Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Lydløs romaskin

Lydløs romaskin #2730343 19/03/2023 18:28
Arne_And Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Jeg har en waterrower, men valgte dessverre modellen A1 med metallskinne, den er ikke spesielt stille. Jeg vurderer å bytte den ut med en stillegående modell. Så vidt jeg kan skjønne så må man velge en med (kun) magnetisk motstand hvis den virkelig skal være stille. Er det noen som har en slik som kan si noe om lydnivået og rofølelsen?

Problemet er at jeg har den på loftet, barnas soverom er i etasjen under, og da kan jeg ikke ro når de skal sovne. Lyden forplanter seg gjennom gulvet. Jeg tror ikke det er skvulpelyden som høres, det er metallskinnen. Den har dårlig design som gjør at den bråker. Den dyre waterrower er antakelig stille nok, men for dyr, og jeg synes det er litt styr med vann på tanken. Jeg fikk problemer med algevekst en gang, det var ganske styrete å ordne opp i. Så jeg skal ikke ha en vannroer igjen, selv om de billigere kopiene sikkert er innenfor budsjett.

Romaskiner med luft- eller vannmotstand har sikkert mer realistisk rofølelse enn magnetiske, men jeg bruker den stort sett i maksimum 10-15 minutter som oppvarming, jeg bruker den ikke til kondistrening, så jeg tror ikke det er kjempeviktig.

Re: Lydløs romaskin [Re: Arne_And] #2731263 07/04/2023 10:26
torbis Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg forelsket meg i noe så simpelt, men genialt, som Infico E2. Helt lydløs. Det eneste som avgir lyd er når fotstøtten dunker borti skinnene, men fest et par møbelknotter på hver side, og problemet er løst. Tar null plass heller ICON_SMILE

Har skrevet en test av den her.
https://pulssonen.no/artikler/infico-e2-romaskin-test/

Re: Lydløs romaskin [Re: Arne_And] #2731421 11/04/2023 14:49
hansib Offline
Ivrig
Ivrig
Har rotet meg borti dette mørke hjørnet jeg også. Men er det noen som kjenner til en relativt lydløs en med blåtann eller ant+? integrasjon er jo viktig.. Når man har kjøpt for dyr garminklokke..

Re: Lydløs romaskin [Re: Arne_And] #2731451 12/04/2023 07:36
Arne_And Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Takk for tips torbis! Jeg har også sett på Abilica WinRower 2.0 som jeg ser dere også har testet, har du testet den og kan sammenligne?

Re: Lydløs romaskin [Re: Arne_And] #2731452 12/04/2023 07:48
torbis Offline
Ivrig
Ivrig
Hei.
Ikke testet den selv, så har ikke direkte sammenligningsgrunnlag. Men den skal være veldig god, og har en fin pris. Generelt er det veldig lite støy fra romaskiner med magnetisk motstand. Infico E2 er så godt som lydløs.

Mange sier at romaskiner med vannmotstand er stillegående, men det er jeg sterkt uenig i. Det blir jo kraftig plaskelyder hver gang du tar et tak. Og luftmotstand er enda verre når det kommer til støy.

For @hansib så kan denne kanskje være aktuell?
https://m.sportgymbutikken.no/no/artiklar/roddmaskin-incondi-rw600-insportline.html

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå