da var wiren kuttet! og desverre ingen mulighet for heisbasert sykling. skal høre med sjefen sjøl om refundering av pengene (i allefall for det sykkel kortet koster) av helårskort. for dere som lurer så blir det en Leitner 4-seters stolheis, som vil ta dere til toppen på svimlende 4og et halvt minutt.Dette blir en såkalt koplingsbar heis noe som vil si at du går på heisen i meget lav fart, og så fort du er ute av heishuset raser den oppover i 5 meter pr sekund.og vips er du på toppen igjen. akkurat der den gamle stolheisen stoppet, med akkurat de samme gamle stiene.I følge bik3man så skal i allefall han holde stiene vedlike. Håper dere har forståelse for at dette er en sommerjobb(med tanke på at pengene raser inn på vinteren, men til nesteår også på sommeren) og at det ikke er gjort i en håndvending. Men til neste år er alt klart igjen, og da er vi klare som fy!
å neida.. dette er en helt fabrikkny leiter 4sc 2008 modell! det med spesialstolene er litt uvisst enda.. veritas/taubanetilsynet har lagt noen begrensninger på dette med heis og sykkel.. Men det finner vi en løsning på!
Jeg har faktisk tatt Rufsesykkelen på ryggen og trasket opp lia også, det er ca en halvtime fra trappa hjemme og til toppen av heisen hvis man går opp Sondreløypa / gamle Oransjeløypa. Fin trim er det også. Men det holder med én tur pr dag.
Kliss ny sprek fireseter som bruker 4 små minutter til toppen blir fantastisk. Vi gleder oss, og håper dessuten at neste vinter blir en knallsesong i anlegget. Det var veldig bra i år!
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Dette gleder jeg meg til! Synd at sessongen går bort i år, men da har vi ett år og trene på også. Både bra og dårlig. Neste sommer kommer vi til å rekke mange fler turer i heisen også. det er jo kjempe bra!
Når det gjelder refundering av pengene så kan vi jo egentlig spare sykkel-kortet til neste år og heller bruke det da. Regner med at Dr. Skisenter har kontroll på hvem som har helårskort og ikke.
Hadde det ikke gått ann å få Åssiden VGS til å sveise sykkelstativ til heisene som er godkjente? hadde vært helt topp å få plass til 4 sykler i hver heis. men men.
Så vidt jeg skjønte på sjefen så skulle heiserinnen(Guri) ringe rundt til de med helårskort.. Det er ikke no problem og få laget til et system som frakter syklene opp.. Men problemet er at veritas må godkjenne det. De fleste systemene som gikk i sykkelanleggene i forrige sesong er nå forbudt. så noen må komme opp med et godt forslag til veritas..
Jeg knipset et vemodig bilde med mobilen på vei til jobb i dag:
KO
Helt klart, det blir veldig bra. Men det er rart å se. Jeg har "bodd" i Aron siden vi flytta til Solsiden.
KO