Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Filter til ventilasjonsanlegg, forskjeller?

Filter til ventilasjonsanlegg, forskjeller? #2734688 30/05/2023 08:51
M
Mr.Jacobsen Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
M
Skal skifte filter i ventilasjonsanlegget (for vår del et Systemair VTR 300). Ser det er et mylder av ulike tilbydere der ute, uten at jeg som ikke-fagmann skjønner bæret av hva som er forskjellen på dem. Det eneste jeg egentlig skjønner er at å kjøpe direkte fra Systemair ender opp med nesten dobbel pris av andre steder.

Er det noen forskjell på filtre? Er vel egentlig like greit å bare kjøpe filterabonnement først som sist? Mistenker at vi egentlig burde byttet filter hvert halvår, og at dette er eneste fornuftige måte å sørge for at vi husker dette.

Re: Filter til ventilasjonsanlegg, forskjeller? [Re: Mr.Jacobsen] #2734690 30/05/2023 09:29
magic Offline
Besatt
Besatt
Har også systemair vent-aggregat, kjøpte uoriginalt 1 gang eller 2. En forskjell jeg la merke til var at det ikke var noen tettelist / silikon / gummi rundt plastdelen som skyves inn i aggregatet. Så det blei vel litt luft/støvlekkasje rundt, sikkert ikke mye.
Utover det merka jeg ikke så mye annerledes, har takka ja til abo fra Systemair og får tilsendt årlig og skifter filter etter et drøyt halvår. Ser ut som det trengs også når man ser på de brukte filtrene ICON_SMILE

Hilsen Lars

"It's like deja-vu, all over again"
Re: Filter til ventilasjonsanlegg, forskjeller? [Re: Mr.Jacobsen] #2734693 30/05/2023 09:36
Jomar Henriksen Offline
Ringrev
Ringrev
Bestiller fra Luftig.no. Tror de har bredt utvalg. Koster ca 700kr for 6mnd

Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå