Det er ingen som har banket opp noen. Vi behøver ikke å gå til ekstremer heller. Noen ungdommer har kastet småstein. Ikke at det er greit å kaste stein, men la oss definere det slik det er og ikke overdramatisere bare fordi noen av ungdommene som var aktive hadde annen hudfarve, og begynne med generaliserende karakteristikker om "innvandrerne", "dem", "vi" og "de", "som kommer hit" etc mm.
Det jeg forøvrig sa at vi burde ha mer av er engasjement og demonstrasjoner for helt andre ting enn rasisme. Som nevnt ovenfor feks veistandard, reduksjon av skatter og avgifter til samme nivå som land det er naturlig å sammenligne med mm
Dette er rett og slett ikke riktig. Flere ble banket opp. Jeg så en gammel mann som ble slått ned. Jornalister ble slått ned. Neida. Det er ikke som på Gaza. Men jeg begriper ikke at slike totalt uakseptable ting som skjedde i går må på noen måte omtales som om det også har positive sider.
I det hele tatt: At "fredsdemonstranter" kaster stein og banker opp folk. Hvis ikke dette er feil, så vet ikke jeg.
Re: Nå blir jeg jævlig provosert
[Re: Tex]
#66195009/01/200912:22
Blir ikke noen 1000-lapp på Tex da i såfall. Hvis du fikk med deg kveldsnyhetene i går mtbmaniac så hadde du sett det. En Tv-norge(?) journalist ble slått ned med jernstang av en demonstrant. -og det står vel lenger opp i tråden også...
- I know that human beings and fish can coexist peacefully (George W. Bush)
[Re: Tex]
#66195609/01/200912:28
Nå må du ta deg sammen, mtbmaniac. Det du skriver er jo ren løgn.
6 mennesker ble skadet, hvorav 5 var politimenn. Det var hva jeg leste i avisen idag og hva jeg forholder meg til. Dersom dette ikke er korrekt skal jeg la meg selv rette på og til og med kalle løgner av en gjøk.
6 mennesker ble skadet, hvorav 5 var politimenn. Det var hva jeg leste i avisen idag og hva jeg forholder meg til. Dersom dette ikke er korrekt skal jeg la meg selv rette på og til og med kalle løgner av en gjøk.
Det finnes vel en hårfin forskjell mellom en misforståelse og å være en løgner også? Klassisk konfliktstoff, karer! Hvem greier å eskalere dette mest?
Man har vel strengt tatt kun oversikt over skadene som politiet kjenner til direkte. I tilegg er det ikke sikkert dette var mer alvorlig enn å slå hodet i bakken når man sykler med hjelm. Prinsippet er uansett angrep på journalister, å fornekte video blir litt for dumt. Men å slå etter hode med angivelige jernstenger o.l. kan gi alvorlige skader.
Prinsippet er uansett angrep på journalister, å fornekte video blir litt for dumt. Men å slå etter hode med angivelige jernstenger o.l. kan gi alvorlige skader.
Fornekte video?? Løgner?
Hvilken planet er det du og denne g* bor på egentlig??
Når vi nå har kommet til det av man kaller hverandre ufordelaktige ting er tråden Hitlet. Kan vi ikke holde oss unna personangrep, og eller fokusere på sak? Hvem som er fugl eller ikke her kan dere ta på PM. Voksne mennesker burde klare å holde seg til sak selv om man er rimelig beskyttet av internettets anonymitet. Forummoderatorene burde holde en strammere linje her synes jeg. Politiske og engasjerende diskusjoner er flotte og nødvendige, men personangrep bør vi holde oss for gode til. Skjerp dere!
Redigert av Knirkekne; 09/01/200913:04.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Jeg har i motsetning til ham ikke kommet med personangrep.
Jeg skrev først "Det du sier er rett og slett ikke riktig". Han sto likevel på sitt og sa jeg burde ringe VG. Det han deretter skrev, kan kalles løgn. Men han er sikkert en hederlig kar, ellers.
Det lille sympati jeg hadde for de i midtøsten nå er vekke. Min likegyldighet er nå total.
Da hadde du vel egentlig i utgangspunktet ikke noen sympati i det hele tatt...? Siden dette er alt som skulle til for å slutte å bry seg om de hundrevis av uskyldige som er drept og mange ganger flere som er lemlestet der?
Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken. Instant person - just add coffee
[Re: oyvin]
#66202109/01/200914:02
Det lille sympati jeg hadde for de i midtøsten nå er vekke. Min likegyldighet er nå total.
Da hadde du vel egentlig i utgangspunktet ikke noen sympati i det hele tatt...? Siden dette er alt som skulle til for å slutte å bry seg om de hundrevis av uskyldige som er drept og mange ganger flere som er lemlestet der?
Sympatien er der for de som i disse dager opplever et helvete. Men det er jo for jævlig at en gjeng med slåsslystne utnytter situasjonen og ødelegger markeringene som gikk av stabelen. Godt var det tross alt å lese om de to muslimene som reddet denne karen fra israelsvenner fra mobben. Det står det respekt av.
(Har ikke lest hele tråden men tipper jeg er inne på noe)
men heller at dette har blitt en "motebølge" gjennom verden som også Osloungdommen ville være med på.
Godt at det finnes anførselstegn, ellers måtte man ha tatt denne moten og puttet den i samme kategori som singlespeed, miljøhensyn og småbarnsmødre på kafé
hehe... beste hittil!
Bortsett fra at SS er da ingen mote-ting. It's da way of our people
: )
God helg til oslofolket og resten av landet forøvrig
Member of Hilltop Hoods Appreciation Society. Heaps Good
Sic Vis Pacem Para Bellum!
AltaBike Singlespeed (1st Edition) Linda McCartney ProTeam Principia Canyon Nerve ES 7.0
Prinsippet er uansett angrep på journalister, å fornekte video blir litt for dumt. Men å slå etter hode med angivelige jernstenger o.l. kan gi alvorlige skader.
Fornekte video?? Løgner?
Jeg vet det er vanskelig å skille når man slipper opp for argumenter, men gjøk var det ikke jeg som brakte på banen...
Sitat: FuzzyLogic
Sitat: mtbmaniac
Det er ingen som har banket opp noen. Vi behøver ikke å gå til ekstremer heller.
Når vi nå har kommet til det av man kaller hverandre ufordelaktige ting er tråden Hitlet. Kan vi ikke holde oss unna personangrep, og eller fokusere på sak? Hvem som er fugl eller ikke her kan dere ta på PM. Voksne mennesker burde klare å holde seg til sak selv om man er rimelig beskyttet av internettets anonymitet. Forummoderatorene burde holde en strammere linje her synes jeg. Politiske og engasjerende diskusjoner er flotte og nødvendige, men personangrep bør vi holde oss for gode til. Skjerp dere!
Vi bare argumenterer med det som kommer fram i media, og påpeker at du enten ikke vil eller ikke har fått med deg en del overskrifter.
Det finnes vel en hårfin forskjell mellom en misforståelse og å være en løgner også? Klassisk konfliktstoff, karer! Hvem greier å eskalere dette mest?
Person er pågrepet mistenkt for legemsbeskadigelse etter mitt syn og fotografen skal tilbake på jobb, som er innstillingen til mye Norske mediefolk som enten er på jobb i Oslos gater eller i utlandet og tar sjanser for å dokumentere.
Jeg antar at Politiet nå kommer til å stoppe alle former for tilreisende fra utlandet som kommer til Oslo for å bråke slik dem blant annet gjorde under Nato møtet.
Jeg antar Politiet nå møter mannsterke som dem uttaler til media og bidrar til en fredelig markering. Elementer som ønsker noe annet regner jeg med vil bli tatt hånd om. Jeg tror og en del politifolk som ellers er imot bruk av overtid tar i ett ekstra tak fordi man ikke tolererer at Oslo blir omgjort til en slagmark av kriminelle ungdommer.
Se det ja, det ventes tilreisende fra Danmark og Sverige. Antar det hovedsakling er pøbler og pakk.
Jeg er som trådstarter mektig provosert over de voldelige demostrasjonene. Uansett type demostrasjon er dette helt uakseptabelt og hele gjengen kan fint kalles pøbel og pakk som burde vært bura inne litt og gitt en saftig bot.
Fredlig demostrasjoner er fint, det synes jeg faktisk vi kunne hatt MER av. Da viser folk sitt engasjement og det er fint.
Hva faen fører voldelige demostrasjoner med seg? Jo en haug av utgifter for både norske stat og forretningsdrivende som får eiendom ødelagt.
Blir spennende å se hva som skjer i ettermiddag. Jeg håper politiet går HARDT til verks mot voldelige demostranter.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -