Hei Heinrich! Får du ikke kontakt med noen fra Nesbyen, kan du jo ta en tur til gutta som driver å bygger løype til Hillbilly Høkkfesten i Ål skisenter neste helg ...
Det er også noen stier fra Skaraåsen (Gol) til Rotnheim og fra samme ås og ned til folkehøgskolen på Skaga. Sistnevnte har også bygg noen hopp og slikt.
Har du med stisykkel for bortoversykling, kan jeg på det sterkeste anbefale DNTstien fra Eitre i retning Toviken og Iungsdalen også.
God tur!
Re: Sti/ Freeride sesongen har starta i Hallingdal
[Re: thorgeir]
#77886430/07/200921:05
genialt med svar! Bortoversykling er bare min greie om det fører til nedoversykling Jeg skal undersøke hva som skjer i løpet av morgendagen. Vi blir ikke boende ved Bergsjø som var planenen, men på Ustaoset - så må ta det litt med i betraktningen
[Re: heinrich]
#77923831/07/200913:43
Kom en tur til Hemsedal der er det både betalings sykkling og gratis sykling m bil shutle! ring 92253248 om du leser dette. sugen på litt stier i morgen eller søndag.
[Re: Ole-Kr]
#79171217/08/200919:37
Da er sesongen igang igjen i Nesbyen, løypene på østsiden er meget kjørbare, en løype har litt snø i toppen ellers er de andre fin fine, et par flekker med snø men ikke mer enn at man glir fint gjennom, tror disse flekkene også er borte i løpet av noen dager med det været som er meldt. Driver også med et større prosjekt på en ny løype som vil utvide løypenettet. Stikkord: håndgravd singletrack, en 40 meter NS og en 50 meter NS opptil 5 meter over bakken,stor variasjon... Ferdig forhåpentligvis iløpet av april. Les forøvrig artikkel i nyeste TS om Nesbyen...
Ove Nesbyen Freeride Trailhead Nesbyen
[Re: GValley]
#91923014/04/201008:31
Imponerende. Og disse stiene er også fullt ut godkjent og godtatt av grunneierne? Ikke så rent sjelden at det blir trøbbel når man prøver seg på NS-elementer eller litt graving ...
[Re: jibeddari]
#91926214/04/201009:28
Hehe kid, det ser bra ut ja, men min mening er nok at om du drar enda lenger vekk (vest..!) fra de mest tettbygde strøka så øker nok utbyttet og antall sammenhengende høydemeter med sti enda noen hakk. Fjørå-arrangementet og lignende gjør at denne hemmeligheten etter hvert slipper ut ;-)
Men Nesbyen har bedre tilgjengelighet for store deler av Norges befolkning på sin side!
Redigert av jibeddari; 14/04/201011:41.
[Re: jibeddari]
#92040415/04/201018:16
Grunneiere er kontaktet og stibygging er godkjent. Har vært i Fjørå området og kjørt stiene der og kan være enig i at høydemeterne er flere og stiene er lengre men vil ikke påstå at de er vesentlig bedre Du får ta en tur og prøve stiene her og konkludere etter å ha prøvd de
Ove Nesbyen Freeride Trailhead Nesbyen
[Re: GValley]
#92041815/04/201018:32
Vurderer å ta turen til Nesbyen neste helg fre 30.4 -lør 31.4 Er det noen som kunne gitt en rapport på forholdene og hvem man kontakter med tanke på å få kjørt de stiene fra bildene ovenfor? Stiene der ser jo nesten for gode ut til å være sant!!
Lapierre DH 720
[Re: Knut Haakon]
#92713124/04/201023:25
Du kontakter GValley som har lagt ut bildene. Er han som bygger og ordner der. Har ikke vært der på en stund, men vet at den nye lange brua ikke er ferdig. Men det er flere andre stier som er veldig bra. Ove som han heter er nok meget villig til å vise frem. Det er en fordel å være hvertfall 3 stk og to biler. Det gjør det hele litt enklere.
Knut
Slash 9 - Remedy 9.9 - Stache 7 - Sawyer - District - WTP Envy Jobber med Trek sykler
[Re: Knut L]
#92717125/04/201007:40
Ove er the man! Gleder meg helt utrolig til nesbyen fredag og lørdag! Disse bildene er så inspirerende at selv etter 3 mil med bratt terreng i dag, mørbanka lår og kl 23.19 så får jeg lyst til å gå ned og sette meg på sykkelen!
[Re: Aksel Louis]
#92761625/04/201021:21
Da var vi trygt hjemme igjen etter 2 dager i Nesbyen og jeg vil si at det overgikk alle forventninger selv etter å ha lest artikkelen i TS. Vi tok kontakt med Ove, en kjernekar og skaperen av dette stimekkaet,og han ordna med en stor Toyota Hiace som shuttle bil, og viste oss alt av det Nesbyen hadde å by på... Det som overasket meg mest var kanskje hvor utrolig bra tilrettelagt løypene var iforhold til pickup og drop steder med shuttlebilen, noe som gjorde at når vi var veldig effektive så fikk vi klemt inn ca 2-3 turer i timen som tilsvarer mellom 800-1200 høydemeter med bratte tekniske stier, doserte svinger og en flyt og variasjon du ikke skulle tro var mulig.
Dette var en av de beste opplevelsene mine så langt, så vi planlegger allerede en ny tur så snart det lar seg gjøre!
Lapierre DH 720
[Re: Knut Haakon]
#93285902/05/201012:32
Jeg var med på turen arrangert av Knut Haakon, og det var intet mindre enn episk. Kjempeprops til Ove som er en helt rå fyr, stiller med fjell, stier, shuttle og en så utrolig gjestfri innstilling at man blir helt flau. Rapport med bilder kommer ganske så snart, imellomtiden må dere bare ta ordene våre på at det var rått. Helt rått!
Dress me up in stitches.
[Re: Gøss]
#93324902/05/201019:50
Dette var rett og slett episk! Folkens: kom dere til Nesbyen!
Nybakt pappa (gratulerer!), sti-ingeniør og utforsyklist Ove (G-Valley) varter opp på en måte ingen kunne forestille seg! Tusen takk for skikkelig effektiv nedoverkjøring! Lærerrikt, spennende og faen så gøy!
Gleder meg til å komme tilbake så fort som mulig. Gutta som ble hjemme ble rett og slett grønne av misunnelse!
Takk igjen!
[Re: Aksel Louis]
#93490904/05/201017:37