Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Birken - endring av løypa

Re: Birken - endring av løypa [Re: erling] #434881 18/08/2007 20:24
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Tjener en noe med å prøve å sykle opp ? Tja. Det er sikkert individuelt. Personlig skal jeg så fremt forholdene er ok/bra og ikke for tett kø, sykle opp. To grunner.

1. For min del er det bra for musklaturen å sykle opp med høy frevens, men lette gir. Liker å sykle bratt i terrenget/grus da jeg ofte er flinkere til å kjøre riktige gir en i slake moter (hvor jeg kjører for tungt og blir stiv), noe som gjør at jeg ikke blir stiv i låra, men pulsen blir passe høy. Syklet hele partiet på tirsdag og hadde minimale problem med å sykle opp, ble heller ikke spesielt sliten (PS, er ikke noe superbirker, målet mitt er 3.45, mao ganske middels i forhold til folk på dette forumet vil jeg anta).

2. Dette er jo som en annen har nevt ett "terrengritt", da er det for jævlig å ikke prøve å sykle det ene terrengdelen som er der (ok det er vel ikke akkurat sti men også for dårlig å kalles vei). Er faktisk litt prestisje (for meg) å sykle opp der andre går av, selv om jeg ikke nødvendigvis tjener tid på det. F.eks den bratte bakken på grensesrittet (etter låven) hvor alle rundt meg gikk opp, mens jeg syklet opp, likeså det gjørme/svabergetpartiet hvor folk hoppet av syklene uten å prøve.
Nesten mer tilfredstillende det en å sykle inn på en tid bedre en det jeg hadde som mål.

Så får vi se, hvordan det blir med vær/føre og kødannelser. Samt vilket dekk jeg skal velge. Har kjøpt meg FW330, som jeg aldri har brukt, men som jeg har kjøpt for birken. Som en annen sa "neppe det beste dekke for å sykle opp dette partiet". Eller skal jeg velge Piranha dekkene som jeg har brukt et par ses. Er nok litt bedre feste (kanskje ikke så mye ?). Trygghet (punktering/feste) og bra rulleegenskaper vs litt mindre trygghet og litt bedre rulleegenskaper

Re: Birken - endring av løypa [Re: Oddefa] #434917 19/08/2007 05:55
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: oddefa

2. Dette er jo som en annen har nevt ett "terrengritt", da er det for jævlig å ikke prøve å sykle det ene terrengdelen som er der (ok det er vel ikke akkurat sti men også for dårlig å kalles vei). Er faktisk litt prestisje (for meg) å sykle opp der andre går av, selv om jeg ikke nødvendigvis tjener tid på det. F.eks den bratte bakken på grensesrittet (etter låven) hvor alle rundt meg gikk opp, mens jeg syklet opp, likeså det gjørme/svabergetpartiet hvor folk hoppet av syklene uten å prøve.
Nesten mer tilfredstillende det en å sykle inn på en tid bedre en det jeg hadde som mål.

Godt sagt. Det kommer nok til å være min innstilling også hvis jeg noen gang kommer i form til å sykle ritt igjen. ICON_WINK

Kanskje de kunne innføre f.eks. fem bonus-sekunder som trekkes fra sluttiden til alle som ikke går av sykkelen i enkelte bakker?

Re: Birken - endring av løypa [Re: erling] #434920 19/08/2007 06:04
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: erling
Sitat: Dennis
Sitat: Martin.F.
Hvis det er veldig gjørmete og sølete vil det uansett være ganske umulig å sykle opp etter at nesten alle deltakerne har vært igjennom løypa (starter i elite, altså klokken 15.00). Og hvis jeg husker korrekt, så er det sinnsykt bratt der. Da spiller det forsåvidt ingen rolle om jeg har flyweight bak eller et annet lettrullende dekk. Om det er mulig å sykle der så kommer det vel uansett til å gå like fort å hoppe av å løpe, som å sykle?

Dessuten, med flyweightvennlig så mener jeg ingen grøve nedoverkjøringer =)

Det er IKKE "sinnsykt bratt" der.
Syklet der sist fredag, da var det bare å trå rett opp for en halvgammel mosjonist.

Men tjener du noe på å sykle opp der kontra å gå? Neppe.

Jeg selv gjør definitivt det (akkurat som bakken ved Berby på Grenserittet).

Re: Birken - endring av løypa [Re: erling] #435000 19/08/2007 12:36
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: erling
Men tjener du noe på å sykle opp der kontra å gå? Neppe.

Tipper dette er litt individuelt. For min del synes jeg det er lett å miste "flyten" hvis jeg går av sykkelen. Så selv om jeg bruker akkurat like lang tid opp bakken som de som sykler ved siden av, så mister jeg litt trøkk på de neste kilometerne. Så jeg prøver altså å sykle opp.

Øivind

Redigert av oivindg; 19/08/2007 12:39.

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support