Når det gjelder sko er dette relativt langt fra hvitt, men ganske pent.
Ooooh! Akkurat hva jeg søker! Men hvor finner man slike? Markedet for retrosko er vel dessverre så lite at de må bestilles.
Det er deler som importerer Adidas-sykkelsko hit, men om de har/tar inn disse vet jeg ikke. Kan ikke du bestille det du tror passer herfra (merkverdig at en bokhandel selger sko?), og rapportere om hvordan de passer i forhold til hva du pleier å bruke?
Men han var jo terrengsyklist også. Det er ingen som vet hva som har skjedd med ham heller. Kanskje han ble klubbet til døde mes Silca rammepumper av homoeriotiske wannabes med hvite sko?
Her er mitt bidrag. Italiaraceren er avbildet ved Luganosjøen på grensen mellom Italia og Sveits. Sykkelen er selvfølgelig amerikansk, men bor for tiden i Italia. Klatringen på bildet er selvfølgelig Ghisallo og en time senere passerer hele Giro Di Lombardia-feltet til rungende kirkeklokker.
Hmm.. Fascinert av trådens, i forhold til syklingens innerste vesen, rimelig betydingsløse innhold stusset jeg her ved et av stilpolitiets konstablers egne bilder: Svart sete og hvit styretape, BLÅ hansker, og disse røde flaskene. Dette ser definitivt ikke bra ut i mine øyne. Kan dette være god stil? Jeg personlig gir totalt beng, men prøver bare å forstå ::
Svart sete er alltid korrekt. Hvit tape er korrekt om den er rein. Sykkeløyvind sykler så fort og langt at han kan ha hvilke hansker han vil. Flaskene kommer i fantasien fra en følgebil og kastes i en høy bue (i fantasien) ut i grøfta når de er halvtomme. Derfor spiller fargen på flasker liten rolle.
I min triste virkelighet må jeg ta med flaskene hjemmefra. Skal jeg sykle langtur må jeg sørge for etterfylling selv. Derfor foretrekker jeg gjennomsiktige flasker selv.
Men det har jo lite med stilpolitiet å gjøre. Her må vi ikke blande inn for mye virkelighet. Det handler jo ikke om det
Right. Stilpolitikk og erotikkpolitikk går visst sammen... Selvsagt er det sjefseliten som kom med den nye policyen... Skjerp dere, jeg klarer knapt å følge med!
Tilbake til pedalerotikken: Hvilken pedaler er det ultimate? Skal de matche girutstyret? Campy pedaler + Campy girutstyr? Suger ikke Campy pedaler da?
Redigert av atlekristensen; 07/07/200814:08. Rediger grunn: pedaler, jeg er fornøyd med mine 540, men jeg prøver å holde meg på den rette vei...
Etter en kjapp handlerunde, hvor jeg i tre butikker kun fant Shimano, Specialized og Diadora, så endte jeg opp med denne, som jeg fikk til 1500,- isteden for 2000,- takket være klønete skilting i butikken. Noen som har noe bra eller dårlig å si om denne skoen? Burde jeg beholde den eller fortsette jakten? Jeg hadde egentlig bare tenkt å legge en drøy tusing på sko, men om det her er et bra kjøp så beholder jeg dem.
Det er altså en Diadora SpeedRacer Carbon (som jeg fikk til prisen for ikke-karbon). Den sitter brukbart godt på foten. Designet kan man jo lure litt på. Ser den mest ut som golfsko, bowlingsko eller sykkelsko? Og så ble jeg litt forundret over at mine gamle billigsko til 500,- veier 810g med cleats, mens de nye veier 860g med cleats. Kanskje de har stappet inn for mye karbon?
Etter en kjapp handlerunde, hvor jeg i tre butikker kun fant Shimano, Specialized og Diadora, så endte jeg opp med denne, som jeg fikk til 1500,- isteden for 2000,- takket være klønete skilting i butikken. Noen som har noe bra eller dårlig å si om denne skoen? Burde jeg beholde den eller fortsette jakten? Jeg hadde egentlig bare tenkt å legge en drøy tusing på sko, men om det her er et bra kjøp så beholder jeg dem.
Det er altså en Diadora SpeedRacer Carbon (som jeg fikk til prisen for ikke-karbon). Den sitter brukbart godt på foten. Designet kan man jo lure litt på. Ser den mest ut som golfsko, bowlingsko eller sykkelsko? Og så ble jeg litt forundret over at mine gamle billigsko til 500,- veier 810g med cleats, mens de nye veier 860g med cleats. Kanskje de har stappet inn for mye karbon?
Jeg har skoene du viser bilde av i ikke-karbon utgave for mtb. Jeg er veldig fornøyd, de sitter godt på mine føtter og er stive og effektive i tråkket. Du funker også å gå litt med, men cleatsene stikker litt ned. Jeg betalte 1300 for mine på Sportshuset.
Sko med karbonadesåle har en tendens til å være tyngre enn nylonsåle. I tillegg hadde du vel tre borrelåsstropper på dine gamle - jekkestroppspennedings er også tyngre.
/Peter Sykkelskoselger som er glad i lange, samskrevne ord
Mine i str 45 er mindre enn 500 gram med cleats og liknar vel litt på golfsko... Veilpris ca to tusen, så med litt rabatt er du i prissjiktet til Diadoraskoen. Det er karbonadesåle, kun 7 mm stack.
Svarte Nikesokker høyt opp på leggen er Lancegodkjent så det er OK. Bomull er ikke OK uansett!
Brillestangplasseringen er selvsagt helt avhengig av typen hjelm og brikken utforming. På Specialized S-works 2D hjelmen som det ser ut til at halve TDF feltet (og jeg) bruker må man ha Elton John briller for å få stengene på utsiden av remmene.
Oldenflaske er OK om det kjører en rød motorsykkel bak deg og kommer med en kasse oldenflasker bare du vinker. Ellers litt tvilsomt.
Nå i disse sommertider så er det følgende som gjelder:
1. Sokker er fy-fy i skoene. 2. Trøye uten ermer er påbudt 3. Hansker brukes kun for terrengsykling 4. Solbriller?? Brilleskille er definitivt ikke tøft 5. I klateringer på 4 min eller mer skal hjelmen henges over styre 6. Glidelåsen skal draes ned om det er over 22 C (valgfritt hvor langt)
Var det noe mer jeg har glemt? Isåfall fr stilpolitiet 1 grunn mindre til å arrestere meg
1) Uten sokker er for Røkke eller hippier 2) Trøye uten ermer er for bolere og de som alltid bruker dongrivest 3) Morsomt hanskeskille er hardcore 4) Min kollega med hytte i komfortabel avstand fra Hankø og leilighet på Geilo har solbrilleskille fra påsken til september. Jeg skal overbringe din mening om saken 5) Bare om det er gjerder på begge sider, og du klarer å ta på hjelmen uten å vingle en millimeter. Se forøvrig fra Sanouka over 6) Se innlegget fra Sanouka over
Å ikke ha sokker i skoene er ikke bare skikkelig stygt og ufint, det er rimelig ekkelt også. Sokkene mine er fort gjennomvåte av svette på en hard treningstur, men disse kan jeg vaske etter hver eneste tur i en dertil egnet maskin. Å la skoene suge opp denne svetten som vanligvis sokkene tar seg av er et brudd på alle stil- og hygieneregler. Får man ikke brillestengene på utsiden av hjelmstroppen så har man enten feil briller, eller feil hjelm. Alle gutta Lampre sykler med overnevnte Specialized-hjelm, alle har stroppene under Specialized-brillene. Foto: Cyclingnews.com
Å ikke ha sokker i skoene er ikke bare skikkelig stygt og ufint, det er rimelig ekkelt også. Sokkene mine er fort gjennomvåte av svette på en hard treningstur, men disse kan jeg vaske etter hver eneste tur i en dertil egnet maskin. Å la skoene suge opp denne svetten som vanligvis sokkene tar seg av er et brudd på alle stil- og hygieneregler. Får man ikke brillestengene på utsiden av hjelmstroppen så har man enten feil briller, eller feil hjelm. Alle gutta Lampre sykler med overnevnte Specialized-hjelm, alle har stroppene under Specialized-brillene. Foto: Cyclingnews.com
Tviler på at dette har noe å si, men ditt eksempel, nemlig Lampre har vært Tourens desiderte taper på inntektsiden så langt. Tror de har kjørt inn 18 000 spenn eller noe deromkring. Kan ikke være mye svette i sokkene der nei!
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
1) Uten sokker er for Røkke eller hippier 2) Trøye uten ermer er for bolere og de som alltid bruker dongrivest 3) Morsomt hanskeskille er hardcore 4) Min kollega med hytte i komfortabel avstand fra Hankø og leilighet på Geilo har solbrilleskille fra påsken til september. Jeg skal overbringe din mening om saken 5) Bare om det er gjerder på begge sider, og du klarer å ta på hjelmen uten å vingle en millimeter. Se forøvrig fra Sanouka over 6) Se innlegget fra Sanouka over
LarsB med tidenes skille på overarmene
Brilleskille er konge!
Bilde av meg tatt i går etter 2 uker i Italia:
Desverre ødela jeg det fine hanskeskillet mitt på stranden!