Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner?

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: bike4man] #2699527 20/02/2022 19:56
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: bike4man

Kommer frem mer om bivirkninger av vaksinene etter hvert, mulig sammenheng med blodpropp i hjernen, hjernehinnebetennelse o.a.

Hvor kommer disse frem?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: jag] #2699531 20/02/2022 20:10
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Sitat: jag
Sitat: Ndreas

Er mer utslitt etter den turen enn jeg var etter siste treningstur pre corona som var 23.87 km og 676 høydemeter på 2:30:49. Er jævli glad jeg var trippelvaksa.

Jeg kjenner meg 100% igjen i det du beskriver.
Ferdig med isolasjon på fredag, blir trøtt av den minste anstrengelse. Trippellvaksinert, og lett sykdomsforløp.

Ja, det er veldig kjipt at det snart er tre uker siden siste sykkeltur, men jeg tar heller pause to uker for lenge enn en dag for kort...

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2699532 20/02/2022 20:10
Panda Offline
Besatt
Besatt
Har også hatt omikron korona. Er ikke vaksinert (det gikk jo bra allikevel).
Tok ca. 10 dager med trøtthet så var jeg tilbake i trening og trener nå igjen helt rolig. Tipper jeg er tilbake med hard trening om en uke.
Hadde jeg vært 3x vaksinert så hadde det ikke vært noe annerledes ser det ut til.

Redigert av Panda; 20/02/2022 20:12.
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2699543 20/02/2022 23:15
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Tja, jeg hadde omikron på begge mine barn ca 2 uker etter at jeg fikk vaksinedose nummer 3. Selv om jeg delte seng med minstemann i den perioden testet jeg negativt og hadde kun en langhelg med manflu.

Det å kunne reise fritt rundt i Europa har også en verdi for meg.

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: Panda] #2699549 21/02/2022 07:33
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Sitat: Panda
Tok ca. 10 dager med trøtthet så var jeg tilbake i trening og trener nå igjen helt rolig. Tipper jeg er tilbake med hard trening om en uke.
Hadde jeg vært 3x vaksinert så hadde det ikke vært noe annerledes ser det ut til.

"det har gått bra så langt" tror jeg du mener.

Også vil jeg si du har relativt tynt datagrunnlag for å hevde at det ikke ville vært noe annerledes hvis du var trippelvaksinert i akkurat denne variant-runden.

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2699556 21/02/2022 08:39
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Nesten hele familen på fire er nå kanskje ferdig med Omikron. 2 stk leger med psykiatri som spesialfelt pluss almennlege i slekta, som rynker panna og er bekymret for ene ungen vår som er tidvis temmelig sliten, havner stadig i en slags transe etter leggetid og vrøvler fælt, og så våkner og ikke husker noe. Så tanken om at omikron er et subskummelt forkjølelsesvirus er likegreit å legge fra seg. Tanken på eventuell hjerneskade er ingen god tanke.

For meg var det en halvkraftig forkjølelse. For de uvaksinerte ungene mine er jeg mer bekymret enn hva jeg er for oss trippelvaksinerte voksne.

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2699559 21/02/2022 08:53
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har kommet ganske billig unna. Var litt dårlig etter dose 2 (følte meg litt fyllesyk i 24 timer).

Fikk Omikron noen uker etter dose 3, hadde ikke feber eller noe annet, bare litt rusk i halsen. Hadde strengt tatt ikke oppdaget at jeg var "syk" hadde det ikke vært for testing.

Jr som bare hadde en dose hadde det mye værre. Feber, oppkast og vondt i hodet, frisk etter ca 1 uke . Med mitt begrensede datagrunnlag så trekker jeg den konklusjonen at vaksine fungerer bedre enn ungdommelighet mot symptomer.

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ØysteinS] #2699560 21/02/2022 08:54
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: ØysteinS
Nesten hele familen på fire er nå kanskje ferdig med Omikron. 2 stk leger med psykiatri som spesialfelt pluss almennlege i slekta, som rynker panna og er bekymret for ene ungen vår som er tidvis temmelig sliten, havner stadig i en slags transe etter leggetid og vrøvler fælt, og så våkner og ikke husker noe. Så tanken om at omikron er et subskummelt forkjølelsesvirus er likegreit å legge fra seg. Tanken på eventuell hjerneskade er ingen god tanke.

For meg var det en halvkraftig forkjølelse. For de uvaksinerte ungene mine er jeg mer bekymret enn hva jeg er for oss trippelvaksinerte voksne.

Shit, lykke til og veldig god bedring.
Krysser alle fingre for at det blir bra.

Hører andre snodigheter der ute også... men når "alle" får det vil man dessverre få enormt mange varianter av sykdomsforløp.

Alle fire her har også fått.
Uvaksinert hadde værst sykdomsforløp, men gikk veldig fort over.
1x vaksinert 13-åring hadde lett forløp og kom seg kjapt i "trening" igjen også.

Vi trippelvaksinerte har dog mer gruff i ettertid, mersom hals/snørr/gruff-symptomer som ikke slipper taket...

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2699582 21/02/2022 10:55
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Trippelvaksinert med siste dose rett før nyttår. Fikk omikron i hus i forrige uke og testet positivt etter et par negative tester de første dagene.
Ganske dårlig både fredag, lørdag og søndag, men ikke noe feber å snakke om. Holdt senga hele fredagen og lørdagen da kroppen verket og leddene var stive. Hoste og hodepine.
Fortsatt ganske så forkjøla. Barna virker å ha kommet greit gjennom, men sønn på 10 var totalt sengeliggende en hel dag - der han sov nesten hele dagen, det har aldri skjedd før.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ØysteinS] #2699590 21/02/2022 11:27
stalsan Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: ØysteinS

Nå skal jeg være ytterst forsiktig med internett-diagnostikk, men det kan jo også høres ut som "vanlig" nattskrekk? Har vært gjennom en slik periode (før covid var et tema), og transe og vrøvl høres veldig kjent ut...

Ståle
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2699594 21/02/2022 11:50
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Hade korona i børjan på januari. Vet ikke vilken type. Jag var aldrig speciellt dålig men hade väldigt irriteraden hoste, framførallt på natten i 1.5 uke kanske. Formen efter 2 uker var dålig, sen blev det bättre men jag er ikke sikker på att jag blivit helt av med det ännu. Får lite hoste ibland och känner mig ikke helt i form hela tiden. Har ikke tränat speciellt hårt men noen tur har i alla fall ikke varit rolig. Har tänkt att ta det rätt lugnt ett tag nu då allt inte känns helt bra.

9 åringen var rätt dålig en kväll med oppkast och dålig form, 12 åringen hade lite hoste (som kan varit ett annat virus) och annars varit i bra form hela tiden.

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: stalsan] #2699595 21/02/2022 11:59
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: stalsan

Nå skal jeg være ytterst forsiktig med internett-diagnostikk, men det kan jo også høres ut som "vanlig" nattskrekk? Har vært gjennom en slik periode (før covid var et tema), og transe og vrøvl høres veldig kjent ut...

Slo meg til ro med dette jeg også, etter googling så så det ut som ganske normale unormaliteter. Men siden de som har ganske tung psykiater-erfaring senere mener at dette ikke er klassisk nattskrekk, så ble det hele noe mer urovekkende. Det startet på første dag med feber, og har ikke stoppet, nesten tre uker etter.

Satser på at det gir seg, nå er det 15 dager siden jeg testet positivt, og først nå slutter nesegrevet og bihuler med spetaklet sitt.. Lørdagens skitur på en time var lett, (riktignok etter to timer hard snømåking). Garmin sier jeg må restituere i 3,5 dager, det er ny rekord. Innbiller meg at hyppig intervalltrening og relativ grei VO2-verdi, har vært en god investering, før jeg fikk smitte.

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2699596 21/02/2022 12:08
R
rokkitan Offline
Entusiast
Entusiast
R
Vi ble (overraskende) dårlige. Om det var Omikron eller Delta vet vi ikke, men begge var i omløp her da vi ble syke. Først gikk kona ned søndag for fire uker siden, 1,5 uker etter tredje vaksinedose. Hun ble isolert, tungpustet og mest sengeliggende, men på onsdag morgen ble resten av oss syke. 12-åringen våknet med temmelig vondt i halsen og syntes veldig synd på seg selv, og han som normalt spiser og drikker mer enn vi setter pris på ville verken ha vått eller tørt. 13-åringen hostet, hadde vondt i hodet og kroppen og ikke noe matlyst. Begge var slappe og hadde vondt i kroppen. De lå mye i ro i 3-dager og var slappe og slitne i en uke før de var tilbake på skolen. Yngstemann frisknet ganske raskt til, mens eldstemann som er den sprekeste er fortsatt ikke helt frisk igjen; han blir fortsatt sliten når han anstrenger seg, så friidrettstrening har vært uaktuelt. Jeg fikk det lett akkurat 2 uker etter tredje dose og var glad og fornøyd inntil lørdagen som ble tilbrakt mest på sofaen, og jeg var temmelig sliten hele uka etterpå. Jeg er fortsatt ikke i form og ser etterpå at snømåking av til dels store snømengder nok ikke var beste aktivitet for å bli frisk raskt. Covid ser ut til å ramme ganske forskjellig, men en lett influensa/forkjølelse var det ikke for oss i hvert fall. Jeg håper andre slipper lettest mulig unna og unngår langtidsvirkninger.

Angående hurtigtester så var det veldig varierende utslag. Kona slo svakt ut, bekreftet med pcr-spyttest tatt dagen etter. Yngstemann ble testet på onsdag, torsdag og fredag uten utslag, mens hos eldstemann slo T-en (positiv test) med en gang før fuktigheten hadde nådd C-en på test på torsdag. På søndag fikk jeg et svakt utslag på yngstemann etter å ha tatt test i halsen. Så jeg stoler ikke på negativ test lengre.

Karbonbasert livsform.
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: GeirK] #2699628 21/02/2022 19:28
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: GeirK

Kommer frem mer om bivirkninger av vaksinene etter hvert, mulig sammenheng med blodpropp i hjernen, hjernehinnebetennelse o.a.

Hvor kommer disse frem?

Dette vet du ikke?

- Robert Green Ingersoll
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: GeirK] #2699662 22/02/2022 10:44
Tagelli Offline
Ringrev
Ringrev

Dette vet du ikke?

Det kan jo hende han ikke orker svare. Men det er jo ikke vanskelig å lete opp case studies hvor det pekes på en mulig årsakssammenheng. Det betyr ikke at det er en årsakssammenheng eller det folkehelsemessig er en uakseptabel risiko. Men på individnivå har det jo helt sikkert noe å si hvordan man vurderer det. Det er jo komplisert å regne ut risikoen dersom man har en immunsystemproblematikk hvor det vil være helt krise å risikere den minste lille antydning til hjernehinnebetennelse,.

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: Tagelli] #2699690 22/02/2022 22:15
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Tagelli

Det kan jo hende han ikke orker svare.

Men da fatter jeg ikke hvorfor han melder seg på i diskusjonen. Hvis man er for lat til å underbygge påstandene sine, er påstandene verdiløse.

Påstanden er at vi begynner å se kausalitet til blodpropp i hjernen og hjernehinnebetennelse.

Gi meg EN god grunn til å tro at det han skriver er sant.

- Robert Green Ingersoll
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: GeirK] #2699691 22/02/2022 22:16
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Hvor kommer disse frem?

Dette vet du ikke?

KAN du ikke svare eller VIL du ikke svare, bik4man?

- Robert Green Ingersoll
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2699755 23/02/2022 21:36
Christian82 Offline
Ivrig
Ivrig
2 doser Phizer. Omikron nå. Litt feber å ellers bare vanlige influensa symptomer.

it´s better to have a more advanced example of a lesser material than a lesser example of a more advanced one
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: Panda] #2699760 23/02/2022 22:35
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Panda

Åpenbart viktig med anekdotisk bevis.
Ble syk omtrent samtidig med en kollega (uvaksinert, men omtrent samme alder og veldig god fysisk form), kollegaen hostet mye en mandag, jeg fikk kribling i halsen dagen etter.
Sykmeldt i to dager, kollegaen er inne i sin tredje uke nå. Mine symptomer var skikkelig vondt i kroppen i litt over et døgn, og en uggen kvalme en dag; omtrent ingen feber, ikke snørrete eller vondt i halsen.
Syklet fredag og søndag, ute på en flere timers trasketur i utmark på lørdag og styrkeøkt etter søndagens sykkeltur, 7 dager etter sykmeldingen. Trenger med andre ord ikke å tippe om jeg tåler å være aktiv.
Jada, kollegaen lever også, men mine to øre er at mine to doser (rakk akkurat ikke dose nummer tre) har forkortet sykdomsførløpet betraktelig (hey, det finnes vel statistisk belegg for dette).

Verre gikk det for de to friske uvaksinerte folkene jeg kjente som ikke kom tilbake fra sykehuset. Ja, det er ikke bare gamlinger og folk med underliggende sykdommer som stryker med, om noen fortsatt tror det.

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: GeirK] #2699768 24/02/2022 08:23
Tagelli Offline
Ringrev
Ringrev

Påstanden er at vi begynner å se kausalitet til blodpropp i hjernen og hjernehinnebetennelse.

Det er du som oversetter "mulig sammenheng med blodpropp i hjernen, hjernehinnebetennelse o.a." til "vi begynner å se kausalitet".

Det er det nesten du som må svare på. For det første er objektivt riktig, ut fra peer-reviewed forskning som jeg klarer se hvertfall.

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: Tagelli] #2699781 24/02/2022 09:16
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Tagelli

Det er du som oversetter "mulig sammenheng med blodpropp i hjernen, hjernehinnebetennelse o.a." til "vi begynner å se kausalitet".

Det er det nesten du som må svare på. For det første er objektivt riktig, ut fra peer-reviewed forskning som jeg klarer se hvertfall.

Dette er hvordan jeg tolker påstanden. Avsender har full anledning til å forklare hva han egentlig mener, men så lenge han ikke gidder det, må jeg gjette.

- Robert Green Ingersoll
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: GeirK] #2699785 24/02/2022 09:21
Tagelli Offline
Ringrev
Ringrev

Dette er hvordan jeg tolker påstanden. Avsender har full anledning til å forklare hva han egentlig mener, men så lenge han ikke gidder det, må jeg gjette.

Du kan jo prøve å gjette i beste mening istede og på eget initativ dra inn momenter og argumenter for å drive diskusjonen videre isteden for å sitte der som en fuglunge og kreve?

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2699817 24/02/2022 12:41
erijon Offline
Ivrig
Ivrig
Delta i mars 2021: Dausjuk i ca 2 uker. Klarte ikke trene på 1mnd. Klarte ikke å trene hardt før i oktober. Longcovid symptomer i 3-4 måneder (puls føyk i været, tungt å puste, muskelsmerter).
Dose 1(2): Moderna. Litt vondt i armen et par dager. Ellers ingenting
Dose 2(3): Moderna. Litt vondt i armen samme dag. Ellers ingenting
Omikron (antar jeg) i februar 2022: Småsyk i 3 dager. I trening igjen etter 4 dager. Kun rolig. Klarer ikke å trene hardt enda.

Bør vel være immun nå eller? Jævla drittsykdom ihvertfall, som jeg ikke vil ha igjen....

Jeg har visst begynt å trene igjen...

Er på utkikk etter:
Spinergy hjul
Coda sykkeldeler
Side 7 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå