Med mindre du har et rullerom med svært dempet belysning og som er sikret med svært kraftig og kun innvendig lås så er dette et lite aktuelt produkt sponse seg selv med.
Og selv om Assos prøver å late som noe annet, er det nettopp dét buksa er tiltenkt. Derfor inngår den da også i høst- og vinterkolleksjonen
Engineered specifically for full-gas racing and training applications - indoors and out...
Hvis vi ser så mye som én rytter ute på landeveien med denne buksa for hvert dusin som svetter på rulla, lover jeg å spise en Suisse Fed sykkellue dyppet i fondue.
Men jeg tilgir Assos siden de også tilbyr ikke-virtuelle sykkelplagg i begge kolleksjoner
Da har jeg fått testet Mille GTO par økter, inkl ritt (Randsfjorden Rundt nå på søndag). Må si dette var en snasen bukse, opplever den som tettsittende, veldig god pute selvsagt, litt kortere i beina en jeg trodde (men ser at flere har påpekt det) og den finnes som long utgave også. Kjøpte S, veier på en god dag sub70, 173 høy, relativt kort i beina. Centoen har jeg i M og den er løsere og lengre. Champ har jeg i S og synes den og GTO er ganske lik i tighnes faktisk. Gleder meg å teste den på en 10 timers tur.
Det er flere fabrikanter som tilbyr slike nesten ingenting-bukser til brennhet utendørsracing, sett brukt på f.eks disse smeltvarme etappene i Vueltaen sammen med slike trøyer i netting.
Interressant at du opplever GTOen like tettsittende som Campionissimo, Oddefa.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Det er flere fabrikanter som tilbyr slike nesten ingenting-bukser til brennhet utendørsracing, sett brukt på f.eks disse smeltvarme etappene i Vueltaen sammen med slike trøyer i netting.
Æsj, nå som jeg skulle prøve å være kul og bombastisk.
Tviler ikke på at du har rett. Men jeg mistenker dog at antall ryttere på rulle med nesten ingenting-bukser vil være betydelig større enn antall ryttere med tilsvarende på glovarm asfalt.
I motsatt tilfelle smaker sikkert Suisse Fed sykkellue dyppet i fondue utmerket. Med litt flaks ender jeg i Genève i november/desember, så da byr kanskje anledningen seg til å teste delikatessen. Og vintersykling langs Rhône.
Hva er egentlig forskjellen mellom Mille GT summer c2 trøyen og den som kalles det samme + shifter i navnet. Beskrivelsen er identisk, sistnevnte er noen hundre kroner dyrere. Regular fit vil vel si lik den forrige cento, tettsittende men ikke ubehaglig ?
Har assos noen form for kræsj polisi eller vet hva de tar for reperasjon? Uheldig i dag da fremhjulet sklei unna på noe løsgrus og ei diger flenge ble til på skinka. Er snakk om favoritten T23 høst, kjøpt i våres. Alt ok med sykkel og rytter men jakke, bib og knevarmere fikk store hull
Endte med å kjøpe både Mille GT summer trøyen og S9 bib'n forrige helg (XXL reward, 750 og 1500 kr), og veldig godt inntrykk. Blir ikke noe testing av de før Gran Canaria om 3 uker. GT trøyen var det kun svart de hadde i str S, kunne nok heller ønsket meg den blå men prisen var så god at jeg slo til. 4 år siden sist jeg kjøpte Assos plagg (utover sokker), alltid likt bibene (men de jeg har hatt har holdt til denne sommeren) men vært ambivalent til trøyenes design (ikke funksjon). Men har en 4 år gamle Cento trøye som jeg liker veldig godt og brukt mye. Passformen er ganske lik Mille GT, og begge er vel "comfort fit". Passer helt perfekt til mine 69-70 kg. Race fit trøyer til Assos hadde nok garantert vært M for min del.
Men 2 nye Assos bib'r i år (den andre er sjefsbuksa Mille GTO-kun brukt 2 dager da jeg kjøpte den sent i høst, inkl det eneste landeveisrittet jeg syklet i år-Randsfjorden rundt) og trøye ser jeg lyst på langturene de neste årene.
Trenger en vinterbukse som faktisk holder knær og lår varme (nei, jeg tar meg ikke råd til Mille GT Winter GTO C2). Jeg er ikke spesielt begeistret for at Assos har lagt inn pute i denne vinterbuksen, men dette virker jo som et såpass bra tilbud at det ikke er noe å lure på, eller? Assos Equipe RS S9 (https://bikeshop.no/assos/111421718m/assos-equipe-rs-s9-sykkelbukse-sort-str-m)
(nei, jeg tar meg ikke råd til Mille GT Winter GTO C2).
Siden du nevner at du ikke er spesielt begeistret for pute i vinterbukse:
Om du vurderer Mille GT Winter GTO C2 som tilstrekkelig isolerende og varm til ditt bruk, ville jeg tatt en titt på Mille GT Winter uten pute. Betydelig rimeligere enn alternativene du ser på, og også tilgjengelig på Bikeshop.
Du får også i praksis et ekstra lag isolering i skritt og over lårene, eventuelt knær, alt ettersom du bruker en beskjeden truse med pute eller din favorittbib med eksklusiv favoritt-chamois under buksa.
Jeg sykler selv mye på vinteren. Etter å ha lagt ned både tid og penger i å finne velfungerende vinterklær for sykling ned mot tyve kuldegrader, opplever jeg at beina er de enkleste kroppsdelene å holde varme. Vindtetthet og isolasjon i front er alfa og omega, og det behøver ikke koste en formue. Synes det er litt synd om man på begrenset budsjett legger store penger akkurat i buksa. Andre deler av kroppen er mer krevende å varmeregulere og bør prioriteres. Som føtter, overkropp og til dels hender.
(Selv bruker jeg fortsatt en Craft-bukse uten pute som jeg plukket opp for en helt rimelig penge i 2015 og som er i ypperlig stand etter seks vintre. Solide, vindtette paneler foran og mer pustende materiale bak. Trengs ikke annet enn bib eller truse med pute under. Ull eller superundertøy er overflødig selv med tosifrede kuldegrader. Det er kun snobben i meg som tidvis gir meg lyst til på en vinterbukse med velklingende navn og materiale med magiske egenskaper )
Beklager at innlegget ikke helt i underforumet og trådens ånd - skal ikke gjenta seg
Sitat: bherman
...men dette virker jo som et såpass bra tilbud at det ikke er noe å lure på, eller? Assos Equipe RS S9
Alt etter tykkelsen på lommeboka, og med forbeholdene nevnt over, synes det å være et utmerket tilbud
Håper du hører fra andre med erfaring eller bedre kjennskap til denne.
Og ja, kudos til Assos som med Mille GT Winter GTO C2 og Impact Pads anerkjenner den godt bevarte hemmeligheten at vintersyklister nå og da smeller i bakken. Selv om Assos ikke gjør noe stort nummer av det. Må ikke jinxe heller!
Siden du nevner at du ikke er spesielt begeistret for pute i vinterbukse:
Om du vurderer Mille GT Winter GTO C2 som tilstrekkelig isolerende og varm til ditt bruk, ville jeg tatt en titt på Mille GT Winter uten pute. Betydelig rimeligere enn alternativene du ser på, og også tilgjengelig på Bikeshop.
Takk for utfyllende svar
Vel, jeg kjenner jo ikke til egenskapene til Mille GT Winter GTO C2 utover Assos' egen beskrivelse, som forresten ikke sier noe om temperaturområdet (ikke som jeg klarte å finne?), så vurderingen fra mitt ståsted er meget overfladisk. Har dog myst på anmeldelser av Mille GT Winter, og de gir meg ikke lyst til å kjøpe den for vinterbruk.
Sitat: Sepeda
Jeg sykler selv mye på vinteren. Etter å ha lagt ned både tid og penger i å finne velfungerende vinterklær for sykling ned mot tyve kuldegrader, opplever jeg at beina er de enkleste kroppsdelene å holde varme. Vindtetthet og isolasjon i front er alfa og omega, og det behøver ikke koste en formue. Synes det er litt synd om man på begrenset budsjett legger store penger akkurat i buksa. Andre deler av kroppen er mer krevende å varmeregulere og bør prioriteres. Som føtter, overkropp og til dels hender.
Gårsdagens sykkeltur i -4 var første positive opplevelse for lår og knær på lenge med samme bekledning jeg tidligere har slitt med, men tror det også skyldes at fint lite foregikk i nedoverbakker. Men så er heller ikke -4 fire spesielt kaldt, og ønsket er jo å holde meg varm når det blir kaldere enn det. Ellers har jeg lett for å holde øvre del av overkroppen varm, mens spekket på magen alltid blir isende kaldt. Har funnet frem en isolert vest som er ment for løping (og dermed ikke ettersittende) som hjelper en god del på varmen i front dog. Fingre og tær blir alltid kalde, satser på januarsalg for kjøp av nye sko Apropos jakke har jeg myst på Zu4r sin Addict, men sånt er sikkert fy å nevne i denne tråden...
Beklager at innlegget ikke helt i underforumet og trådens ånd - skal ikke gjenta seg
Er da bare å gjenta for min del
Sitat: bherman
...men dette virker jo som et såpass bra tilbud at det ikke er noe å lure på, eller? Assos Equipe RS S9
Alt etter tykkelsen på lommeboka, og med forbeholdene nevnt over, synes det å være et utmerket tilbud
Sitat: Valentino
LL33RS (ja det er den det er tilbud på, jeg orker ikke de dillete lange nymotens navnene) er i allefall bra.
Ser du kjøpte den i oktober, hva sier testingen så langt? Testet i minusgrader? Ull under eller ei?
Har ikke fått brukt LL33RS i lavere temp enn +3. Ull under er like aktuelt som underbukse under sommershorts. Skjer ikke. Om jeg skulle trenge mer varme trekker jeg en gammel Sturmnuss-nikkers utenpå.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Vårslepp for menn og kvinner! Reviderte RS-bukser og trøyer. Nå heter menns RS-generasjon Targa. Targa betyr plakett eller skilt, forresten (ref. billøpet Targa Florio, Florios plakett, etter han som fant på galskapen). Også reviderte GT-bukser.
Uma GTV C2 trøye og en fjong bukse (Uma GTO?) de ikke omtaler akkurat nå.
Jeg har den første av dem (selvsagt uten pute) og den er ikke fryktelig tykk og varm. Hadde den på langtur forrige lørdag (perioder med -8 ifølge computer) og det gikk tålelig greit. Da hadde jeg kun thermal bib under. Var essensielt at jeg klarte å holde tærne varme (Lake MXZ 303 med ullsåler + Gore fleeceforede skotrekk) og at vi hadde litt intensitet på turen, hvis ikke tror jeg det kunne blitt kaldt. Lange sokker og knevarmere under hadde nok bedret komforten.
Kunne du opplyse oss ignoranter om hvor vi finner en oversikt over Assos interne betegnelser eller hvordan vi dekoder dem?
Har en jo en viss anelse, men finner ikke på hjemmesiden, og når jeg søker på dem på verdensveven, havner jeg på dette forumet og en som heter Kjetil på weigthweenies