Det er en jøgglesykkel, og dermed ikke noe å bry seg om for seriøse stilpolitier. Ref min post i går. Det er ingen som forteller klovner at det er dumt med hvite sokker til klovnedressen. Nøff sædd.
LarsB
Re: Seriøs utfordring for stilpolitiet!
[Re: larsb]
#66185809/01/200910:25
Når går en sykkel fra å være sykkel til å bli jøgglesykkel?
Jeg tror de har hunder som snuser seg frem til denslags, men stilpolitiet må være oppmerksomme, for det hender hunden bare gjør en liten markering, nærmest usynlig for de som ikke kjenner hunden, og dermed er det fare for at noe jøggleri passerer...
Har jeg hørt da..
Heidi Johansen
[Re: Øyvind V]
#66188509/01/200911:13
Du veit det når du ser det. Men kort sagt når det er ALT for mye omtanke lagt ned i tullete farge"tuning" framfor funksjon. Det er lett å skille. Her kommer kurset.
Dette er jøggle:
Dette er jøggle:
Og dette:
og dette er :
Men ikke dette:
Og ikke dette:
Dette:
Eller dette:
Det er så lett så. Hjemmelekse finn en eller flere ikke-jøgglete Cannondale 4000 SL
LarsB
[Re: KTL]
#66188909/01/200911:20
Jeg er bare litt i tvil om hvem man best skal se ut som for å sykle på sykkelen over. Jeg kunne ønske å identifisere meg litt med begge disse figurene, men har måttet innse med alderen at jeg er mer på vei hit:
#66190309/01/200911:40
Jeg var lenge i tvil om jeg skulle kommentere dette i det hele tatt, siden sykkelverden er full av ord og uttrykk man ikke nødvendigvis finner i offisielle ordbøker. Forløsningen kom i kraft av den grafiske fremstillingen av et menneskelig element kjent for å leve på en stor fot. Menneskelig element nummer to er vel mest kjent for å leve på et stort ego, men kan like fullt tildeles samme tittel som det fargerike elementet over.
Ut fra bruken av disse to mer eller mindre menneskelige individene anser jeg det som trygt å anta at en korreksjon er på sin plass.
Med utgangspunkt i antagelsen om at begrepet "gjøgle" brukes i tilknytning til disse to mer eller mindre menneskelige individene på lik linje som i tilknytning til sykler anser jeg det som trygt å anta at en korreksjon er på sin plass.
Redigert av Vanilla Ninja; 09/01/200913:03. Rediger grunn: Jørn. Alltid Jørn...
[quote=larsb]Ut fra bruken av disse to mer eller mindre menneskelige individene anser jeg det som trygt å anta at en korreksjon er på sin plass.
Spørsmålet er vel om denne tråden har plass til både stilpoliti og språkpoliti på en gang? Jeg syns forøvrig at språkpolitiet gjerne kan pusse litt på formuleringen som er sitert over (f.eks. slik: "...bruken av disse to mer eller mindre menneskelige individene..." -> "...bruken av begrepet i tilknytning til disse to mer eller mindre menneskelige individene...").
Kanskje jeg må revurdere ønskelista over gullfargede KCNC-dingzer fra sykkelkomponenter... :-)
Det er det ingen grunn til, såpass bør det være. Sjøl tenker jeg å konkurrere med hjul som har nav, nipler og stikkakslinger som er goillfarga kommende sesong.
...anser jeg det som trygt å anta at at en korreksjon er på sin plass..
En finner grunn til å anta at avsender av ovennevnte, innhyllede formulering, legger til grunn uenighet med utsagn fremsatt over, videre at samme uenighet fremkommer gjennom ovennevnte utsagn. Likevel vil utsagnets formulering kunne, men ikke måtte tolkes som noe over medianen for alle lignende utsagns kraftfylde. Dette kan man i et kontekstuelt lys kunne anta at avsender har, eller ikke har gjort til gjenstand for avveining sett i relasjon til hvem budskapets primærinnretning er rettet, sekundært til øvrige mer tilfeldige mottakere.
En legger til grunn at budbærer av mening drøftet over ikke støtter bruken av visse begreper benyttet til validerende karakteristikker av estetisk art. Dette er avsender i sin fulle rett til etter all vanlig tolkning. At avsender av et slik budskap kun ønsker å benytte et ordtilfang som er institusjonalisert gjennom akademia og konvensjonelle normer tas til etterretning. Videre antas at slike avgrensede kilders mulige innskrenkning av muligheten til å utvide den estetiske kritikkens begrepstilfang ikke anses hemmende.
Imidlertid er det ytterst sjelden den rene konservatismen bringer språkutviklingen videre.
Kanskje jeg må revurdere ønskelista over gullfargede KCNC-dingzer fra sykkelkomponenter... :-)
Det er det ingen grunn til, såpass bør det være. Sjøl tenker jeg å konkurrere med hjul som har nav, nipler og stikkakslinger som er goillfarga kommende sesong.
Men du har glemt setepinneklemme, krankbolter, stem, pedalakslinger, trinsehjul, styrelager, lock on låseringer, og girvaier. Legg på det så er du en definitiv jøggler. Eller Bettini.
LarsB
#66201609/01/200913:54
Men du har glemt setepinneklemme, krankbolter, stem, pedalakslinger, trinsehjul, styrelager, lock on låseringer, og girvaier. Legg på det så er du en definitiv jøggler. Eller Bettini.
LarsB
Setepinneklemme i goill: not; krankbolter i goill: jess; stem i goill: not; pedalakslinger i goill: not (noe må jo være sølv); trinsehjul i goill: jepp; styrelager i goill: not; lock on og låseringer i goill: not; girvaier i goill: nope. 2 av 8 i goill, altså intet jøggel... :-)
#66202409/01/200914:05
Det var som bare! Når jeg først har begynt med gull, skal plutselig ALLE ha det! Og jeg som ville skille meg ut...
Imidlertid er det ytterst sjelden den rene konservatismen bringer språkutviklingen videre.
LarsB
jeg heier på deg LarsB, du drar det langt men fytti rakkeren så morrsomt vi har det her.
Det denne tråden startet med ikke adekvat for det dette forumet behandler, - mhht. stilpoliti så tror jeg ikke dem slår ned på leketøy, minimums kravet for at stilpoliti skal gå til korreks er jeg ikke sikker på hva er? men jeg kan ikke skjønne at svenskesykkelen kommer i kategorien som stilpolit vurderer.
Eller som LarsB sier dette er: jøgglesykkel Stilpolti behandler ikke jøgglesaker.
Specialized, Ghost, TREK, Giant +++
#66218709/01/200921:34
...anser jeg det som trygt å anta at at en korreksjon er på sin plass..
En finner grunn til å anta at avsender av ovennevnte, innhyllede formulering, legger til grunn uenighet med utsagn fremsatt over, videre at samme uenighet fremkommer gjennom ovennevnte utsagn. Likevel vil utsagnets formulering kunne, men ikke måtte tolkes som noe over medianen for alle lignende utsagns kraftfylde. Dette kan man i et kontekstuelt lys kunne anta at avsender har, eller ikke har gjort til gjenstand for avveining sett i relasjon til hvem budskapets primærinnretning er rettet, sekundært til øvrige mer tilfeldige mottakere.
En legger til grunn at budbærer av mening drøftet over ikke støtter bruken av visse begreper benyttet til validerende karakteristikker av estetisk art. Dette er avsender i sin fulle rett til etter all vanlig tolkning. At avsender av et slik budskap kun ønsker å benytte et ordtilfang som er institusjonalisert gjennom akademia og konvensjonelle normer tas til etterretning. Videre antas at slike avgrensede kilders mulige innskrenkning av muligheten til å utvide den estetiske kritikkens begrepstilfang ikke anses hemmende.
LarsB
Men hva mener du om Cartago?
[Re: Lektoren]
#66218909/01/200921:40
Vanligvis ville jeg applaudert prosjekter som var bygget opp rundt en spesiell sykkeldel, men å bygge opp en sykkel rundt en sadeltaske: Da må jeg få slå alarm...
No added style
[Re: KnutAa]
#66267111/01/200910:31
Quattro-pedaler var jo sprekt på en MTB! Er det noen som kan uttale seg om Quattro-pedaler på MTB med pondus (Herr Aass perhaps...Som har Quat. på ræser'n)Og ringeklokka så klart. Den var fiiin !
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
[Re: Carsten]
#66275011/01/200914:30