Jeg var en tur i Børsåsen i dag,og kan melde at de sørvendte partiene er fint farbar med sykkel I de nordvendte og østlige partiene er det stort sett for mye snø Jeg hadde med sag for å få fjernet et tre som hadde ramlet ned på sør/øst siden,men der hadde noen kommet meg i forkjøpet :-)
Massevis med smileys i 2012 Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad
Det er ikke mye moro i kun Børsåsen sør, men feel free.
Vil sterkt anbefale en tur på Ørin og Trones. Vintermekka for oss terrengsyklister i området. Ryddet nye og gamle stier med Gikke i 3 timer på søndag. Jeg og Jonnykast trillet rundt der i et par timer idag. Mye moro og et utall av store og små stier.
Det er ikke mye moro i kun Børsåsen sør, men feel free.
Vil sterkt anbefale en tur på Ørin og Trones. Vintermekka for oss terrengsyklister i området. Ryddet nye og gamle stier med Gikke i 3 timer på søndag. Jeg og Jonnykast trillet rundt der i et par timer idag. Mye moro og et utall av store og små stier.
Lyktetur på Trones med avreise fra meg kl 1930. Jonny, are you in?
Siden vi driver å legger ned utallige timer med rydding i disse dager så må vi holde koken. Lars, Christian og jeg dro på Trones og rydda i tre timer i dag med lys og det hele. Jeg tar tre til fire timer med rydd i morgen ettermiddag også. Den som føler seg kallet til å delta må gjerne melde seg.
Vi snakket om det forrige dagen. Husker at de forsterket veien og gjorde klar til skogsdrift i sommer. Bare å gå på med krum rygg til våren.
Prøvde du "stien min"? Hovedstien i sør og holder østover. Så går det av en sti opp venstre som har et steinparti på toppen. 4 meter til og opp til venstre og enda litt venstre. Deretter kan du ikke ta feil... Ender opp på en sti som kommer frem på hovedveien som deler Børsåsen i to (øst / vest)
Nei den stien så jeg ikke,men i det området der er det så mange gjengrodde stier Etter middag har jeg prøvd å montert fremgir på Coven,men Shimano har vært gniten på lengden på festeskruen,så det gikk i dass :-( Så jeg satte på kjede og tok noen runder i Vollvegen for å prøve den Kjennes Bra ut :-)
Da ble "3´ern" rydda fra Rostadgården og frem til "1´ern". Deretter rydda jeg en av stiene nede ved svaberget. Tre timer i mørket med lykt har sin sjarm.
Når dere sykler til Trones sykler dere da forbi Pjolterbeist og videre hele veien rundt golfbanen til klubbhuset? Eller fines det flere alternativ på Trones?
Jeg bor på Ørmelen,så jeg sykler Ørinskogen og over E6 brua,deretter elvepromenaden Når det gjelder stier der ute,så er det bare å prøve de stiene du ser Og ja,du kan sykle den ruta du skriver Da er det bare å ta av på de stiene som stort sett ligger mellom promenaden og sjøen Det er også noen stisnutter i de få skogpartiene som er igjen midt i golfbane helvetet :-)
Du bør også prøve deg litt frem oppi Børsåsen,mye snadder der Det er litt for mye snø i nordvendte parti,ellers fint å sykle
Parkerte ved YX på Tinna og syklet promenaden langs elva.Mest for å unnå veier når jeg hadde med hunden!
Kommer du syklende fra Levanger, så anbefaler jeg å sykle inn ved Veimo Molde og gjennom skogen på Ørin slik Jonnykast beskriver. Over E-6 brua og promenaden ut.
Letteste måten å teste ut Trones på er å rangle med kjentfolk. Du får gi et PIP når du har tenkt deg ut en tur, så dukker det vel opp en guide eller flere..
Parkerte ved YX på Tinna og syklet promenaden langs elva.Mest for å unnå veier når jeg hadde med hunden!
Kommer du syklende fra Levanger, så anbefaler jeg å sykle inn ved Veimo Molde og gjennom skogen på Ørin slik Jonnykast beskriver. Over E-6 brua og promenaden ut.
Letteste måten å teste ut Trones på er å rangle med kjentfolk. Du får gi et PIP når du har tenkt deg ut en tur, så dukker det vel opp en guide eller flere..
PIP - jeg tenkte meg en tur ut nå om ikke så lenge. I morgen ettermiddag er også aktuellt om det er noen som vil vise veg
Noen av dere som kunne tenke dere å putte ut en gps-sporlogg av noe slag her? Jeg er ofte utover på Levanger og jobber, og kunne gjerne tenkt meg å utforske litt nytt terreng, og om det er sykkelklart allerede er jo det en stor bonus for en som for øyeblikket ikke har lov av legen til å bruke skiene :-)