Jeg har noen left overs fra husbygging i fjor. 4-5 drøye lengder med 5"x5" ujustrete stokker. Er nok tøffe til styrketrekkinga di, men hvis det er alternative måter...
-Hvis det trengs noe røft konstruksjonsvirke da
#71700025/04/200914:02
Er det planlagt å ha alle elementene ferdig til da også?
Nope, ikke mulighet for å bli ferdig med alt, noe blir klart og noe vil bli tatt etterhvert. Vi skal ha dugnader der oppe i tiden som kommer, men det har ikke vært mulig å dugnader der oppe enda p.g.a mangelen på matrialer og muligheten til å få fraktet dem opp.
Det vil bli meldt ifra om kommende dugnader til uken som kommer.
Men nå, med fare for å bli halshugd av alle og en hver her inne på forumet...
Er det egentlig lurt å åpne heisen allerede til helgen? Det er bløtt der oppe og hvis det blir mye kjøring der de første helgene hvordan vil løypene da bli ettehvert?
Kan det være lurt å vente en ukes tid?
Hva mener dere?
Dette er bare for å lufte stemninga litt om hva dere mener er lurt.
Materialer ja.... Det er vel nesten ikke vits i å bruke annet enn impregnerte materialer der oppe, så vi spør lokale trevareforretninger om lov til å kjøre bort kapp, vridd og vrak, enda har ingen sagt nei. Kommer godt med.
Men nå, med fare for å bli halshugd av alle og en hver her inne på forumet...
Er det egentlig lurt å åpne heisen allerede til helgen? Det er bløtt der oppe og hvis det blir mye kjøring der de første helgene hvordan vil løypene da bli ettehvert?
Kan det være lurt å vente en ukes tid?
Hva mener dere?
Dette er bare for å lufte stemninga litt om hva dere mener er lurt.
Jeg mener det er LURT løypemessig å utsette dersom forholdene er for bløte og det vi ender opp med er løyper som er "ihjelkjørte" innen kort tid.
Jeg VIL selvsagt ikke vente enda lenger, men heller gode løyper som holder hele sesongen enn herpa løyper vi irriterer oss over.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
For å si det sånn: Siste uka har vi hatt høylytt nedtelling på kontorene, vi gleder oss vilt og hemningsløst til sesongstarten i Aron. Imidlertid klarer vi å svelge den pillen det måtte være med en utsettelse - sesongen varer til oktober (minst).
Hvis det er slik at de som har ansvaret for løypene mener det er fornuftig å vente, så er det bare å akseptere en slik beslutning.
De som evt. syter over dette får shuttle eller hike-a-bike på Grefsenkollen eller pleie formen på en vanlig stitur.
Må bare presisere at jeg ikke bestemmer om Aron skal åpne eller ikke åpne til helgen. Det er jo Erik og resten av gjengen i DrammenSkisenter som styrer når de skal åpne. Jeg tenkte bare å lufte dette temaet litt.
Tenker litt på hvordan NC løypa blir med massiv kjøring der en måned frem til NC rittet. Alternativt kan går det jo selvfølgelig ann å stenge NC løypa en uke eller to før rittet så den får "hentet" seg inn igjen.
Men selvsagt, det vil jo tørke mye opp i løpet av uken som kommer.
Jeg har også vært inne på tanken om at det hadde vært lurt å vente litt, men jeg syns ikke oransj-løypa var spesielt mye bløtere enn en etter en dag eller to med regn. Selvfølgelig er det steder hvor det er "gjørmehøl" men de verste kan vel kanskje "sperres" og sykles rundt. (f.eks. helt på toppen). Resten av anlegget har jeg ikke vært i.. Nå er ikke jeg noen god stikjenner, men det var vertfall det jeg tenkte når jeg sykla der.
Gleder meg forøvrig til nye løypa blir ferdig, og er klar for å stille på dugnad!
Sliter noe grønnj.... med å vente enda en uke, men hvis løypeekspertene sier det er fornuftig å vente er det bare å bøye seg i støvet..helt klart.
Men hvis ansvarlig for anlegget er villig til å ha åpent kan man jo stenge de løypene/stiene som man er "redde" for også bare kjøre de stedene det ikke er så farlig med...må vel være noen sånne steder der og...midt i løypa man kjører ski, "bil"veien osv...
Jeg vil selvsagt at det skal åpne men har forståelse hvis det utsettes. Nå er det meldt høye temperaturer og sol (bortsett fra litt regn i starten av uka) så mye kan jo skje på en uke. I verste fall må man vel bare stenge de mest sårbare stedene kanskje?
Og ja, jeg vil stille til dugnad jeg og. Aner ikke hva jeg kan gjøre- er jo ikke akkurat noe snekker men jeg kan sikkert brukes til noe
Fjend har gått amok, det skal være sikkert. Jeg ble skrekkslagen da jeg så den nedstigningen der - ikke på grunn av alle skruene som skal inn Har ikke sett noe maken jeg i alle fall, hadde vært moro å visst om det finnes noe tilsvarende andre steder i Norge.
hehe, nja..ekke noe god på sånne husmorsting heller, kanke blande saft engang. Men kanskje jeg kan sitte i trærne og synge og fortelle vitser og slikt. Jøgle litt rundt. Vi får se- jeg tror sikkert jeg kan brukes til noe fornuftig. Liker å bære tungt og slik.
God damn kommer til å flytte til Aron denne sessongen. Vill north shore dere har mekka! Noen andre deilige elementer dere har skapt? Gleder som en unge til det åpner