Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Canyon, bestillingserfaring.

Re: Canyon, bestillingserfaring. [Re: sykkeloyvind] #420834 12/07/2007 08:15
S
Subs Offline
Besatt
Besatt
S
Fin sykkel josse, artig å se noe annet enn en sort Canyon for en gangs skyld :-)

[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]

Re: Canyon, bestillingserfaring. [Re: Subs] #421002 12/07/2007 17:58
Geir Offline
Avhengig
Avhengig
HOHOHO!! Da er pengene trukket fra konto. Da kan det vel ikke være lenge til jeg kan begynne å plage ferievikarene på posterminalen på Alnabru?

Geir
Re: Canyon, bestillingserfaring. [Re: Geir] #421003 12/07/2007 18:02
perbl Offline
More than words
More than words
Fra sendingsdato har det hvertfall for meg tatt 11 dager hvis sykkelen er på postkontoret i morgen, så du kan sikkert korte ned dette med et par-tre dager hvis du henter den på lageret.

Per B.
Re: Canyon, bestillingserfaring. [Re: perbl] #421116 13/07/2007 08:54
perbl Offline
More than words
More than words
Og der sto det en fortreffelig ES9.0 løst sammenskrudd på kontoret mitt, jeg falt for fristelsen til å se hvordan den så ut når jeg fikk hentet esken på postkontoret ved jobb i dag ICON_SMILE

Forøvrig holdt posten på å skulle sende den tilbake grunnet at de hadde registrert en feillevering, uten at jeg ser hvordan denne skulle være feillevert når den var på korrekt postkontor. Fikk heldigvis lagt på sprang og stoppet dette før de kvittet seg med den.

Per B.
Re: Canyon, bestillingserfaring. [Re: MortenML] #421287 14/07/2007 06:50
B
bike4man Offline
Entusiast
Entusiast
B
Canyon,ja. Ble litt interessert i Canyons fulldemepere. "Merkeguiden" på Arena indikerte at Probike i Bergen var importør av merket. Men hjemmesiden til Probike viste lite om det. Fant en link som førte meg til en Canyon-side med oversikt over modellene. På tysk...
Men ingen opplysning om FJÆRINGSLENGDE på Nerve modellene. Jeg fant det ikke. Ikke under modellomtalen, ikke under "tecknologie", ikke andre steder heller.

Har du bestilt sykkelen fra utlandet? Importerer ikke Probike merket lengere? Eller er det snakk om parallell-import?

Snerten doning.
Mygaruforna?

Re: Canyon, bestillingserfaring. [Re: bike4man] #421288 14/07/2007 07:12
oevk Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: bike4man
Canyon,ja. Ble litt interessert i Canyons fulldemepere. "Merkeguiden" på Arena indikerte at Probike i Bergen var importør av merket. Men hjemmesiden til Probike viste lite om det. Fant en link som førte meg til en Canyon-side med oversikt over modellene. På tysk...
Men ingen opplysning om FJÆRINGSLENGDE på Nerve modellene. Jeg fant det ikke. Ikke under modellomtalen, ikke under "tecknologie", ikke andre steder heller.

Har du bestilt sykkelen fra utlandet? Importerer ikke Probike merket lengere? Eller er det snakk om parallell-import?

Snerten doning.
Mygaruforna?

Probike importerer ikke Canyon i vanlig forstand. De bare fungerer som bindeledd mellom nettbutikken til canyon og kunden, og lagerfører eller importerer ikke sykler.

På Canyon sine nettsider kan du velge språk øverst til høyre. På norsk er det relativt lite info, stort sett kontaktinfo til norsk kundebehandler(probike).

For info om syklene kan du velge engelsk språk oppe til høyre(evnt. bruke www.canyon.com/_en/ for å få hele siden på engelsk. For info om fjæringslengde kan du gå inn på "geometry" under bildet av sykkelen. Der står fjæringslengde forran(I i tabellen) og bak(J i tabellen).

Skal løpe å hente min ESX 8 på posten nå! Juhu

Redigert av oevk; 14/07/2007 07:13.

Øyvind
Re: Canyon, bestillingserfaring. [Re: oevk] #421333 14/07/2007 11:14
B
bike4man Offline
Entusiast
Entusiast
B
Jupp, da klarte selv jeg å finne infoen, og på engelsk! Takk.
Noen som kan si med hvilken total omregningsfaktor man må bruke mot Euro for å få "pris levert i hånden i Norge"? ca 10 kr pr. euro?

Selv på den engelsk-språklige siden kom prisene opp i Euro. Betyr det at nettbutikken har sitt lager/virksomhet basert i Tyskland?

Noen har omtalt prisene på Canyon som rimelige. Står kvaliteten godt i forhold, altså er Canyon et godt kjøp, komponent/holdbarhetsmessig sett?

Redigert av bike4man; 14/07/2007 12:30.
Re: Canyon, bestillingserfaring. [Re: bike4man] #421341 14/07/2007 11:46
perbl Offline
More than words
More than words
Aftenposten har en valutakalkulator som gir deg oppdaterte kurser. Vær obs på at det er mindre avvik i forhold til den banken benytter, men vil ikke utgjøre de helt store summene med mindre det er enormt dyre ting du bestiller. Det blir vel kanskje rundt 8,1 kr/Euro. Legg til rundt 50 euro i frakt, bruk din barndoms matematikklære til å finne pris uten tysk moms på 19%, og legg deretter til 25% norsk moms. Da bør du ha en ide om sånn ca hvor prisen vil havne.

Jeg satte meg ned og regnet sammen prisene på komponentene på ES9.0-en som jeg har fått, og havnet lett opp mot prisen på hele sykkelen hvis jeg skulle kjøpt alle komponentene løst, og det var ikke inkludert rammen til rundt 10000. Så komponentmessig er det definitivt ikke noe å si på, jeg har hvertfall fått en sykkel med mer blingdeler enn jeg kunne drømt om ICON_SMILE Så får vi se hvor lenge det tar før jeg oppdager om det er hold i at X0-skiftere er veike pynteobjekter. Om rammen skal jeg ikke uttale meg enda, da jeg fikk sykkelen i går, og tok meg bare en snill tur langs Nidelvstien i går, men så langt virker det lovende. Skal ta en tur i Estenstadmarka i dag, så kan jeg måle litt mot bakker jeg synes er utfordrende osv, og si hvordan den måler seg mot hardtail-erfaringen min. Men resultatene i tester gjennomført av et veldig bra blad tyder jo på at det ikke er helt håpløse saker man får fra disse tyske postordreleveransene.

Bare Talas-gaffelen du får på Nerve-serien tipper jo lett 7-8k her hjemme, da skal du jobbe litt med å bygge opp f.eks en ES7.0, som du betaler rundt 17k for ferdig levert og avgiftsbetalt.

Redigert av perbl; 14/07/2007 11:49.

Per B.
Re: Canyon, bestillingserfaring. [Re: perbl] #421346 14/07/2007 12:24
B
bike4man Offline
Entusiast
Entusiast
B
Ifølge Canyon er prisen på din ES 9.0 2749 euro.
Går det an å spørre hva du måtte ut med totalt i norske kroner for å få den til gårds? Canyon begynner å lukte godt, synes jeg...

Du har altså en fs med 140 mm bak (pearl 3.3 demper) og justerbar 100 - 140 (Talas) foran.
Vekt er oppgitt til 12,9 kg.
Og så det evige spørsmålet: gynger den plagsomt bortover/oppover? (bakdemperen jeg tenker mest på her).
Sitat: perbl

Bare Talas-gaffelen du får på Nerve-serien tipper jo lett 7-8k her hjemme, da skal du jobbe litt med å bygge opp f.eks en ES7.0, som du betaler rundt 17k for ferdig levert og avgiftsbetalt.

Canyon Nerve ES 7.0 har en oppgitt pris på 1999 euro.
17000 kroner ferdig levert gir et totalt krone/euro-forhold på 8,5. Det er meget pent, og overraskende lavt.

Re: Canyon, bestillingserfaring. [Re: bike4man] #421348 14/07/2007 13:14
MortenML Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Quote:
Og så det evige spørsmålet: gynger den plagsomt bortover/oppover? (bakdemperen jeg tenker mest på her).

3.3 har tre modi: Åpen, flood-gate og låst.

I åpen posisjon vil du nok oppleve en del bobbing. Kan elimineres med korrekt tråkkteknikk.

Flood-gate gir deg mulighet til å strupe demperen. Den blir stivere og reduserer på den måte bobbing samtidig som den svelger unna ujevnhetene.

I låst posisjon er den, -ja, låst og stiv.

Det viktigste er å ha riktig lufttrykk/sag og justere ut fra det. I åpen posisjon kan det virke som om sykkelen (Nerve) setter seg litt og fronten føles høy. Dette har etter min mening ingen betydning når det er rufsete bort og ned. Ved tekniske klatringer sett demperen i fg-posisjon og gaffelen på 100 eller 120 og monsteret har blitt en klatregeit i løpet av sekunder.

Bruk låst kun på asfalt og parkett. Baktriangel og demper er i utgangspunktet konstruert for å gi etter for ujevnheter. Dunker du bortover i ulendt terreng med låst demper risikerer du å slite unødig på demper og svingpunkter.

Redigert av deCadence; 14/07/2007 13:25.

/mitch

Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Re: Canyon, bestillingserfaring. [Re: MortenML] #421355 14/07/2007 13:55
B
bike4man Offline
Entusiast
Entusiast
B
Sitat: deCadence

3.3 har tre modi: Åpen, flood-gate og låst.

I åpen posisjon vil du nok oppleve en del bobbing. Kan elimineres med korrekt tråkkteknikk.

Ved tekniske klatringer sett demperen i fg-posisjon og gaffelen på 100 eller 120 og monsteret har blitt en klatregeit i løpet av sekunder.

Ja, hvis du stryper bakdemperen blir bobbingen svakere, men samtidig reduseres den praktiske fjæringslengden under kjøring.
Full følsomhet og lang fjæringslengde, uten bobbind er dessverre vanskeligå oppnå.
Ja, Scott har jo sin kjente "Traction Mode" som har noe av samme virkning på dempning under kjøring.[/quote]
Quote:

I låst posisjon er den, -ja, låst og stiv. Bruk låst kun på asfalt og parkett.

Nei, bruker ikke låst posisjon på fs-ere jeg. Ikke til transportetepper heller. Med låst demper faller litt av meningen med fulldemper bort, slik jeg ser det.

Har googlet for å finne "reviews" over Canyon fulldempere. Finner ikke ett eneste ord. Ikke om noen Canyon modeller overhodet.
MTBR har ikke engant Canyon på sin merke-liste. (Kan det være fordi det er basert i Tyskland?)

Redigert av bike4man; 14/07/2007 13:57.
Re: Canyon, bestillingserfaring. [Re: bike4man] #421356 14/07/2007 14:02
MortenML Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Jeg har lest omtalene av Canyon i Fri Flyt, Terrengsykkel og tyske Bike. Holder i massevis for meg. Jeg har selv en ES 9.0 og smilet går fra øre til øre. Det er normalt å være skeptisk, men i dette tilfellet er det ubegrunnet ICON_WINK

Når det gjelder MTBR så er det mye high-end og snacks som ikke har omtale der.

/mitch

Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Side 7 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Moderator  support