Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner?

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: GeirK] #2693655 05/01/2022 08:40
Tagelli Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: GeirK
Jeg har allerde forklart at det ikke var det jeg var kritisk til, men hvis du er ute av stand til å ta til deg skriftlig kommunikasjon, har det ingen hensikt å fortsette debatten.

Hva i det jeg siterte og kommenterte fra erik e var det som var til å misforstå? Du ser ut til å velge misforstå-kortet så fort du ser ut til å komme til kort?

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: GeirK] #2693658 05/01/2022 08:42
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Tagelli
Jeg svarer en fyr som vil la folk dø fordi de har gjort et helsemessig valg.

NEI! Det skriver han ikke at han vil. Nå MÅ du begynne å forholde deg til hva folk skriver og ikke dine egne gjetninger på hva de mener.

Makan!

Til Tagelli: GeirK mener ikke at du mener at erik e ville ha latt noen dø hvis han faktisk sto i situasjonen.
Til GeirK: Tagelli mener ikke at du mener at erik e ville ha latt noen dø hvis han faktisk sto i situasjonen.

Kan vi gå videre nå? ICON_SMILE

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: Garpen] #2693659 05/01/2022 08:43
Tagelli Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Garpen
Det er så typisk: her leser noen alt i absolutt verste mening.

@tagelli har du noen kommentar til hva jeg skrev tidligere?

Er det noe å kommentere? Han sier jo klart at "den feite grisen" ikke hadde fått noe oksygenmaske av han. Det har ingenting med at han er sykepleier eller ikke å gjøre. Men det har alt med å gjøre hva slags menneskesyn han har, og basert på hvordan GeirK kommer til forsvar, også noe GeirK synes er holdbart sålenge han får lov å minne om viktigheten av å vaksinere seg (om enn med sitt ordelag, som jo får en til å vurdere om en ikke skal ta booster allikevel)

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: Tagelli] #2693660 05/01/2022 08:49
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
hvordan GeirK kommer til forsvar,

Jeg har ikke forsvart noen. Dette er det tidspunktet der du bør slutte med offentlige publiseringer av fantasihistorier om hva jeg gjør som det ikke finnes bevis for.

Jeg tolket det heller ikke slik at han ikke ville gitt dem oksygenmaske. Det er DIN tolkning og den er DU ansvarlig for.

Det er INGEN garanti for at dine tolkninger representerer virkeligheten, så drit i å oppføre deg som om de gjør det. Spør hvis noe er uklart og ikke bare hopp på den første idéen som ramler ned i hodet ditt.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2693662 05/01/2022 08:55
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Bare det er sagt, så skrev erik e dette: "Nå den feite ‘grisen’ ligger og gaper etter luft er det bra jeg ikke styrer oksygenmasker". Det beste er nok om han kan svare hva han mente med dette selv. Vi vet jo ikke om han f.eks. mener oksygenmasker generelt? Eller hva han legger til grunn for å påstå at pasienten (jeg velger å anta at vedkommende er en pasient) er en såkalt ´gris´

Om han ikke svarer selv, så kan vi jo bare fortsette med tråden slik den er ment?

'...once more, and more intensity!'
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: Juffe] #2693665 05/01/2022 08:57
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Juffe
Bare det er sagt, så skrev erik e dette: "Nå den feite ‘grisen’ ligger og gaper etter luft er det bra jeg ikke styrer oksygenmasker". Det beste er nok om han kan svare på hva han mente med dette selv. Vi vet jo ikke om han f.eks. mener oksygenmasker generelt? Eller hva han legger til grunn for å påstå at pasienten (jeg velger å anta at vedkommende er en pasient) er en såkalt ´gris´

Om han ikke svarer selv, så kan vi jo bare fortsette med tråden slik den er ment?

Amen!

- Robert Green Ingersoll
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: GeirK] #2693667 05/01/2022 08:59
Tagelli Offline
Ringrev
Ringrev

Det er INGEN garanti for at dine tolkninger representerer virkeligheten, så drit i å oppføre deg som om de gjør det.

Takk nøyaktig det samme. Sånn, skal vi la tråden få gå tilbake til sitt opprinnelige tema, fremfor å ønske død og fordervelse over sine medmennesker.

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: Tagelli] #2693670 05/01/2022 09:26
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Takk nøyaktig det samme.

Nei. Jeg stiller spørsmål før jeg adresserer ting som er uklart og som kan tolkes, så den er jeg ikke med på.

- Robert Green Ingersoll
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2693678 05/01/2022 09:56
T
torbus Offline
Entusiast
Entusiast
T
3. dose Moderna. Ingen bivirkninger (bortsett fra en litt rar smak i munnen. Har fått denne etter alle tre). Kjørte økt på Zwift dagen etter, uten å kjenne noen forskjell i formen.

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: GeirK] #2693680 05/01/2022 10:01
Tagelli Offline
Ringrev
Ringrev

Takk nøyaktig det samme.

Nei. Jeg stiller spørsmål før jeg adresserer ting som er uklart og som kan tolkes, så den er jeg ikke med på.

Det forutsetter at du klarer å skjønne at noe er uklart, som du ikke klarte av posten som fikk deg til å gå av hengslene.

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2693684 05/01/2022 10:21
Juffe Offline
Besatt
Besatt
ADMIN!

'...once more, and more intensity!'
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2693685 05/01/2022 10:22
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
3. dose Pfizer etter to doser Moderna.

Fikk vaksinen på morrakvisten. Følte meg ok gjennom dagen, men ble ubestemmelig uggen på kvelden. Kvalm, leddsmerter, frysninger og generelt ubehag. Grei igjen dagen etter. Ingen ømhet i arm i det hele tatt.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: Tagelli] #2693687 05/01/2022 10:25
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Det forutsetter at du klarer å skjønne at noe er uklart, som du ikke klarte av posten som fikk deg til å gå av hengslene.

Det var ingen ting som var uklart der. Du kalte valget å ikke ta vaksine for "en mening". I klartekst.

Nå gidder jeg snart ikke forklare dette flere ganger.

- Robert Green Ingersoll
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: GeirK] #2693690 05/01/2022 10:32
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words

Kan du ikke da bare stoppe, vær så snill!
Noen ganger må man bare innse at man ikke kommer noen vei, selv om man har aldri så rett. Du taper verken diskusjonen eller verdighet ved å la ballen ligge.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2693691 05/01/2022 10:39
G
gargan Offline
Entusiast
Entusiast
G
Pfizer 1: Vondt i skuldra ved stikkstedet. Gikk over etter noen timer
Pfizer 2: Også denne gangen smerter i skuldra som gikk over relativt raskt. Trening gikk som normalt. Men så, etter 1.5-2 uker fikk jeg først brystsmerter og etter noen dager svært kraftige ryggsmerter. Ventet over en uke før jeg kontaktet lege. Havnet på akuttmottaket og ble lagt inn til observasjon noen dager. Ble etter hvert diagnostisert med perikarditt og myokarditt etter at mye annet var sjekket ut.

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2693693 05/01/2022 10:40
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har vært ute for å ta vaksinedose nummer 3.

I fin form ennå.

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: sykkeloyvind] #2693694 05/01/2022 10:45
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: sykkeloyvind

Kan du ikke da bare stoppe, vær så snill!
Noen ganger må man bare innse at man ikke kommer noen vei, selv om man har aldri så rett. Du taper verken diskusjonen eller verdighet ved å la ballen ligge.

Godt poeng.

- Robert Green Ingersoll
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2693735 05/01/2022 13:56
altitude Offline
Avhengig
Avhengig
Pfizer x3. Fikk 3. dose 25/11 og ble uggen samme kveld. Hodepine, småkvalm, uggen i magen, frossen, vondter i kroppen særlig over flankene/nyreregion og skuldre/bryst og følelse av utmattelse. Regnet med at de skulle gi seg etter et par dager. Men bivirkningene vedvarte og ble verre, med høyere hvilepuls og elendig fysisk form. Verst uken med juleaften. Status nå er sykmeldt og fremdeles dårlig, men etter 3-4 dager med absolutt hvile er formen bedre.
Men det er for meg uansett uaktuelt ikke å ta vaksinen. Risikoen ved alternativet er verre og jeg tenker en har et samfunnsansvar for å minimere smitterisiko. Kommer til å ta dose 4 når den kommer.

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: altitude] #2693737 05/01/2022 13:59
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: altitude
Risikoen ved alternativet er verre og jeg tenker en har et samfunnsansvar for å minimere smitterisiko. Kommer til å ta dose 4 når den kommer.

Bra!

- Robert Green Ingersoll
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2693755 05/01/2022 14:49
jag Offline
Ringrev
Ringrev
Tredje dose for to dager siden.

1. Fitzer
2. Moderna
3. Fitzer

Øm skulder første natten, klarte ikke ligge på den siden. Andre natten merket jeg så og si ingen ting.

"I never understood wind"
- Donald Trump
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2693760 05/01/2022 15:09
Tagelli Offline
Ringrev
Ringrev
Ny taktikk som følge av nye EU-koronapass-regeler: Man mister ok statusen 270 dager etter siste vaksine. Ikke grønt om man har hatt corona heller.

Skal det være på det viset, drøyer jeg boosteren en stund til. Hvorfor teller ikke corona med lenger om man har hatt corona. Sier ikke vitenskapen at vaksine + gjennomgått corona gir superimmunitet?

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: altitude] #2693789 05/01/2022 18:37
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Pfizer x3. Fikk 3. dose 25/11 og ble uggen samme kveld. Hodepine, småkvalm, uggen i magen, frossen, vondter i kroppen særlig over flankene/nyreregion og skuldre/bryst og følelse av utmattelse. Regnet med at de skulle gi seg etter et par dager. Men bivirkningene vedvarte og ble verre, med høyere hvilepuls og elendig fysisk form. Verst uken med juleaften. Status nå er sykmeldt og fremdeles dårlig, men etter 3-4 dager med absolutt hvile er formen bedre.

Første runde med lettere bivirkninger i et par dager er normal immunreaksjon, og faktisk ønskelig, da man får bekreftelse på at immunsystemet har reagert på vaksinen, men vedvarende er ikke bra, såklart.
Tok du en Covid test, evt en antistofftest, senere, for å sjekke om du faktisk ble smittet i tidsrommet rundt vaksinen?
En antistoff test vil kunne avsløre nukleokapsid antistoff, som er signaturen for infeksjon (vaksinen gir spike antistoff).
Trente du hardt (ie. høy belastning/puls) dagen før eller de tre første dagene etter vaksinen? (Viktig å ta det med ro da, og det kommuniseres alt for dårlig.)

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: Espen W] #2693795 05/01/2022 19:13
altitude Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Espen W

Første runde med lettere bivirkninger i et par dager er normal immunreaksjon, og faktisk ønskelig, da man får bekreftelse på at immunsystemet har reagert på vaksinen, men vedvarende er ikke bra, såklart.
Tok du en Covid test, evt en antistofftest, senere, for å sjekke om du faktisk ble smittet i tidsrommet rundt vaksinen?
En antistoff test vil kunne avsløre nukleokapsid antistoff, som er signaturen for infeksjon (vaksinen gir spike antistoff).
Trente du hardt (ie. høy belastning/puls) dagen før eller de tre første dagene etter vaksinen? (Viktig å ta det med ro da, og det kommuniseres alt for dårlig.)

Jobber i helsevesenet med pasientkontakt så jeg har tatt test hver gang det har vært mulige symptomer. Og siden begynnelsen av november, når vi fikk hurtigtester lett tilgjengelig, nesten før hver vakt. To uker etter 3. dose vaksine en PCR test. Alle negative. Venter på antistoff test. Har også tenkt at det kan ha vært overlapp mellom vaksine og Covid smitte, ev. influensa-smitte (er vaksinert i år uten bivirkninger overhodet), men tror ikke det. Hadde en periode med minimalt med trening rundt 3. dose. Jeg tenker at dette kan være litt "shit happens" og synes det er helt greit, vi har utrolig gode systemer for sykemelding og oppfølging i Norge. Har dessuten meldt inn dette som mulig bivirkning til helseforetaket jeg jobber i. Jeg reagerer også mer på vaksiner enn de fleste, men denne gangen var det litt i overkant. En tidligere ekstrem reaksjon var etter gul feber vaksine, da var det 14 dager med opp mot 40 C i feber. Men den vaksinen er vist kjent for å være litt brutal. Vanligvis blir jeg bare litt mer dårlig litt lengre enn de fleste andre etter vaksine.

Redigert av altitude; 05/01/2022 19:15.
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: altitude] #2693808 05/01/2022 20:39
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever

Jobber i helsevesenet med pasientkontakt så jeg har tatt test hver gang det har vært mulige symptomer. Og siden begynnelsen av november, når vi fikk hurtigtester lett tilgjengelig, nesten før hver vakt. To uker etter 3. dose vaksine en PCR test. Alle negative. Venter på antistoff test. Har også tenkt at det kan ha vært overlapp mellom vaksine og Covid smitte, ev. influensa-smitte (er vaksinert i år uten bivirkninger overhodet), men tror ikke det. Hadde en periode med minimalt med trening rundt 3. dose. Jeg tenker at dette kan være litt "shit happens" og synes det er helt greit, vi har utrolig gode systemer for sykemelding og oppfølging i Norge. Har dessuten meldt inn dette som mulig bivirkning til helseforetaket jeg jobber i. Jeg reagerer også mer på vaksiner enn de fleste, men denne gangen var det litt i overkant. En tidligere ekstrem reaksjon var etter gul feber vaksine, da var det 14 dager med opp mot 40 C i feber. Men den vaksinen er vist kjent for å være litt brutal. Vanligvis blir jeg bare litt mer dårlig litt lengre enn de fleste andre etter vaksine.

Da har du god kontroll og de beste ressurer tilgjengelig, godt å høre ICON_SMILE
Skjer mye forskning på autoimmun reaksjon på vaksiner og mulig sammenheng med Long Covid for tiden:
Et par eksempler :
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMcibr2113694
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33544838/

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2693811 05/01/2022 21:16
Laplace Offline
Avhengig
Avhengig
Dose 1: Pfizer
Dose 2: Pfizer
Dose 3: Moderna

Samme symptom hver gang. Øm i armen og vondt å løfte den dagen etter, men mye bedre 2 dager etter sprøytene.

Til musklerne kæmper i kramper
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: Tagelli] #2693838 06/01/2022 08:17
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Ny taktikk som følge av nye EU-koronapass-regeler.. Sier ikke vitenskapen at vaksine + gjennomgått corona gir superimmunitet?

Man har vel funnet at det ikke gjør det mot de(n) nye variantene antar jeg?

Tror du de gjør det bare for å være vanskelige?

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2693857 06/01/2022 08:51
jag Offline
Ringrev
Ringrev
Vi har for tiden en i huset med Korona, han testet positivt senere samme dag som jeg fikk dose #3.
Verken kona eller jeg er smittet. Vi er nå i karantene. I tiden mellom junior ble smittet og smitte påvist, så har vi spilt yatzy med felles sett av terninger og ellers opptrådd som normalt. Men heldigvis er vi andre friske. Junior har forkjølelses symptomer, og feber i en dag. Smak og lukt fungerer, så da er det vel sannsynligvis Omnikron han har fått.

Helt tydelig at vaksinen fungerer med ulik effektivitet mellom individer. Flere av de som var på samme fest på nyttårsaften er smittet.

"I never understood wind"
- Donald Trump
Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: Ndreas] #2693941 06/01/2022 12:16
Tagelli Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Ndreas
Ny taktikk som følge av nye EU-koronapass-regeler.. Sier ikke vitenskapen at vaksine + gjennomgått corona gir superimmunitet?

Man har vel funnet at det ikke gjør det mot de(n) nye variantene antar jeg?

Tror du de gjør det bare for å være vanskelige?

Det er du som antar for å underbygge. Er det bare for å være vanskelig?

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: jag] #2693954 06/01/2022 12:46
R
Red Devils Offline
Besatt
Besatt
R
Sitat: jag
Vi har for tiden en i huset med Korona, han testet positivt senere samme dag som jeg fikk dose #3.
Verken kona eller jeg er smittet. Vi er nå i karantene. I tiden mellom junior ble smittet og smitte påvist, så har vi spilt yatzy med felles sett av terninger og ellers opptrådd som normalt. Men heldigvis er vi andre friske. Junior har forkjølelses symptomer, og feber i en dag. Smak og lukt fungerer, så da er det vel sannsynligvis Omnikron han har fått.

Helt tydelig at vaksinen fungerer med ulik effektivitet mellom individer. Flere av de som var på samme fest på nyttårsaften er smittet.

Jeg, min samboer og min datter fikk korona før jul. Både min samboer og meg er vaksinert med 2 doser, hun med Pfizer og jeg med Moderna. Min datter er under 12 år og ikke vakisnert. Min sønn vaksinertmed 1 dose Pfizer ble ikke smittet. Ingen av oss ble veldig dårlige. Vi fikk delta og bare 1 av oss mistet lukt og smaksansene, så tror ikke du kan konkludere med det er omikron selv om smak og lukt fungerer.

Konklusjonen til min sønn er at ikke alle tåler like mye, han har jo tydeligvis rett i det! ICON_SMILE

Re: Fikk noen av dere bivirkninger av Covid-vaksiner? [Re: ] #2694013 06/01/2022 14:50
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Teller det som bivirkning at jeg fikk låta "Egg" av Mr. Bungle på hjernen i det jeg gikk ut etter vaksinasjonen? Den sitter fast på 3. dag nå.

Side 5 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå