Nå gjerlder det å enten ønske seg masse snø og vinter eller like greit vår. Sykkelpåske i byen?
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
Det er ca. 5% snø, ca. 50% bart, og da ca. 45% våt men blank is. you decide! Jeg, derimot er ikke tøff nok til å prøve meg uten pigger
(Jeg tar forbehold om prosent indelingen; men prosenten av våt og blank is er høy.. og det er en del is i bratte heng og bakker, som vil gjøre utforkjøringene meget spennende uten pigger)
Har syklet Truls noen runder i helga og inntil videre vil jeg også anbefale pigger. Du kommer deg rundt uten, men da må du nok traske litt av og til, men du får også lange partier uten is eller snø. På deler av runden vil det for øvrig være en klar fordel med regnværsdekk framfor pigg. Sykler piggfritt må du på starte på Østmarksetra og ikke ved Trasop, grusveien inn derfra er ren skøytebane.
Lange svabergpartier nesten uten snø:
- Kom igjen 'a! Det er sååååååååååå kjedelig å stopppe.
Var også på en Trulsrunde i dag. Hadde på hjelmkamera.
For de av dere som fortsatt lurer på hvordan det er i Trulsrunden, så kan dere jo ta en titt på filmen. Har valgt å ikke klippe bort de 3 fallene jeg hadde :-S. Det siste fallet kostet meg ett ribbeinsbrudd/brist....klønete serru...
Var imponert at du turte å sykle ned der du falt siste gang. Jeg fulgte samme linje som deg på siden av rennen, men stoppen 5 meter før fallet ditt og gikk ned ::
Her var det mange morsomme sporvalg ja. Hvorfor høyresporet etter 1.30? Er det holke ned kanten? Der du tryna på slutten bør du holde deg mer til venstre. Samt at der du tryna i toppen av renna bør du legge deg opp i veggen på høyre side. Som en dosering.
Hei, hei, hei! Du har jo filma meg og Dennis! Kuul film!
Jeg trodde kanskje det kom en syklist bak meg like før bekken, så seg stod og ventet en god stund etter klatringen. Det kom ingen, så jeg syklet tilbake til bilen. Neste gang skal jeg vente lenger!
Sitat: sykkeloyvind
Her var det mange morsomme sporvalg ja. Hvorfor høyresporet etter 1.30? Er det holke ned kanten? Der du tryna på slutten bør du holde deg mer til venstre. Samt at der du tryna i toppen av renna bør du legge deg opp i veggen på høyre side. Som en dosering.
Det er ikke holke ned den bratte kanten, den er fint tagbar. Men det er jo lett å velge høyre i stedet for venstre i det krysset der.
For øvrig vil jeg anbefale at du tar en større bue ved inngangen til bekken, men legger deg helt til venstre i selve renna (i hvert fall slik føret er nå). Ved det siste fallet har du riktig retning etter hva jeg kan forstå, så jeg skjønner ikke helt hva som går galt der. Jeg lurte meg ned der etter at jeg fjerna to isbroer ved første gjennomkjøring.
Og god bedring! (Jeg har sjøl litt vondt i høyre pekefinger etter litt klabbogbabb i den korte, smale renna.)
Redigert av runermm; 24/02/200818:12.
Re: Fantastiske forhold på Trulsrunden
[Re: runermm]
#51695624/02/200818:24
Jeg kjenner nok ikke Trulsrunden godt nok, tror jeg...er jo masse stier der. Ikke lett å vite hva som er den riktige løypa. Etter bekken, tok jeg opp til høyre. Du syklet "rett frem".
Mener jeg imidlertid så deg sykle opp på en sti på venstre side, når jeg syklet på isete rødløype...rett før lysløypa...
Grunnen til at jeg falt, var nok ett vektfordelingsproblem. Hadde for mye vekt på forhjulet...tror jeg og det bråstoppet...jeg over....au..
The one who dies with most toys, wins!
[Re: c2firm]
#51696324/02/200818:34
Nå skjønner jeg hvorfor vi ikke traff hverandre. Det er ganske mange varianter å velge mellom, spesielt i partiet fra 'setra mot Trasop, hva som er den offisielle vet jeg ikke.
Fra parkeringsplassen sykler jeg en sti nærmere 'setra. Den er smalere og har masse røtter. Morsom sak. Jeg kommer innpå stien du har filmet like før den kinkige bakken. Før bekken klatrer jeg opp på en høyde mot venstre. Den varianten er mer variert og du får en fin nedkjøring mot bekken.
[Re: runermm]
#51705224/02/200820:55
Morsom film, men bittert med skikkelig trynings! Kjenner igjen lydene du kom med etter siste fall, men jeg kan trøste deg med at det går over. Mine brudd brukte nesten 8 uker på å gro, får håpe det går fortere for din del...
God bedring!
-Ola Martin
[Re: rexiplex]
#51737825/02/200815:24
Det er nå vesentlig mindre snø og is i Trulsrundeomerådet enn det var på lørdag. Drøyer nok litt til med å bytte fra piggdekkene, men det er mest fordi jeg liker sikkerheten.
Når det kommer til den isbroen hvor c2firm falt, så er det kun store isflak igjen, som man kan surfe ned steinrøysen på.
Ellers må jeg bare si at det var helt fantastisk i marka i dag!
[Re: c2firm]
#51744325/02/200818:13
Det er bare å ta av seg hjelmen. Synes du var tøff som valgte å sykle ned den kneika etter to fall allerede. Du har nok ligget for langt frampå, men det er jo sånn en lærer. The hard way. God bedring.
Dag
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
Fine forhold i Truls i dag. Mindre snø/is enn forrige helg, men fremdeles tryggest med pigg. Samtidig er det veldig fristende å debutere med piggfritt, kanskje neste i morgen, ganske sikkert neste helg. For øvrig overraskende få ute, bortsett fra pensjonister med staver og hundelufterne var det bare noen få sykkelspor å se.