Det ligger et spørsmål lenger opp i tråden om heis. Der ser det foreløpig ut for at det ihvertfall blir heising onsdag 12 og lørdag 15. Litt avhengig av hvor mange vi blir mulig også fredag (tror det er små sjanser men en må bare prøve å få det til)
Det er fremdeles ledige hytter så det er bare å kjøre på.
Når det gjelder heising på fredag er jeg i prat med de rette. Dette er helt avhengig av hvor mange som vil benytte seg av dette på nevnte fredag.
Sitat: Agnes
Dette er en stor 8-seters heis, og det er strenge regler for hvor mange personer vi må ha tilstede, samt på vakt, i forhold til en eventuell redningsaksjon, noe som gjør at dette er en kostbar affære.
Kan hende vi likegjerne kan benytte oss av bare lørdagen? Det blir litt sånn tilbake til gode gamle dager
Sitat: Agnes
Dersom det viser seg at de fleste ønsker kun å bruke heis på lørdagen, da vi allikevel har åpent, kan vi heller forsøke å gi dere en god pris på dagskortene/enkelturene på lørdagen.
Det er ihvertfall vije til å hjelpe oss. Jeg vet ikke hvor lang tid de trenger på seg men jeg tar en grov opptelling når det lir på.
Jeg stikker oppover på onsdag, da har jeg nok kommet meg etter et trolig fuktig søskenbarntreff på fruens side som skal foregå i storhytta helga før. Jeg rekker vel å få kontroll på nervene til å kjøre oppover igjen onsdag
Jeg har tenkt å bestille en hytte for helgen, planen er å komme fredag kveld og bli til søndag. Renslig room mate søkes. Hvis du/dere snorker, så la meg sovne først!
Kan hende det blir vel mye plass der. Er alene foreløpig (evt sammen med noen gode øller og en whisky som antakelig lukter av sjø), jeg er forøvrig pen og ren i tøyet og oppvokst i et møblert hjem.
Interesserte kan sende PM.. ;-)
Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Skal selv til Skei 12-16 august, og tenkte å høre om det kunne være interesse for en liten "grensaksdugnad" på "Åttern" i det tidsrommet? Var der for noen uker siden, og det er blitt forferdelig mye kvist og kvast - rimelig oppiskede ben etter en tur gjennom villnissene der altså
Vet ikke om noe sånt krever tillatelse fra grunneiere i såfall? Og så krever det selvfølgelig tilgang til utstyr og dugnadsånd!
Bare en tanke, det trengs iallefall, og ville gjort åttern til en enda bedre avslutning på turen...
Skal selv til Skei 12-16 august, og tenkte å høre om det kunne være interesse for en liten "grensaksdugnad" på "Åttern" i det tidsrommet? Var der for noen uker siden, og det er blitt forferdelig mye kvist og kvast - rimelig oppiskede ben etter en tur gjennom villnissene der altså
Vet ikke om noe sånt krever tillatelse fra grunneiere i såfall? Og så krever det selvfølgelig tilgang til utstyr og dugnadsånd!
Bare en tanke, det trengs iallefall, og ville gjort åttern til en enda bedre avslutning på turen...
Ingrid
For ei jente du er Ingrid, fantastisk ide. Jeg tar med monstersaksa mi noen kalde lyse i sekken og dugnadsånd med stor D.
Jeg skal sjekke lit med tanke på hva vi kan tilate oss, jeg tror ikke det skulle være noe problem siden vi vinkler det mot de som GÅR tur også.
Åttern trenger etter min mening også utstrakt klopping for at den skal blir verd å sykle.
Helt enig, jeg kan ta en liten runde med folket der oppe for å se på mulighetene og eventuelt hva vi kan få når det gjelder maskinell bistand, fremkjøring av materiell vinterstid og så videre.
Har sendt forespørsel om tillatelse til rydding av stien og så tar jeg resten der oppe. Det burde være i alles interesse, likeså burde vi kunne gjort mye på ei helg, kanskje allerede i høst.
Åttern trenger etter min mening også utstrakt klopping for at den skal blir verd å sykle.
Åttern er fin, men nedbør gjør den raskt til ei gjørmesklie. Helt enig med Geir - enten bør sykling i åttern "forbys" under/etter nedbørsperioder, eller så må den kloppes skikkelig. Og frisering av krattet vil ytterligere forbedre den.
Her er svaret jeg fikk fra Skeikampen Alpinsenter AS på forespørsel om å rydde opp i åttern.
Sitat: Agnes Cimarolli, Skeikampen Alpinsenter AS
Når det gjelder rydding av stien er dette ok fra vår side. Dere må bare passe på at dere kun rydder stien i maks 1-1,5 meter bredde slik at dere kan sykle, men ikke noen annen vegetasjon, for da må vi søke grunneierne, så bare dere begrenser dere, så skal de gå greit. Vi vil gjerne takke for innsatsen deres, og ser det som veldig positivt at dere vil gjøre et slikt tiltak. TUSEN TAKK:0)
Supert at du har fått sjekket ut dette så fort, Stig! Da er det bare å prøve å skaffe seg en skikkelig hagetips (noen som har tips til steder man kan låne, evt gode kjøp?).
Blir bra å få ryddet opp litt der, koselig med en dugnad i blant