Du har selvsagt ikke gjort noe gærnt "gjørmetroll", hmm hvor har jeg nå det bildet igjen
Han er kjent som gjørmetroll. Husker den gangen i måneskinnsløypa, en av hans første turer på sti, med en gammel gekko. Han faceplanta minst 4-5 ganger på samme tur. Og da han punkterte satt han seg ned og skulle frem med lim og lapp...
Nå hater samboern hans meg, siden jeg fikk han på en ny linje som koster mer enn bare ski
Vel her er en til! Jeg er Kaja, snart 27 år, bor på Ryen med mann og liten frøken på 1 1/2år!
Var på let etter en måte og komme i form på etter ett ULTRA slapt år i permisjon. Så da jeg ble utfordret til en liten rundtur i Lillomarka i mai tenkte jeg "hvorfor ikke".
Turen endte med blålilla legger og et stygt bitemerke av sykkelbacillen:)
Så som dere skjønner er jeg rykende fersk i gamet. Mangler lite på vilja (kommer stading hjem med blodige legger) men alt for mye på teknikken!!!!
Når jeg ikke dilter etter de store gutta sykler jeg alene i skullerudåsen og omegn.
Så hvis noen føler for å drasse på en newbe og lire av seg litt kunnskap- let me know!!! Jeg er med!!
Vel her er en til! Jeg er Kaja, snart 27 år, bor på Ryen med mann og liten frøken på 1 1/2år!
Var på let etter en måte og komme i form på etter ett ULTRA slapt år i permisjon. Så da jeg ble utfordret til en liten rundtur i Lillomarka i mai tenkte jeg "hvorfor ikke".
Turen endte med blålilla legger og et stygt bitemerke av sykkelbacillen:)
Så som dere skjønner er jeg rykende fersk i gamet. Mangler lite på vilja (kommer stading hjem med blodige legger) men alt for mye på teknikken!!!!
Når jeg ikke dilter etter de store gutta sykler jeg alene i skullerudåsen og omegn.
Så hvis noen føler for å drasse på en newbe og lire av seg litt kunnskap- let me know!!! Jeg er med!!
Kaja ::
Jente i tilsvarende situasjon!
Ble også dratt ut av gutta i mai og nå er jeg stolt eierinne av hele to kule sykler (som har navn). Tipper vi ligger nivåmessig likt, kanskje vi kan ta noen jenter-lager-blåmerker-på-legg-turer?
Det hadde vært knall!!! Men du er advart- kondisen kunne vært bedre .
Jeg har bare en låne sykkel foreløpig(Gary Fisher), tenkte jeg skulle bruke sesongen i år til å kjenne litt på hvilke dippedutter jeg ønsker og har behov for på en sykkel. Sikler på en kona sykkel(rosa;)) og en spesilazed stisykkel!!
Har hørt at Sørensens sykkler på helsfyr er stede og vandre til for sykkelstæsj, vært der?? Anbefaler du noen andre??
Det hadde vært knall!!! Men du er advart- kondisen kunne vært bedre .
Jeg har bare en låne sykkel foreløpig(Gary Fisher), tenkte jeg skulle bruke sesongen i år til å kjenne litt på hvilke dippedutter jeg ønsker og har behov for på en sykkel. Sikler på en kona sykkel(rosa;)) og en spesilazed stisykkel!!
Har hørt at Sørensens sykkler på helsfyr er stede og vandre til for sykkelstæsj, vært der?? Anbefaler du noen andre??
Min kondis er og litt så som så. På grusreser går det fint, men på sti så piper og surkler det oppoverbakkene.
Sørensen er bra, dvs. jeg er programforpliktet til å si det siden jeg kjenner PolkaDOT som jobber der
Jeg har forresten en hardtail og en fulldemper til hvert sitt bruk! Mest fulldempern som blir brukt disse dagene gitt..
Har en sånn råsa Kona Kula Lisa HT, litt sånn stisykkelaktig sak. Veldig fornøyd med den, men har nettopp kjøpt meg en HR karbon ramme da jeg synes Konaen blir litt tung for mitt bruk. Jeg sykler mest på grus foreløpig..
Siden jeg også er fersk kunne jeg og godt tenke meg å bli med på tur! Det er ikke alltid like morsomt å henge laaangt bak de kaninene alltid! Trenger å øve meg på å bli tøffere nedover når det er litt rufsete!
Kanskje vi kan lage en egen klubb/forening/konstellasjon/allianse som sykler torsdager? Tirsdager vil jeg ikke bruke opp enda. Må sykle litt med de garva og for å lære nye stier og få pusteproblemer!
Vi kan i alle fall få til en tur snart. På ukedagene kan ikke jeg før tidligst 19:00, pga lille frøkna mi!
Ellers er mandager, onsdager og torsdager ok med forbehold!! Og jeg sykler sti, kun grus for transport etapper;)
Hehe, ellers vil jeg bare si at jeg gjerne sykler med gutta også!
Vi kunne prøvd å få til noe denne uka hvis dere vil?!?! På fredag skal jeg prøve litt downhill ::, men evt en liten bli kjent tur i helgen eller noe? What say u?
Har en sånn råsa Kona Kula Lisa HT, litt sånn stisykkelaktig sak. Veldig fornøyd med den, men har nettopp kjøpt meg en HR karbon ramme da jeg synes Konaen blir litt tung for mitt bruk. Jeg sykler mest på grus foreløpig..
Ja en sånn Kona Lisa HT!!! Men jeg er ganske lang(182cm) så kompisene mener jeg trenger en herre sykkel med modifiseringer. Jeg for forhøre meg med ekspertene
Åååhhhh, jentetur vil jeg også med på! Måndag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag - det speler ingen rolle. Stisykkling er nr 1!
Jeg er også ny i stisykkelverden. Blir 1-årsjubileum i juli tror jeg. Startet i Stockholm forrige sommern og blev snabbt hekta (er ju svensk da og mao fruktelig dårlig på norsk så please, be kind to me...). Kom til Oslo og alle fantastiske markastier i november men för jeg kom hit tog jeg en tur om Chamonix og bratte stier... chamonix ...og Sedona, Arizona med farlige kaktuser og fantastisk natur. sedona
Jeg startet 'stikarriären' med å dra med bysykkeln min ut i skogen (Scott Scale), inte helt perfekt så nu er det en Giant Reign 1 som er den nye elsklingen. min elskling
När jeg inte sykkler så bor jeg på Töyen i ett stort bofelleskap (ja, sykkeln bor på rommet mitt), bouldrer og står på tursköyter. istjohopp!
Det fungerte ikke med å vedlegge bilder så det blir lenker.
Jeg har en del interresser, jeg klatrer, turner, dykker og selvøflgelig sykler. Jeg sykler da dirt, med min Kona cowan. Begynte nylig med og sykle dirt, så jeg er uten tvil dårlig.. Dog, et sted må en jo starte?
Navnet er Ronnie Hallén, født i 74, lykkelig gift og har to jenter på henholdsvis 7 og 3 år. Livet er med andre ord veldig rosa om dagen...
Jobber i Get og er en aktiv jobbsyklist og legger inn fire mil hver dag som transport tur/retur Løvenstad - Oslo. Prøver i tillegg å få noen mil på grusveier i tillegg.
I tillegg til familie, jobb og sykling, så er det ballspill som opptar livet mitt, rettere sagt LSK. Aktiv i Kanari-Fansen og klubben generelt.
Har vel holdt på med "terrengsykling" (det jeg bedriver kan vel neppe betegnes som terrengssykling...) i fire år nå etter at legen gispet da han så mitt kolesterolnivå.
Hoppet på min heldempa Coca Cola "cøstom-sykkel" og tråkket opp i Lillomarka (bodde på Linderud i Oslo frem til i fjor), men fant fort veien til dette forumet og da var veien kort til en mer egnet sykkel. 600 spenn for den Cola-dritten fikk jeg på finn.no, la til noen hundrelapper og fikk tak i en Miyata et eller annet. Gammel sak, men som var en drøm å sykle på sammenlignet med den "veldig spesielle og unike Colaen".
Vekthoreriet meldte seg kjapt etter debuten på Birken og plutselig var jeg på jakt etter lette sykler, men etter innledende diskusjoner på dette forumet og hjemmets finansminister, så slo jeg det fra meg. Innså at jeg nok hadde vesentlig mer å hente på å bli i bedre form fremfor å bruke penger jeg ikke hadde på ny sykkel. Det mottoet lever jeg fremdeles etter.
Er en skikkelig skrotnisse og sykler også i år på min Merida som ble plukket opp på sykkelauksjon for den nette sum av 250,- + salær for noen år siden. Og med mindre lottogudene skulle smile til meg (noe som kan bli vanskelig i og med at jeg ikke spiller på Lotto), så forblir dette min jernhest i overskuelig fremtid.
Har byttet ut hjul, krank, drivverk og bremser i forhold til det som stod på vraket ved kjøpstidspunktet, men alt er kjøpt inn brukt via dette forumet (med unntak av bakhjulet som var det billigste de kunne oppdrive på Spinn på Storo). I ritt så bytter jeg ut kombipedalene med noe lette Xpedo-greier.
Kan mekke det meste på sykkelen selv og det har jeg alt å takke dette forumet for (samt litt internett og Mekkeboka). Selv om det er divisjonsforskjeller på utstyret jeg har kontra hva som generelt diskuteres her, så er prinsippene like og den hjelpen jeg har fått fra dette forumets glimrende brukere er fantastisk.
Så har du noe billig skrot du skal selge, se ikke bort fra at det dukker opp en PM fra Rønnern.
ok. ring meg neste gang du går tom for sprit, jeg har en dunk med noe hjemmelagde greier som egentlig skulle brukes som kjederens, men ettersom sterke krefter her på forumet vil ha det til at kjederens er unødvendig fant jeg det best å drikke sakene (helst blandet med kaffe. nam!).