Masse snø.Skikkelig skiføre.Glem sykling,jeg gidder jaffal ikke bære sykkærn rundt i skævven.
Vær litt gem 'a! Ta på deg truger og tramp en tur med sykkelen, så blir det fin sti for oss andre.
Og dere som har barn i barnehage: Foreslå at ungene tar turdagen i skogen opp og ned til Ullvålseter, gjerne inn ved Grinda, så blir det fort bra sti der også!
Prøvde meg en liten tur igår. Dro opp Gaustadskogen, det gikk forsåvidt greit, men skjønte at det ikke var min dag da jeg kom opp på flaten etter skogen. Tungt var det, men jeg tror jo at et par dager nå med litt mildt vær og så et brutalt skifte med bitende blå gjør susen.
Lillostier i Årvollåsen er rimelig godt opptråkka, men det er litt for mildt til at man får noen stor glede av klatrepartiene. Over toppen av åsen samt ned langs ryggen mot ptk kan sykles selv i dag, men det vil være en stor fordel om det kom noe mer kulde på nattestid.
Jeg tok en tur til Tryvann på veien. De som er slik anlagt kan glede seg over bar asfalt helt opp.
Det var OK forhold med myk is med supert grep langs bekken fra Gaustad og oppover mot Sognsvann også. Veien langs jordet var bløtere. Og inne i skogen på sydsiden av Sognsvann var det knallhardt.
Jeg traff på Herit, men han var så konsentrert at han ikke så meg.
Forrige søndag i 17-tiden? Det var nok meg. Jeg passerte hvertfall en sykkel med anorektiske rør akkurat der og en person oppå som ikke helt usannsynlig var deg.
Men over til føret: tok en sen tur i kveld inn fra grinda, inn til Ankerveien, E6 over Høgåsen og bunghole ned igjen. Lysløyperunden innenfor Grinda er hard, bred og lynrask. Super for noen runder hvis man bare skal jage avgårde og har lite tid. Stien videre nordover er smalere men helt fin, hard nok i lange baner. Hvertfall nå på kveldstid når det er litt kaldt. E6-løypa er også knallhard og flott, mange nok har ploget ned på ski og andre har gått på bena til at den er helt knall å sykle nå. Noe smal med dype groper etter fotefar her og der, men det betyr bare ypperlig balansetrening. Helt øverste del av bunghole var totalt uberørt av både skiløpere, fotgjengere og andre. Tror til og med elgen har tatt andre stier i det siste. Helt uegnet til sykling akkurat nå, men om noe tid kan det hende skaren holder der også. Litt lenger ned kommer skiløypa inn fra veien, og derfra og ned var den super-rask og knallfin. Flott at du har vært der og ploget, Tommy - det gav supre forhold nå! :-)
Noen som har vært ute i østmarka i det siste? Tenkte og prøve meg idag. Har jo vært kuldegrader de siste dagene så bør være litt hardt nå.
Jeg var ute på fredag, og da var det veldig fint. Det var veldig hardt, og ikke veldig mye snø. Det hadde også festet seg et lag med snø på isen mange plasser, som gjorde at man hadde bedre feste enn rett på isen.
Heidundrende forhold i Trulsern og omegn om dagen. I dag begynte snøen å bli litt morken, men det er så pass lite av den at når mildværet kommer tror jeg forholdene fort blir fine igjen.
Flotte forhold i dag morges i sør- og østmarka. Møtte ikke en sjel på en runde på ca. 25 km. Det begynner å bli en del is, men det sitter greit med pigger.