|
Treningsutfordring på jobben
|
Treningsutfordring på jobben
01/06/2023 07:49
|
ScottRacing
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Vi skal ha en uformell konkuranse på jobben om daglig trening; med trening i denne sammenheng menes lavnivå som å gå opp trappen til kontoret, gå en tur etter jobben og andre banale ting. Bakgrunnen er at vi har hatt ett hjerteinnfarkt blandt de ansatte og har flere gode potensielle kandidater
Noen som har forslag til ting som vi kan implementere slik at vi får med de som blir svett av å trekke opp en øl ?
Æresmedlem i KrampeKameratene
|
|
|
Re: Treningsutfordring på jobben
[Re: ScottRacing]
01/06/2023 08:46
|
eOpseth
Ivrig
|
Ivrig
På denne årstiden, er ikke "sykle til jobben" nærmest en klassiker?
Vi hadde også en enda mer lavterskel ved også å inkludere gå/sykkel/whatever til jobben. Folk logget kilometer, hoppet av bussen en stasjon for tidlig, og det var noen billetter til et idrettsarragement som premie. Engasjerte bredt, men om du får med de som virkelig BØR være med er kanskje litt mer tja.
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
|
|
|
01/06/2023 09:08
|
simson
Ivrig
|
Ivrig
På jobben her hadde de noe tilsvarende ønske og iverksatte da skritttelling, da det var enkelt og kunne fungere for absolutt alle.
- Bør følge med veiledning om hvordan du enkelt aktiverer dette på iphone/android. - Kan sette mål om feks 7500 skritt per dag/ at antall totale skritt i avdelingen utløser så og så mye i intern premie / premiering av mest aktive gåer / konkurranse mellom team (snitt per deltaker), etc
Det førte faktisk til at mange i den litt mer passive gjengen på 55-65 ble ivrige og logget skrittene, tok seg en gåtur på kvelden siden de manglet bare 800 skritt, etc.
|
|
|
01/06/2023 11:32
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hehe! Jeg minnes da jeg deltok i en sånn i en tidligere jobb. All aktivitet av type gange++ kunne telle med.
Jeg jobbet på byggeplass og var på beina tilnærmet hele dagen. Det var mange kilometer og mange hundre høydemeter i trappetårn hver dag. Og så syklet jeg ofte 3-4 dager i uka når jeg kom hjem.
Men jeg var ikke i nærheten av å lede på listene, så gudene vet hva de andre jobbet med. Det kan neppe ha vært debiterbare timer i hvertfall.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
01/06/2023 12:09
|
Skogsmatrosen
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Vi har brukt https://dytt.no/ tidligere som jeg synes var veldig bra (kontra manuell registrering i regneark...). Den koster litt mener jeg, men har en fin og tilgjengelig app som konverterer alle slags aktiviteter til skritt. Kan også synke med ulike aktivitetsklokker.
|
|
|
01/06/2023 14:10
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg har også dratt i gang dytt i tidligere og nåværende jobb og det har skapt masse engasjement og diverse sofaslitere som har kommet seg ut på tur. Veldig bra opplegg med gode rapporter osv på score omregnet til skritt fra allverdens aktiviteter på enkeltpersoner, team og bedrifter. Flere varianter av konkurranser hvor mange bedrifter starter likt flere ganger i året eller egne konkurranser for din bedrift hvor oppstart og periode kan velges.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
|
|
|