Skikkelig tøff!
|
Skikkelig tøff!
29/08/2007 12:41
|
MrFrank
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Harde tider varer ikke evig. Harde folk gjør. Mobilnr 41 66 77 99
|
|
|
Re: Skikkelig tøff!
[Re: MrFrank]
29/08/2007 13:26
|
Rolf
Veteran
|
Veteran
Tøff kar det der ja. Snakket med ham i garderoben. Han var sendt dit for å dusje før de ville ha ham på sykehuset... "Dessverre" for ham er han skiløper om vinteren, så det var nok ikke så mye trøst i mine ord om at det nok var grodd til neste sesong  Rolf
|
|
|
[Re: Rolf]
29/08/2007 20:05
|
MrFrank
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
4 mil med knekt krageben. Sekk på ryggen med rem over kragebenet.. 29.plass av ca 1000. Må være årets prestasjon. Bøyer meg i støvet.
|
|
|
29/08/2007 23:18
|
heinrich
Besatt
|
Besatt
om det var knekt tvers over slik mitt en gang var.. nei, det kan det ikke ha vært for det er pokker så vondt og totalt uforenlig med terrengsykling og alt som heter svinger.
med mindre man er ultrahardcore og full av andrenelin. selv knakk jeg det under en big jump konkurranse på snowboard og hoppet en gang til etterpå fordi jeg var så giret. gikk på trynet da og.. hehe. er ganske vondt og har vanskelig for å se for meg at et helt knukket kragebein og 4mil på sykkel er mulig. om jeg tar feil, props.
|
|
|
[Re: heinrich]
30/08/2007 07:06
|
MrFrank
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
om det var knekt tvers over slik mitt en gang var.. nei, det kan det ikke ha vært for det er pokker så vondt og totalt uforenlig med terrengsykling og alt som heter svinger.
med mindre man er ultrahardcore og full av andrenelin. selv knakk jeg det under en big jump konkurranse på snowboard og hoppet en gang til etterpå fordi jeg var så giret. gikk på trynet da og.. hehe. er ganske vondt og har vanskelig for å se for meg at et helt knukket kragebein og 4mil på sykkel er mulig. om jeg tar feil, props. Jeg mener også at det nesten er umulig å fortsette etter en sånn ulykke. De siste 4 milene var ikke bare blåbær. Har ikke vært så uheldig selv, men måtte hjelpe en kompis ned fra fjellet etter ett svalestup inn i skogen med sykkel. Det så ikke godt ut.. Denne mannen, i Birken, måtte på operasjonsbordet etterpå.. Vet ikke om det er vanlig ved brist, men det høres alvorlig ut. Jeg velger å tro at vi, syklister, kan være så tøff :o)
|
|
|
30/08/2007 07:36
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
jeg brakk kravebenet på drammensrittet. i den siste bakken. jeg visste at jeg bare trengte å gå til mål for å vinne klassen min, men jeg holdt på å svime av etter å ha gått 100 meter. da var det brukket tvers av. så hvis han syklet 4 mil med et kraveben som var brukket tvers av da er man seriøst barsk
Instagram: @oivindbjerkseth
|
|
|
[Re: bjerkseth]
30/08/2007 11:42
|
heinrich
Besatt
|
Besatt
operasjonsbordet skal vanligvis ikke være nødvendig nei, med mindre man har et ultrakomplisert brudd. "operasjonsmetoden", eller the operating mode om du vil, består stort sett for oss andre i å dytte beinbitene på plass med jevne mellomrom slik at det gror rett. dette måtte ihvertfall jeg gjøre ganske ofte da de to beinbitene beveget seg mye rundt.
tour de france er syklet med splintret kragebein, så da er vel 4mil terrengsykkel mulig. jeg er likevel interessert å vite hvordan det var knukket. om det var knukket som mitt må han enten ha knasket i seg halve pilleskapet eller vært hardere enn a coffin nail pga naturlig stoffskifte. kanskje det går og en er veldig godt trent i overkroppen og musklene kan ta over... nei, det funker jo heller ikke, de vil jo sammen.
jeg tror dette, i min tid på befalskolen, hadde blitt karakterisert som en særdeles dårlig avgjørelse om en pga kragebeinsbrudd og 4 mil sykling hadde endt opp på operasjonsbordet. en hadde sikkert fått ros for å være hard, men slik jeg ser på det er dette en feilprioritering av rang. hadde jeg som rittmedarbeider oppdaget noen som hadde syklet med brukket kragebein hadde jeg nok ikke latt de fortsette, i den grad man kan gjøre det.
ikke meningen å være negativ her, men tenker bare på hvordan min skulderregion var i tiden etter bruddet. for å si det slik, jeg klarte ikke verken å bære brettet mitt opp igjen til start med den hånden eller stramme bindingen, så fire mil på sykkel høres bare veldig tvilsomt ut for meg. ikke det at jeg er ultrahard eller pysete, men har knukket en del så er vant til litt auau.
menmen, er ikke så viktig.
|
|
|
30/08/2007 16:11
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
jeg endte opp med en 15 cm lang nagle inne i kravebenet, så det var temmelig ille, hadde ikke klart å sykle en kilometer i terrenget selv om noen hadde fristet meg med pengesummer av en annen verden.
Fikk også beskjed at de oppererte i ganske alvorlige tilfeller, og i alvorlige tilfeller så sykler man ikke 4 mil i et terrengritt. Men jeg skal ikke utelukke at det er mulig og at det faktisk finnes noen som er gale nok til å gjøre det
Instagram: @oivindbjerkseth
|
|
|
[Re: bjerkseth]
30/08/2007 17:42
|
Tandstad
Fersking
|
Fersking
Lurer på korleis det gjekk med stakkaren som låg på båre ikkje langt frå mål, på det siste asfalt-partiet...låg på båre med krage, så måtte fått seg ein skikkeleg smell! Sjukebilen for jo med blålys og sirene. Kom ei dame opp av grøfta der også, såg litt forslått ut ho også, var iallfall ein del blod på ho.
|
|
|
[Re: Tandstad]
30/08/2007 19:05
|
tommy
Entusiast
|
Entusiast
har brukket begge kravebeina, det på høyre var i tre deler. Kameraten måtte få sykkelen ned fra marka, klarte akkurat å få med sekken min selv i andre hånda. Det der er en prestasjon som det står kraftig respekt av!  -tommy
--- det blir et annerledes liv i Dronning Mauds Land ---
|
|
|
[Re: tommy]
30/08/2007 20:44
|
Tandstad
Fersking
|
Fersking
Det var deg eg såg altså Tommy? Au  Såg virkelig gale ut då eg sykla forbi!
|
|
|
[Re: Tandstad]
30/08/2007 21:02
|
erikt
Medlem
|
Medlem
Redigert av erikt; 30/08/2007 21:04.
|
|
|
[Re: erikt]
31/08/2007 07:12
|
MrFrank
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Jeg måtte selvfølgelig ringe til Alta å høre da.. Han hadde brudd. Kragebenet var rett av og det var så komplisert at han måtte på operasjonsbordet. DEN MANNEN ER EN LØVE!
|
|
|
31/08/2007 22:25
|
heinrich
Besatt
|
Besatt
sorry for å være negativ, men den mannen er en idiot. hadde det vært noe viktig man hadde utsatt seg noe slik for... hehehe. nei sorry, kunne ikke dy meg, men likefullt, sorry mac, me no like. hadde vært ytterst interessant å sett sittestillingen som gjorde det gangbart å sykle fire mil med knukket, komplisert brudd. sa han noe om hvordan turen hadde vært? smerten går vel kanskje litt over etter en stund om man kommer i siget, men så er det alle mulige svinger og humper. nei jeg skjønner det ikke. jeg hadde ikke et komplisert brudd og det var for meg som er vant til en del knall og fall ikke det mest behagelige jeg har vært borti. eller, man merker det vel egentlig ikke om en klarer å ikke bruke armen. men å sykle fire mil med det? galskap. samtidig var jeg på fylla tre av fire uker etter på pga utenlandsreising, så det var vel enda mindre lurt. hehe. jaja. nok om det.
samtidig hadde jeg sikkert vært stolt og gått med brystkassen frem i aldri så lang tid om jeg hadde gjort det samme. men føler bare det blir så meningsløst. sorry negative vibes her. er bare en mening som går på at man bør av og til skjønne når håndkleet bør kastes. (tydeligvis tar jeg feil i dette tilfellet da han klarte å sykle fire mil med det, men likefullt...) birken er tydeligvis viktigere for noen enn jeg trodde.
nei, vil ikke gratulere han med å trosse skaden, men kan gratulere for en finfin 29. plass.
og om man er uenig med meg, pay me no heed. er bare en mening. igjen, sorry for å være den eneste negative i en flom av beundring.
|
|
|
03/09/2007 10:28
|
MrFrank
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
sorry for å være negativ, men den mannen er en idiot. hadde det vært noe viktig man hadde utsatt seg noe slik for... hehehe. nei sorry, kunne ikke dy meg, men likefullt, sorry mac, me no like. hadde vært ytterst interessant å sett sittestillingen som gjorde det gangbart å sykle fire mil med knukket, komplisert brudd. sa han noe om hvordan turen hadde vært? smerten går vel kanskje litt over etter en stund om man kommer i siget, men så er det alle mulige svinger og humper. nei jeg skjønner det ikke. jeg hadde ikke et komplisert brudd og det var for meg som er vant til en del knall og fall ikke det mest behagelige jeg har vært borti. eller, man merker det vel egentlig ikke om en klarer å ikke bruke armen. men å sykle fire mil med det? galskap. samtidig var jeg på fylla tre av fire uker etter på pga utenlandsreising, så det var vel enda mindre lurt. hehe. jaja. nok om det.
samtidig hadde jeg sikkert vært stolt og gått med brystkassen frem i aldri så lang tid om jeg hadde gjort det samme. men føler bare det blir så meningsløst. sorry negative vibes her. er bare en mening som går på at man bør av og til skjønne når håndkleet bør kastes. (tydeligvis tar jeg feil i dette tilfellet da han klarte å sykle fire mil med det, men likefullt...) birken er tydeligvis viktigere for noen enn jeg trodde.
nei, vil ikke gratulere han med å trosse skaden, men kan gratulere for en finfin 29. plass.
og om man er uenig med meg, pay me no heed. er bare en mening. igjen, sorry for å være den eneste negative i en flom av beundring. Forstår deg så godt. Kanskje det er å gå litt langt å kalle han en idiot, men at han skulle latt fornuften seire kan vi være enige om. Hvordan det er mulig å gjennomføre til en 29.plass er meg en gåte. 3 uker på fylla..!? Du er muligens en løve du også :o) Party så dann!
|
|
|
03/09/2007 12:38
|
heinrich
Besatt
|
Besatt
hehe, neinei, jeg er nok ingen løve. ;-) hehe.
jepp, idiot var vel å ta litt vel hardt i. tror nesten man kan kalle det et enigma. hehe.
|
|
|
|
|