Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 22 1 2 3 4 5 21 22

Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: ] #491317 11/12/2007 08:42
Dan Offline
More than words
More than words
Ok, will do.

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: Dan] #491329 11/12/2007 09:08
progres Offline
Besatt
Besatt
sørg for å få med deg siste pgmf fil ICON_SMILE
- og la meg høre tilbakemelding

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: progres] #491356 11/12/2007 10:07
Dan Offline
More than words
More than words
Jepp! ICON_SMILE

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: ] #491898 12/12/2007 17:25
I
IvarT Offline
Medlem
Medlem
I
Vil noe av disse RLVene lagt ut på nett?
Det er en enkel sak å lage en torrent på en slik fil på egen maskin og la andre laste ned slik at andre igjen kan laste ned fra dem osv... :-)

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: IvarT] #491966 12/12/2007 20:35
progres Offline
Besatt
Besatt
Nå har jeg syklet "hele lommedal turen" for 2'de gang. En utmerket tur. Vanskelige lysforhold å filme i men alt i alt svært bra- og det er ikke mer syncvansker enn at dette kan jeg godt leve med. Tung tur i alle fall. 52 minutter rapporteres herfra.
Nuvel : en annen sak.Jeg har spekulert litt mer på dette med syncingen.Det forkommer meg at den enkleste av alt for å få et perfekt resultat er å editere selve videoen kanskje!.HVis man suksessivt havner 1/2 -1 sek til "siden" for den egentlige pgmf peaken så er det teknisk uproblematisk å plukke bort eller legge til det ønskede antall frames i videoen som er nødvendig . 4-5 frames innenfor 1 sekund er umerkelig i praxis. Man kan evt også gjøre cross dissolves for å glatte ut de "småhakkene" som oppstår.
Dette skal jeg kikke litt nærmere på . Fordelen er nemlig at både pgmf og rlv fila da kan stå helt urørt!

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: ] #492031 13/12/2007 05:56
I
IvarT Offline
Medlem
Medlem
I
Sitat: Nick
Sitat: IvarT
Vil noe av disse RLVene lagt ut på nett?
Det er en enkel sak å lage en torrent på en slik fil på egen maskin og la andre laste ned slik at andre igjen kan laste ned fra dem osv... :-)

Planene er der. Jeg har prøvd å sette opp en FTP-server hos meg, men det fikk jeg ikke til. Andre (med bedre ut-hastighet) har også tilbudt seg, så vi må vel få det til. Det er bare det å få laget en vei gjennom brannmuren(e) (tror jeg).

I forhold til opphavsrett osv. skal det i alle fall ikke være noe problem, siden de blir lagt ut av oss som har laget dem.

Det er vel ikke noen grunn til å sette opp en FTP..
Lag en torrent i et fildelingsprogramm, legg en link til denne på eks PirateBay, la maskinen stå logget på et par dager sa vips er morroa spredt over hele sykkelkloden ICON_LAUGH

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: ] #492168 13/12/2007 12:05
Dan Offline
More than words
More than words
Jeg kan ikke noe som helst om slike fjortis-lastenedtinggratis-sider, men det viktige er at man legger det ut et sted hvor man kan hente det hjem uten å bruke noe annet enn en vanlig nettleser. Ingen ekstern programvare eller plug-ins må være nødvendige. Synes nå jeg da, men jeg er jo gammel og konservativ.

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: ] #492368 13/12/2007 18:36
progres Offline
Besatt
Besatt
Som Dan har nevnt tidligere så er det vel ikke sikkert at Tacx vil strømme over av begeistring for det som nå er i ferd med å skje. Kanskje det er like greit med kopier av ekte plast som sirkulerer i miljøet ?

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: ] #492412 13/12/2007 20:19
progres Offline
Besatt
Besatt
Jo - men det kunne tenkes at Tacx programmerer et array av "tillatte videoer" og dermed eksluderer denne muligheten vi nå har. Det er faktisk noe å tenke på.

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: ] #492418 13/12/2007 20:44
Dan Offline
More than words
More than words
Om de er begeistret eller ikke er like interessant som om Lillemyk (Microsoft) er begeistret for Opera, Firefox eller OpenOffice.

Sammenligningen halter så lenge ikke Microsoft lager 100% av de datamaskiner som bruker programvaren. Tacx kan, hvis de skulle få den teite idéen, lett hardkode hvilke RLVer som skal kunne vises. Dog er spørsmålet om de virkelig ville gjøre noe slikt. Resultatet ville bli et sint brukermiljø som holder fast ved sine gamle versjoner av programvaren, og det er ikke Tacx tjent med.

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: ] #492501 14/12/2007 08:34
Dan Offline
More than words
More than words
Dersom Tacx virkelig skulle gjøre dette, så forutsetter det at de ikke samtidig utelukker de gamle videoene de selv har laget. Jeg kan ikke se at Tacx har laget noe "vannmerke" i sine filer.

Dette skal ikke være noe problem i det hele tatt. De trenger jo ikke å sette et vannmerke. De kan bruke hva som helst i filen som vannmerke og si at de filmer som har denne sekvensen av tegn et eller annet sted i rlv-filen skal være godkjent. På den måten kan de hardkode i Fortius-programvaren hvilke gamle filmer (og oppdaterte rlv- og pgmf-filer) som skal kunne brukes, og i tillegg kan de bestemme seg for en sekvens som alltid skal gjemmes i nye filer de lager.

Når det gjelder hvor sannsynlig det er at de faktisk prøver å stoppe hjemmemekking så mener jeg i dag at det er liten risiko. Men husk at det ikke er stort mer enn et år siden en på Tacx-forumet ble utestengt fordi han snakket for høylytt om hvordan man kunne lage egne filmer og prøvde å selge dem til selvkost via forumet.

Til slutt, er du sikker på da du trykket "I accept" i det du installerte Fortius-programvaren første gang at det ikke sto noe om at du kun må bruke Tacx egne filmer med denne programvaren? ICON_WINK

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: ] #492518 14/12/2007 09:12
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
????

Filnavnet i dialogboksen? Det trenger ikke jeg. Jeg bare importerer rett inn. Kjempefint at du har fått det til i alle fall. bigsmile

Har noen av dere lyst til å forklare litt mer om P2T ?
Må den feks kjøres på samme maskin som Fortius SW?
Må den konfigureres til å peke til riktige foldere?
Skal man bare importere p2t fila og trykke Create RLV ?
Hva er alle subfolderne til?

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: ] #492520 14/12/2007 09:15
progres Offline
Besatt
Besatt
Nå husker jeg ikke helt sikkert men mener at på den ene maskinen måtte jeg fram med XP officepakka under installasjonen og hva som videre skjedde i win\system32 katalogen vet jeg ikke . Mener også at jeg på den andre installasjonen (rulle pc'n) kopierte ocx filene til system32 katalogen og lot ocx filene uansett ligge igjen i polar2tackx katalogen. Jeg tror dessuten at det var en liten forskjell på nedlastingspakkene. Jeg havnet til slutt på et dansk nettsted der jeg fant en pakke som var ok. Skal finne fram linken om ønskelig.
Jeg skal også skynde meg å korrigere en tidligere posting : det er *ikke nødvendig* å legge p2t fila inn i dialogboxen slik jeg har sagt tidligere. Det som derimot er høyst nødvendig er at p2t fila saves i ANSI format. Det - og alene det - gjorde forskjellen for meg. Da er det også slik at noen av mine pc'er gir meg ANSI som mulighet mens andre ikke gjør det. Vet ikke om dette er innebygde forskjeller i xppro / home eller..... I alle fall er det oppsummeringsvis slik at jeg må editere p2t fila på en 3'dje maskin som har ansi-mulighet.
Stikk den du !

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: ] #492535 14/12/2007 09:57
progres Offline
Besatt
Besatt
hvor lang tid bruker du på lommedalen , real time og på rulla ?
rolig- travelt - peak performance

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: progres] #492539 14/12/2007 10:09
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: progres
hvor lang tid bruker du på lommedalen , real time og på rulla ?
rolig- travelt - peak performance

Edit: Jeg trodde jeg husket mine tider, men når Nick skriver 42 minutter så inser jeg at jeg husker feil. Mulig det var ca 42:00 og 42:40.

Noe jeg ikke har sjekket ennå er hvor lang tid det tar opp Steinshøgda fra Bekkestua-siden. Altså den siste lange klatringen i Lommedals-RLVen. I virkeligheten pleier jeg å ta tiden fra bunn, altså broen rett etter rundkjøringen og opp til utfarten fra parkeringen på venstre side av veien, der den bratteste delen er over men det fortsatt er litt igjen til toppen. Den biten (jeg skal notere distansetallene i RLVen neste gang) har jeg tatt på 5:32, tror jeg det var, med racer og 5:36 med singlespeed. Ellers er vanlig sommerfart ca 6:20 med singlespeed hvis jeg sitter og tråkker hele veien.

Redigert av Dan; 14/12/2007 10:21. Rediger grunn: Alzheimer
Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: Dan] #492574 14/12/2007 11:10
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Takker.
Som du skjønner har jeg funnet fra en "Statlig Inspeksjons Enhet" og prøvd meg litt på detta her. Med et lite dytt fra Progress/Nick har jeg nå (tror jeg) kommet meg forbi Polar2Tacx hinderet og sitter egentlig og venter på å få rendret ferdig avi'en.

Men det ligger og lurer noen tanker om diskusjoner jeg har sett om 100m kontra 30m granularitet uten at jeg nå sitter igjen og husker hvor dette kom inn i sammenhengen.

Samtidig noterte Nick noe om å gange opp hastigheten med 1000 og dele på 100 uten at den puslespillbrikka hadde noe åpenbar plassering.

Så jeg tipper de første gjennomkjøringene vil by på noen nedturer og irritasjon ;-)=

Jeg lurer også på om siste frame nummer i avi'en MÅ stemme eksakt med den i excel fila. (excelfila er 4 frames unna)..

Detta blir spanande...

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: Sykkelbob] #492582 14/12/2007 11:21
Dan Offline
More than words
More than words
Men i diskusjonen om 100 eller 30 meter så er det vel fortsatt automatgenerering det er snakk om? Ser man på Tacx-RLVene så er det ikke snakk om at de i sin siste utgave er automatgenerert. Der har de vært inne og spikket på hver eneste kneik for å få overgangene pene. Hvordan gjør man det?

Jeg kan tenke meg å hjelpe til med litt profilpirk, bare jeg får klart for meg hvordan det gjøres. La oss si at det er en bakke hvor 30-metersgranuliteten sier at fra 12670-metersmerket til 12700-metersmerket er stigningen med 3%. Men ved å sykle løypen oppdager man at i videoen ser man tydelig at det er en knekk inne i den 30-metersstrekningen slik at det skal være 1% fra 12670 til 12680 og 4% fra 12680 til 12700. Finnes det ingen enkel måte å fikse slikt? Eller er det akkurat det dere gjør når dere mekker?

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: ] #492594 14/12/2007 11:30
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Hva er en SIE?

SIE = Governmental Inspection Unit = GPS (according to source) ;-)

Har dette med 3.6 - > 3600 bare med RLV fila å gjøre eller må jeg lage pgmf'en på nytt også nå... ???

Redigert av Sykkelbob; 14/12/2007 11:37.
Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: ] #492605 14/12/2007 11:49
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Sykkelbob
Hva er en SIE?

SIE = Governmental Inspection Unit = GPS (according to source) ;-)

Har dette med 3.6 - > 3600 bare med RLV fila å gjøre eller må jeg lage pgmf'en på nytt også nå... ???

OK, jeg tenkte det måtte være GPS, men fikk det ikke til å stemme med SIE. Globalt posisjoneringssystem blir liksom ikke så veldig statlig (trodde jeg).

hehe i henhold til automatoversetteren til Carsten så er det det. Så jeg måtte bare parodiere litt.

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: ] #492648 14/12/2007 12:43
Dan Offline
More than words
More than words
Nei. Og dessuten ser du det ikke ICON_SMILE
GPS-en har en oppløsning i høyden på 1 meter. 1 meter pr. 30 er ca. 3%. For å ikke få stadige endringer i 3%-steg, så brukes ulike glatteprogrammer / funksjoner. Hensikten med disse er å kunne gi variasjoner innenfor de flateste partiene.

Det er greit, jeg skjønner at man ikke kan la GPSen gi input om hvor hver eneste liten kneik er. Derimot kan GPSen si noe om "bærebølgen" i profilen.

Quote:
Samtidig glatter de sånne knekker på veien. Det går selvsagt an å legge en knekk på et punkt der du forventer at det skal være en, men ut fra filmen si at "der er det 1% og de resterende 20 metrene er 4% er tull. Du klarer ikke å se det fordi kameraet følger bilen.

Nei, man klarer ikke å si at "akkurat etter 10 meter endrer det seg fra 1% til 4%", men man klarer å se at "litt før halvveis mellom disse to punktene blir det brattere, og siden det i gjennomsnitt er 3% så tenker jeg vi setter 10 meter med 1% og 20 meter med 4% så burde det gi en realistisk følelse. Jeg er overbevist om at det er slik de har gjort det med Tacx-videoene og det er slik man må gjøre det hvis man har lyst på mer enn 3 RAAAP for profilen. ICON_SMILE Og som sagt, jeg vil gjerne lære meg å pirke, så bare noen bidrar med kunnskapen så skal jeg bidra med tolmodigheten.

Quote:
I en motbakke vil du ikke se at det går oppover med mindre trærne eller andre ting gir deg en referanse som sier det. Derimot kan du se delvis på veien, men mer på guardrailen at det er en stigningsendring på et punkt. Hvor mye vet du ikke. Du vet ikke engang sikkert når du er der, for videoen gir deg et bilde som er rundt 5-10 meter foran bilen.

Man ser ikke graden, men man ser endringen, og den ser man faktisk veldig tydelig på veien mens man sykler. Når det gjelder det med at det man ser skjer foran bilen så er det helt sant og noe man selvsagt må ta høyde for. Det er gjort litt forsjkellig i forsjkellige videoer, men det som føles best er når man får gradendringen omtrent da bilen passerer stedet og ikke allerede når underkanten av bildet passerer.

Hvis du synes jeg er pirkete så er det fordi jeg ser RLVer som eskapisme, ikke som en litt morsommere treningsøkt. Gradendringer som ikke føles riktig i kroppen tar meg ut av illusjonen og plutselig sitter jeg hjemme foran datamaskinen isteden for å være nede i Italia eller Frankrike.

Quote:
Jeg fikler litt med disse filene nå, og det er mulig å gjøre den så bra (er på 0,99.2 nå) at du ikke merker noen feil med mindre du ser på prosenttallet på skjermen. Vent på "Lommedalen v.1.0", så skal du se ICON_WINK

Dette gleder jeg meg til og det blir spennende, siden det sier noe om eventuelle forskjeller i hvordan vi opplever Fortius-sykling. ICON_SMILE

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: ] #492698 14/12/2007 14:05
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Nick:

Hva slags prosedyre har du for å justere pgmf mot avi'en ?
Akkurat nå er min pgmf litt for kort i forhold til filmem (5-10 sek) så jeg skulle gjerne strukket den litt.

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: Dan] #492811 14/12/2007 17:34
progres Offline
Besatt
Besatt
"Jeg trodde jeg husket mine tider, men når Nick skriver 42 minutter så inser jeg at jeg husker feil. Mulig det var ca 42:00 og 42:40"
...
Du Dan - de der klokkene sørpå er du sikker på at de er til å lite helt på? Det skulle bli 35km/t snitt sånn ca i den tunge løypa!
jeg har en mistanke om at dere har overledning i batteriet ( svette?) slik at klokka viser feil
men men , hvis det virkelig er så steike galt så send meg ei analystfil slik at jeg får noe å trekke meg etter

Redigert av progres; 14/12/2007 17:35.
Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: progres] #492817 14/12/2007 17:46
progres Offline
Besatt
Besatt
"Hva slags prosedyre har du for å justere pgmf mot avi'en ?
Akkurat nå er min pgmf litt for kort i forhold til filmem (5-10 sek) så jeg skulle gjerne strukket den litt. "
slik jeg har erfart det uten at det er fasiten men jeg ville prøvd
a)enten kapper du filmen det nødvendige antall sekunder
b)du kan legge inn 2-3 x-tra arbitrære linjer i pgmffila
(sjekk at du ikke kommer ut av sync)
c)klipp et segment i videoen og timestrech kun dette segmentet

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: progres] #492820 14/12/2007 17:57
progres Offline
Besatt
Besatt
Det vi trenger for en perfekt profil er en editor der vi kjører avi fila i slow , egenbestemt hastighet med mulighet for å stoppe der vi vil. Denne editoren gir oss mulighet til å si at "akkurat her" starter en stigning på 2% - den varer så og så lenge -og akkurat her endres den på ny.osv osv. Denne editoren må altså ligge som et slags overlay på videoen og holde eksakt rede på framecount.
PÅ mange vis har vi allerede verktøyet klart - om enn en smule tungvindt. Jeg kjenner ikke pinnacle / studiodv/ulead el tilsvarende særlig godt , men både adobe premiere pro og adobe after effects kjenner jeg godt. Og her får man timecoden (frame number) angitt eksakt og slik sett det beste ugangspunktet for å lage en god visuell profil. Men dette arbeidet må da gjøres manuellt og vil være temmelig arbeidssomt. Jeg vet ikke om det er verdt det. Det er en hobby og ikke et manisk perfeksjonsbehov

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: progres] #492832 14/12/2007 18:26
Dan Offline
More than words
More than words
Du Dan - de der klokkene sørpå er du sikker på at de er til å lite helt på? Det skulle bli 35km/t snitt sånn ca i den tunge løypa!

Jeg sa jo at jeg ikke husket. ICON_SMILE Nå ser jeg mine tider og de er 53:04 og 54:31 for Lommedalen. Det var Sagelv som gikk på 42:32. Jeg kan derimot oppriktig si at det var rolige turer, siden jeg har vært veldig lat i det siste og ikke hatt lyst å ta i. Må vel snart ta en skikkelig økt og se hva man kan presse ned tidene til.

Problemet er at mitt Polar pulsbånd er dødt. Er det virkelig så idiotisk at man må kjøpe et helt nytt bånd når batteriet går tomt? Hvordan er det med Sigma-båndene? Garmin har jo utbyttbart batteri men det hjelper ikke når ikke båndet klarer å snakke med Fortius.

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: progres] #492834 14/12/2007 18:28
Dan Offline
More than words
More than words
Det er en hobby og ikke et manisk perfeksjonsbehov

Manisk perfeksjon er min hobby. ICON_SMILE

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: Dan] #492841 14/12/2007 18:44
progres Offline
Besatt
Besatt
prat prat prat og bortomprat om pulsklokka du !
53 min - det lar seg høre derimot , for da slår jeg deg. Nemlig.
mvh nordfra

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: progres] #492850 14/12/2007 19:37
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Jaja. Da begynner jeg å bli klar med en betta utgave av en testversjon av RLV. Mye å lære her gitt.

Under marsjen har jeg, slik som Nick og Progress lært mye og knota en del.

Men jeg har oppdaget et par interessante ting. Dan er nemlig langt nærmere sannheten enn man kanskje skulle tro. Det ER nemlig slik at hele greia henger sammen med en fil som sier: 30m med stigning 3%, 20m med stigning 0% osvosv Disse data ligger akkurat slik i kolonne N (rød) på akkurat det formatet. Alt knotet med GPS filer, tekstfil og excelimport, Altitude-glatten osv leder til dataene i denne kolonnen...

Det som er for meg ukjent territorium er hvordan dette skal henge sammen med dataene i RLV fila. Disse skal nemlig forklare programmet noe om hastigheten på videoen. Jeg kan ikke begripe annet enn at en endring i den ene fila må følges av en oppdatering av den andre for av kvaliteten skal være bra.

Derfor vil jeg mane til forsiktighet når det gjelder å hardkode direkte i kolonnen, for da kan man havne i usynk med RLV dataene i kolonne S (tror jeg)

I alle fall synes jeg det utskrystalliserer seg en prosess for fintuning av RLV filene:

Bud 1: Bruk en eller annen skaleringsnøkkel til å skalere pgmf filen slik at den passer best mulig med videoen uten å klippe i dataene. Dette testes ved å sjekke at programmet slutter samtidig som videoen. Denne skaleringnøkkelen har jeg ikke helt kontroll på ref spm over.

Bud 2: Dataene i kolonne G,H og I er høydemeter (som kjent) Kolonne I inneholder rådataene. Disse kan kopieres til en egen reservekolonne og eksperimenteres med. Her kan man faktisk fintune høydemeterne. Man kan i Excel lage et plottdiagram som gir deg høydeprofilen. Men som Progress påpeker, hadde en editor være tingen her. Men å sammenligne framnumber i feks videoeditoren med framnumber i excelfila kan man komme langt.

Bud 3: Når profilen er bortimot helt match hele veien, kan man i siste instans se på kolonne N. Her kan man gå løs på selve stigningsprosentene. For min del var dette nyttig da GPS'en var unøyaktig på høydemeterne og selv om jeg kjørte en runde, havnet jeg 10m under nivået der jeg startet. I tillegg er et par av kneikene mine såpass så at jeg ble bekymret for motorbremsen. Roet de derfor ned til under 10%.

Min løype er veldig kort. Den er på 5.6km og litt morsom. Ettersom Nick og Progress har banet vei, tenkte jeg at jeg skulle eksperimentere litt med kameraføring og setting. Det er en liten crit-runde i kveldsmørke i Svelviks gater...

Det at runden er så kort, gjør det litt mer overkommelig, men samtidig er profilen så markant at det er lite tilgivelse å få med bomming på kurvene.

Det gjenstår å finpusse den for å simulere nok til en bra rap fra Dan, men som treningsprogram begynner den å bli grei. Håper og regner med at det skal gå problemfirtt å lage en multisession med mange runder..

Trenger forøvrig tips til følgende:

* På to punkter gjør videoen et lite "frys" før den spretter fram til riktig punkt igjen. I begge tilfellene er farten veldig stor pga bratt nedoverbakke. Det virker som om videoen ikke klarer å holde følge.

* Lurer også på hvordan Tacx har laget disse små luringene som dukker opp og forteller stedsnavn etc. Har ikke inntrykk av at dette er editert inn i videoen, men at det er en funksjon de har laget...

Edit: Har nå testet en gjennomkjøring og må si jeg er ganske fornøyd med profilen. Det stemmer i det store og det hele ganske bra selv der det er små forskjeller (jeg kjenner jo disse gatene). Det er et bittelite "frys" akkurat i det du passerer "Start" og begynner på ny runde når du bruker Multisession, men ingenting å bry seg om.

Selve videokvaliteten er vel det jeg er minst fornøyd med akkurat nå og den som er vanskeligst å gjøre noe med, dessverre.

Redigert av Sykkelbob; 14/12/2007 20:22.
Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: Sykkelbob] #492864 14/12/2007 20:23
progres Offline
Besatt
Besatt
Bud 3: = god kalibrering sv gps'en . Du får "vandring " på gps'en hvis du ikke avventer en tid.
Send det hele til meg . Som venter i spenning !
Da er vi 3

Re: Lag din egen RLV til Tacx Fortius / iMagic [Re: progres] #492880 14/12/2007 21:12
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Quote:
Bud 3 = god kalibrering

Det er klart, men poenget også med bud 3 er å gå rett på pgmf dataene og justere stignings% der man føler for det. Det er en kortere vei til målet når du vil endre en stigning, men ved å "hardkode" i kolonne N kan man fort rote seg bort, så jeg anbefaler å ta den til sist (med backup)
Quote:
Send det hele til meg

Klart det. Faktisk så skal jeg sjekke om jeg får lastet den opp et sted. Videoen er ikke på mer enn 300MB. Men ta det for hva det er. Her var hensikten å eksperimentere og "leke" litt. Holder på akkurat nå å rendre videoen på nytt, for jeg "sprengte" den litt ved å prøve å lysne den litt - det er en utfordring i seg selv å filme i nattemørket. Mer refleks i frontruta, litt mer uskarpt. Men men. Den er moro. Litt anderledes enn de andre...

Noen tips når det gjelder de to "frys-og-hopp" tilfellene mine?

Redigert av Sykkelbob; 14/12/2007 21:13.
Side 3 av 22 1 2 3 4 5 21 22

Moderator  support, Valentino