Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Magura Vyron eLECT

Magura Vyron eLECT #2729556 05/03/2023 13:43
S
s0und Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S
Er det noen som har testa denne trådløse dropperen fra Magura eller? Syns den er så mye cleanere enn AXS dropperen men lurer jo på hvordan den er kvalitetsmessig.

På forhånd takk

Martin Hagen
Re: Magura Vyron eLECT [Re: s0und] #2729560 05/03/2023 15:28
U
universalis Offline
Ringrev
Ringrev
U
Jeg har hatt en i ett år nå. Fungerer greit, men ikke strålende. Hatt to tilfeller av irritasjonsmomenter med den. Det ene er at forbindelsen mellom fjernkontroll og senkepinnen må sjekkes før hver sykkeltur. Jeg har hatt et par-tre tilfeller hvor den ikke har fungert pga manglende forbindelse. Det andre er at den generelt er litt treg til å reagere, det er litt forsinkelse før den utfører kommmandoen. Utover det var den lett å montere og er som andre trådløse enheter enkel å flytte mellom ulike sykler.

Div. sportsremedier ...
Re: Magura Vyron eLECT [Re: s0und] #2729561 05/03/2023 16:54
S
s0und Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S
Aha er det en lang reaksjonstid på aktiveringen? Det betyr at du må planlegge en stund i forveien før du aktiverer den? Det er jo ikke alltid like enkelt.

Martin Hagen
Re: Magura Vyron eLECT [Re: s0und] #2729562 05/03/2023 17:15
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Denne har fått slakt i alle tester i begge generasjoner, spesielt fordi den har forsinkelse fra trykk til utførelse, og den første (usikkerpå siste) hadde også et vindu den er åpen fra trykk, ikke sånn at når du slipper så lukker ventilen osm på alle andre. Jeg ville nok kjøpt AXS.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Magura Vyron eLECT [Re: s0und] #2729576 06/03/2023 07:31
Ugla Offline
Besatt
Besatt
Kjenner ikke Magura sin pinne, men jeg har Reverb AXS på tre sykler. Eldste sykkel er snart fire år, og med unntak av en issue på den første pinnen som løste seg greit på garanti (da produktet var helt nytt i markedet), så har dette vært en fin opplevelse. Trenger ikke å gjøre altfor mye vedlikehold heller, og lar seg også lufte helt fint på linje med BikeYoke skulle det behovet oppstå.

Lars-Erik
Re: Magura Vyron eLECT [Re: s0und] #2729619 06/03/2023 14:48
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Jeg har hatt sånn pinne.
Den gikk i stykker en gang, da fikk jeg ny fra sykkelkomponenter. Det viste seg at det hadde holdt med ny kontrollenhet (batteri og mottager på pinnen)

Pimnnen funker fint, særlig om man ikke bruker andre hydrauliske pinner.
Det er en ganske liten forsinkelse ca 0,5 sekund fra knappetrykk til den er åpen og kan senkes. Så er den åpen en kort stund til den låser. Dvs. sitt på setet, trykk ned og bli sittende bittelitt så er alt på stell. Det er samme opp. Trykk på knapp setet spretter opp etter 0,5 sekund. Vent bittelitt før du kan sitte.

Dette funker supert om man har setet enten nede eller oppe. Jeg liker å senke et par-tre cm i stukete teknisk terreng hvor jeg fortsatt tråkker. Der var det litt oftere jeg bomma på høyden.

Utover det er pinnen veldig glatt og fin, gir et bunnsolid inntrykk og min fikk ikke noe slark på de tå årene jeg hadde den.
Det var aldri noe tull med forbindelse som Universalis forteller om. Men både knappen og pinnen går i dvale etter en stund. Pinnen våkner fort, men har du ikke vært borte i knappen på 30 minutter eller deromkring må den våkne før den reagerer. Den holder forrresten superlenge på en lading.

LarsB

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå