Takk for klargjørende svar. Forummedlemmer kan uansett holde seg unna fortauene når jeg er ute og sykler. Jeg kaster ikke King Kage-holdere på dem, uansett hvor mye de heier.
Har lekt med tanken på å sette mtb spd-pedaler på raceren for å kunne tyne racersesongen, slik at jeg kan kan bruke mine nye SH-MW02 Shimano høst/vinter-sko, forøvrig mye omtalt i en annen tråd.
Stilpolitisk er dette utvilsomt en stygg sak, hvilke represalier kan jeg forvente om jeg treffer en stilsheriff mens jeg trør rundt med dette oppsettet? Bør jeg like godt kvele idéen i fødselen?
Jeg har jo en vinterracer også. En Kona Sutra heavy-duty tursykkel med stålramme, bukkestyre og skivebrems. Kjøpte den nettopp som en vintersykkel, men det kan jo tenkes at raceren min føler seg forsmådd om den ikke får smake annet enn rulle frem til påske
Har lekt med tanken på å sette mtb spd-pedaler på raceren for å kunne tyne racersesongen, slik at jeg kan kan bruke mine nye SH-MW02 Shimano høst/vinter-sko, forøvrig mye omtalt i en annen tråd.
Stilpolitisk er dette utvilsomt en stygg sak, hvilke represalier kan jeg forvente om jeg treffer en stilsheriff mens jeg trør rundt med dette oppsettet? Bør jeg like godt kvele idéen i fødselen?
Jeg har gjort det på en stilren eldre Klein (til overmål har jeg satt flat bar og en hybrid-krank på den også), og det funker etter hensikten. Av hensyn til at synet kan skape sterke reaksjoner hos stilpolitiet og andre svake sjeler, legger jeg IKKE ut bilde før den er "tilbakekonvertert" til våren.
Shimano Ultegra 12-25 kassetter på stort sett alt av hjul her ja, og jeg har blå/grå sko av feil merke, bare to farger på ramma, feil vinkel på stemmet, for mange spacere, for mye styretape, helsvarte bibtights.. Bra jeg har en hvit Banesto-caps på lager i tillegg til at vi ikke er medlem av EU
Der som du har glipen, kan man legge en bit styretape (ca 6-8cm) på tvers før man surrer forbi. Av og til når man kjøper styretape følger det med to ekstra snutter som er beregnet på dette.
Her er mitt bidrag. Italiaraceren er avbildet ved Luganosjøen på grensen mellom Italia og Sveits. Sykkelen er selvfølgelig amerikansk, men bor for tiden i Italia. Klatringen på bildet er selvfølgelig Ghisallo og en time senere passerer hele Giro Di Lombardia-feltet til rungende kirkeklokker.
"Der som du har glipen, kan man legge en bit styretape (ca 6-8cm) på tvers før man surrer forbi. Av og til når man kjøper styretape følger det med to ekstra snutter som er beregnet på dette." Ahhh! det var der jeg skulle bruke de ja, fikk de med, men kunne ikkje fatte funksjonen av de... tar det neste gang. takk for tips
Setet bakpå er en utvikling som har skjedd over tid. prøving og feiling har vist at jeg får minst vondt i knærne i den stillingen. Samtidig som jeg får mer watt på raceren sånn. På terrengsykkelen betaler jeg en liten pris i teknisk terreng hvis jeg ikke er våken og reiser meg før jeg kommer for bakpå i bratte bakker.
Nesten alle landeveisproffene over 180cm sitter så langt bak de kan.
Lotto-capsen er jo også en hyllest til Cadel som vant protour den dagen. Leve Cadel.
Andy Schleck lå lenge langt fremme i Lombardiet. Andy syklet for storebror Frank, men Frank tryna på slutten og Cunego vant med Andy på fjerde. Her er det ikke mange stilpoeng å trekke.
Cadel Evans hang med over Madonna Di Ghisallo og sikret protourseieren. Grønn pil. Evans er ikke akkurat feltets elegant, men han har toppet listene fra januar til oktober. Neste år vinner terrengsyklisten Touren. Evans er forøvrig nabo med Fredrik Kessiakoff rett over den sveitsiske grensa.
Har vært stille fra stilpolitiet i det siste. Nå som det etterhvert blir vær og føre til at det frister å få raceren ut på veien, kan det jo være en idé å gå gjennom The Official Rules of the Euro Cyclist for å avstemme hvor man står.
(Har vært postet før, men fant ikke den originale posten).
Re: Stilpoliti - sjekkliste ved sesongstart
[Re: mogens]
#53318203/04/200813:03
"28. In the event a motorist disturbs your ride, you shall proceed to ride up beside the car, form a clenched fist and bang the boot of the car while doing your best attempt to sound irritated in Italian. Wild arm/head movements are strongly encouraged to enhance the apparent rage."
39. Motivational music during training shall consist of late 90s house or deep-trance hard-style German techno hereby known as 'euro beats'. NO EXCEPTIONS.
Scooter og Rammstein er altså akseptabelt?
If it's not broken, fix it until it is
Re: Stilpoliti - sjekkliste ved sesongstart
[Re: Glenn_M]
#53341603/04/200820:21
Hard-core landeveissyklist blir du først når du stiller med skille ved håndleddet, og en liten brun flekk midt på håndbaken
Så det at man på trening sykler uten hansker og med en gammel trøye med avklippede ermer gjør at man ikke er hardcore uavhengig av hvor mange mil man ruller hver uke?
Hard-core landeveissyklist blir du først når du stiller med skille ved håndleddet, og en liten brun flekk midt på håndbaken
Så det at man på trening sykler uten hansker og med en gammel trøye med avklippede ermer gjør at man ikke er hardcore uavhengig av hvor mange mil man ruller hver uke?