Hei, jeg er tidligere aktiv syklist( men det er noen kilo siden). Jeg bor nå i Namsos og vil ha noen å sykle med. Sykkelgruppa her satser stort sett på hardtrening med racer, jeg vil sykle i fjellet. Noen her??
Hei! Jeg bor på steinkjer, så for en dag på namdalske kremstier kommer jeg sikkert til namsos en tur. Ellers så kan jeg melde om nydelige forhold og fine stier rundt omkring her på steinkjer også. Ikke for å kuppe tråden, men er det noen fra steinkjer her? (vet at gikke og kjerts ikke holder til langt fra bygdenes by).
Jeg kommer med et par karer innover til Steinkjer i løpet av den kommende uka for å sykle ei kremsti oppe ved byasender'n. Har sykla den et par ganger før men det begynner å bli et par år siden. Er du med ?
Ski baby! Erik S. Hynne
Re: Terrengsyklister i Namsos
[Re: gikke]
#55729724/05/200816:05
Torsdag ettermiddag er det meget mulig at jeg også kan stille. Med forbehold om at kroppen er tilbake i vater. Har klart å pådra meg no influensa-greier. Sier fra om hvordan kroppen er når den tida nærmer seg.
hehe. jeg hadde mine første terrengsykkelopplevelser med skikkelig sykkel (vel, stx-rc -utstyrt intruder med aluminumsramme og fast gaffel, senere elastomergaffel) i lysløypa på gullvikmoen. den gang jeg gikk vgs der (er fra en bygd mellom namsos og steinkjer).
Spørs hva du mener "i fjellet" med. Da har du vel to alternativ: "Blinken"(Vattafjellet) og Spillumsfjellet. Begge alternativene krever jo litt bæring. Man må bære det siste stykket opp mot mot Blinken, mens man må bære ned det siste stykket av Spillumsfjellet (framsiden). Man kan jo alternativ bare sykle grusveien (fra baksiden) opp og ned fra Spillumsfjellet og leke seg på fjellet på toppen (som er ganske artig det også). Eneste minuset blir jo at det er et stykke med stigning, på kjedelig grusvei.
Vanlig stisykling er det ikke så mye av. Finnes mange små stisnutter men ikke særlig lange og sammenhengende (I Prestegårdsmarka som ligger nedenfor Svartfjellet mot sentrum, er det mye slikt).
Den beste stien som jeg har funnet (viss man ser bort fra Blinken og Spillumsfjellet), slutter i nærheten av naturbarnehagen ved flyplassen. Dog på starten av stien er det en bekk i form av myr (som man kanskje kan gjøre noe med). For å komme dit(se vedlagt bilde også, trykk for større versjon): Du sykler mot flyplassen, men tar ikke av mot selve flyplassen men fortsetter videre. Snart vil du se en barnehage bygning(Naturbarnehage) på høyre side. Rett etterpå kommer en grusvei på venstre side av veien med bom. Denne skal du følge. Først er det en liten avstikker til høyre som du ikke skal ta. Så kommer en ny avstikker til høyre som er slutten av stien. Du skal fortsette videre på grusveien, helt til du kommer til en avstikker på høyre side, som har en pinne i rødt og hvit ved siden av (markert med x 1 på kartet). Denne skal du ta, stien er en gjengrodd traktorvei/hogstvei som du skal følge noen meter. Snart skal ta til høyre på "vanlig sti"(vær oppmerksom slik av du ikke sykler forbi). Starten av den vanlige stien er en liten bakke som ender i bekken/myra. Stien fortsetter på andre siden. Du vil også måtte bære sykkelen over to trær som har falt ned. Etterhvert vil komme til en bakke som ligger på enden av dette platået hvor stien var. Stien er omkranset av trær på begge sider(ganske stilig også). Fortsett rett fram på en ny gjenngrodd traktorvei/hogstvei som du skal ha kjørt forbi tidligere. (ble litt langt, men håper du forstår det) Denne stien er ikke for vanskelig og heller ikke for lett. Kan også sykles begge veier untatt de to bakkene. (Kartet er 1881.no sitt, som har bedre flyfoto over Namsos enn gulesider.no sitt)
I nærheten av stien ovenfor er det også mange andre fine gjengrodde traktorveier som er blitt falsk singeltrack, siden kun det ene sport er gått i. Den beste er avmerket under:
Hvilken type sykling driver du med? Grus/lysløype, eller mer sti. Og hvor i Namsos bor du?
#55910828/05/200812:00
Jeg har som sagt drevet mye med sykling før, da var det mest grus, men også mye sti. Har såvidt kommet igang igjen, men jeg er glad i begge deler. Har en hartail XC sykkel, neste uke har jeg en fylldemp også. Hva sykler du mest? Bor litt fobi vestre havn.
Sykkeltruppen fra Verdal'n stiller noget amputert pga sykdom, så Gikke & Co er; Gikke & Co(snooze). Vi er vel på plass på skistadion sånn ca 1915 tenker jeg.
BTW, nå var det ikke meningen å kuppe "Namsos" tråden med turplanlegging på Steinkjer. Vi får gjøre det bra med å dukke opp i Namsos når kremstiene er kartlagt.
Redigert av gikke; 29/05/200815:57.
Ski baby! Erik S. Hynne
#55977129/05/200816:23
Hehe, må vel bare beklage for trådkuppingen. skal se om jeg rekker det til 1915, mest trolig skal dette gå veldig bra, viss ikke så er vel mulighetene store for at vi treffes i løypa!
"hvem er denne karen med hjelm og briller på?" Fritt etter Jon Blund sangen. Anders(Børre90)på sin favorittsti, Brennbergstia, i går i fantastisk sommervær.
Som kjent så må gamle mennesker pisse i ett sett. Denne karen er ikke noe unntak. Harald (Snooze).