Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Hvilken sykkellykt anbefalles i mørket?

Re: Hvilken sykkellykt anbefalles i mørket? [Re: Aktiv1] #2723852 07/11/2022 17:35
A
AGT Offline
Avhengig
Avhengig
A
Har funnet frem til en batteripakke på Ebay som ser ut til å være veldig bra og billig.

Etter å ha funnet denne tråden på MTBR forumet , hvor de linker til https://www.ebay.com/itm/234008483300 batteripakken på 10 000 mah.

Etter hva jeg ha skjønt , så er FMA nettbutikken til Hunk Lee. Han har et temmelig godt rykte på seg.

De bruker 4 stk samsung 50e celler.
I tillegg er batteripakken betydelig lettere enn de vanligere batteripakkene som jeg har + som f.eks XXL selger.

Kjøper du 1 stk, er prisen 43.83 $
Kjøper du 2 stk , er prisen 35.94 $ pr. stykk.
Kjøper du 3 stk, er prisen 33,75 $ pr.stykk
Kjøper du 4 stk, er prisen 30.68 $ pr stykk

Re: Hvilken sykkellykt anbefalles i mørket? [Re: erikskon] #2723882 08/11/2022 08:31
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
Sitat: erikskon
Kombinasjonen lite batteri og ingen fjernkontroll er i alle fall ugunstig. Når man må stoppe for å justere lyktene blir det jo fort til at man bare fortsetter med kjørelys.

Det var mye bra med Outbound, men ingen remote til den prisen synes jeg er veldig dårlig.

Men!! De har jo usb c som kan lade fra hvilken som helst batteripakke mens at du bruker lyktene. Det er jo genialt!

Jeg har kjørt med Outbound i 2 sesonger nå (Hangover og Trail Evo), og er sjukt fornøyd. Spesielt Trail Evo er et monster av et lys, det er som en vegg av lys som gir det lyset du trenger! Mangel av ledning og eksternt batteri er et skikkelig pluss.

De fleste av mine turer om vinteren er på mindre enn 3 timer, og da holder Trail Evo godt. Enten i Adaptive (2.6 timer), eller Medium setting (4.2timer). Skal man være ute lenger enn tre timer, så kjør alt i Medium og sett til High i nedoverbakkene (hvis man trenger det). Jeg har til gode å gå tom på Trail Evo.

Hangover er også super enkel å forholde seg til. Jeg har gått tom én gang på dette lyset (men hadde selvsagt Trail Evo). Den er lett (100gram), og er en super kombo til et styrelys. Velger denne hver gang jeg skal ut.

Jeg har heller ikke vært borti overoppheting (autodimming av lys) på denne pakka.

Utrolig digg festesystem og cable-management

Hvis jeg skal trekke for noe:
- ingen remote, spesielt med tanke på neste punkt
- Blinkefunksjonen til Trail Evo er for sterk, jeg trenger en rask måte å dimme på
- ja, de har passthrough (jeg har ikke brukt dette), men jeg vet at det er litt mekk med hvilken setting de må være i for å tømme riktig batteri først osv. Her kunne det vært tydeligere instruksjoner fra Outbound på hvilke batterier de anbefaler og hvilken setting som gjelder.

- Jeg har en Gemini Titan (og Duo!) liggende med latterlig mye lumens, men de har ikke blitt brukt siden jeg fikk Trail Evo og Hangover (hvis noen er keene så send DM for en god deal)

Til slutt, hvis noen lurte. Anbefales på det sterkeste.

[Linket bilde]

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Hvilken sykkellykt anbefalles i mørket? [Re: Trond Vidar] #2723885 08/11/2022 08:59
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Trond Vidar

Jeg har kjørt med Outbound i 2 sesonger nå (Hangover og Trail Evo), og er sjukt fornøyd. Spesielt Trail Evo er et monster av et lys, det er som en vegg av lys som gir det lyset du trenger! Mangel av ledning og eksternt batteri er et skikkelig pluss.

De fleste av mine turer om vinteren er på mindre enn 3 timer, og da holder Trail Evo godt. Enten i Adaptive (2.6 timer), eller Medium setting (4.2timer). Skal man være ute lenger enn tre timer, så kjør alt i Medium og sett til High i nedoverbakkene (hvis man trenger det). Jeg har til gode å gå tom på Trail Evo.

Hangover er også super enkel å forholde seg til. Jeg har gått tom én gang på dette lyset (men hadde selvsagt Trail Evo). Den er lett (100gram), og er en super kombo til et styrelys. Velger denne hver gang jeg skal ut.

Jeg har heller ikke vært borti overoppheting (autodimming av lys) på denne pakka.

- Blinkefunksjonen til Trail Evo er for sterk, jeg trenger en rask måte å dimme på
- ja, de har passthrough (jeg har ikke brukt dette), men jeg vet at det er litt mekk med hvilken setting de må være i for å tømme riktig batteri først osv. Her kunne det vært tydeligere instruksjoner fra Outbound på hvilke batterier de anbefaler og hvilken setting som gjelder.

- Jeg har en Gemini Titan (og Duo!) liggende med latterlig mye lumens, men de har ikke blitt brukt siden jeg fikk Trail Evo og Hangover (hvis noen er keene så send DM for en god deal)

Veldig interessant. Ble oppmerksom på disse og VELDIG nysgjerrige etter å ha hørt grunnleggeren snakke om, og reklamere for, Outbound på Downtime Podcast "nettopp".
Bra beskrivelse av funksjon, ser du også har kjørt i kulda... og batteriene holder der også?
Fjernkontroll er for meg enda en ting som kan ryke, så ikke et minus.

Redigert av RazeFaze; 08/11/2022 08:59.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Hvilken sykkellykt anbefalles i mørket? [Re: Aktiv1] #2723888 08/11/2022 09:16
avdem Offline
Avhengig
Avhengig
Bestilte Evo kit i helga så da satsar vi på at snøen let vente på seg nokre veker til. Trur hangover vil bli ei akkurat passe hjelmlykt til kveldstoppturane utover vinteren og.

Ser iallefall fram til ledningsfri....

Stisykling i Nordfjord: www.stinordfjord.blogspot.no
Re: Hvilken sykkellykt anbefalles i mørket? [Re: RazeFaze] #2723896 08/11/2022 10:31
Trond Vidar Offline
Sitat: RazeFaze

Veldig interessant. Ble oppmerksom på disse og VELDIG nysgjerrige etter å ha hørt grunnleggeren snakke om, og reklamere for, Outbound på Downtime Podcast "nettopp".
Bra beskrivelse av funksjon, ser du også har kjørt i kulda... og batteriene holder der også?

Ja, de holder fint i kulda. Jeg har ikke merket særlig forskjell. Jeg har primært kjørt når det er kaldt ute. Når jeg "pendler" til og fra stien, så skrur jeg bare av Evo og kjører Hangover på Low. Så remote er ikke et must for meg. Jeg anerkjenner at noen trenger det.

Jeg hørte på Podcasten på søndag, og det er gøy å høre på. Jeg føler ikke at han drar den for langt på sin egne produkter opp mot mine erfaringer med produktet.

En siste ting jeg vil legge til, er hvor vid lyskilden til Evo er, jeg skjønte ikke helt hvor bra den var før jeg brukte den. Prøver med noen gamle bilder. Du kan se at kjeglen omtrent er "bak" hjulet. Det gir en utrolig fin kjørefølelse. Det er sikkert andre produkter som har dette, men sammen med et jevnt lysbilde totalt sett så føler ihvertfall jeg at jeg ser stien og terrenget godt.

[Linket bilde]

[Linket bilde]

Re: Hvilken sykkellykt anbefalles i mørket? [Re: Trond Vidar] #2723901 08/11/2022 10:49
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: RazeFaze

Ja, de holder fint i kulda. Jeg har ikke merket særlig forskjell. Jeg har primært kjørt når det er kaldt ute. Når jeg "pendler" til og fra stien, så skrur jeg bare av Evo og kjører Hangover på Low. Så remote er ikke et must for meg. Jeg anerkjenner at noen trenger det.

Jeg hørte på Podcasten på søndag, og det er gøy å høre på. Jeg føler ikke at han drar den for langt på sin egne produkter opp mot mine erfaringer med produktet.

En siste ting jeg vil legge til, er hvor vid lyskilden til Evo er, jeg skjønte ikke helt hvor bra den var før jeg brukte den. Prøver med noen gamle bilder. Du kan se at kjeglen omtrent er "bak" hjulet. Det gir en utrolig fin kjørefølelse. Det er sikkert andre produkter som har dette, men sammen med et jevnt lysbilde totalt sett så føler ihvertfall jeg at jeg ser stien og terrenget godt.

Han snakker veldig nøytralt, helt enig.
Mye kunnskap, spesielt dette med lyskjeglen.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Hvilken sykkellykt anbefalles i mørket? [Re: Aktiv1] #2723932 08/11/2022 13:46
Trond Vidar Offline
Når det blir veldig kaldt, så går selvsagt batteritiden ned. På MTBR (hvor Outbound er veldig aktive), så er det mulig å tape litt kreativt osv for å få batteritiden lenger. De referer til noen kunder i Alaska som er kreative, hvor det garantert er dager som tilsvarer våre kaldeste vinterdager ganske ofte.

https://www.mtbr.com/threads/outbound-lighting-trail-evo-discussion.1158145/post-15562516

[Linket bilde]

Vedlegg
Screenshot 2022-11-08 at 14.42.44.png (241.1 KB, 1565 nedlastinger)

Re: Hvilken sykkellykt anbefalles i mørket? [Re: Trond Vidar] #2726194 25/12/2022 13:32
M
MarkusA Offline
Fersking
Fersking
M
Når det blir veldig kaldt, så går selvsagt batteritiden ned. På MTBR (hvor Outbound er veldig aktive), så er det mulig å tape litt kreativt osv for å få batteritiden lenger. De referer til noen kunder i Alaska som er kreative, hvor det garantert er dager som tilsvarer våre kaldeste vinterdager ganske ofte.

https://www.mtbr.com/threads/outbound-lighting-trail-evo-discussion.1158145/post-15562516

[Linket bilde]

Noen som selger disse i Norge eller skal man bestille fra hjemmesiden deres?

Re: Hvilken sykkellykt anbefalles i mørket? [Re: Aktiv1] #2726195 25/12/2022 13:49
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Outbound er som nevnt tidligere importert av ProBike.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Hvilken sykkellykt anbefalles i mørket? [Re: baronKanon] #2726196 25/12/2022 13:56
M
MarkusA Offline
Fersking
Fersking
M
Sitat: baronKanon
Outbound er som nevnt tidligere importert av ProBike.

Tusen takk

Re: Hvilken sykkellykt anbefalles i mørket? [Re: Trond Vidar] #2726216 26/12/2022 18:40
M
MarkusA Offline
Fersking
Fersking
M
Sitat: erikskon
Kombinasjonen lite batteri og ingen fjernkontroll er i alle fall ugunstig. Når man må stoppe for å justere lyktene blir det jo fort til at man bare fortsetter med kjørelys.

Det var mye bra med Outbound, men ingen remote til den prisen synes jeg er veldig dårlig.

Men!! De har jo usb c som kan lade fra hvilken som helst batteripakke mens at du bruker lyktene. Det er jo genialt!

[Linket bilde]

Fikk bestilt evi downhill package fra probike idag, skal bli veldig interessant og se hvordan disse er.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå