Synes fremdeles Ellsworth Epiphany virker som kanskje et enda bedre kompromiss. Likner veldig på Flux, men med 0.3" lengre overrør (God Ting) og en drøy tomme lavere standover, ... Det virker også som om Turner-eiere er hakket mer fornøyd enn Ellsworth-eiere, og som kundebehandlingen fra fabrikken er bedre hos Turner.
Jeg må si at kundebehandlingen hos mr. Jarand @ Cyklon er strålende. Eier en Ellsworth Moment som nok er hakket kvassere ramme enn det jeg er som rytter - men har bare godord å si om den. Så skulle jeg valgt i dag, hadde jeg nok valgt Epiphany da jeg nok ikke har mot til å kjøre der 6" virkelig behøvs. Men nå handlet jeg ut fra magasin-tester og mavefølelse, samt at jeg ville ha en sykkel som ikke alle andre hadde.
Sikkert sant, og Epiphany ser ut som en god sykkel. Kundebehandlingen og servicen hos selveste Tony Ellsworth har litt frynsete rykte, men... Innlegget du svarte på er forresten straks et år gammelt.
Hvis noen kommer med en Epi i morgen er jeg selvsagt keen på å se på den.
Sikkert sant, og Epiphany ser ut som en god sykkel. Kundebehandlingen og servicen hos selveste Tony Ellsworth har litt frynsete rykte, men... Innlegget du svarte på er forresten straks et år gammelt.
Hvis noen kommer med en Epi i morgen er jeg selvsagt keen på å se på den.
Pøh, et år er ingenting imot hva den vinen jeg snart skal drikke er.
Tony Ellswoth er en dustemikkel av en Wall Street-fjomp, kundeservicen hans er enda værre, rammene ser latterlige ut, og fungerer bare middels og er overhode ikke verd penga.
E
*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***
Hehe. Regner med at folk skjønte at det var en dose ironi inne i bildet her. Når det er sagt, synes ikke han kom spesiellt godt ut av episoden med Turner. Det har også vært endel tvilsomme ting på Mtbr, hvor reps fra Ellsworth åpenlyst krangler med sine missfornøyde kunder.
Ellers er han kjent for å være litt rar, og ikke helt....ja hva skal jeg si...
Hehe. Regner med at folk skjønte at det var en dose ironi inne i bildet her. Når det er sagt, synes ikke han kom spesiellt godt ut av episoden med Turner. Det har også vært endel tvilsomme ting på Mtbr, hvor reps fra Ellsworth åpenlyst krangler med sine missfornøyde kunder.
Har lest en del av det, og det turner/ICT-styret er jo bare dumt. Kan være at norske kunder reddes av super service fra Cyclon, da.
Synes fremdeles Ellsworth Epiphany virker som kanskje et enda bedre kompromiss. Likner veldig på Flux, men med 0.3" lengre overrør (God Ting) og en drøy tomme lavere standover, ... Det virker også som om Turner-eiere er hakket mer fornøyd enn Ellsworth-eiere, og som kundebehandlingen fra fabrikken er bedre hos Turner.
Jeg må si at kundebehandlingen hos mr. Jarand @ Cyklon er strålende. Eier en Ellsworth Moment som nok er hakket kvassere ramme enn det jeg er som rytter - men har bare godord å si om den. Så skulle jeg valgt i dag, hadde jeg nok valgt Epiphany da jeg nok ikke har mot til å kjøre der 6" virkelig behøvs. Men nå handlet jeg ut fra magasin-tester og mavefølelse, samt at jeg ville ha en sykkel som ikke alle andre hadde.
Jeg gikk da andre veien, startet med en Truth, og har nå byttet til en Epiphany. Begge er helt fantastiske sykler, men tror at Epiphany nok tar litt grovere utfordringer enn Truth'en. Om Mr. Ellsworth er en smule eksentrisk, all the better. Kanskje jeg får et litt feminint preg over syklingen min også
Kan desverre ikke stille med dem på DDD da jeg tester den ut i California ørken, men det kan ordnes ved en senere anledning om ønskelig.
i forhold til gleden jeg får ut av dem, og med tanke på de stiene jeg kan bestige, og de jeg mestrer på vei ned; da for ikke å snakke om kontrollen jeg føler jeg har.
nå er det mulig at det er mine ferdigheter som er fantastiske, og at jeg ville kunne fått til det samme på andre sykler, men jeg liker å gi sykklene æren for det jeg nå får til
(Og, for så vidt i forhold til andre sykler jeg har lånt av kamerater, men ingen grunn til å starte en "mine is better than yours" her nå :))
hm, hvorfor får 6.6 kritikk for å være for bratt om den har vinkel på 66.noen grader? det må da være plenty slakt nok for de fleste. hva blir vinkelen på nomad irl da?
Kanskje SC har oppgitt geometrien på Nomad med en gaffel som folk faktisk bruker på en sykkel med seks-sju tommer vandring i utgangspunktet, da. At Intense oppgir geometrien med 510mm A-C (Og ja, jeg har fått bekrftet av dem at det gjelder alle målene i tabellen) er jo i beste fall veldig merkelig.
Det er vel ingen som sier 6.6 er for bratt, er det?
Re: Return Of The Ultra-Nerd!
[Re: Stein]
#46041108/10/200713:37
OK, da. Da mistenker jeg at det er fordi det står at den er det i geomtetritabellen man har lest uten å legge merke til at gaffelen der er 30-35mm kortere enn det en 6.6 typisk kjøres med. Den jeg syklet på i går føltes i alle fall ikke bratt, men den føltes strengt tatt absolutt ikke som noen DH/FR-sykkel heller. Den tråkket bra, klatret som en geit, og var stabil og trygg nedover. Den var riktignok satt opp med VAN 36 og CCDB m/titanfjær.
Mitt inntrykk nå er at 6.6 konkurrerer med andre merkers femtommere, og 5.5 med andre firetommere, men har halvannen tommes "bonusvandring". Hvis man som eneste kriterie vurderer ramma opp mot andre 6 og 7-tommere, vil den være mye mindre rufsesykkel enn disse.
#46041708/10/200714:02
det merkelige er vel da at mbr var det vel fremdeles mente den var for slak sammenlignet med en nomad med en lyrik gaffel og ikke fungerte like bra til allsidig bajas(sti)sykling. Fint du likte sykkelen dog.
jaja, nå må jeg utnytte det fine været her i by du plask før kampen med en liten sykkeltur. Dagens store skuffelse var at cc ikke klarte å sende de nye dekkene mine før i dag og at jeg dermed ikke får prøvd de nye hjulene mitt. Gidder ikke sette på nye dekk på det for å prøve det for å så ta det av igjen om to dager. Blir for mye arbeid, eller egentlig ikke, men får gi xl'ene en tur til på sykkelen.
#46042108/10/200714:15
Det blir en Ventana El Ciclon 17" i customfarge (dvs. ikke standard på noen av Ventanamodellene) med "quad bearing kit", "heavy duty" baktriangel og Fox DHX 5.0 Coil.
Nå får jeg bare smøre meg med tålmodighet.
Det må sies at jeg var kun en hårsbredd fra å ta 6.6, som funket utrolig bra for meg på stiuren. Spotten var også en fantastisk sykkel, så jeg hadde nok ikke bommet uansett.