Fulle lommer i sykkeltrøye er ubehagelig og ustilig, men et belte med greier under trøya tror jeg ikke hjelper verken med det ene eller andre. Det vil gjøre lommene på trøya enda mer klumpete, også. Sekk og/eller sykkelmontert oppbevaring.
Lang tur er 15 mil. Alt annet er middels lang :-D Tenker fortrinnsvis på dagsturer (to-tre turer) med base på hotell. Vær: Norsk sommer, så alt fra regn til 30 grader.
Når baklommene har vindvest/regnjakke, banan, energibar, verktøy, ekstraslange, mobil så er de ubehagelige ja. Rammevesker er selvfølgelig en mulighet, men det ser jo også mindre stilig ut altså. Spesielt om man er ellers er aero :-D
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
At 40 km/h, the Top Tube, Frame, and Rear Pack make the Kanzo Fast 16.66 watts faster. Even at 32 km/h, the average speed for the front of the pack at Unbound, the packs save 2.4 watts.
(...)
At such comparatively low speeds, these savings are significant and roughly match the savings you would expect from switching to a set of deep-section carbon wheels or a tailored skinsuit.
Lang tur er 15 mil. Alt annet er middels lang :-D Rammevesker er selvfølgelig en mulighet, men det ser jo også mindre stilig ut altså. Spesielt om man er ellers er aero :-D
Halvfulle lommer i sykkeltrøya og et oppbevaringsbelte under der igjen fordi rammevesker er ustilig? Det tror jeg du må forsøke så se for deg.
Er det fra hotell til hotell, eller bare dagsturer bort fra et hotell?
Et tips er å finne et par zip-fryseposer i forskjellige størrelser, dytt inn det du tenker du skal ha med på tur, kjøp utstyr som er litt større enn dette. Gjerne fordel vekten, da det gir en bedre kjøreopplevelse.
Jeg har mobil, kort, slange og verktøy i toptube-bag(denne tar jeg aldri av). I rammevesken har jeg det jeg kanskje må ta frem, ala jakke, hansker, lue etc. I setevesken har jeg de ting jeg ikke trenger se i løpet av dagen. De fleste produsenter har ganske like ting å tilby, forskjellen ligger ofte i vekt, material og innfestning. Jeg har Restrap selv, men de har solide produkter, med følgende vekt og pris. Restrap Race Seteveske på 7 liter er kanskje dekkende til hotell-til-hotell-bruk? Tror det ble konklusjonen i en lignende tråd ifjor.
Rumpetaske er "hipt" for de hippe som tror espresso er en nyskapning og for min mor på 70 som går mye på ski. For treningsbruk er løpevest langt mer komfortabel.
Redigert av Andreas83; 01/02/202315:07.
Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Lang tur er 15 mil. Alt annet er middels lang :-D Tenker fortrinnsvis på dagsturer (to-tre turer) med base på hotell. Vær: Norsk sommer, så alt fra regn til 30 grader.
Når baklommene har vindvest/regnjakke, banan, energibar, verktøy, ekstraslange, mobil så er de ubehagelige ja. Rammevesker er selvfølgelig en mulighet, men det ser jo også mindre stilig ut altså. Spesielt om man er ellers er aero :-D
Vindvest, banan, energibar (holder med én av delene opp til 150 om du ikke bulker) og mobil går jo nedi én lomme, og da har du TO tomme lommer igjen. Velstand!
Hvilke verktøy er det du har med deg? Kapp- og gjæringssag?
Men da er altså forumet enstemte i at jeg sparer de 250, og legger pengene i en stor saltaske?
Nei, så vidt jeg kan se fra tråden, er konsensus at du kjøper magebeltet og bruker det på nudiststrand for proviant eller som penis-futteral mens du spiller retro kurong-bordspill som du hadde med under trøya for å vise damene at du ikke har (store) bilringer.
Det er i hvert fall den løsningen jeg ser for meg.
Men da er altså forumet enstemte i at jeg sparer de 250, og legger pengene i en stor saltaske?
Nei, så vidt jeg kan se fra tråden, er konsensus at du kjøper magebeltet og bruker det på nudiststrand for proviant eller som penis-futteral mens du spiller retro kurong-bordspill som du hadde med under trøya for å vise damene at du ikke har (store) bilringer.
Det er i hvert fall den løsningen jeg ser for meg.
Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Dette utviklet seg noget overraskende til å bli en knalltråd; men helt seriøst, for en tur på inntil 150 så er en liten (typ så liten du får tak i) seteveske til multiverktøy og småplukk sammen med noe mat/ vest og mobil i baklommene alt man trenger. Jo mindre jo bedre.
Når man har løs-ermer og bein, en regnjakke og alt av viktigheter med så er det jo stappings i alle lommer. Spesielt for meg, som ikke har gidda kjøpe det feteste light utstyret :-D (viktigheter er da multiverktøy, slange, kjedeledd, ekstra skrue til cleats (ja jeg har mistet de før på tur), mobil, kort, sjokolade og den dropsposen som ble kjøpt på siste bensertstopp)
Eller har dere andre filosofier når været står midt i mot og regnet begynner å få økt viskositet på tidlige sommerturer?
Nå begynner jeg å hele mot slik rumpetaske, men bært foran på magen slik cruiceturister gjør. Da vil jo veska ligge der som en baug-bulb og gi positive effekter på kjølvannet.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Jeg satte på en liten rammeveske på raceren til bruk på de lange turene, men det har blitt til at den nesten alltid står på. Brukte en liten styreveske før, men mye diggere med rammeveske. Da får jeg verktøy, mat, snus, og mere til i veska, så har jeg bare mobilen på lomma. Veldig digg synes jeg. Utseendemessig ikke helt ok, men det matcher watten til rytter.
Jeg gjør også det, gått over til liten rammeveske på både racern og gravel-sykkeln til hverdagsbruk. Føles mer naturlig å bruke ledig plass i ramma enn å dingle foran. Har den minste av disse på begge; https://www.wiggle.com/lifeline-adventure-frame-bag
ekstra skrue til cleats (ja jeg har mistet de før på tur)
Hvis det skulle skje en gang til så kan du låne en bremseskivebolt som en nødløsning. Du må huske på å takke meg når du i sommer sliter deg over en fjellovergang og priser deg lykkelig for de 10 grammene spart :-)
Ellers, som terrengsyklist med en vanligvis fullstappa Evoc-sekk så sliter også jeg med å være minimalist når jeg sykler på grusraceren. Har endt opp med å alltid ha en liten styreveske påmontert. Der har jeg multiverktøy, gasspatroner, liten pumpe i tilfelle gasspatronene feiler, slange, lappesaker, bitteliten wirelås hvis jeg må innom bensinstasjon eller kafé, ekstra buff. Bortsett fra lås og buff har jeg aldri fått bruk for noe av det. Matpakke, energibar, mobil, vindjakke går bak på lommene.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han