Jaggu! Bestilte 650b (45Nrth Gravdal) vinterdekk i september - og nå er de på vei i posten. Mon tro om det var Evergreenbåten som endelig har klappet til kai?
Beklager irrelevant post i racerforumet, men dette var også en liten heads up til @Trønderbart, som kan være i samme situasjon.
Sitat: Trønderbart
Ikke i dag, men litt før jul. Flesket til og la inn bestilling på Canyon commuter 7 (gates carbon, intern Alfine 11, dynamolys, bagga og skjermer).
Fant ut at den ene Daccordien min var av samme slag som ble brukt av team "Kross - Montanari G. - Selle Italia", så når det viste seg å være en trøye til salgs på bukta i riktig størrelse måtte jeg jo kjøpe den.
Får håpe det dukker opp en kortermet variant etter hvert også, så jeg kan se korrekt ut i kokende sol.
Garmin Varia RTL516 sykkelradar og ny Lezyne minipumpe etter at den gamle ble liggende igjen i skogen etter uforsiktig omgang med Komoots ruteplanlegger.
Mottok pakke inneholdende disse godsakene fra Ebay idag. Nyoverhalt og nye hoods som er dratt på i ettermiddag. Måtte gå til anskafelse, da ene Record girspaken knakk på min Caad9. Står 10 Micron på Chorusen her, mens det står 10 Ultra på Record ergoen. Noen som vet om det er forskjell i funksjon mellom Micron/Ultra?
Re: Hva har du kjøpt i dag?
[Re: mpe]
#271900203/09/202207:27
Campa-eksperter på forumet vet mer, men så vidt jeg vet:
Micron: Micron er kort for Micro Adjustment og indikerer at man kan mikrojustere forgir. Se bilde fra 2007-katalog.
Ultra: Ultra er kort for Ultra-Shift, som indikerer at man kan hoppe flere tannhjul på kassetten med én bevegelse av hendelen, i motsetning til Power-Shift.
Hva som måtte være forskjeller i funksjon mellom hendlene/gruppene merket Micron eller Ultra, kjenner jeg ikke til i detalj. Både Chorus og Record som du nevner, skal kunne hoppe flere tannhjul med én bevegelse. Jeg ser at det på verdensveven påpekes at Campagnolo i 2007 ville minne om at mikrojustering ble beholdt på Chorus, mens det var endringer på Centaur, og derfor merket førstnevnte hendler med Micron.
Litt for tykke hjul til denne arenaen, men jeg har kjøpt leketøy. BMC Twostroke 01 Three i en smashing farge fra Birk til en latterlig god pris (føler jeg selv, i alle fall).
Gratulerer med ny sykkel, skikkelig fin den der. Sitter og funderer på den selv da jeg savner hardtail og jeg antar de 25% i rabatt kommer oppå allerede rabattert Birk pris.
Takker! Veldig fornøyd så langt. Ja, det stemmer. DNB Supertilbudet gir 25% på hele butikken, inkludert rabatterte varer. Måtte gi ca. 18k for sykkelen, ned fra listepris på ca. 27k.
Gjorde også et kupp på Feedback Sports Pro-Elite mekkestativ. Var satt ned med 25%, så havnet til slutt på 1799,- når Supertilbudet var lagt på i stedet for 3199,-.