Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Skal bygge ny sykkel

Skal bygge ny sykkel #563780 07/06/2008 14:10
D
Dr.No Offline OP
Dr. Who?
OP Offline
Dr. Who?
D
Hei folkens!

Jeg har nå i litt over et års tid syklet landeveissykkel. Har trent som bare det og formen har skutt i været:) Det store målet er Styrkeprøven om 14 dager.

Nå har jeg også lyst til å satse på terrengsykkel. Har syklet en del terreng tidligere og deltatt på en noen ritt, men bare som mosjonist. Nå satser jeg på å komme en del høyere på resultatlistene! Terrengsykkelen jeg har stående i boden er moden for å byttes ut og jeg trenger i den forbindelse masse tips. Har hørt at det er godt med kunnskaper på dette forumet.

Etter å ha rotet rundt i diverse butikker har jeg ikke funnet det jeg vil ha, eventuelt det har vært for dyrt. Så nå har jeg mer eller mindre bestemt meg for å bygge en sykkel fra scratch. Har vært inne på fast-bikes.no og syntes prisene og utvalget så bra ut. Jeg tenkte derfor å eventuelt sette sammen en sykkel ut fra deres sortement og få de til å skru den sammen. Jeg har nemlig ikke verktøy og kunnskap/erfaring nok til å gjøre det på egen hånd. Høres dette ut som et greit alternativ? Eller bør jeg handle deler litt rundt omkring for å få bedre priser/utvalg og så få noen til å skru den sammen? Noen som gjør dette i trøndelagsområdet?

Fakta om meg selv:
24 år, 74 kg, 183 høy. Kommer til å satse på å hevde meg brukbart i en del terrengritt i år og neste år.

Hva skal sykkelen brukes til:
Jeg kommer til å bruke den både til trening og konkurranse. Kommer nok til å sykle ca. 200-300 mil på den hvert år. Jeg er som sagt per dags dato best på landeveissykkelen og har min styrke i pedaltråkket og utholdenheten og ikke i teknikken. Jeg kommer derfor til å delta i ritt uten de verste tekniske partiene. Det vil si lengre ritt med asfalt og grus for det meste som underlag. Noe sti og tekniske partier er det jo også i disse rittene.

Mine krav til sykkelen:
Den skal være så bra at jeg ikke kan skylde på sykkelen om jeg gjør det dårlig i et ritt:) Har fortrinnsvis tenkt med dempegaffel, men mulig jeg kommer til å kjøpe en stiv gaffel i tillegg. Skivebrems eller felgbrems er jeg fortsatt i tenkeboksen med. Er litt sånn vektfreak, så ikke over 9 kg. Maks pris ca. kr. 25.000,- Den tyngste utvekslinegn jeg har på min gamle terrengsykkel er 44-11. Dette er i minste laget synes jeg og vil foretrekke 48 som største skive på kranken.

Dette har jeg vurdert:

Ramme: No Saint Lucifer eller No Saint Max Ari R(carbon)

Dempegaffel: Har utrolig lite peiling på gafler, men stiller krav om at den kan betjenes med remote fra styret. Eventuelt en slik automatisk en.

Komponentgruppe: Shimano XT eller XTR, usikker. Ser at fast-bikes har fine priser på gruppene sine. Men kanskje bedre å også vurdere andre merker som Truvativ etc. Disse er lettere kanskje?

Resten har jeg ikke tenkt så hardt på ennå, så jeg er åpen for det meste.

Masse tips mottas med STOR TAKK!!!

Re: Skal bygge ny sykkel [Re: Dr.No] #563783 07/06/2008 14:39
Zimen Offline
Avhengig
Avhengig
Ut ifra maks pris, kan du godt velge den dyreste no saint-en. Men vær obs på at FB anbefaler 85 mm demping, og det kan bli litt knapt om du vil herje litt eller sykle grove stier. Men utifra det du vil bruke sykkelen til er ikke det noe problem. Kun at det finnes bedre utvalg i 100mm gafler enn i 85.

Kjør skivebrems. Det er ikke så stor vektøkning fra v-brems som du tror, og det som er veies lett opp mot bedre bremser. Avid har fine alternativer, f.eks Juicy 5/7/ultimate.

cyclecomponents.com har også noen fine rammer.

Re: Skal bygge ny sykkel [Re: Dr.No] #563790 07/06/2008 15:18
erlingba Offline
.
.
Hva med en Cannondale Taurine?

Lette og stive, og kommer med Haedshock eller Lefty.

Står du mye å tråkker?
Isåfall er låsing av gaffelen kjekt, men om du for det meste sitter klarer du deg fint uten.

Re: Skal bygge ny sykkel [Re: erlingba] #563791 07/06/2008 15:30
D
Dr.No Offline OP
Dr. Who?
OP Offline
Dr. Who?
D
Står noe ja. Må ha mulighet til låsing av gaffelen. Ellers var jo Cannondalen fin den.

Re: Skal bygge ny sykkel [Re: Dr.No] #563822 07/06/2008 18:02
D
Dr.No Offline OP
Dr. Who?
OP Offline
Dr. Who?
D
Hittil har jeg følgende handleliste, men den er helt klar åpen for endringer:

Ramme: No Saint Lucifer eller No Saint Max Ari R - Innspill på hva jeg bør gå for?

Gaffel: Rock Shox Reba World Cup eller Manitou MRD Absolute - Innspill? Andre lette gafler?

Utstyrsgruppe(gir, skivebremser, drivverk): Komplett XTR bortsett fra XT 48-36-26 krank. 48-krank finnes ikke i XTR. Kanskje Truvativ eller andre har bedre alternativer enn XT-kranken?

Setepinne: Ritchey WCS Carbon

Sete: Selle Italia SLR gel flow

Styre: Ritchey WCS Carbon

Stem: Ritchey WCS

Pedaler: Shimano XTR

Hjulsett: Veldig usikker. Har tenkt litt Mavic Crossmax SLR. Andre alternativer? Jeg veier 74 kg og hjulsettet kommer til å bli brukt både på trening og konkurranse.

Dekk: Usikker. Gode grusdekk, så lite som jeg sykler utenfor fast dekke.

Barends: Usikker. Må ha bøy, slik at man kan oppnå "tempostilling".

Innspill? Ser ut til at jeg havner en plass mellom 25000 og 30000 kroner. Slett ikke verst for en slik sykkel? Irriterer meg litt at Diamants toppmodell fortsatt er en god del lettere. Hva er det som trekker mitt prosjekt opp i vekt?

Re: Skal bygge ny sykkel [Re: Dr.No] #563842 07/06/2008 19:02
Calle Kanin Offline
Ivrig
Ivrig
Min anbefaling:
Ramme: No Saint Max Ari R
Gaffel: Rock Shox REBA WC
Gir F/B: XTR
Krank: XTR med en 48 tann satt på fra for eksempel XT, Middleburn, Blackspire eller Extralite
Sete: Selle Italia SLR Gel flow (meget godt sete til mange rumper)
Styre: Syntace Duraflite Carbon (Det WCS-styret du har valgt er direkte utrygt i følge en del tester. Styr unna)
Stem: Syntace Force 99 evt. F199 ( 99 er sub 100g men alikevell skikkelig stivt)
Pedaler: XTR
Hjulsett: DT Swiss 190-nav, DT Aerolite-eiker, Stans ZTR Olympic-felger (lett, sterkt og bare lekkert)
Dekk: Maxxis Maxlite 310 eller Kenda Kozmik Lite til litt grovere situasjoner

Redigert av Calle Kanin; 07/06/2008 19:02.

"Oj, her var det bratt!"
Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
Re: Skal bygge ny sykkel [Re: Dr.No] #563847 07/06/2008 19:25
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Hva er galt med diamanten som gjør at du ikke vil ha den da?

Tips 1) Kjøp terrengsykkel på Narvesen. Der er det testet 11 akkurat sånne sykler som du vil ha.

Tips 2) Reba er det veldig lite tull med, og det er lett å få kvalifisert service

Tips 3) Dropp 48 tenner. Siden du ikke kommer til å høre på meg likevel gidder jeg ikke utdype, men det er ingen som vinner Birken eller lignende som føler at de trenger 48.

Tips 4) Det er ende vekt å hente på å få bygget lettvektshjul fra grunnen med f.eks DT nav og Stans Olympic felger. Diskusjoner om hjulbygging er dette forumets favorittsyssel.

Lykke til

LarsB

Re: Skal bygge ny sykkel [Re: larsb] #563851 07/06/2008 19:34
Buoyen Offline
Besatt
Besatt
Sitat: larsb

Tips 1) Kjøp terrengsykkel på Narvesen. Der er det testet 11 akkurat sånne sykler som du vil ha.

LarsB

Bladet! Kjøp *bladet* terrengsykkel på narvesen.

Re: Skal bygge ny sykkel [Re: Dr.No] #563855 07/06/2008 19:50
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Dr.No
Jeg er som sagt per dags dato best på landeveissykkelen og har min styrke i pedaltråkket og utholdenheten og ikke i teknikken. Jeg kommer derfor til å delta i ritt uten de verste tekniske partiene. Det vil si lengre ritt med asfalt og grus for det meste som underlag. Noe sti og tekniske partier er det jo også i disse rittene.

Siden du er så rask og utholdene kan du jo kompensere med utstyr som vil hjelpe deg i terrenget hvor tetstriden ofte avgjøres. Å komme seg opp på et brukbart teknisk nivå for å komme seg gjennom de få terrengpartiene i feks Birken uten å tape mange plasser er mye mindre tidkrevende enn å bli 10 min kjappere generelt. En sykkel som kan takle både tøft terreng og gå fort på lett underlag er fullstendig innen rekkevidde med den summen du nevner.

LarsB har allerede gitt deg hjemmelekser!

No added style
Re: Skal bygge ny sykkel [Re: Buoyen] #563890 07/06/2008 21:31
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sitat: Buoyen

LarsB

Bladet! Kjøp *bladet* terrengsykkel på narvesen.

Så sant!

LarsB

Re: Skal bygge ny sykkel [Re: larsb] #563905 07/06/2008 22:11
D
Dr.No Offline OP
Dr. Who?
OP Offline
Dr. Who?
D
Hva er galt med diamanten som gjør at du ikke vil ha den da?

Tips 2) Reba er det veldig lite tull med, og det er lett å få kvalifisert service

Tips 3) Dropp 48 tenner. Siden du ikke kommer til å høre på meg likevel gidder jeg ikke utdype, men det er ingen som vinner Birken eller lignende som føler at de trenger 48.

Tips 4) Det er ende vekt å hente på å få bygget lettvektshjul fra grunnen med f.eks DT nav og Stans Olympic felger. Diskusjoner om hjulbygging er dette forumets favorittsyssel.

Lykke til

LarsB

48-tann, trodde de fleste av eliten brukte det? Hva er galt med 48-tann? Jeg har med min gamle 44-32-22 krank aldri hatt behov for lettere utveksling, kun tyngre. Tenkte derfor at jeg bare tilfredsstiller mitt behov bedre om jeg går for 48. Men jeg gidder å høre på deg:) Gi meg dine synspunkter for å gå for standard krank så skal jeg vurdere på nytt! Har som sagt best erfaring på landeveien, så er absolutt åpen for innspill.

Når det gjelder diamanten så er det ingenting galt med den. Sykler faktisk på en Diamant på landeveien. Blir sett litt ned på av utstyrs- og merkefreakene, men de blir lange i maska når de løfter på sykkelen og oppdager at den er lettere enn deres sykkel til dobbel pris:) Har vurdert Diamant sin toppmodell, men den er jo en god del dyrere enn å bestille fra Fast-Bikes. Dessuten er det gøy å ha en sykkel jeg har bestemt alle komponentene på:)

Redigert av Dr.No; 07/06/2008 22:16.
Re: Skal bygge ny sykkel [Re: Dr.No] #564017 08/06/2008 11:24
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Når du sammenligner vekter så er det greit å huske på at det ofte er stor forskjell på oppgitt vekt og reell vekt. Kan være greit å ta med seg ei fiskevekt eller lignende og faktisk veie aktuelle sykler slik de står i butikkene før du blir deppa over vekta på No Saint-prosjektet.

I katalogene er "alle" sykler lettere enn min Luzifer med XT-utstyr, men i praksis så er 11 kg i 22" ikke så ille når det er med pedaler og dekk som tåler en støyt.

Jeg synes Max Ari virker spennende, og ville prøvd den siden du ikke skal herje mye rundt i terrenget. Et alternativ på gaffelfronten er Magura Durin. Denne har fått bra tester. Stiv og fin gaffel med lockout på styret. 150-200 gram lettere enn Reba, tror jeg, men den er vel noe dyrere og kanskje ikke like lett å få tak i.

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Skal bygge ny sykkel [Re: oivindg] #564062 08/06/2008 13:11
Calle Kanin Offline
Ivrig
Ivrig
Ring Bernh Botolfsen Sport med tanke på Magura. De gafflene er veldig bra, men som øivind sier: "den er vel noe dyrere".

"Oj, her var det bratt!"
Re: Skal bygge ny sykkel [Re: Calle Kanin] #564072 08/06/2008 13:28
AndersHaraldsen Offline
Fersking
Fersking
Ang. hjulsett så burde du se på black flag fra Sun Ringle Rims. De er lettere og halvparten av prisen i forhold til crossmax. Fås kjøpt hos birksport..

Re: Skal bygge ny sykkel [Re: Dr.No] #564185 08/06/2008 18:48
KnutAa Offline
Besatt
Besatt

48-tann, trodde de fleste av eliten brukte det? Hva er galt med 48-tann? Jeg har med min gamle 44-32-22 krank aldri hatt behov for lettere utveksling, kun tyngre. Tenkte derfor at jeg bare tilfredsstiller mitt behov bedre om jeg går for 48. Men jeg gidder å høre på deg:) Gi meg dine synspunkter for å gå for standard krank så skal jeg vurdere på nytt! Har som sagt best erfaring på landeveien, så er absolutt åpen for innspill.

Hvor fort en terrengsykkel går med 110 kadens og 44-11 husker jeg ikke i farta, men det er ganske fort og gjennomførbart (110 i kadens, altså) I nedoverbakker vil en aerodynamisk posisjon, som f.eks Hushovd er rå på, erstatte tråkking i denne hastigheten.

I terreng vil du kjøre mye på storskiven fordi du får et stramt kjede når det slår mye og bedret evne til å gire opp der du skal ha fart til å forsere steiner og røtter på en effektiv måte. Dette er mer interessant for de fleste enn å tråkke en sykkel opp i 60 km/t der man ofte kan trille like fort. Med for stor storskive hever du innslagspunktet for når du kan gire opp på storskiven.

Magura Durin som blir nevnt er ikke noe særlig lettere enn Reba, men en nydelig gaffel i terreng!

No added style
Re: Skal bygge ny sykkel [Re: KnutAa] #564270 08/06/2008 20:23
D
Dr.No Offline OP
Dr. Who?
OP Offline
Dr. Who?
D

Sitat: GogBozen

Hvor fort en terrengsykkel går med 110 kadens og 44-11 husker jeg ikke i farta, men det er ganske fort og gjennomførbart (110 i kadens, altså) I nedoverbakker vil en aerodynamisk posisjon, som f.eks Hushovd er rå på, erstatte tråkking i denne hastigheten.

I terreng vil du kjøre mye på storskiven fordi du får et stramt kjede når det slår mye og bedret evne til å gire opp der du skal ha fart til å forsere steiner og røtter på en effektiv måte. Dette er mer interessant for de fleste enn å tråkke en sykkel opp i 60 km/t der man ofte kan trille like fort. Med for stor storskive hever du innslagspunktet for når du kan gire opp på storskiven.

Magura Durin som blir nevnt er ikke noe særlig lettere enn Reba, men en nydelig gaffel i terreng!

Jeg forstår argumentene dine, og jeg er faktisk ikke så bombastisk lenger på at jeg trenger større skive enn 44. Med 44-11 utveksling og 110 i kadens har man ca. en fart på 55km/t. Skal absolutt vurdere den på nytt. Takk for kommentaren!

Re: Skal bygge ny sykkel [Re: KnutAa] #564372 09/06/2008 05:28
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Magura Durin som blir nevnt er ikke noe særlig lettere enn Reba
Kommer vel litt an på øyet som ser. ICON_SMILE Durin er oppgitt til 1450 gram i 85mm, Reba veier vel 1600. Men igjen er det selvsagt også spørsmål om fabrikantenes opplysninger er til å stole på.

Øivind

Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Skal bygge ny sykkel [Re: oivindg] #564396 09/06/2008 06:49
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
2009-modellen er visstnok skviset under 1500 gram hvertfall, men disse tallene er lite verdt før de er sjekket av hvermansen. De som selges nå er nok litt tyngre.

Men som en av ikke veldig mange som har syklet på denne i Norge, sier jeg hurra for Durin: Ideell (luft)fjærrate, knallbra lockout med senking, pløsj og full styrepresisjon.

Hvor lett den er å få tak i og fikset her til lands er et åpent spørsmål. Reba og Fox er ikke langt bak uansett på kjøreegenskaper

No added style
Re: Skal bygge ny sykkel [Re: KnutAa] #564399 09/06/2008 06:58
MortenML Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Og bakkeklaringen senkes slik at du lettere slår i over kanter, stokk og stein

/mitch

Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Re: Skal bygge ny sykkel [Re: KnutAa] #564496 09/06/2008 10:24
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Her sa Knut akkurat det jeg mente, sparte meg for masse knotting. Takk.

LarsB

Re: Skal bygge ny sykkel [Re: Dr.No] #564599 09/06/2008 12:48
D
Dr.No Offline OP
Dr. Who?
OP Offline
Dr. Who?
D
Da ser det ut for at jeg går for Max Ari R - karbonrammen. Er det i hele tatt noe som går i retning av at jeg heller burde valgt Lucifer - scandiumrammen?

Når det gjelder gaffel vurderer jeg Manitou R7 MRD Absolute. Er det
slik en automatisk demper? Ingen lockout med remote der kanskje?

Redigert av Dr.No; 09/06/2008 12:48.
Re: Skal bygge ny sykkel [Re: Dr.No] #564605 09/06/2008 12:57
Calle Kanin Offline
Ivrig
Ivrig
Nei, den har vel Turnkey.

"Oj, her var det bratt!"
Re: Skal bygge ny sykkel [Re: Calle Kanin] #564613 09/06/2008 13:08
D
Dr.No Offline OP
Dr. Who?
OP Offline
Dr. Who?
D
Turnkey? Justering på selve demperen eller?

Re: Skal bygge ny sykkel [Re: Dr.No] #564735 09/06/2008 18:13
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Da ser det ut for at jeg går for Max Ari R - karbonrammen. Er det i hele tatt noe som går i retning av at jeg heller burde valgt Lucifer - scandiumrammen?

MaxAri R er ganske ny. Jeg har ikke sett veldig mange tilbakemeldinger ennå, så det er vel en større sjanse å ta enn å kjøpe Luzifer som koster det halve og har en stor andel fornøyde eiere.

Min magefølelse er at MaxAri R ramma gir masse sykkelglede for en forholdsvis rimelig pris (akkurat som Luzifer i sitt segment), men dette er ren synsing. Har du råd til å "risikere" noen ekstra tusenlapper velger du MaxAri R, hvis ikke tar du Luzifer.

Øivind

Re: Skal bygge ny sykkel [Re: Dr.No] #565452 10/06/2008 23:20
D
Dr.No Offline OP
Dr. Who?
OP Offline
Dr. Who?
D
Da kan jeg oppdatere den foreløpige handlelisten min litt:

Ramme: No Saint MaxAri R, karbonramme

Gaffel: Fortsatt ikke peiling.

Krank: XTR. Etter innspill på forumet og nøye tankevirksomhet går jeg for standard 22-32-44 XTR krank og dropper 48-skiva.

Gir: XTR. Jeg vurderer SRAM X0-twistskiftere, men må jeg da også ha SRAM gir foran og bak, eller kan jeg ha XTR? Er det mulig på XTR-skifterne å se hvilket gir man bruker, slik at man slipper å titte bak på kasetten?

Bremser: Usikker. Avid Juicy Ultimate eller XTR. Hva er best og lettest?

Setepinne: Ritchey WCS Carbon

Sete: Selle Italia SLR Gel Flow

Styre: FRM-karbon. Byttet ut Ritchey WCS carbon etter å ha lest testen i tyske Bike Magazine.

Stem: Ritchey WCS

Pedaler: XTR

Hjulsett: Satser på å bygge. Fast-bikes kunne gjøre dette. Noen som har erfaring med hjulbygging hos de? Kommer nok til å bruke Stans ZTR Olympic felger. DT Revolution eller aerolite eiker. Nav er fotsatt usikkert.

Dekk: Avventer beslutning.

Barends: Usikker

Re: Skal bygge ny sykkel [Re: Dr.No] #565474 11/06/2008 06:19
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Hei!

Dette ser jo ikke dumt ut!

Gir: med Sram X0 vriskiftere må du ha Sram gir bak. Foran kan du ha XTR. Jeg har denne kombinasjonen selv etter endel år på Shimanos triggerskiftere. Funker supert med svært positive klikk og enkler mulighet for girskift fra stående om det betyr noe for deg.

Krank: det blir så bra atte ICON_SMILE

Hjulsett: Jeg tror Fast-Bikes bare vil byge det de selger selv, men det er mulig at de har forandret politikken sin. Ellers er Ole Blokhus Ole på forumet populær; www.dogstar.no . Frode Nilsen alias FNS på forumet er meget flink; www.fn-sykkel.no og Kirk på sykkeldelisk skal være bra. Nav XTR er en vinner på alt untatt å være aller lettest. Ellers er det veldig mange som holder på Chris King uansett. DT lager også veldig bra nav.

Dekk: Du bør ubetinget ha et sett Stans The Crow til ritt på fin grusvei (birken) De ruller vanvittig bra med mer enn akseptable resultater i terrenget, men kjever forsiktighet i løs grus og gjørmete forhold. Alternativt Schwalbe Furious Fred 2,25 til samme bruk.
Legg til ett sett Schwalbe Racing Ralph til resten av forholdene så skal du være i mål.

LarsB

Re: Skal bygge ny sykkel [Re: larsb] #565477 11/06/2008 06:23
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Hvis du likevel ramser opp hjulbyggere, fortjener vel Ben Skinner å være med. Trodde ikke FB bygde hjul, men kjøpte maskinbygde greier. (?)

Re: Skal bygge ny sykkel [Re: Stein] #565482 11/06/2008 06:33
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Jeg tror jeg mente Ben Skinner (?) Om FB bygger eller kjøper eller har ombestemt seg vet jeg ikke.

LarsB

Re: Skal bygge ny sykkel [Re: Dr.No] #565678 11/06/2008 11:01
D
Dr.No Offline OP
Dr. Who?
OP Offline
Dr. Who?
D
Jeg snakket med Fast Bike i går. Veldig imøtekommen han jeg snakket
med. De hadde mulighet for å bygge hjul til meg, selv om de ikke solgte komponentene selv.

Re: Skal bygge ny sykkel [Re: Dr.No] #565757 11/06/2008 12:49
D
Dr.No Offline OP
Dr. Who?
OP Offline
Dr. Who?
D
Da tar jeg og går gjennom punkt for punkt. Håper på mange innspill!

Gaffel: Jeg tror jeg går for Rock Shox SID Team. Den er lett, har lockout med mulighet for remote og passer vel godt for min bruk som sykler mest på fast dekke. Jeg er 74 kg. Er dere enig?

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå