Så fort det blir bart så skal vi ta noen runder med stoppeklokke. Jeg er sikker på at både Anders Hovdenes og Fagerli klarer en Trulsrunde på et stykke under 15 minutter.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Fantastiske forhold på Trulsrunden
[Re: c2firm]
#52282207/03/200821:55
Royalt å legge ut et skikkelig tryn *med lyd*! Svært sterk og effektiv formidling av smerte, honnør til deg. Moste ribbeina i fjor vår selv, og klynkehikstene er akk så velkjent.
Hva er da den "offisielle" Trulsrunden? Har syklet "den" mange ganger, men sjelden med samme stivalg hele veien for eksempel, hvor kommmer man på grusveien opp til det store svaberget?
hvor kommmer man på grusveien opp til det store svaberget?
Det var en litt uklar setning. Men hvis du spør om hvor man kjører opp fra veien til svaberget, så er vel svaret rett opp. Det er ikke så lett akkurat nå om dagen, forøvrig.
[Re: jthorese]
#52289808/03/200810:34
Det man trenger er en gps og et topo-kart for området du skal sykle. De fleste med gps her på forumet har en eller annen Garmin-variant. Fra 305 som logger ruta du har syklet, til eTrax, modell 60 og den nye Colorado som også lar deg navigere via kart i displayet. Med gpsen følger det med software der man kan plotte ruter før turen, eller laste ned og lagre ruten man har syklet. Disse dataene kan så overføres til nettsteder, som den i signaturen min, Google maps/earth etc.
/mitch
Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
[Re: MortenML]
#52311509/03/200800:03
Tror kanskje runden følger stien som går litt til venstre før grusveien på vei nordover. Forøvrig er dette riktig ut. Forskjellige sporvalg er en del av greia uansett. Jeg sykler også til venstre ned i bekken og så opp den bygde kneika mot venstre. Jeg sykler ikke over der hvor det ligger en planke over bekken.
Syklet noen runder både lørdag og søndag. Kan melde om gode forhold, men noe is er det fremdeles. Spesielt i starten av runden, og på gruspartiene. Piggfritt går, men man må holde pusten ett par steder. Hærlig å være tilbake på sykkelen. Slenger med ett flott mobilbilde av oppgrdert hoi
[Re: Sverre]
#52353910/03/200810:49
Kan melde at det også var litt spennende med piggdekk på runden i går. Satt veldig godt på de isete partiene beskrevet over, men må si at pigger ikke har det helt store grepet på vått svaberg, og særlig ikke våte røtter. Sykklen forsvant to ganger fra under meg på grunn av dette.
Tok en to og en halv time lang, våt tur på Gressvik ved Fredrikstad i går sammen med Trond Vidar, Terje, Tommy og Øyvind G. Jeg har kanskje aldri sykla under så glatte forhold - svaberga var som smurt inn med såpe! Ingen dekk, selv ikke Big Betty, satt skikkelig.
Uansett forhold, det var artig å sykle på helt bar mark!
Kjipt med drittvær, men det hjelper vel til å få bort is og snø fra skogen. Og det er nok av denslags, i alle fall i Nordmarka i Oslo. Tror det fremdeles ligger 70cm ved Frøensvollen...
Grønn fin "algegreier" godt dynket i vann gjorde at fjellet tidvis var langt over middels glatt. Sleipe røtter var derimot vinneren når det gjaldt å være glattest.
Men det gjorde ikke noe da undertegnede rytter hadde lunger på størrelse med en ert, etter flere dagers influensa.
Kjørte Trulsrunden idag. Bortimot isfritt etter de siste dagers regnvær. Det vesle som er igjen har mer "sløsj" form enn is, så pigger er totalt unødvendig. Det har også smeltet masse på grusveien.