Hei. Har en Thule chariot sykkelvogn. Fungerer utmerket på min sykkel, men konas sykkel er det verre med. Der er det veldig tungvint å feste sykkelvognen fordi støtta til sykkelen står i veien. Noe kona ikke vil fjerne for hun liker den.
Vi kommer rundt problemet med å løsne hjulet og snu festet til sykkelvognen også snu feste tilbake igjen. Dette er ganske tungvint å gjør at hun ikke bruker sykkelvognen i det hele tatt. Dette gjør at når hun kommer hjem etter å ha hentet i bhg så får jeg hjem en sur og irritert kone fordi turen hjem har vært dritt og tatt fryktelig lang tid. Det tar 5 min å sykle og hun har brukt 45 min.
Hadde blitt evig takknemlig hvis noen hadde en god løsning på problemet mitt.
Kan legge ved et bilde i morgen av problemet hvis folk ikke skjønner hva jeg mener
Vi trenger nok et bilde. Men jeg mistenker hun har støtte som er festet i kjede/setestag. Kan det hende støtte som monteres ved kranken kan løse problemet? Finnes noen forskjellige typer, men ikke alle sykler er egnet.
Har samme utfordring med fruens elsykkel. Der kan man omgå problemet ved å ta støtten opp når vogna skal festes, men det krever litt balanseferdigheter med sykkelvesker og kalde fingre. En mulighet kan rett og slett være å finne ei støtte som har en festemekanisme inn mot rammen som er mer elegant og bygger mindre?
Universalløsningen er vel å bruke en annen type støtte som er festet et annet sted, lenger fram (ikke på/ved akslingen). Enten under kranken eller langs kjedestaget. Vi bruker en støtte festet til kjedestaget på begge pendlesyklene våre.
Eneste gjenværende problem er at festet for bagasjebrettet står såpass ut ovenfor aksingen at "låsebolten" til Thule-draget er vanskelig/umulig å sette inn fra oversiden. Vi løste det en stund med å sette den inn oppned, og det fungerte greit nok men var litt tungvint. Alternativet er å vri litt på "koppen" man setter draget inn i sånn at bolten ikke settes inn vertikalt.
Alle som har Thule Chariot i bruk daglig, på tvers av flere sykler, gjør seg en kjempetjeneste ved å bytte ut Thules klønete innfesting med Weber Kopplung eller lignende (https://www.weber-products.de/de/sh...ranhaenger-Hundeanhaenger?product-id=591). De har mange ulike varianter for å passe diverse rammer, med og uten støtte.