Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 47 av 116 1 2 45 46 47 48 49 115 116

Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres?

Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: ] #2711089 17/06/2022 10:44
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Ubro
Dså om du ønsker deg en heftig diskusjon, så får du nesten ta det med andre.

Nei. Jeg vil vite om jeg har grunn til å tro at det du sier, er sant.

Har jeg det?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: ] #2711099 17/06/2022 11:23
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Du har grunn til å tro at det jeg sier er sant.

Hva er den grunnen?

- Robert Green Ingersoll
Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: ] #2711122 17/06/2022 14:07
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg har gitt uttrykk for mine meninger i den grad jeg ønsker det, og jeg har presentert noen poenger som jeg mener er relevante. Du har ikke presentert et eneste konkret motargument eller et eneste konkret synspunkt som på noen måte imøtegår noe av det jeg gir uttrykk for, ei har du gitt tilslutning til et eneste element. Dette anser jeg for å være temmelig slett og konfliktskapende debatteknikk som ikke bringer noen noe sted videre. Derfor er denne diskusjonen avsluttet fra min side.

Ja - når man fremsetter påstander man ikke KAN eller ikke VIL underbygge, er det like greit å gi seg. Neste gang kan du jo vurdere å la være å begynne.

- Robert Green Ingersoll
Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: ] #2711142 17/06/2022 19:21
D
Duck Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
D
Du fikk et seriøst svar uten å supplere eller bringe et eneste motargument og det betyr at du jakter debattant i stedet for sak. Det er ikke min oppgave å utdanne deg hverken i sak eller god debatteknikk, noe som kan synes å være en fordel. Vil du ha siste ordet, værsågod.

...og til andre som leser eller er aktive i denne tråden: Jeg beklager om stemningen har blitt forsuret av dette.

Du har ingen grunn til å beklage noe som helst etter min mening. Den som stadig forsurer og avsporer samtaler her inne er GeirK. Jeg foreslår at han kan begynne med å underbygge sine påstander. Eksempelvis denne (fremmet noen poster tidligere);
/quote]

Når politikken en har ført, får konsekvenser en vanskelig kunne forutsett...."

De fleste andre er sikkert kjent med noen av disse stemmene;

https://frifagbevegelse.no/fagblade...lavere-lonninger-6.158.845898.6f081a1fe2

Evt se blant disse;

https://www.google.com/search?q=advarer+mot+utenlandskabler&client=ms-android-samsung-rev2&source=android-home&sxsrf=ALiCzsZ14P1a0h8ad9HWHMtL8D1hQZRPZg%3A1655493474171&source=hp&ei=YtOsYsG5B_GHxc8P7aGmiAw&oq=&gs_lcp=ChFtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1ocBABGAAyBwgjEOoCECcyBwgjEOoCECcyBwgjEOoCECcyBwgjEOoCECcyBwgjEOoCECcyDQguEMcBEKMCEOoCECcyBwgjEOoCECcyBwgjEOoCECcyBwgjEOoCECcyBwgjEOoCECcyBwgjEOoCECcyBwgjEOoCECcyBwgjEOoCECcyBwgjEOoCECcyBwgjEOoCECdQAFgAYOMVaABwAHgAgAGkAYgBpAGSAQMwLjGYAQCwAQ8&sclient=mobile-gws-wiz-hp

Redigert av Duck; 17/06/2022 19:41.
Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: Duck] #2711166 18/06/2022 12:14
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Duck
Jeg foreslår at han kan begynne med å underbygge sine påstander. Eksempelvis denne (fremmet noen poster tidligere);
/quote]

Jeg underbygger hva som helst hvis du ber meg om det - i motsetning til Duck og Ubro.Jeg er litt usikker på hva du forventer å oppnå med å sutre over at jeg ikke har underbygget en påstand du ikke har bedt meg underbygge.

- Robert Green Ingersoll
Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: ] #2711168 18/06/2022 12:23
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Vil du ha siste ordet, værsågod.

Nei. Det er ikke det jeg vil. Dette går mye bedre dersom du forholder det til jeg skriver og ikke gjetter på hva jeg tenker.

Jeg vil vite om jeg har en god grunn til å tro på det du sier. Inntil du forteller meg hva denne gode grunnen er, gir du meg ikke muliget til å stilling til utsagnet ditt.

Hvem mener du sitter med bevisbyrden for dine utsagn?

a) Ubro
b) GeirK

- Robert Green Ingersoll
Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: GeirK] #2711184 18/06/2022 20:04
D
Duck Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
D
Sitat: GeirK
Jeg foreslår at han kan begynne med å underbygge sine påstander. Eksempelvis denne (fremmet noen poster tidligere);
/quote]

Jeg underbygger hva som helst hvis du ber meg om det - i motsetning til Duck og Ubro.Jeg er litt usikker på hva du forventer å oppnå med å sutre over at jeg ikke har underbygget en påstand du ikke har bedt meg underbygge.

I så fall burde du underbygge påstanden din, som også er det eneste jeg forventet å oppnå. Hvem som sutrer er nok klart for de fleste, så du skal få slippe å gjenta deg selv.

Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: Duck] #2711186 18/06/2022 20:35
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
[quote=Ubro]

De fleste andre er sikkert kjent med noen av disse stemmene;

https://frifagbevegelse.no/fagblade...lavere-lonninger-6.158.845898.6f081a1fe2

Hva er du vil frem til her, har du lest hele artikkelen eller passet bare overskriften, en påstand fra en 82 år gammel oljefanatiker ditt syn i dag?

Begynner å bli stusselig med faglig innhold i debatten fra motstanderne av utenlandskabler. Eilertsen er i godt lag.

«Faktisk.no har ikke funnet informasjon som tilsier at Lekve eller Helle har publisert vitenskapelige artikler om strømmarkedet. Mens Lekve har bakgrunn som sosiolog, er Helle historiker.»

Rapport-om-hoye-strompriser-far-sterk-kritikk-av-eksperter

Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: JoachimV] #2711187 18/06/2022 21:11
A
appelsin2 Offline
Avhengig
Avhengig
A
Sitat: JoachimV

Hva er du vil frem til her, har du lest hele artikkelen eller passet bare overskriften, en påstand fra en 82 år gammel oljefanatiker ditt syn i dag?

Begynner å bli stusselig med faglig innhold i debatten fra motstanderne av utenlandskabler. Eilertsen er i godt lag.

«Faktisk.no har ikke funnet informasjon som tilsier at Lekve eller Helle har publisert vitenskapelige artikler om strømmarkedet. Mens Lekve har bakgrunn som sosiolog, er Helle historiker.»

Rapport-om-hoye-strompriser-far-sterk-kritikk-av-eksperter

Har ikke lest den faktisk.no saken. Men det jeg kan si jeg har lest er konsekvensutredningen til utenlandskablene. Og det var latterlig tynne greier. Masse henvisninger til at de hadde kjørt modeller som spådde prisen slik og slik. Men ingen grundig forklaring på hva de hadde tatt hensyn til. Om viktigst ingen god forklaring på de negative effektene det ville ha for industrien. For hva er egentlig de negative effektene, har aldri sett noe konkret på dette. Og da tenker jeg ikke på dagens ekstremtilfelle.

Selv er jeg ikke sikker på at det i utgangspunktet var så veldig dumt med kablene, men konsekvensutredningsrapporten var bare viss vass. Motbevis meg gjerne, det var litt begrenset med motivasjon jeg klarte å oppdrive i møtet med svadaen. Dere finner de på statnett sine sider.

Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: Duck] #2711188 18/06/2022 21:22
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Lurer lite på vad som gör de där ekspertene uavhengige (vet vad en av dem har jobbat med i alla fall) och jag tycker väl inte heller de kommer med så mye interessant. Rapporten de kritiserar er nog ikke helt bra men det er ikke allt fra den andra siden heller.

Er väl fremdeles ikke vanskligare än att strömprisene er höga i sör-Norge på grund av kablar och nett ned till kontinenten. Det borde vara uppenbart.

De nya kablarna har ökat prisen på ström men står ikke får hela ökningen. Enligt sintef bloggen var ökningen på 30 öre i början på året och enligt statkraft(?) beräkningen var ökningen kanske 10 öre i höstas.

Det er en massa usikkerhet med beräkningarna och effekten hvis det er mer vann i norska magasin än vad det varit nu er for eksempel usikker. Tolkar ändel av det jag läst som att den relativt lilla ökningen nu beror på att det ikke har varit så väldigt mycket ström som kan eksporteras.

Så att skylla allt på de nya kablarna er ikke rätt men det finns ändå en massa effekter av dagens kraftmarknad som har kommit fram tydligt senaste tiden som jag ikke tycker den ena siden av saken er så bra på att erkänna eller klarat av att handla efter.

Sör Norges förbindelse till kontinenten kommer medföra att prisen på ström kommer vara höga når prisen på ström er höga på kontinenten och desto mer kapacitet på överföringen som det finns desto mindre kommer storleken på sör Norges egen kraftproduktion spela in på prisen.

Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: appelsin2] #2711190 19/06/2022 05:08
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: appelsin2

Har ikke lest den faktisk.no saken. .

Postet den kun som en oppfølging til eget innlegg vedr De Facto-rapporten og det mindre konstruktive vaset og harselaset til K. E. Eilertsen.

Greit å vite at jeg ikke er alene om være en kunnskapsløs idiot. ICON_LAUGH

"Mener rapporten ikke holder høy faglig standard
Faktisk.no har sendt en kort spørreundersøkelse til 16 uavhengige eksperter på strømmarkedet. Fem av disse har besvart undersøkelsen, hvorav fire oppgir å ha lest De Factos rapport. Disse fire er blitt spurt om de synes rapporten holder høy faglig standard. Samtlige har svart nei."

Den femte som ikke har lest den mente den ikke er urimelig... ICON_WINK

Eilertsen er i siget igjen etter at Energi Norge svarte på en slett rapport fra De Facto.
Eilertsen hiver rundt seg med gloser om andres udugelighet mens han selv har endt sin karriere som bidragsyter til Netavisens Norsk debatt. Sjarmerende?

Foranledningen Strompriskrisen-arsaker-og-effektive-mottiltak/ (Finansiert av bl.a. Nei til Eu sier jo litt)

Svaret fra Energi Norge De-facto-sprer-feil-om-kablenes-effekt-pa-stromprisene/

Også Nettavisens meninger: Slag-i-luften-fra-Energi-Norge

Det er et ganske sørgelig diskusjonsgrunnlag blitt.

Kan vel ikke understreke den siste setningen der godt nok.

Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: JoachimV] #2711200 19/06/2022 08:57
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Kan vel ikke understreke den siste setningen der godt nok.

Nei, du visar det själv om och om igen.

Svaret fra Energi Norge hade också en lav nivå som vem som helst insatt i ämnet kan se.

Nettavisen artikeln var rätt ok men självklart ikke perfekt.

Men jag er enig med dig, debatten er på en lav nivå, mycket beroende på att energi lobbyistene mest svarar på kritik med retorik som ikke är i närheten av att ta opp alla delar av kritiken och situationen.

Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: fredriks] #2711201 19/06/2022 09:15
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: fredriks

Dette er ingen Nettavisen-artikkel med redaksjonelt innhold. Det er en meningsytring på Nettavisen - Norsk debatt skrevet av en selvutnevnt journalist. På godt norsk bedre kjent som leserinnlegg. En oljefanatiker, oljelobbyist og klimafornekter ville i en redaksjonell setting vært inhabil i denne saken.

Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: JoachimV] #2711202 19/06/2022 09:25
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Dette er ingen Nettavisen-artikkel med redaksjonelt innhold. Det er en meningsytring på Nettavisen - Norsk debatt skrevet av en selvutnevnt journalist. På godt norsk bedre kjent som leserinnlegg. En oljefanatiker, oljelobbyist og klimafornekter ville i en redaksjonell setting vært inhabil i denne saken.

Ok, det var ett leserinlägg.

Tänk om du noen gång kunde bry dig om vad folk skriver och ikke bara vad de enligt dig er?

Redigert av fredriks; 19/06/2022 15:04.
Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: fredriks] #2711204 19/06/2022 10:06
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J

Tänk om du noen gång kunde bry dig om vad folk skriver och ikke bara de enligt dig er?

Er du besatt? ICON_BLUSH

Nå finnes det heldigvis løsninger, kanskje du skal vurdere det samme? ICON_SMILE

*** Du ignorerer denne brukeren ***
Toggle visningen av dette innlegget

Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: JoachimV] #2711205 19/06/2022 10:18
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Tänk om du noen gång kunde bry dig om vad folk skriver och ikke bara de enligt dig er?

Er du besatt? ICON_BLUSH

Nå finnes det heldigvis løsninger, kanskje du skal vurdere det samme? ICON_SMILE

Nu börjar DU igen.

Trodde DU hade lämnat forumet men DU kom tillbaka med eksakt samma type inlägg igen ...

Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: JoachimV] #2711206 19/06/2022 10:31
A
Andreas83 Offline
Ivrig
Ivrig
A

Er du besatt? ICON_BLUSH

Tror han kun ønsker at du slutter med Ad hominem - argumenter.

Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: Duck] #2711237 19/06/2022 19:37
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

I så fall burde du underbygge påstanden din, .

Kan du sitere meg på påstanden du ønsker at jeg skal underbygge?

- Robert Green Ingersoll
Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: ] #2711239 19/06/2022 19:46
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
"bump"

Hvorfor tør du ikke svare på spørsmålet mitt?

- Robert Green Ingersoll
Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: Andreas83] #2711274 20/06/2022 09:49
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: Andreas83

Eller enda bedre, joine røkla united mot utenlandskabler. Der er det jo anarki å fritt vilt for å google svarene man ønsker. ICON_LAUGH

(ryddet i URL)

Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: Andreas83] #2711303 20/06/2022 12:21
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: Andreas83

Er du besatt? ICON_BLUSH

Ja, var det jag menade men man förstår ju att det aldrig kommer ske.

Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: GeirK] #2711307 20/06/2022 12:39
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Det er jo ikke slik at det er ingen som har varslet om forskjellige konsekvenser, men det er jo vanskelig å forutse konsekvensene av ting når man har valgt å ignorere alle innvendinger.

Toget har gått, og jeg har ikke sett noen tegn på at innvendinger fra noen som ikke er en del av kraftindustrien har noen som helst effekt. Det burde kanskje være en tankevekker at "nestenproletariseringspartiet SV" og MDG som jo liker mye strøm begynner å få småkalde føtter?

Dersom jeg hadde hatt innflytelse på energipolitikk, ville jeg ha fokusert på 6 ting:
- Det meningsløse i å elektrifisere olje/gassfeltene
- Forutsetningen for energiproduksjon i Norge - sikre industri på norsk jord konkurransefortrinn
- Vesentlig strengere krav til fyllingsgrad og regulering av magasinene
- Vanntette skott mellom forvaltere som sørger for at reguleringer, lisenser og rettigheter ivaretas, og den delen av forvaltningen som håndterer profitt
- "Mini" atomkraftverk og Thorium
- Investeringer i "ren" kraftproduksjon nær konsum, f.eks investere i vindkraft langs den europeiske kysten fremfor på norske fiskefelt.

Her var det mye rart. Vi begynner på toppen.

Hvilke varsler så du før strømkrisen var et faktum?

Jag tror att du kunde ha fått svar och att det kanske hade blivit en interessant diskussion hvis du faktiskt förklarade vad du tyckte var rart istället för att bara stille spörsmål. Tycker ikke heller ditt spörsmål träffar vad Ubro skrev.

Men det kanske er morsomare och mer givande att istället skriva några meta inlägg om att du ikke får svar? Vad vet jag.

Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: fredriks] #2711321 20/06/2022 13:17
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Jag tror att du kunde ha fått svar och att det kanske hade blivit en interessant diskussion hvis du faktiskt förklarade vad du tyckte var rart istället för att bara stille spörsmål. Tycker ikke heller ditt spörsmål träffar vad Ubro skrev.

Men det kanske er morsomare och mer givande att istället skriva några meta inlägg om att du ikke får svar? Vad vet jag.

Jeg det som er rart er at det var en mengde innvendinger som ble ignorert. Disse har ikke jeg sett, så jeg lurer på hva de gikk ut på?

Det som sikrer meg bra svar er at Ubro svarer. Hvor forbanna vanskelig kan det være å forklare hva man mener - gitt at man VIL at leserne skal forstå hva man mener. Mange ganger mistenker jeg folk for å ikke ville at de som leser skal forstå budskapet.

Forstår DU hvilke innvendinger som ble ignorert?

- Robert Green Ingersoll
Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: GeirK] #2711324 20/06/2022 13:28
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Ja, jag tror jag vet vad Ubro menade och jag tycker att det er en hel del som man ikke verkar ha tagit till sig. Har ju varit en massa kritik mot kablar, omstillingen till förnybar energi med dens utfordringar i Europa, Tysklands och EUs beroende av tysk gas, nedstängning av tyska kärnkraftverk etc.

Dagens situation har väl blivit ekstrem på grund av kriget men mycket av resultatet borde man kunnat förutspå.

Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: fredriks] #2711331 20/06/2022 14:19
D
Duck Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
D
Takk til fredriks for mange gode poster, viljen til å dele egne refleksjoner, og ikke minst at du orker å stå i opptil flere skitstormer! Kjenner selv på at det ikke er hensiktsmessig å bruke tid på å svare de forumbrukerene som tilsynelatende ikke klarer å bla noen poster tilbake for å sjekke det man selv har påstått (når noen oppfordrer til å underbygge påstanden sogar med quote av påstanden), bare har "spørsmål", og samtidig regelmessig rakker ned på andre under påskudd av å fremme en opplysende debatt...

Synes det virkelig var på plass å gi deg kudos selv om vi har ulikt syn på en del andre saker ;-) Keep up the good work !

Redigert av Duck; 20/06/2022 14:49.
Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: fredriks] #2711336 20/06/2022 16:49
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Ja, jag tror jag vet vad Ubro menade och jag tycker att det er en hel del som man ikke verkar ha tagit till sig. Har ju varit en massa kritik mot kablar, omstillingen till förnybar energi med dens utfordringar i Europa, Tysklands och EUs beroende av tysk gas, nedstängning av tyska kärnkraftverk etc.

Dagens situation har väl blivit ekstrem på grund av kriget men mycket av resultatet borde man kunnat förutspå.

Jeg forstår det som om han kritiserer norske politikere - siden det er dem han kritiserer i posten jeg responderer på før han kommer med den posten jeg ikke forstår, men det kan jeg bare få vite ved at han forklarer meg det.

Men all den stund han ikke er interessert i at de som leser skal forstå relativt nøyaktig hva han mener, så uteblir den forståelsen.

- Robert Green Ingersoll
Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: Duck] #2711338 20/06/2022 16:54
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Takk til fredriks for mange gode poster, viljen til å dele egne refleksjoner, og ikke minst at du orker å stå i opptil flere skitstormer! Kjenner selv på at det ikke er hensiktsmessig å bruke tid på å svare de forumbrukerene som tilsynelatende ikke klarer å bla noen poster tilbake for å sjekke det man selv har påstått (når noen oppfordrer til å underbygge påstanden sogar med quote av påstanden), bare har "spørsmål", og samtidig regelmessig rakker ned på andre under påskudd av å fremme en opplysende debatt...

Synes det virkelig var på plass å gi deg kudos selv om vi har ulikt syn på en del andre saker ;-) Keep up the good work !

Er det virkelig denne påstanden du ønsker at jeg underbygger?

"Når politikken en har ført, får konsekvenser en vanskelig kunne forutsett, er det kjappere med kompensasjonsordninger fremfor å gjøre endringer som kanskje må reverseres igjen."

I dette tilfellet er det jo strømkablene til utlandet og utvekslingsavtalene med EU som er den biten norske politikere har kontroll på.

Jeg regner med at du er enig i mitt utsagn at det går raskere å innføre kompensasjonsordnignene fremfor å reforhandle utvekslingsavtalene.

Er du ikke det?

- Robert Green Ingersoll
Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: GeirK] #2711344 20/06/2022 18:42
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Jeg forstår det som om han kritiserer norske politikere - siden det er dem han kritiserer i posten jeg responderer på før han kommer med den posten jeg ikke forstår, men det kan jeg bare få vite ved at han forklarer meg det.

Men all den stund han ikke er interessert i at de som leser skal forstå relativt nøyaktig hva han mener, så uteblir den forståelsen.

Om han ikke vill förklara noe för dig så trenger han ikke det och du får ta det hur du vill. Jag tycker det skulle vara mer interessant hvis du kunde bidra noe till tråden än att folk ska svara på alla dina spörsmål.

(Tycker också mycket av det jag skrev er relevant för norska politiken som har förts så förstår ikke helt hvorfor ditt svar er relevant till det jag skrev).

Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: fredriks] #2711345 20/06/2022 18:57
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jag tycker det skulle vara mer interessant hvis du kunde bidra noe till tråden än att folk ska svara på alla dina spörsmål.

Det gjorde jeg, men så ble jeg møtt av et motargument jeg ikke forstod.

Hva gjør du når du møtes av motargumenter du ikke forstår?

- Robert Green Ingersoll
Re: Strømprisene og utvekslingsfesten -hva bør gjøres? [Re: GeirK] #2711348 20/06/2022 19:20
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Jag tycker det skulle vara mer interessant hvis du kunde bidra noe till tråden än att folk ska svara på alla dina spörsmål.

Det gjorde jeg, men så ble jeg møtt av et motargument jeg ikke forstod.

Hva gjør du når du møtes av motargumenter du ikke forstår?

Det beror på. I detta fallet tycker jag att du borde förstått tillräckligt mycket för att faktiskt skriva ett förklarande svar men det er ju inte heller noe nytt att du liker korta, ofta retoriska, spörsmål istället för att skrive ett förklarande motargument.

edit: Har läst deres diskussion en gång till. Tycker han svarar dig rätt bra men du svarar alltså med "Her var det mye rart. Vi begynner på toppen." följt av vad som kan anses vara en stråman.

Kanske lägga ned lite mer insatts? Du kunde väl i alla fall argumenterat för din påstand "Her var det mye rart"?

Redigert av fredriks; 20/06/2022 19:25.
Side 47 av 116 1 2 45 46 47 48 49 115 116

Moderator  support