Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 6 1 2 3 4 5 6

Nå blir jeg jævlig provosert

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: jan erik] #662552 10/01/2009 21:28
FrankHH Offline
Ringrev
Ringrev
Å. Jeg synes det sto Inne å skalla i stad.

Å. Jeg sto Inne å skalla i stad.

er så nøye a, litt tabloid må man vel få være he

Specialized, Ghost, TREK, Giant +++
Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: FrankHH] #662599 10/01/2009 23:05
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Rart ingen har startet diskusjonen rundt hvilket skille disse hendelsene faktisk betyr. Innvandrere som har blitt intervjuet, samt norske forskere i innvandringskultur og integrering påpeker en ganske viktig faktor her...

...at veldig mange innvandrere føler at det kom et skille mellom nordmenn og muslimer etter 11. september 2001, og at gateslagene vi ser nå er et klimaks i denne spenningen. Kombinert med at frontene som er mellom vesten og de arabiske landene i Israel nå er flyttet til våre gater...

De verste slagene i Oslos gater på 30 år er basert på en konflikt mellom Islam og Sionister....

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: Trygve_] #662604 10/01/2009 23:18
Tex Offline
Besatt
Besatt
Jeg tenkte akkurat på det samme idet jeg nettopp drakk opp min siste juleøl<.

Er det vi har sett nå de første innvandreropptøyer i Norge?

Eller er det bare litt god, gammeldags Blitz-type herjinger?

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: Trygve_] #662608 10/01/2009 23:34
Tex Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Trygve_

De verste slagene i Oslos gater på 30 år er basert på en konflikt mellom Islam og Sionister....

Ja.... er ikke Jan Thomas også blitt dratt inn i denne konflikten?
Så da er det vel muslimene, jødene og Jan Thomas.

Her er det ingen gode løsninger.

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: OveR] #662610 10/01/2009 23:39
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F
Sitat: OveR
Fuzzy: Bruker du mye General-snus når du funderer på verden og utenrikspolitikken?

mvh OveR

Nei jeg er ikke snusfornuftig.

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: Tex] #662611 10/01/2009 23:40
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Tex

Er det vi har sett nå de første innvandreropptøyer i Norge?

Ja, i mine øyne er dette innlysende. Jeg ønsker det ikke, men så lenge det ikke tas alvorlig at innvandrere sees på, karakteriseres og behandles som annenrangs av samfunnet, grupperinger og enkeltindivider, så bygger det seg bare opp masse trykk, som før eller siden vil føre til eksplosjon. Just my 2 cents.

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: mtbmaniac] #662612 10/01/2009 23:41
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F
Sitat: mtbmaniac
Sitat: FuzzyLogic
Sitat: OveR
Quote:

Jepp. De kommer hertil for å få fred, og skaper kvalme. Det sier alt jeg trenger å vite om dem og stedet de kommer fra.
Jeg skjønner nå hvorfor denne konflikten har vart så lenge og vil fortsette. Jeg har andre ting å bruke tid og krefter på enn å engasjere meg i det vepsebolet.
Som prisvinner Ahtisari sa: vil de vinne eller ha fred?
Jeg blir i likhet med trådstarter VELDIG provosert når de kommer her til lands trekkende med sin voldelige bagasje, i motsetning til enkelte så aksepterer jeg ikke det. Håper dette får konsekvenser.

Hvem er "de" og hvor kommer de fra?

mvh OveR

De som har kommet hit for å søke beskyttelse fra krig og forfølgelse. Deriblant palestinere.
Det er vel deres måte å takke det norske folk på, med kulturelle utvekslinger.

Mener du at majoriteten av de som kommer til Norge for å søke beskyttelse fra krig og forfølgelse lager kvalme?

Nei.
Har du tolket det dithen?

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: Trygve_] #663027 12/01/2009 09:49
vegar Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Trygve_
Rart ingen har startet diskusjonen rundt hvilket skille disse hendelsene faktisk betyr. Innvandrere som har blitt intervjuet, samt norske forskere i innvandringskultur og integrering påpeker en ganske viktig faktor her...

...at veldig mange innvandrere føler at det kom et skille mellom nordmenn og muslimer etter 11. september 2001, og at gateslagene vi ser nå er et klimaks i denne spenningen. Kombinert med at frontene som er mellom vesten og de arabiske landene i Israel nå er flyttet til våre gater...

Joda, tidlig i tråden (s2) var jeg inne på dette:
Sitat: vegar
På meg så virker det som om disse opptøyene er startet av innvandrergjenger (eller unge enkeltindivider, hva vet jeg) som benyttet anledningen til å agere mot israel-vennlige spesielt i tilknytning til situasjonen i Gaza, men kanskje vel så viktig (og farlig), mot vestlige verdier, kristne, politiet, nordmenn ("pottiter"). Jeg var ikke der selv, men når det som for meg fremstår som Oslo City-innvandrere angriper tilfeldige journalister i kampens hete har ikke dette lenger så mye med Gaza og Israel å gjøre.

Mer om dette i Aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2861116.ece

- I know that human beings and fish can coexist peacefully (George W. Bush)
Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: mtbmaniac] #663035 12/01/2009 10:04
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F
Jeg ønsker det ikke, men så lenge det ikke tas alvorlig at innvandrere sees på, karakteriseres og behandles som annenrangs av samfunnet, grupperinger og enkeltindivider, så bygger det seg bare opp masse trykk, som før eller siden vil føre til eksplosjon. Just my 2 cents.

Ja det er utrolig hvor fælt folk blir behandlet i Norge.
Får en ikke alt en peker på så går en "bananas" som et lite barn.

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: FuzzyLogic] #663045 12/01/2009 10:40
Espen Offline
More than words
More than words
Tror nok heller utblåsningene skyldes at unge folk som aldri har opplevet annet enn krig og konflikter, av natur ikke har så lett for å kontrollere sinne.

Eller mener du det er noe genetisk med Palestinere som gjør dem sinna?

E

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: FuzzyLogic] #663072 12/01/2009 11:55
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg ønsker det ikke, men så lenge det ikke tas alvorlig at innvandrere sees på, karakteriseres og behandles som annenrangs av samfunnet, grupperinger og enkeltindivider, så bygger det seg bare opp masse trykk, som før eller siden vil føre til eksplosjon. Just my 2 cents.

Ja det er utrolig hvor fælt folk blir behandlet i Norge.
Får en ikke alt en peker på så går en "bananas" som et lite barn.

Vil du ha et eksempel? Det var en eller annen her som antydet at innvandrere burde takke nordmenn for et eller annet. Atter et eksempel på at man generaliserer om én stor heterogen gruppe, og behandler denne på en nedlatende måte. "Du skal takke oss". Oh, pleeeeeze!! Vedkommende har ikke med all sannsynelighet ikke løftet en finger, hvorfor skal han fortjene takknemlighet.

Eller forsåvidt denne generaliseringen til en hel gruppe om at det å reagere på urett er å "oppføre seg som et barn".

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: mtbmaniac] #663104 12/01/2009 12:59
Espen Offline
More than words
More than words
Opp gjennom tidene har vel Norge mer å takke innvandrere for enn vice verca.

E

post@espenwettre.no
Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: Espen] #663127 12/01/2009 13:36
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: Espen
Tror nok heller utblåsningene skyldes at unge folk som aldri har opplevet annet enn krig og konflikter, av natur ikke har så lett for å kontrollere sinne.

Hvor mye krig og konflikter har annen-generasjons (muliges til og med tredje-generasjons) innvandre opplevd?

Anonym5
Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: anonym5] #663155 12/01/2009 14:36
sykkelfantometJF Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: pontiff

Hvor mye krig og konflikter har annen-generasjons (muliges til og med tredje-generasjons) innvandre opplevd?

Det er ikke godt å si....mange har sikkert slektninger og venner som opplever krig, og da er det lett å bli følsesmessig engasjert..

"Wyrd bid ful aræd"
Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: mtbmaniac] #663169 12/01/2009 14:52
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F

Eller forsåvidt denne generaliseringen til en hel gruppe om at det å reagere på urett er å "oppføre seg som et barn".

Houston we have a problem!

Hvis det er nok så er det mange som skulle ha vertikalklikket i dette landet for lengst.
Lurer på hva andre grupperinger i landet som føler seg "forulempet" vil gjøre?

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: FuzzyLogic] #663182 12/01/2009 15:05
Espen Offline
More than words
More than words
Quote:

...de begynner å stemme på FRP, og det er i mine øyne like ille som gatekamper med politiet.

E

post@espenwettre.no
Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: sykkelfantometJF] #663184 12/01/2009 15:07
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F
Sitat: sykkelfantometJF
Sitat: pontiff

Det er ikke godt å si....mange har sikkert slektninger og venner som opplever krig, og da er det lett å bli følsesmessig engasjert..

På 50 tallet hadde vi store problemer med krigsseilerene og gutta på skauen.
Bare se alle problemene USA har med sine krigsveteraner. Washington DC ble jo stukket i brann sist gang de gikk bananas. devilsmile

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: FuzzyLogic] #663219 12/01/2009 16:12
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Bare se alle problemene USA har med sine krigsveteraner. Washington DC ble jo stukket i brann sist gang de gikk bananas. devilsmile

Du er virkelig opplyst.

Hørt om opprør mot Vietnamkrigen?

Irak-krigen?

http://www.blackpast.org/?q=aaw/watts-rebellion-august-1965

Hørt om Rodney King?

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: mtbmaniac] #663223 12/01/2009 16:21
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F

Du er virkelig opplyst.

Hørt om opprør mot Vietnamkrigen?

Irak-krigen?

http://www.blackpast.org/?q=aaw/watts-rebellion-august-1965

Hørt om Rodney King?

Rodney King sa:"can't we just get along". Det var bråkmakerne som brente ned sitt eget nabolag.
Det er ikke ikke de som har direkte opplevd krig som tar til pøbelstreker, for de har opplevd nok "action".
Ofrene for krig har vel en større tendens til å ta sitt eget liv enn å banke uskyldige gamlinger.

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: ] #663225 12/01/2009 16:25
C
Christian M. Offline
Ringrev
Ringrev
C
Jeg syns dette er ett godt forslag:
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/article2502760.ece

Vi gir dem ikke bot, men ett visst antall timer med samfunnsarbeid som straff så dem kan rydde opp etter seg.

Om dette er starten på noe opprør ala hva Paris hadde for ett par år siden håper jeg ikke. Jeg antar dog myndighetene i Norge er i stand til å slå ned en hver form for voldelig opprør.

...de begynner å stemme på FRP, og det er i mine øyne like ille som gatekamper med politiet.

Som nok litt kan sammenliknes med å stemme SV, problemet er bare at sistnevnte klarer å lirke seg inn i regjering uten støtte hos folk flest. Jeg opptrår litt vinglete politisk sett, men sv og frp er ett stykke unna meg sånn verden er idag.

Halvorsen velger å gå i tog som ikke blir angrepet, Jensen kan ikke gå i tog fordi motdemonstrantene tyr til vold. Jeg mener det var alt annet enn klokt å holde appellen, men det rettferdiggjør ikke stein, men kanskje en bløtkake eller to. Alle aksjonene til nå som har endt voldelig har kun oppnådd en ting, å skade saken til folket i Palestina som lider.

Om Norsk invandrer ungdom, uavhengig av generasjon, ikke klarer å aksjonere normalt pga tidligere opplevelser er det vel da ordensmakten sitt ansvar som siste instans å bedrive oppdragelse. Nå fikk en del oppleve førstehånd at aksjonerer man med vold i Norge vil det få konsekvenser, men en mye mer rettferdig form for konsekvens enn noen kanskje vil være vandt til fra hjemland?

Det mest provoserende er dog at de få elementene som lager bråk nå ødelegger for de sikkert 99%(eller de få promille mennesker som står bak bråket som er av utenlandsk opprinnelse) resterende mennesker i Norge som har ikke vestlig bakgrunn og blir "ugle"sett pga handlingene til noen lavpanner i Oslo. I bunn og grunn slår det tilbake på en selv om en aksjonerer voldelig fordi man føler at en gruppe mennesker blir uglesett...

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: FuzzyLogic] #663229 12/01/2009 16:33
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Nei, men California kanskje. Hells Angels, kriminell motorsykkelgjeng. Hvaslags folk besto dette av tro?

WW2 veteraner!

"A motorcycle club founded by Arvid Olsen and a group of World War II veterans in San Bernardino, California. Attempting to duplicate the sense of excitement and brotherhood they felt in the military (they had "Hell's Angels" painted on their fighter planes), the group turned to motorcycles and donned the leather jackets, boots, helmets, and goggles that they wore during the war.

The group gained notoriety on 4 July 1947, when it attended an American Motorcycle Association rally in Hollister, California. A riot broke out, and the Hell's Angels ransacked the town, leading to the state police being called in to restore order."

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: Espen] #663230 12/01/2009 16:34
Tex Offline
Besatt
Besatt
Quote:

E

Jeg antar at dette er ironisk ment, men jeg er sannelig ikke helt sikker.
Kan du avklare, Espen?

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: mtbmaniac] #663235 12/01/2009 16:38
Tex Offline
Besatt
Besatt

Nei, men California kanskje. Hells Angels, kriminell motorsykkelgjeng.

App, app, app.

Hells Angels er ikke en kriminell organisasjon. Da hadde den vært forbudt både i USA og i Norge.

Det er en organisasjon hvor de fleste (alle?) medlemmene tilfeldigvis er kriminelle. Det blir noe helt annet.

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: Tex] #663243 12/01/2009 16:54
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ok, I stand corrected :-)

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: Espen] #663393 12/01/2009 20:26
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: Espen] #663394 12/01/2009 20:27
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!

Eller ikke. Ihvertfall ikke de som ble intervjuet av NRK i dag. De som så Dagsrevyen på NRK i dag skjønner hva jeg mener....

Et par unge "demonstranter" som ble intervjuet. De var der ikke akkurat for sakens skyld. Og GLEDET og HÅPET på mer så de kunne være med å lage kaos. IDIOTER!!

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: hbakken] #663471 12/01/2009 22:21
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er jo viktig at ungdommen gjør opprør,men det blir veldig galt når de gjør opprør på en slik måte at andre kan bli skadet for livet pga av deres handlinger...
Tenk visst en stakkar hadde fått en rakett i øyet(eller i skrittet lightning)
Hva om noen av de småbarna de hadde fremst i protesten hadde blitt tråkket ned og drept?
Det er noe alvorlig galt i hodet på foreldre som drar med seg 4-5åringer i en protest,særlig med tanke på at de så hvordan det gikk første gang de hadde protest/støtteaksjon...
Jeg er bare glad for at ingen ble drept...

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: hbakken] #663473 12/01/2009 22:24
Espen Offline
More than words
More than words
Bevares, det finnes mange hobbydemonstranter, og mange av de som lagde mest bråk denne gangen tilhørte sikkert denne gruppen.

Mitt poeng har aldri vært å støtte voldelige demonstrenter, men å prøve å forstå hvorfor de dukker opp.
Sikkert mange skribenter som ler av slikt, og som er mer opptatt av skrive sarkastiske innlegg om det rosa borgerskapet.(som forøvrig ikke er noe nytt)
Er ikke dette det mye omtalte kultureliten som FRP kjører sine korstog mot?

Slike karakteristikker er alltid fine på trykk og opphever som regel skribentens nyanserte og nøkterne holdninger til politikk og flanker.

Det er jo ikke sikekrt ungdommene er hobbydemonstrenter, men bare noen av de mange middels desillusjonerte ungdommene i denne byen.

Selv gode gamle Albert Norengen hevdet i ettertid at nedleggelsen av hundrevis av ungdomsklubber på 80 tallet var en grov feil fra politikerne.

FRP mener jo at undommer selv velger å bli kriminelle, men da skjønner man jammen meg ikke mye av hvordan ungdommer og et samfunn utvikler seg.

Jeg reagerte også på at ungene gikk forran i toget, men er dette egentlig så ille?

Det er mange som sier at innvandrere ikke har respekt for norsk kultur (hva nå enn det måtte være) og ytringfrihet, men disse menneskene bruker da ytringfriheten innenfor rammene av hva det lysebågrønne borgerskapet tillater?

Vi liker ikke å se unger med blod på hendene, men det vi kanskje egentlig ikke liker, er at unger blir drept i hundretall av en av verdens siviliserte og demokratiske millitære stormakter?

Mange velgere i Norge har tatt stillig i denne konflikten. Ikke alle er like nyanserte og gjennomtenkte.

Dette er nok i overkant generaliserende, men
Jeg tipper det er mange FRP-velgere som støtter Israel i disse dager, gjør det for å markere avstad til venstresiden i Norsk politikk.

E

post@espenwettre.no
Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: Espen] #663475 12/01/2009 22:25
Espen Offline
More than words
More than words
Quote:
Tenk visst en stakkar hadde fått en rakett i øyet(eller i skrittet lightning)

Ja, vanligvis aksepterer vi bare slikt av fulle voksne borgere en gang i året.

e

post@espenwettre.no
Re: Nå blir jeg jævlig provosert [Re: Espen] #663483 12/01/2009 22:34
Tex Offline
Besatt
Besatt
Er ikke dette det mye omtalte kultureliten som FRP kjører sine korstog mot?

Jeg reagerte også på at ungene gikk forran i toget, men er dette egentlig så ille?

Det er mange som sier at innvandrere ikke har respekt for norsk kultur (hva nå enn det måtte være) og ytringfrihet, men disse menneskene bruker da ytringfriheten innenfor rammene av hva det lysebågrønne borgerskapet tillater?

Vi liker ikke å se unger med blod på hendene, men det vi kanskje egentlig ikke liker, er at unger blir drept i hundretall av en av verdens siviliserte og demokratiske millitære stormakter?

Så mange spørsmål, Espen.
Og så få svar.

Side 5 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå