Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 6 1 2 3 4 5 6

Nå blir jeg jævlig provosert

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: Tex] #663490 12/01/2009 22:45
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Tex
Sitat: Espen
Quote:
Lurer på hva andre grupperinger i landet som føler seg "forulempet" vil gjøre?

...de begynner å stemme på FRP, og det er i mine øyne like ille som gatekamper med politiet.

E

Jeg antar at dette er ironisk ment, men jeg er sannelig ikke helt sikker.
Kan du avklare, Espen?

Nå var det ikke meg Espen som skrev det der, men jeg heter Espen, er rødhåra og født på selveste arbeidernes dag (1. mai), så jeg kan uavhengig av om den "riktige" Espen mener det ironisk eller ikke, si at jeg støtter den påstanden. FRP er partiet for rånere på bygda.."rætte veia så æ itj døvve når æ kræsje i to hoinner, å så må vi bli kvitt utlæningan som tar fra mæ jobben".

Jeg har ikke noe i mot Høyre, Venststre, senterpartiet,allt på venstresiden, selv KRF (bortsett fra at de liker å være gnukke når det gjelder alkoholpolitikk). Dette er partier som tross allt snakker samme språk, og har samme visjon, men er litt uenige i framgangsmåten. FRP derrimot, er jokeren som spretter rundt bordet med apestreker. Logikken er som hos en 5-åring som argumenterer med sin mor. "mamma jeg vil ha motorvei tvers gjennom norge!" "nei, lille gutt, vi har viktigere ting å bruke pengene på, og dessuten så trenger vi det ikke" "Jammen jeg vil!!" "nei, gå ut å lek, så vi voksne kan få diskutere i fred" "dumming!"

Jeg er for glad i landet mitt til å ønske FRP i nærheten av et regjeringsbord...

Kansje ikke det sakeligste jeg har skrevet, (men heller ikke det mest usakelige). Er man kapitalist, stem heller Høyre, de tar i det minste logikk med inn i diskusjonen.

Trønder osv
Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: Espen] #663492 12/01/2009 22:56
jaknudsen Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg reagerte også på at ungene gikk forran i toget, men er dette egentlig så ille?

Det er mange som sier at innvandrere ikke har respekt for norsk kultur (hva nå enn det måtte være) og ytringfrihet, men disse menneskene bruker da ytringfriheten innenfor rammene av hva det lysebågrønne borgerskapet tillater?

Er det ytringsfrihet å bruke barn til å fremme sin sak og som menneskelige skjold? Jeg mener det er barnemishandling.

Vi liker ikke å se unger med blod på hendene, men det vi kanskje egentlig ikke liker, er at unger blir drept i hundretall av en av verdens siviliserte og demokratiske millitære stormakter?

Går det ikke an å mislike begge deler? Eller mener du at alle som blir forbannet over at barn blir kynisk brukt som vi så på lørdag, egentlig bare er forbannet over volden på Gaza? Da tror jeg du undervurderer ganske mange.

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: jaknudsen] #663522 13/01/2009 06:40
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Sitat: jaknudsen

Er det ytringsfrihet å bruke barn til å fremme sin sak og som menneskelige skjold? Jeg mener det er barnemishandling.

Det var i det øyeblikket demonstrasjonen gikk over i opptøyer at det ble ille at barna var der.
Er jo ingen uvanlig situasjon å ha barn i en demonstrasjon. Jeg var vel selv 5-6år når jeg gikk i Nei Til Atomvåpen demonstrasjon.
Så lenge demonstrasjonen er fredelig, og det var jo poenget med denne demonstrasjonen, så må man få lov til å ha med barna.

Så som "menneskelige skjold" er vel en litt merkelig tolkning?

Men man kan diskutere hvor smart det var å ta med barn, når grupper bare noen dager tidligere hadde benyttet en lignende demonstrasjon til å lage opptøyer. Da burde man kanskje ha forutsett at noe kunne skje. Men at barn generelt er med i en demonstrasjon, er jo relativt vanlig.

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: Trygve_] #663536 13/01/2009 07:12
Espen Offline
More than words
More than words
Quote:
Jeg synes også argumentasjonen minner mest om gutt i 1.gym som nettopp har oppdaget at det faktisk går ann å forstå og argumentere for flere sider ved en sak.

Fantastisk beæret over denne karakteristikken, men hva mener du egentlig med dette?

Quote:

Som sagt, jeg reagerte også på dette, men er ikke helt sikker på om dette egentlig er galt.

Barn mister sine venner og familiemedlemmer i denne meningsløse krigen også.

Vi ønsker jo at innvandrere skal benytte seg av "våre" måter å ytre seg på. Når de så gjør det, på sin måte, kommer det kritikk av det også. Er ikke alltid så lett å gjøre ting på en måte som alle liker.

Menneskelige skjold er en ekstrem måte å se dette på synes jeg.

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: Espen] #663587 13/01/2009 08:31
jaknudsen Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Trygve
Det var i det øyeblikket demonstrasjonen gikk over i opptøyer at det ble ille at barna var der.
Er jo ingen uvanlig situasjon å ha barn i en demonstrasjon. Jeg var vel selv 5-6år når jeg gikk i Nei Til Atomvåpen demonstrasjon.
Så lenge demonstrasjonen er fredelig, og det var jo poenget med denne demonstrasjonen, så må man få lov til å ha med barna.

Jeg tror du skal lete lenge for å finne noen som ikke på forhånd skjønte at det kom til å bli bråk hvis demonstrasjonen fortsatte mot ambassaden. Blitz sa på fredag at de så frem til «videre kamper mot okkupasjonen»*, en mor som hadde med barnet sitt mens det ennå var fredelig sa –Men opp mot Israels ambassade beveger vi oss ikke.

Som sagt, jeg reagerte også på dette, men er ikke helt sikker på om dette egentlig er galt.

Barn mister sine venner og familiemedlemmer i denne meningsløse krigen også.

Som regel er det en god ting at man har med barn i fredelige demonstrasjoner, både for å lære om saken og få utløp for frustrasjon.

Men for meg blir det veldig feil å forsvare det bl.a. Erling Lae mener er bruk av barn som skjold med at barn mister venner og familiemedlemmer.

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: jaknudsen] #665869 16/01/2009 23:32
C
Christian M. Offline
Ringrev
Ringrev
C
Here we go again....

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=546205

Måtte en hver demonstrant som benytter noe mer enn ord bli strippset og fengslet over helgen.

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: Christian M.] #665870 16/01/2009 23:41
perbl Offline
More than words
More than words
"Folk tar til gatene i protest mot den israelske stats groteske overgrep mot det palestinske folk. Norske myndigheter og maktapparat viser tydelig side i den ne saken. Når propalestinske demonstrasjoner gang på gang blir angrepet og gassa av et sterkt militarisert norsk politi, dannes en avmaktsfølelse og et raseri som gjør opprør til en selvfølge."

Og noen sier FRP bruker lettvint retorikk... (Det er tydeligvis populært med tabloide angrep på FRP på forumet for tiden). Dette budskapet er så ensidig og usant at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne.

Personlig gir nå jeg en lang beng i om Blitz har fantastiske undergrupper sålenge dette er det som framstilles som grupperingens offisielle mening. Hva undergruppene til Blitz gjør er omtrent like interessant som at Vest-Odal Nynazistklubb skulle ha en veldig fin fjellturgruppe som holder unga unna hjemmebrentfylla i mine øyne.

Redigert av perbl; 16/01/2009 23:42.

Per B.
Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: perbl] #665879 17/01/2009 01:00
Espen Offline
More than words
More than words
Blitz er en marginal opprørsk undomsgruppe, mens FRP har en tredjedel av landets velgere i ryggen.

Alle er enige om at disse opptøyene ikke er bra, men hva skal vi gjøre og hvorfor er de så sinna?

Er det virklig noen som tror at Blitz kan skremmes og ydmykes til taushet?

Noen i Politiet er flinke til å håndtere disse folka, mens andre har en oppførsel som heller bensin på bålet.

E

post@espenwettre.no
Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: Espen] #665897 17/01/2009 08:24
EgilS Offline
More than words
More than words
Er det virklig noen som tror at Blitz kan skremmes og ydmykes til taushet?

Den samme typen folk som tror Hamas kan bombes til taushet?

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: EgilS] #665902 17/01/2009 08:38
Espen Offline
More than words
More than words
Det er jo likheter ved logikken.

e

post@espenwettre.no
Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: perbl] #665929 17/01/2009 10:04
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Sitat: perbl

Personlig gir nå jeg en lang beng i om Blitz har fantastiske undergrupper sålenge dette er det som framstilles som grupperingens offisielle mening. Hva undergruppene til Blitz gjør er omtrent like interessant som at Vest-Odal Nynazistklubb skulle ha en veldig fin fjellturgruppe som holder unga unna hjemmebrentfylla i mine øyne.

UngMob, den militante delen av Blitz, er de som kommuniserer slike ting. Og ja, det er trist at alt annet Blitz står for og har fått til i det norske samfunnet kommer i skyggen av denne grupperingen.
Hvorfor ingen tar avstand fra dette i Blitz vet jeg ikke, for det er mange grupperinger der som ikke er militante. Så man kan jo håpe at politiet får tak i disse og har nok bevis til å sette dem bak murer. Det var vel opp til 6 år med fengsel som var straffen man kunne få for de opptøyene som har vært i Oslo den siste tiden.

En av de mest kjente grupperingene som har sitt utspring i Blitz (med unntak av band som Raga Rockers, Gatas Parlament, Kjøtt osv) er Norsk Rockforbund, som hjelper over 200 klubber over hele Norge, har fått frem noen av våre mest kjente artister gjennom Zoom og Urørt, og de står bak Øyafestivalen. Det finnes mange flere slike grupperinger, som har fått lov til å bo under Blitz sitt tak når de var små og fattige - men som har vokst ut etterhvert.
Men jeg antar at den grupperingen her inne som mener Blitz må fjernes fra Oslo i sin helhet selvsagt er klar over dette, og ikke kjøper musikk, drar på konserter med artister eller festivaler som har direkte eller inndirekte utspring herfra. Man vet jo selvsagt å være konsekvente.

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: Espen] #665950 17/01/2009 11:10
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Alle er enige om at disse opptøyene ikke er bra, men hva skal vi gjøre og hvorfor er de så sinna?

Det er ganske sikkert helt forskjellige grunner til at Blitz-ungdommene og innvandrerungdommen er sinte.

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: mtbmaniac] #666419 18/01/2009 15:25
Espen Offline
More than words
More than words
..og nå ser vi at det er mulig for disse folka å demonstrere på en grei måte, og Politiet kan holde seg i bakgrunnen.

Espen

post@espenwettre.no
Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: Espen] #666634 18/01/2009 21:37
C
Christian M. Offline
Ringrev
Ringrev
C
Hvorfor man ikke har klart det tidligere er ett godt spørsmål. Til og med Lillevolden holdt seg jo i skinnet...

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: Christian M.] #666642 18/01/2009 21:47
Espen Offline
More than words
More than words
Det lille jeg har fått med meg var at det var mye som gikk galt sist, og det var mange forskjellige folk involvert.

Dette er et godt eksempel på at det er lurt å vente litt før man trekker konklusjoner, og ikke minst kaster ut ungdommer fra Blitz.

Espen

post@espenwettre.no
Side 6 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå