Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 10 1 2 3 4 5 6 7 9 10

Raumerrittet 7. juni

Re: Raumerrittet 7. juni [Re: front biker] #561413 02/06/2008 15:07
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Uff, høres ikke bra ut. Selv jeg som har relativt liten erfaring med slikt terreng kom jo helskinnet ned. Man må kjenne sin begrensning og avpasse farten deretter ICON_WINK

Morsomt parti da, det skal Raumer'n ha! Men siden det er såpass tekninsk blir det ikke så avslappende som en utforkjøring kan være, jfr. ned til aas gård ICON_SMILE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Raumerrittet 7. juni [Re: Elgvenn2] #561824 03/06/2008 09:31
E
Eager Offline
Medlem
Medlem
E
Er heller ingen løve i vanskelig terreng og iallfall ikke når det er smalt og bratt opp eller ned med syklister på alle kanter. Pluss spreke gamlinger som roper hold høyre, og høyre er en steinrøys. Så jeg er glad det er tørrt så får vi heller leve med varmen. Var ekstremt tungt i fjor med kramper i bånn av gruvelia. Da er det langt til mål da.

Men i år er jeg mye sterkere og smartere. Tror eg......

Ser ut som om jeg må starte i M40-44, pulje 2 pga sein påmelding. Noen som har tanker rundt dette? Jeg ser egentlig flest fordeler. Mindre folk, mindre kø i terrenget, men rygger nok.

Re: Raumerrittet 7. juni [Re: Eager] #561869 03/06/2008 10:50
S
Specialized08 Offline
Fersking
Fersking
S
Tror det kan være en fordel å starte i pulje B med tanke på terrengpartiene, da du slipper å ta igjen sinkene. Det er sikkert flere gode syklister blant de som var sent ute å melde seg på, så blir nok sikkert en råd med drahjelp og mindre felt også. Sliter du med kramper allerede etter Gruvelia, så kan nok Raumertråkket være et bra alternativ.

Sitat: Eager
Er heller ingen løve i vanskelig terreng og iallfall ikke når det er smalt og bratt opp eller ned med syklister på alle kanter. Pluss spreke gamlinger som roper hold høyre, og høyre er en steinrøys. Så jeg er glad det er tørrt så får vi heller leve med varmen. Var ekstremt tungt i fjor med kramper i bånn av gruvelia. Da er det langt til mål da.

Men i år er jeg mye sterkere og smartere. Tror eg......

Ser ut som om jeg må starte i M40-44, pulje 2 pga sein påmelding. Noen som har tanker rundt dette? Jeg ser egentlig flest fordeler. Mindre folk, mindre kø i terrenget, men rygger nok.

Angrer like mye hver gang jeg starter i terrengritt, men stiller igjen og igjen .....
Re: Raumerrittet 7. juni [Re: Eager] #561933 03/06/2008 12:47
front biker Offline
Besatt
Besatt
Pluss spreke gamlinger som roper hold høyre, og høyre er en steinrøys. ......

Spreke gamlinger? Det er vel meg, det (M55) ;-)

Skal ikke skrike "hold høyre", kjører heller forbi på høyre side om det går. Og om noen lover meg noen rygger å samarbeide med etterpå....

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Raumerrittet 7. juni [Re: front biker] #561943 03/06/2008 13:11
Klaus A. Offline
Ringrev
Ringrev
Blir en gjennomkjøring for meg i dag, 85-90% ytelse som siste lange hardøkt før lørdagen. Så får jeg følt godt på formen å en indikator på løype og form. Start 17.00.l

mvh.
Klaus A.
Re: Raumerrittet 7. juni [Re: Eager] #561972 03/06/2008 14:51
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt

Kommer jo ann på nivået ditt selvsagt.
Personlig starter jeg i M20-29, og er nok redd for at jeg får mange spreke "gamlinger" bakfra i terrengpartiene, spessielt innen parti 2 bør vel noen ha tatt meg igjen ICON_WINK

Det slipper jo du, kanskje det kommer noen spreke gamlinger og tar deg også, men det blir sikkert ferra av de jo høyere opp i klassene du kommer ICON_SMILE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Raumerrittet 7. juni [Re: Elgvenn2] #562034 03/06/2008 18:02
2
2fat4hills Offline
Entusiast
Entusiast
2
Tar imot tips og informasjon som kan være nyttig for en som ikke har kjørt før. Dere som har kjørt før, bruker dere litt lenger tid her enn i birken?

Re: Raumerrittet 7. juni [Re: 2fat4hills] #562045 03/06/2008 18:30
front biker Offline
Besatt
Besatt
Sitat: 2fat4hills
Tar imot tips og informasjon som kan være nyttig for en som ikke har kjørt før. Dere som har kjørt før, bruker dere litt lenger tid her enn i birken?

Nei, Raumerrittet er både kortere og mindre stigning enn Birken. Går vel unna 10-15 min raskere for de fleste. Men profilen er annerledes. Spar krefter og ha drikke til siste 20 km. De blir tøffe i sola!!!

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Raumerrittet 7. juni [Re: front biker] #562047 03/06/2008 18:33
E
Eager Offline
Medlem
Medlem
E
[/quote]
Spreke gamlinger? Det er vel meg, det (M55) ;-)

Skal ikke skrike "hold høyre", kjører heller forbi på høyre side om det går. Og om noen lover meg noen rygger å samarbeide med etterpå.... [/quote]

For oss som er litt nervøse ned Gruelia hjelper det absolutt ikke med "hold høyre". Jeg forstår jo at de gode vil frem, men når det kun er et tynt spor, hjertet i halsen og frykt for å bli overkjørt eller dyttet ut i steinrøysa, ja da kan pulsen bli høy også nedover. Men har trent mer på slikt i år. Får også prøve å kjøre med hodet opp den lange bakken før Gruelia, slik at man ikke er lammet i hodet og bein før utforkjøringen. I fjor skulle jeg ta igjen det tapte fra terrengparti 2, som var en eneste lang gåtur for kyllingen her.

I år har jeg lagt en plan, men frykter varmen. Testet drikkesekken i dag og fikk nesten nakkevondt av en tur på 1.40. Men å kjøre med 2/3 flasker kan fort bli verre vel?

Hva gjør dere halv- og helproffer?

Re: Raumerrittet 7. juni [Re: front biker] #562050 03/06/2008 18:41
2
2fat4hills Offline
Entusiast
Entusiast
2
Sitat: front biker

Nei, Raumerrittet er både kortere og mindre stigning enn Birken. Går vel unna 10-15 min raskere for de fleste. Men profilen er annerledes. Spar krefter og ha drikke til siste 20 km. De blir tøffe i sola!!!

Ja, jeg har jo sett profilen. Husker ikke hvor jeg leste det, mener det var på rittets hjemmeside, at man vanligvis brukte lenger tid her enn i birken.. men samma det!

Re: Raumerrittet 7. juni [Re: Eager] #562052 03/06/2008 18:44
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S

For oss som er litt nervøse ned Gruelia hjelper det absolutt ikke med "hold høyre". Jeg forstår jo at de gode vil frem, men når det kun er et tynt spor, hjertet i halsen og frykt for å bli overkjørt eller dyttet ut i steinrøysa, ja da kan pulsen bli høy også nedover. Men har trent mer på slikt i år. Får også prøve å kjøre med hodet opp den lange bakken før Gruelia, slik at man ikke er lammet i hodet og bein før utforkjøringen. I fjor skulle jeg ta igjen det tapte fra terrengparti 2, som var en eneste lang gåtur for kyllingen her.

I år har jeg lagt en plan, men frykter varmen. Testet drikkesekken i dag og fikk nesten nakkevondt av en tur på 1.40. Men å kjøre med 2/3 flasker kan fort bli verre vel?

Er det kun et tynt spor ned Gruvelia?? eek
Har kun sykla tråkk-traseen, og er ikke den som er mest glad i teknisk krevende nedoverbakker med hissige syklister rundt meg... Har ikke helt vokst inn i nysykkelen enda, føles som om jeg tipper forover litt for fort.

Hvorfor fikk du nakkevondt av å sykle med sekken? Gnisset den, var det vekta? Sykler ofte med sekk når jeg er ute, så for min del er det ikke noe problem å bruke drikkesekken.

2-3 flasker er for lite i varmen uansett, vil jeg tro?

Re: Raumerrittet 7. juni [Re: simson] #562063 03/06/2008 19:06
E
Eager Offline
Medlem
Medlem
E
Det er blandet ned Gruvelia, men i deler av det vanskeligste var det ikke mange spor å velge i for meg iallfall.

Tror bare det var litt uvant med sekken fylt med 2 liter, men poenget var jo å venne kroppen til den også da. Kanskje jeg så for mye opp og frem dels for å se etter hoggorm og dels for å se etter farer på steinete sti nedover.

Alternativet til sekk må vel være 2 flasker pluss en på ryggen og fylle opp et par tre ganger. Må vel regne 1-1,5 liter pr time i den varmen.

Re: Raumerrittet 7. juni [Re: Eager] #562087 03/06/2008 19:42
Sykkeline Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Denne Gruvelia, hvordan er den i forhold til Ballett-bakken i Birken? Skumlere? Trangere? Nifsere? Mer teknisk? Eller barnemat i forhold?

Sykkeline
Re: Raumerrittet 7. juni [Re: Eager] #562089 03/06/2008 19:47
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Det var relativt mange som bare syklet med flaske i fjor og da var det veeeeldig varmt. Må vel regne med å bruke litt ekstra tid på drikkestasjonene dersom man ikke har med seg sekk.

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Raumerrittet 7. juni [Re: Rønnern] #562130 03/06/2008 20:35
la1hka Offline
Helt klart
Helt klart
Gruvelia kan vel ansees å være både skumlere og mer teknisk enn ballettbakken. Når det er sagt så er det snakk om ca 300 meter med sånt teknisk terreng. Er du usikker triller du, mestrer du litt teknisk terreng er det egentlig ikke noe problem. Alle snakker om hvor skummel gruvelia er men det er jo bare noen få meter av selve lia som er av så teknisk at noen har problemer.

Til Sykkeline og alle andre usikre: Dette fikser du, ta en meter om gangen. Før du vet ordet av det er du nede på grus igjen.

Eirik Nøkleby

"Velg dine kriger med omhu."
Re: Raumerrittet 7. juni [Re: Sykkeline] #562131 03/06/2008 20:37
H
hundenjanson Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: Sykkeline
Denne Gruvelia, hvordan er den i forhold til Ballett-bakken i Birken? Skumlere? Trangere? Nifsere? Mer teknisk? Eller barnemat i forhold?

Balletbakken er som en fin grusvei i forhold ICON_WINK , men den er ikke noe problem for de fleste. Det mange synes er skummelt er at den har et parti med "store" steiner. Det er viktig å ha litt flyt og følge det sporet du valgt deg ut.

Re: Raumerrittet 7. juni [Re: hundenjanson] #562155 03/06/2008 21:13
Klaus A. Offline
Ringrev
Ringrev
Var i alle fall igjennom hele i dag, bare en ting å si - KONGEBRA forhold!!

mvh.
Klaus A.
Re: Raumerrittet 7. juni [Re: Klaus A.] #562159 03/06/2008 21:20
front biker Offline
Besatt
Besatt
Gruvelia er utbedret i de øvre delene siden i fjor. Ser ut som det er kjørt på noe grov pukk. Det er kjørt endel traktor der ifm hugst. Det ligger en del kvist som man bør være obs på. Kvistehopp er ikke gøy (dvs. kvisten i hjulet; du hopper....).

Hele bakken er en slags kjerrevei med plass til minst to i bredden. Så høyreregelen kan være grei her. Du kan ikke breie deg i hele traseen om du kjører veldig forsiktig under et ritt. Også lov å gå av i den bratteste s-svingen. Gå da på høyre side! Hold til høyre også i stipart 1 og 2.... og ned de lange bakkene.

Re: Raumerrittet 7. juni [Re: la1hka] #562203 04/06/2008 05:39
Sykkeline Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: la1hka
Til Sykkeline og alle andre usikre: Dette fikser du, ta en meter om gangen. Før du vet ordet av det er du nede på grus igjen.

Hehe, får prøve på det. Men jeg er så utrolig dårlig i terrenget. Men får bare gutse litt og la det stå til. :-)

Sykkeline
Re: Raumerrittet 7. juni [Re: Sykkeline] #562229 04/06/2008 06:46
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Til andre nybegynnere (som meg): http://raumerrittet.blogspot.com/ er en grei gjennomgang av tips, løype, mm.

Et spørsmål: Det vil vel være vannslanger/-tanker tilgjengelig på Hellerudsletta lørdag? Eller bør jeg fylle opp alt av drikke før jeg drar hjemmefra?

Re: Raumerrittet 7. juni [Re: Eager] #562290 04/06/2008 07:46
S
Specialized08 Offline
Fersking
Fersking
S
Hoggorm?!
Når 2000 syklister er ute i løypene, vil nok de hoggormene det er noe futt i være forduftet,... ja bortsett fra disse som ligger på lur nede i de brune sølepyttene i terrengpartiene da. Disse angriper lynraskt dersom du kommer for nær!

Det er blandet ned Gruvelia, men i deler av det vanskeligste var det ikke mange spor å velge i for meg iallfall.

Tror bare det var litt uvant med sekken fylt med 2 liter, men poenget var jo å venne kroppen til den også da. Kanskje jeg så for mye opp og frem dels for å se etter hoggorm og dels for å se etter farer på steinete sti nedover.

Alternativet til sekk må vel være 2 flasker pluss en på ryggen og fylle opp et par tre ganger. Må vel regne 1-1,5 liter pr time i den varmen.

Angrer like mye hver gang jeg starter i terrengritt, men stiller igjen og igjen .....
Re: Raumerrittet 7. juni [Re: Eager] #562299 04/06/2008 07:55
G
gepe Offline
Entusiast
Entusiast
G

Jeg er så absolutt ingen helproff og jeg har aldri kjørt Raumerrittet, men min erfaring fra andre ritt er at det holder med en liter drikke i timen i varmt vær. Tviler på at kroppen klarer å ta til seg noe særlig mer enn det uansett. For min del blir det derfor 2 liter i sekk på ryggen, 0,75 liter i flaske på ramma og 0,75 liter i flaske på lomma. Totalt 3,5 liter. Det bør være nok til å kjøre hele rittet uten stopp. Særlig hvis han med hageslangen er klar for innsats i år også.

Alternativet er 4 X 0,75 l flasker, men 3 liter kan bli litt for knapt, det blir liten plass til mat i lommene og faren for å miste en flaske blir for stor.

Re: Raumerrittet 7. juni [Re: gepe] #562317 04/06/2008 08:15
Klaus A. Offline
Ringrev
Ringrev
På gjennomkjøring i går (startet 17.00) hadde jeg begynt å drikke mye vann, fra 24t til gjennomkjøringen. Drakk vel 0,4l rett før start. På turen hadde jeg med to stk 0,75. Drakk den ene opp til drikkevannet (er vel på 2,2mil) og refylte den der. Da hadde jeg 1,5l totalt inn til mål og det gikk veldig bra.

I år er det 5 stk drikkestasjoner (4 med mat tror jeg), så jeg tror faktisk at to 0,75 på sykkel bør holde (hvis man har overskudd av vann i kroppen til start!!). Kan kanskje ha en 0,5 som backup på ryggen.

Går greit med sekk på ryggen, men bedre uten. Tror jeg prøver uten, dvs. 2lter medbrakt og fylling av 2 stk. 0,75 på veien. Alt er jo også avhengig av hvor lang tid man bruker. Vi var igjennom på 3,21 i går - så da stemmer min erfaring omtrentlig med dine, ca. 1l i timen.

Sitat: gepe
Jeg er så absolutt ingen helproff og jeg har aldri kjørt Raumerrittet, men min erfaring fra andre ritt er at det holder med en liter drikke i timen i varmt vær. Tviler på at kroppen klarer å ta til seg noe særlig mer enn det uansett. For min del blir det derfor 2 liter i sekk på ryggen, 0,75 liter i flaske på ramma og 0,75 liter i flaske på lomma. Totalt 3,5 liter. Det bør være nok til å kjøre hele rittet uten stopp. Særlig hvis han med hageslangen er klar for innsats i år også.

Alternativet er 4 X 0,75 l flasker, men 3 liter kan bli litt for knapt, det blir liten plass til mat i lommene og faren for å miste en flaske blir for stor.

Redigert av Klaus A.; 04/06/2008 08:16.

mvh.
Klaus A.
Re: Raumerrittet 7. juni [Re: Klaus A.] #562361 04/06/2008 09:29
TFN Offline
Entusiast
Entusiast
Været i år ser ut til å bli som de to foregående, og da er Raumerrittet et meget varmt ritt. Bakkene opp mot Gruvelia er lune (mye skog), så det blir vindstille der og bakken heller mot syd (sånn omtrent), så det blir godt og varmt. Personlig anbefaler jeg drikkesekk for å gjøre det enkelt å få i seg nok væske.

For øvrig er forholdene i traseen veldig fine nå. Tørt i terrengpartiene (unntatt de aller verste gjørmepølene i 2. terrengparti - de tørker vel aldri). Det blir topp forhold i år. Pass bare på i bakkene ned fra Hakkim til Aas gård - grusen er litt løsere enn den har vært de siste par årene.

God tur!

- Tom
Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
Re: Raumerrittet 7. juni [Re: simson] #562406 04/06/2008 10:30
front biker Offline
Besatt
Besatt
Sitat: simson
Et spørsmål: Det vil vel være vannslanger/-tanker tilgjengelig på Hellerudsletta lørdag? Eller bør jeg fylle opp alt av drikke før jeg drar hjemmefra?

Vann finnes i startområdet, ittno problem. Vannkran ved toaletthus og vannslanger til vask ligger på gresset der bakken ut fra start begynner. Slik var det iallefall i fjor.

Re: Raumerrittet 7. juni [Re: front biker] #562516 04/06/2008 12:57
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Hvor lenge før start lønner det seg å møte opp?
Tanken var å hente startnr. og slik dagen før, slik at jeg omtrent bare kan kaste meg på sykkelen og trampe i veg på rittdagen ICON_SMILE

Re: Raumerrittet 7. juni [Re: EiFl] #562747 04/06/2008 22:15
B
bengt Offline
Fersking
Fersking
B
Nok et dekkspørsmål:

I øyeblikket sitter det Racing Ralph foran og Furious Fred bak på sykkelen, begge årets modell i 2.25, med Continental Light slanger. Dette går jo så det suser på asfalt og hard grus, så store deler av løypa vil det vel være ok. Men jeg er redd for at det blir dårlig grep i terrengpartiene og på den løse (?) grusen i svingene ned fra Hakkim. I tillegg regner jeg med at det er en viss sjanse for punktering ned Gruvelia, særlig siden jeg veier nærmere 95 kg.

Vil tro et av de bedre alternativene er å sette Racing Ralph både foran og bak, men jeg har ikke mer enn ett RR tilgjengelig nå, og hadde ikke planlagt å kjøpe nye dekk før rittet. Det jeg har å velge mellom som er aktuelt er:
- Schwalbe Nobby Nic 2.25
- Michelin XC Dry2 2.0
- Bontrager Revolt Super X 2.1 (framdekk)
- Ritchey WCS Speedmax alfa 1.9 (framdekk)

Et alternativ er å flytte RR bak og sette NN foran, men det blir vel litt grovere enn nødvendig. Trodde jeg hadde kjøpt XCR Dry2 helt til jeg sjekket nå, og det hadde vel i tilfelle vært et greit valg. Hvordan er XC Dry2 i forhold til XCR Dry2? Bare litt tyngre? Ritchey Speedmax antar jeg har dårligere grep enn Furious Fred.

Hva bør jeg velge? Fortsette med RR og FF og satse på at det går bra?

Bengt

Re: Raumerrittet 7. juni [Re: bengt] #562750 04/06/2008 22:24
front biker Offline
Besatt
Besatt
Dekk:
Jeg har satt på Crow-dekk, og prøvd i Nordmarka i dag, på grus og litt sti. De ruller som et lite helvete. Litt dårlig grep i tekniske kneiker, men det får en leve med. Dette er det ulitmate støv-ritt-dekket! Etter min mening.

Og min 11 mndr gamle Gary Fisher Paragon 29" ble hentet etter service i dag. Krank, krank tannhjul, kasett bak, bremseklosser, pedaler etc skiftet. Sum 4.980,-. Veldig bra sykkel, men litt dyr i drift. "Denne sykkelen har vært kjørt hardt". Stemmer vel. Moro koster.

*gleder seg til lørdag*

Re: Raumerrittet 7. juni [Re: bengt] #562785 05/06/2008 06:12
H
hundenjanson Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: bengt
Nok et dekkspørsmål:

I øyeblikket sitter det Racing Ralph foran og Furious Fred bak på sykkelen, begge årets modell i 2.25, med Continental Light slanger. Dette går jo så det suser på asfalt og hard grus, så store deler av løypa vil det vel være ok. Men jeg er redd for at det blir dårlig grep i terrengpartiene og på den løse (?) grusen i svingene ned fra Hakkim. I tillegg regner jeg med at det er en viss sjanse for punktering ned Gruvelia, særlig siden jeg veier nærmere 95 kg.

Vil tro et av de bedre alternativene er å sette Racing Ralph både foran og bak, men jeg har ikke mer enn ett RR tilgjengelig nå, og hadde ikke planlagt å kjøpe nye dekk før rittet. Det jeg har å velge mellom som er aktuelt er:
- Schwalbe Nobby Nic 2.25
- Michelin XC Dry2 2.0
- Bontrager Revolt Super X 2.1 (framdekk)
- Ritchey WCS Speedmax alfa 1.9 (framdekk)

Et alternativ er å flytte RR bak og sette NN foran, men det blir vel litt grovere enn nødvendig. Trodde jeg hadde kjøpt XCR Dry2 helt til jeg sjekket nå, og det hadde vel i tilfelle vært et greit valg. Hvordan er XC Dry2 i forhold til XCR Dry2? Bare litt tyngre? Ritchey Speedmax antar jeg har dårligere grep enn Furious Fred.

Hva bør jeg velge? Fortsette med RR og FF og satse på at det går bra?

Bengt

Jeg hadde ikke bekymret meg for grepet i terrenget. Det viktigste mener jeg er å ha dekk som sitter bra på grusen nedover. Som du selv nevner er det veldig mye løs grus flere steder i løypa. På lørdag kjørte jeg hele runden med nye RR 2.1 og det funka veldig bra. Hadde jeg vært deg ville jeg hatt RR bak og Nobby Nic foran. Bra grep i terrenget og trygghet nedover på grusen. Det jeg hjelper ikke at det ruller bra på asfalten hvis du blåser av veien ned fra Hakkim ICON_WINK

Re: Raumerrittet 7. juni [Re: bengt] #562806 05/06/2008 07:24
G
gepe Offline
Entusiast
Entusiast
G
Hvis det er riktig at det meste av løypa har tørket opp så er det vel ikke noe problem med nesten-slicks-dekket Furious Fred bak? RR i 2.25 burde vel også gi bra nok sikkerhet foran i utforkjøringene.

Jeg byttet nettopp fra Larsen UST 2.1 til RR 2.1 med latexguffe. Synes Larsen-dekkene virket merkbart tryggere i utforkjøringer og de gir kanskje litt bedre grep i teknisk terreng. RR triller imidlertid bedre, de er mer enn bra nok på det enkle tekniske terrenget i Raumerrittet og med latexguffe i begge dekk blir sykkelen nesten 400 gram lettere. Så jeg bytter inn muligheten for villmannskjøring nedover med økte muligheter for å kjøre fort oppover og på asfalten.

Hadde jeg hatt Crow-dekk tilgjengelig nå så hadde jeg nok satt på dem. Enda mindre grep, men supre trilleegenskaper. Og ja, RR 2.1 virker faktisk litt for smale. Burde hatt 2.25.

Side 5 av 10 1 2 3 4 5 6 7 9 10

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå