Må du planlegge dette? Dette er jo en helt streit del av en stitur ;-) Kan taes omtrent hver dag så lenge du har litt tid en ettermiddag, uansett hvor du bor i byen.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
Re: Fra Gråkallen og ned + geitfjellet
[Re: RazeFaze]
#55431319/05/200807:14
Jeg er fristet til å si at jeg er med, men jobber på lørdagen dessverre. Uansett er jeg nysgjerrig på hvor snille tt er med sykler på den bussen? Har til nå bare satset på trikken til lian for så å tråkke opp til fjellsætra. Mye fin sti oppover der og, men dersom linje 10 har god plass til sykler og trivelige sjåfører tror jeg jammen jeg skal benytte meg av de for raske turer i helger!
Take Care!
[Re: oysandr]
#55433719/05/200807:48
Hvorfor vil du opp på Gråkallen? Det er ingenting spennende ned fra toppen der, om du da ikke sykler Gråkallskrenten. Udbyeløypa bør få være i fred, som Kjartandaddy sier.
Det er fine stier hele veien opp, så litt gevinst i form av bedre kondis er ikke å kimse av. Dropp bussen og ta det som en tur.
PS. Jeg møtte en gjeng på 4-5 stk med fr-sykler og helhjelmer ned forbi Baklidammen på vei fra Lavollen forleden. Hvorfor de kom denne veien og syklet på en veldig trafikkert sti, fatter jeg rett og slett ikke. De hadde altfor høy hastighet til å kjøre slik blant fotgjengere. Jeg forsøkte å hinte om Bringebærstien og Pisken, men det hørte de ikke på. Er det en ny trend at syklister ikke gidder å sykle opp og skal kjøre ned folk på trafikkerte stier (ikke ment til deg Jonas)?
[Re: bjarne]
#55440919/05/200810:13
PS. Jeg møtte en gjeng på 4-5 stk med fr-sykler og helhjelmer ned forbi Baklidammen på vei fra Lavollen forleden. Hvorfor de kom denne veien og syklet på en veldig trafikkert sti, fatter jeg rett og slett ikke. De hadde altfor høy hastighet til å kjøre slik blant fotgjengere. Jeg forsøkte å hinte om Bringebærstien og Pisken, men det hørte de ikke på. Er det en ny trend at syklister ikke gidder å sykle opp og skal kjøre ned folk på trafikkerte stier (ikke ment til deg Jonas)?
Det er jo slike idioter som faktisk gjør at fotgjengere hater syklister, det være seg på fortau i byen og stier i marka! Ganghastiget / stoppe helt når fotgjengere kommer i stien er alfa og omega for å unngå konflikter med andres interesser i marka. Ser mange i klassen 50+ er rimelig skeptiske når jeg nærmer meg med sykkel, men når jeg bremser ned tar det pent forbi er det nesten alltid bare gode miner og smil tilbake
Uansett, med buss som tar 1-2 sykler tror jeg nok det fortsatt blir trikk til lian som utgangspunkt for mine sykkelturer, kommer jo langt og fort inn i marka på den måten, pluss at jeg slipper asfaltsvetting på veien opp
Redigert av oysandr; 19/05/200810:15.
Take Care!
#55441119/05/200810:16
Helt enig i at Udbyelø løypa får være i fred en liten stund til. Og stiene rundt Baklidammen sykles kun nedover unntaksvis.Bæstiene og dessert eller Geita og dessert gir jo vesentlig flere meter sti og minutter gøy enn stiene rundt Baklidammen og Snaken.
[Re: Tomas]
#55449119/05/200812:55
Har tatt 10`rn flere ganger. Så lenge det ikke er noen med barnevogner og at tallet med sykler ikke overstiger 6 går det greit. Man kan også ta linje 8 som går til kjøpesenteret og derfra sykle oppover. Men som Bjarne sa, dropp bussen og ta det som en tur.
Hvorfor vil du opp på Gråkallen? Sett utsikten? Når man først står ved skistua syns jeg det er verdt å komme på toppen, selv om det er en kort nedtur.
Jeg prøvde meg ned Henriksåsen går. Funka fint der. Noen gjørmete partier, men disse er nesten alltid bløte uansett.
Sitat: ingehg
Når vi er inne Bymarka/Leinstrandmarka; noen som vet om det er tørt nok inn mot Elgsethytta? Tenkte meg i den retningen i ettermiddag/kveld.
Veien rundt Vintervatnet var bar og det blir jo bare bedre, jo nærmere sjøen man kommer ser jeg for meg. Hvordan var det rundt veien nærmere Elgsethytta? Lurer på når man kan driste seg opp på Storheia?
#55756525/05/200810:22
Turen fra Henriksåsen til Elgsethytta går så og si på motorvei, så den er fin. Det ligger litt snø/is i dumpene fremdeles, og det er stedvis veldig bløtt om man tar noen avstikkere fra veien. Ellers er Bymarka tørr nok etter helga.