Jeg har hatt sånn pinne.
Den gikk i stykker en gang, da fikk jeg ny fra sykkelkomponenter. Det viste seg at det hadde holdt med ny kontrollenhet (batteri og mottager på pinnen)
Pimnnen funker fint, særlig om man ikke bruker andre hydrauliske pinner.
Det er en ganske liten forsinkelse ca 0,5 sekund fra knappetrykk til den er åpen og kan senkes. Så er den åpen en kort stund til den låser. Dvs. sitt på setet, trykk ned og bli sittende bittelitt så er alt på stell. Det er samme opp. Trykk på knapp setet spretter opp etter 0,5 sekund. Vent bittelitt før du kan sitte.
Dette funker supert om man har setet enten nede eller oppe. Jeg liker å senke et par-tre cm i stukete teknisk terreng hvor jeg fortsatt tråkker. Der var det litt oftere jeg bomma på høyden.
Utover det er pinnen veldig glatt og fin, gir et bunnsolid inntrykk og min fikk ikke noe slark på de tå årene jeg hadde den.
Det var aldri noe tull med forbindelse som Universalis forteller om. Men både knappen og pinnen går i dvale etter en stund. Pinnen våkner fort, men har du ikke vært borte i knappen på 30 minutter eller deromkring må den våkne før den reagerer. Den holder forrresten superlenge på en lading.
LarsB