrich Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
det ble akkurat så festlig som jeg trodde det skulle bli.

1) peaty
2) gee atherton - 0.02 bak!
3) greg minaar
4) sick mick (hannah)
5) Justin Leov

den store overraskelsen var førstekvalifiserende Sam Hill som rotet seg helt vekk på slutten av løypen og endte på det som må ha vært en uber skuffende 31. plass.

Den beste nordiske ble robin wallner med en knallsterk 20. plass. Han klarte sågar å ta ut kameramannen i målområde ->dvs han glemte/begynte for sent å bremse etter slutt, falt og meide ned kameramannen som måtte på sykehus. Drama, drama!

Ellers kvalifiserte ikke Espen seg til finalen dessverre som 92. mann 14.43 sekunder off pace - dog en fin forbedring fra forrige rundes 117? plass. Lykke til neste gang Espen!

Redigert av heinrich; 17/05/2009 15:32.
Re: Årets tredje! Vallnord [Re: heinrich] #731812 17/05/2009 17:04
F
Fenris Offline
Ringrev
Ringrev
F
eg satt klistra som ein klegg..:) utruleg kjekt at peaty vann igjen.. Men kunne godt tenkt meg å ha sett meir av nedre del, og mindre av øvre. Freecaster er eit suverent tiltak!!! Håpar på utvida dekning neste sesong:)

Har forressten hatt ein knall 17.mai. Løypebygging i baris fram til ett.. Deretter tre timar reinspikka action framfor pc, etterfulgt av 600 nydlege høgdemeter ned ein fantastisk kombinasjon av furuskogsti, knusktørre svaberg og stygge steinrøyser.
(og ja.. eg hadde 17-mai sløyfe på gaffelen:)

Nordfjord Grovsyklarlaug
Re: Årets tredje! Vallnord [Re: Fenris] #731817 17/05/2009 17:12
M
Madsern Offline
Medlem
Medlem
M
Fabien viste seg igjen som en super kommentator, i motsetning til forrige rundes kommentering fra Rachel Atherton.

Sam Hill gikk visst ned på droppen rett etter første mellomtid, der landet han visst litt sideveis, og gikk ned hardt. Likevel greide han 31. plass.

Peat is on fire!

Hej
Re: Årets tredje! Vallnord [Re: Madsern] #731822 17/05/2009 17:25
F
Fenris Offline
Ringrev
Ringrev
F
aha..
eg såg at nokre av tilskodarane holdt seg til hatten.. men eg trudde eigentlig at det var pga sjuk kjøring:) Han hadde vel muligens i overkant stor fart på hoppkanten.. Lite som skal gjerast feil for å tryne i flat landing i stor fart:)

Fabien det var utruleg interessant å høyre på fabien ja... Han hadde mykje å komme med, og klarte faktisk å dra Warner opp på eit nokså seriøst nivå:)

Nordfjord Grovsyklarlaug
Re: Årets tredje! Vallnord [Re: Fenris] #731871 17/05/2009 18:43
heinrich Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
i begynnelsen mener dere? Det var jo mr cg med sin begrensede engelsk som satt der de siste 30 kjørerne eller noe sånt, og da var det jo bare rølp - som jeg syns er like greit. Warner prøver alltid å være den seriøse, men siden de som regel sitter og driker samtidig tar det av og til litt av. Det beste er når han begynner å åndse slik bare han kan og kommer med gullkorn på løpende bånd. For eksempel Fort William dekningen forriga år var morsomme. Jeg syns heller ikke Rachel var så dårlig forrige gang. Hun kom med en del interessante innspill fra racernes ståsted og om de forskjellige kjørerne og syklene på circuiten- men så var hun og noe bedugget. Det er ikke all som bare blir superfunny som herr warner :O)

holdt de seg til hatten etter han hoppet eller fordi det blåste som fy?

anngående dekningen, skal de filme mer trenger de flere kamera. På bunnen blir det vanskelig å dekke det pga all skogen, og skal man ha ti kamera blir det voldsomt mye arbeid med både tilrettelegging og en enda mer krevende produksjon. Jeg må si meg temmelig fornøyd med dekningen så langt. Vi får jo faktisk sett det! Det var jo litt morsomt når herr wallnar måkte ned kameramannen og det kameraet var ute til topp ti kjørerne kom ;O)

Re: Årets tredje! Vallnord [Re: heinrich] #732017 17/05/2009 21:17
jonnykast Offline
Besatt
Besatt
Fin kommentar fra Fabien Barrel: "Skintights makes you look gay" lol
Veldig spennende løp,jeg tror naboene begynte å lure på hva jeg drev med, der jeg satt og holdt på å le meg skakk av alle de artige kommentarene
Godt gjort at Cedric Gracia i det hele tatt var i stand til å være sidekommentator, da han etter eget utsagn hadde vært på fylla hele uka yes
Jeg har vært heldig og har fått med meg de tre første løpene på freecaster,det neste om tre uker er jeg nok borte på arbeid

Massevis med smileys i 2012 ICON_SMILE
Nyckelbens-Jonny
Jonny Kåstad
Re: Årets tredje! Vallnord [Re: jonnykast] #732049 17/05/2009 22:05
heinrich Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
da skulle du hørt på i fjor. I de vanlige wc rennene var det kun Mojo som kjørte med skinsuits. Hver gang en av de kjørte skrek herr Warner "CONDOM ON TRACK!!!!!!" hvor de satt resten av runnet og snakket om hvor fantastisk teit det så ut. Sykt vittig

tja, cedric klarer nok å lire av seg piss uansett om han er full eller ikke, og de var nok godt på vei underveis

da har du muligens flaks. Fort william - det neste rennet - er om tre uker. Muligens så rekker du det :O)

Re: Årets tredje! Vallnord [Re: heinrich] #732056 17/05/2009 22:33
jonnykast Offline
Besatt
Besatt
Sitat: heinrich
da skulle du hørt på i fjor. I de vanlige wc rennene var det kun Mojo som kjørte med skinsuits. Hver gang en av de kjørte skrek herr Warner "CONDOM ON TRACK!!!!!!" hvor de satt resten av runnet og snakket om hvor fantastisk teit det så ut. Sykt vittig

tja, cedric klarer nok å lire av seg piss uansett om han er full eller ikke, og de var nok godt på vei underveis

da har du muligens flaks. Fort william - det neste rennet - er om tre uker. Muligens så rekker du det :O)

"CONDOM ON TRACK!!!!!!"
Ja når du sier det ,så husker jeg det var en del hyling om det når jeg så sendingen fra Fort William i fjor

Om tre uker sitter jeg ute i Nordsjøen,og løpet går i arbeidstiden
Så det blir nok ikke til at jeg får med meg den sendingen no

Jeg har ikke noe særlig greie på dette nedoversyklinggreiene,men det er veldig artig å følge sendingene på freecaster
Helt sykt at de klarer å kjøre så fort nedover de løypene der fiolin

Massevis med smileys i 2012 ICON_SMILE
Nyckelbens-Jonny
Jonny Kåstad
Re: Årets tredje! Vallnord [Re: jonnykast] #732062 17/05/2009 23:12
heinrich Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
jes, jeg syns det ble litt lite rob warner i sitt ess denne gangen. Han slapp liksom ikke helt til med de supervittige kommentarene sine syns jeg - eller de kom ikke. De har jo en del funny sayings, som om sam hill; the flatpedal thunder from downunder

Re: Årets tredje! Vallnord [Re: heinrich] #732086 18/05/2009 06:42
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Anywho, Steve Peat er en stor kar! Holder seg helt der oppe...
Sam Hill gjorde vel som i VM i fjor, pusha et hakk over grensa og gikk på snørre. Så små marginer er det.

Det er uansett utrolig morsomt å følge dh-cupen i år, det er liksom 10 stk som til enhver tid kan vinne... flere unge som blander seg inne, svenske på 20. plass... veldig bra hele greia!! Og er dette året til Peat?? ICON_LAUGH

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Årets tredje! Vallnord [Re: RazeFaze] #732179 18/05/2009 09:27
F
Fenris Offline
Ringrev
Ringrev
F
Enig der.. Peat er ein stor idrettsmann.!! Og eg håpar verkeleg at det skal ordne seg i VM i år. Har høyrt at årets løype er ei skikkeleg tråkkeløype som favoriserar SPD. Men eg anar ikkje kor den påstanden kjem ifrå.. Uansett er det då duka for eit skikkeleg rotterace mellom peaty og minnaar. (sjølv om sam hill aldri kan reknast ut av likninga.. spd-løype eller ikkje)

Likar og veldig godt tendensen i årets WC. For min del virkar det som at Mick Hannah er ei tikkande seiersbombe som berre ventar på å gå av.

Det er berre eit par ting som manglar i årets cup.. Blant anna ein Nathan Rennie i form og ein Sam Blenkinsop som klarar å følge opp suksessen frå Schladming.

Nokon som forressten veit kva som har skjedd med "the don"? (Neil Donahue) Han blei jo skrytt opp i skyene i diverse Racingfilmar for nokon år sidan, og utropt som ein av dei "smoothaste" rytterane i sirkuset.

Nordfjord Grovsyklarlaug
Re: Årets tredje! Vallnord [Re: Fenris] #732220 18/05/2009 10:48
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Minnaar vant i årets VM-løype i fjor med Peat og Rennie ikke langt unna. Mye tråkking der. Rennie sliter med et kne og er helt ute nå. Hannah er nok med når vi snakker VM, hvem vet med Hill... flats eller spd spiller liten rolle, tror jeg.

The Don var hypet i MBUK, ikke så mye andre steder..men har vel noe topp 20 plasseringer. Akkurat nå er det mange andre fra England som er i toppen.

Morsomt å se at USA begynner å få ryttere i topp 20 igjen, selv om de ikke har noen i topp 10 eller nære seier. Blenky er vel ung og uerfaren, men han er jo i nærheten. Er jo detaljer og tilfeldigheter som ofte avgjør.

Justin Leov er der oppe på Trek, artig...Mick Hannah på GT er jo knallbra etter en sessong ute.

Nei, morsomte WC på mange år :-)

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Årets tredje! Vallnord [Re: RazeFaze] #732323 18/05/2009 13:24
heinrich Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
det er grunn til at mr Hill kjørte 4x løpet i forrige runde på demoen. Jeg tror han kommer til å være klar som et egg når vm kommer rundt. Skal bli gøy ihvertfall. Ellers gleder jeg meg og til Fort William pleier jo og å være særdeles underholdene å se på. Espen gjorde jo sakene sine bra der i fjor. Eller, jeg gleder meg egentlig til alle de gjenværende rundene... hehe

av the ams har man jo Duncan Riffle som plutselig har slått til med et par ok resultater, og Steve Smith viste jo i US open i fjor at han er å regne med. Artig at man ikke bare har en eller to som dominerer, men at det er spennende helt til siste kjører har satt utfor. Sick Mick er jo virkelig i støtet for tiden med carbonsaken sin. Synd han ikke kjører på Cannondale lengre. hehe

Re: Årets tredje! Vallnord [Re: RazeFaze] #732400 18/05/2009 15:34
F
Fenris Offline
Ringrev
Ringrev
F
Sitat: RazeFaze
Morsomt å se at USA begynner å få ryttere i topp 20 igjen, selv om de ikke har noen i topp 10 eller nære seier.

Ja.. den karen her gjorde det jo relativt bra.. Spanande utøvar.. virkar som ein "down to earth" fornuftig fyr:

http://www.yeticycles.com/#/videovault/Team/2008RiderBioGwin/

Eg fikk desverre ikkje sett runet til Leov grunna nettstreiking. Uansett artig at dei får såpass fart på den nye doningen. Til tross for den omtala, hinsides høge BBen.. hehe:)

Nordfjord Grovsyklarlaug

Moderator  support