Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 4 1 2 3 4

Hva er ditt favorittspill?

Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: Pondus343] #675089 03/02/2009 19:04
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Pondus343

Hvordan er Half Life 1 Trygve? Har kun spilt toern og har aldri hat så stor innlevelse i et spill!

Jeg tror at hvis man har startet med Half Life 2, så vil aldri den første kunne bli bedre. Men for de som fulgte serien i sekvensiell rekkefølge var oppfølgeren er verdig arvtager, mens den første var der du fikk vite hvorfor det som skjedde faktisk skjedde - og man fikk være med på en ganske revolusjonerende spillopplevelse som jo oppfølgeren viderefører.

Jeg levde meg totalt inn i Half Life, men mye har skjedd på spillfronten siden det - og kravene har blitt større. Så tror nok ikke jeg ville ha syntes Half Life var såå bra i dag. :-)

Sånn er det jo med Quake også. Fantastisk spill når det kom. De fleste som spilte det husker godtførste gang de fikk tak i en nail gun, eller alle DM rundene med kompiser. Men i dag er det ikke akkurat mye å skrive hjem om :-)

Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: vidark] #675091 03/02/2009 19:05
Pondus343 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: vidark
Splitter er fin, selv om noen av løsningene er litt far-fetched.

Bridge building game er også fin underholdning.

Splitter er nok en av de beste gratis nettside spillene jeg vet om =)

Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: vidark] #675092 03/02/2009 19:06
perbl Offline
More than words
More than words
Jeg er litt glad i bra singelplayerspill jeg.

Xbox:
- Gears of War 1 og 2: Grunn nok til å kjøpe en Xbox360
- Ninja Gaiden 1 og 2: Dette er spillene over alle spill når det gjelder skills med kontrolleren, runder du disse spillene på vriene vanskelighetsgrader er du med i eliten. De er jævlige nok på normal-settingen (for ikke å glemme mission-opplegget du får adgang til når du har rundet dem).

PS3:
- God of War 1 og 2, og snart 3 som får vise hva de får ut av PS3en. Det de fikk ut av PS2 var jo nesten på nivå med PS3-spill, og leveldesignet i disse spillene er det stiligste jeg har sett foreløpig av denne type spill
- Uncharted: Drake's Fortune: Slik Tomb Raider-spillene skulle ha vært, føles som å spille i en spennende eventyrfilm der du styrer handlinga sjøl
- Little Big Planet: Dette har jeg akkurat kommet igang med, men utfra hva jeg ser folk gjør med spillet er det utrolig stilig, og du har fabelaktige muligheter til å lage ditt eget spillinnhold
- Heavenly Sword: Nariko <333 (Spillet er egentlig ikke så bra, men foxy heltinne)
- Forøvrig ryktes det at det finnes bilder der ute som viser undertegnede lettere animert under Singstar-sessions i forbindelse med festligheter av ymse slag, men dette er nok bare rykter uten hold.

PC:
- Spiller litt WOW, men jeg er ikke hekta nok til å gidde repetisjon i særlig grad, så spilletiden regulerer seg egentlig kurant automatisk
- Halflifeserien må selvsagt nevnes, i tillegg likte jeg Portal som fulgte med i Orange Boxen

Redigert av perbl; 03/02/2009 19:08.

Per B.
Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: Trygve_] #675095 03/02/2009 19:09
Pondus343 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: Trygve_

Hvordan er Half Life 1 Trygve? Har kun spilt toern og har aldri hat så stor innlevelse i et spill!

Jeg tror at hvis man har startet med Half Life 2, så vil aldri den første kunne bli bedre. Men for de som fulgte serien i sekvensiell rekkefølge var oppfølgeren er verdig arvtager, mens den første var der du fikk vite hvorfor det som skjedde faktisk skjedde - og man fikk være med på en ganske revolusjonerende spillopplevelse som jo oppfølgeren viderefører.

Jeg levde meg totalt inn i Half Life, men mye har skjedd på spillfronten siden det - og kravene har blitt større. Så tror nok ikke jeg ville ha syntes Half Life var såå bra i dag. :-)

Sånn er det jo med Quake også. Fantastisk spill når det kom. De fleste som spilte det husker godtførste gang de fikk tak i en nail gun, eller alle DM rundene med kompiser. Men i dag er det ikke akkurat mye å skrive hjem om :-)

Har alltid lurt på hvordan storien til Half Life er bygget opp. Er irriterende når jeg ikke skjønner hvordan monstrene og sånt har kommer på jorden. Var vel noe med at et forsøk gikk feil? =/

Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: Pondus343] #675104 03/02/2009 19:14
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Trygve_

Har alltid lurt på hvordan storien til Half Life er bygget opp. Er irriterende når jeg ikke skjønner hvordan monstrene og sånt har kommer på jorden. Var vel noe med at et forsøk gikk feil? =/

Les og lær :-)

Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: Pondus343] #675107 03/02/2009 19:19
bik3man Offline
More than words
More than words
Jeg har spilt mye pc/konsoll-spill opp gjennom årene og har mange gode minner (og mange mange timer) fra godbiter som Monkey Island 1&2, Flight Simulator, Strike Commander, Wing Commander og slikt fra fordums tider. Men det spillet som har gitt meg mest moro de senere år er Halo-serien. Jeg henter stadig fram favoritt-sekvensene fra Halo 1 for en liten reprise.

Ellers er jeg en jævel i Scrabble og Trivial Pursuit og benytter enhver anledning til å gruse slekt og venner når vi har sammenkomster.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: freeair] #675115 03/02/2009 19:28
Dan Offline
More than words
More than words
Det her var jo veldig artig, selv om jeg fortsatt bare har spilt det én gang sammen med andre:

Ellers har jeg vært gjennom GT1, 2, 3, 4 og nå 5p og det må vel nesten sies å være favorittspillet, siden det er det som hver gang får meg over på ny PS-versjon.

Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: bik3man] #675116 03/02/2009 19:30
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
Jeg elsket(r) Spyro på PS. Ble mannevond i tre dager da det kom nytt spill- helt til jeg rundet det (omtrentlig). Crash Bandicoot likte jeg også. Men Spyro mest. Dette er da cirka... 10 år siden eller noe.

Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: bik3man] #675119 03/02/2009 19:34
Pondus343 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: bik3man
Jeg har spilt mye pc/konsoll-spill opp gjennom årene og har mange gode minner (og mange mange timer) fra godbiter som Monkey Island 1&2, Flight Simulator, Strike Commander, Wing Commander og slikt fra fordums tider. Men det spillet som har gitt meg mest moro de senere år er Halo-serien. Jeg henter stadig fram favoritt-sekvensene fra Halo 1 for en liten reprise.

Ellers er jeg en jævel i Scrabble og Trivial Pursuit og benytter enhver anledning til å gruse slekt og venner når vi har sammenkomster.

Må også si jeg har et nært forhold til Halo serien etter som xbox 1 var min første konsoll :-D Likte spesielt siste mission hvor man kjørte den bilen og intens musikk pompet adrenalinet ditt opp. Nå synes jeg Halo serien bare blir melket for penger :-(

Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: Pondus343] #675123 03/02/2009 19:53
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Nå synes jeg Halo serien bare blir melket for penger :-(

Ord!
Halo 1 var helt fantastisk.
Oppfølgerne føles trangere, mer uoversiktlig og rotete....

Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: Trygve_] #675125 03/02/2009 20:09
E
Esc Offline
Entusiast
Entusiast
E
Jeg har 4 Quake Live beta invites igjen. Send meg emailadressen, så kan jeg dele ut de jeg har igjen.

Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: Pondus343] #675127 03/02/2009 20:11
S
Subs Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: Subs
BF2, og BF 2142. Samt modden Point Of Existence som nesten er bedre enn BF2. Og BF2 går det i ennå gitt, nå kun på inf servere riktignok.

Er mange gode mods til BF2 ja. Det skulle vist ha kommet en ny mod som heter noe med Reality Mod. Tror jeg skal prøve det ut etter jeg har mekka Mirror's Edge :-D

Reality Mod har vært ute lenge, men det har akkurat blitt sluppet en ny oppdatering/versjon. Har testet den tidligere, litt vanskeligere å spille, men absolutt verdt et forsøk. (lastelastelaste)

[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]

Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: Subs] #675130 03/02/2009 20:20
Pondus343 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Fy fader! Sitter og spiller Mirror's Edge og må bare si at det gjør vondt i magen. Så spennende er det! Det kan ikke være sundt :-P

Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: Pondus343] #675133 03/02/2009 20:25
bik3man Offline
More than words
More than words
Sitat: bik3man

Må også si jeg har et nært forhold til Halo serien etter som xbox 1 var min første konsoll :-D Likte spesielt siste mission hvor man kjørte den bilen og intens musikk pompet adrenalinet ditt opp. Nå synes jeg Halo serien bare blir melket for penger :-(

Halo 1 var legendarisk fordi det var noe helt nytt, og en sjukt inkluderende og fascinerende opplevelse. Greit, noen av brettene var ensformige, men stemning og spillbarhet veide opp til de grader. Hver ganger jeg kjører noen repriser prøver jeg å gjenoppleve den spenningen og følelsen jeg hadde første gang.

Halo 2 var mer rotete og med et par endringer på våpen og kjøretøy som føltes håpløse. Til gjengjeld var det noen genialt artige sekvenser/brett som jeg gjerne spiller om og om igjen for å teste ut ulike våpen og taktikker. Og multiplayer sparker seriøst med rumpe.

Halo 3 spilte jeg én gang da det kom, mest for å ha gjort det. Magien var borte.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: Bare meg] #675138 03/02/2009 20:39
GeirEivind Offline
Besatt
Besatt
Siden jeg foretrekker linux, så kommer mine favoritter som tilfeldigivs fungerer i linux og :

Open Transport Tycoon Deluxe (opensource)
http://www.openttd.org/en/

FreeCIV (opensource Civilization)
http://freeciv.wikia.com/wiki/Main_Page

FreeCol (opensource Colonization)
http://www.freecol.org/

UFO 2000 (remake av ufo)
http://ufo2000.sourceforge.net/

Tetrinet
http://www.tetrinet.no/

Min favoritt i windows-verden er nok battlefield 2. Men det er vel eneste moderne kommersielle spill jeg har spilt mye.

Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: GeirEivind] #675142 03/02/2009 20:44
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Bridge. Ja jeg mener det seriøst, jeg kødder ikke!

Liker quizer og spørrekonkurranser/-spill. Sitte foran en skjerm og spille er ikke helt meg.

Noen med på Sjoelbak på Kieglekroa til uka? Det er gøy, det!

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: Hæ?] #675153 03/02/2009 21:14
Pondus343 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Bridge er jo gøy det :-D Husker at faren hadde min hadde bridge samlilinger med gutta ^^

Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: Hæ?] #675155 03/02/2009 21:19
H
HM Frænker'n Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
MicroMachines V3.

For playstation 1, laget av Codemasters.
Det er helt uslåelig.
Fantastisk multiplayermodus med inntill åtte biler på samme skjerm.

Jeg velger å gi dette spillet noe av skylden for at jeg ikke fullførte BI i sin tid.

Fem av Norges beste menn hadde MicroMachines- reunion i Desember etter ti år og intens handling på ebay. Like moro den dag i dag.

Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: Pondus343] #675158 03/02/2009 21:34
chalshus Offline
More than words
More than words
Spilte endel Nintendo NES når jeg var liten, men så tok jeg pause fram til jeg plukket opp Call of Duty på skolen i 2004.
Spiller nå kun Call Of Duty UO på GITS serverene.
Og bittelitt COD4.

Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: chalshus] #675160 03/02/2009 21:38
perbl Offline
More than words
More than words
Må si at jeg aldri har fått det helt store forholdet til Halo. Det er jo delvis svært bra skytespill/FPS, men den legendestatusen har jeg aldri helt skjønt, jeg synes ikke storyen er så fantastisk sammenlignet med f.eks Halflife.

Forøvrig skjemmes jeg over at jeg ikke nevnte alskens Lucasarts-spill under PC-spillene jeg liker. Har kost meg mye med både Monkey Islandserien, Grim Fandango, Day of the Tentacle, Indiana Jones og andre godsaker.

Per B.
Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: chalshus] #675162 03/02/2009 21:42
Haakonseng Offline
Avhengig
Avhengig
Cod4 på PC, alt annet blir jeg lei av på 30 min

Redigert av Haakonseng; 03/02/2009 21:42.
Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: Pondus343] #675168 03/02/2009 21:54
-Calvin- Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Må si at Track Mania Original er et av de beste jeg har spilt (nye versjonene er verdt en kikk de også).
Ellers er CoD 4 herlig, og også King of the Road, et gammelt spill for å få utløp for lastebilfører drømmene...
Crimson Skies var en fin flysimulator opplevelse. De to siste her er ganske utdaterte på grafikk osv. men har hentet dem frem igjen fra tid til annen og det er alltid morsomt.

Alle sammen på PC selvfølgelig.

Redigert av -Calvin-; 03/02/2009 21:57. Rediger grunn: Spillplattform

Eirik

"Ma tu a cu appartieni?"
Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: -Calvin-] #675175 03/02/2009 22:04
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: -Calvin-

Alle sammen på PC selvfølgelig.

Tihi, tolker deg dithen at du ikke liker konsoll. Må si at jeg etterhvert har blitt mer og mer glad i konsollspill, der du kan benke deg ned med en kontroller i fanget i sofaen eller godstolen, skru på godlyd og stor tv, og spille i stua i stedet for å sitte i kontorstolen foran en 20"-skjerm og hodetelefoner. Men klart, til FPS-spill med høye krav til presisjon er jo mus og tastatur essensielt, men konsollvariantene synes jeg fungerer ganske greit når en blir vant med kontrollen, samt at de fleste FPSene der ikke stiller like store krav til presise headshot på to tidels sekunder.

En annen sak er jo at jeg primært bruker laptoper, og selv om jeg har både splitter ny og toppspekket Mac og en kraftig workstation fra HP har jeg rett og slett ikke kraftig nok PC til å kjøre de nyeste spillene med bra innstillinger. Og vissheten om at spillpcen til 10000 jeg handler i dag vil være utdatert om et års tid gjør det heller ikke spesielt fristende kontra en konsoll til en tredel av prisen som mest sannsynlig vil kjøre alle spill mer eller mindre prikkfritt de neste fem årene.

Per B.
Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: perbl] #675178 03/02/2009 22:10
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
For min del får jeg noia av alt jeg ikke kan kontrollere av tastatur og mus. Grafikk og eyecandy spiller mindre rolle, gameplay is everything. Samt hvordan man styrer karakteren man spiller, og i så måte er 3 stykk konsoller som står under tv'n i stua fullstendig ubenyttet av meg.

Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: JonahHex] #675185 03/02/2009 22:18
-Calvin- Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Noe av grunnen til at jeg holder meg til PCen er vel at det aldri har stått noen konsoller under TVen i stua, all konsollgaming er gjort hos kamerater (funker forsåvidt greit å snylte på dem også) men har aldri vendt meg til konsoll spilling og foretrekker gameplayet jeg og. I tillegg er de spillene jeg nevner, bortsett fra CoD, kun tilgjengelige på PC.
Men det er jo også deilig med en større skjerm og skikkelig god grafikk til tider.

Eirik

"Ma tu a cu appartieni?"
Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: -Calvin-] #675192 03/02/2009 22:27
E
Esc Offline
Entusiast
Entusiast
E
Team Fortress 2 er jo nice. Big Little Planet var overraskende bra. Men i det siste har det blitt mest Quake Live.

Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: Dan] #675218 04/02/2009 00:44
vidark Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Dan
Det her var jo veldig artig, selv om jeg fortsatt bare har spilt det én gang sammen med andre:

De veiene så veldig norske ut. :-)
Hva er dette?

Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: RobG] #675227 04/02/2009 06:48
magic Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Fux
Spille også br1942 og BF2.

Dog nå er jeg hektet på modden, Forgotten Hope. WW2 hærlighet.

Den modden, er det til BF1942 eller BF2?

Har faktisk kjøpt BF 2 på tilbud for lenge siden, men ikke installert det...

Hilsen Lars

"It's like deja-vu, all over again"
Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: magic] #675253 04/02/2009 07:40
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Jeg tror det jeg har brukt mest tid på gjennom tidene, er Diablo II. Nå spiller jeg aldri lenger.

Re: Hva er ditt favorittspill? [Re: Stein] #675266 04/02/2009 08:01
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Når det gjelder spillbarhet på konsoll, så er dette mye en vanesak.
Jeg har selv spilt enormt mye på pc...helt fra wolfenstein dagene og frem til halflife2 (og før det var det C64 og Amiga kjøret)....men da var det kroken på døra.

Ble for dyrt å skulle omtrent investere det samme som 3 konsoller koster for å kunne spille hver nye major release.

I starten var konsoll et mareritt, men etter x antall timer med rainbow six, gears of war og BF serien blir man relativt sensitiv i tomlene. Men jeg tror frustrasjonen til mange først og fremst kommer av å skulle flytte presisjonen fra håndledd til fingrene. Det tar tid.

Side 2 av 4 1 2 3 4

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå