Jeg holder på å sette sammen en sykkel i disse dager, og har kommet så langt at det kun er lakken som gjenstår. Jeg er ikke 100% fargeblind slik tittelen kan antyde, men jeg sliter med nyanser, og hva som passer sammen er for meg en gåte.
Jeg har en twentyniner under bygging. Den har sølv/sorte Hope-bremser, Sølv krankarmer med sort bashguard, Thomson styre og stem (sort), Sorte felger med blanke eiker. Jada, et sølv/sort deleutvalg. Hvilken farge kan da passe på sykkelen?
Hadde vært morsomt med et crazy forslag, og et mer ordinært.
Takker!
- Arne
Re: Lakkvalg - jeg er fargeblind
[Re: Rebel]
#53628010/04/200808:11
I nær fortid har jo svarte sykler og deretter hvite vært veldig populært. Et sted innimellom var det kule metalliclakker med mye perleglans som var poppis. I fjor og i år går det vel veldig mye i rolige pastellvarianter av lyseblått, brunt og offwhite.
Så spørsmålet blir, vil du velge klassisk, årets mote, gjette på neste års mote eller velge noe som er så crazy at det aldri vil bli mote?
Som jordnær variant støttes denne, men i metallikvariant -lekker farge, som står meget bra til resten av utstyret! (Ikke uten grunn at jeg har den både på nåværende bil og en bil jeg lakket selv i "gamle dager...)
mvh Knut Tore
Hva behager? Sykle for å trene??? Nei, vi sykler bare for moros skyld! Tirsdagsklubben™
[Re: larsb]
#53629610/04/200808:32
Niks, ikke crazy. Nummer 1, 3 og 4 følger 2007-2008-moten og nummer 2 følger metallic-moten. Crazy er f eks flatt neongrønn med dyprød metallic eller andre uhellige (og uheldige) kombinasjoner.
[Re: RobG]
#53630410/04/200808:40
Jada, et sølv/sort deleutvalg. Hvilken farge kan da passe på sykkelen?
Jeg vil påstå at omtrent alle farger matcher sølv/sort, det hadde vært langt vanskeligere om noen av delene hadde farger.
Vil du ha en oppsiktsvekkende sykkel, velg knalloransje, neongrønn eller noe i den retningen.
Vil du ha en klassisk pen sykkel uten å være kjedelig så er rødt finfint. Grønn kan være veldig lekkert, men grønn kan være vanskelig om du er fargeblind.
Vil du ha en tidløs look, velg svart, grå eller hvit (jada, svart og hvit har vært motefarger men er tross alt rimelig tidløst), evt nyanser av hvit dvs kremhvit e.l.
[Re: RobG]
#53636910/04/200810:40